دانلود و خرید کتاب مهارت‌های ذهنی (جلد سوم) رابرت دیلتز ترجمه پویا امامی کردکندی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مهارت‌های ذهنی (جلد سوم) اثر رابرت دیلتز

کتاب مهارت‌های ذهنی (جلد سوم)

معرفی کتاب مهارت‌های ذهنی (جلد سوم)

کتاب مهارت‌های ذهنی (جلد سوم) نوشته رابرت دیلتز است که با ترجمه پویا امامی کردکندی منتشر شده است. عنوان این سری کتاب‌ها مهارت‌های ذهنی است؛ اما به یقین کارهای انجام‌شده در آن‌ها بیشتر دربارهٔ معرفت است تا نبوغ.

دبرباره کتاب مهارت‌های ذهنی (جلد سوم)

سه شخصیتی که در این جلد مطالعه می‌شوند یعنی زیگموند فروید، لئوناردو داوینچی و نیکولا تسلا، به همان اندازه جالب هستند. به هر حال، این کتاب بیوگرافی افراد نیست، بلکه روی رفتارها و کارکردهای خاصی از افراد به منظور مطالعهٔ آن‌ها تمرکز دارد. هدف این کتاب بررسی تفکر آن‌ها و بسیار مهم‌تر از آن مطالعهٔ ساختار عمیق زیربنای تفکر، نظریه‌ها و اختراع‌های آن‌هاست. این کتاب رفتار و زندگی این افراد را بررسی می‌کند. 

خواندن کتاب مهارت‌های ذهنی (جلد سوم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به کتاب‌های حوزه موفقیت پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب مهارت‌های ذهنی (جلد سوم)

درک زمینه و فضای مسئله‌هایی که ساختار استراتژی فروید در آن‌ها شکل گرفته و برای حل آن‌ها به کار رفته است، برای کمک به شناسایی و تعریف آن استراتژی‌ها مفید است. واضح است که حوزهٔ نخست کاربرد استراتژی‌های خرد و کلان فروید در شناسایی و درمان مسائل روانی و احساسی است. اگرچه فروید پزشک تربیت شده بود، خود را علاقه‌مند پدیده‌های جسمی‌روانی یافت. حوزه‌ای از شکل‌گیری مسائل که در آن اشتراک میان مغز و بدن بسیار زیاد است. فروید علاوه بر مطالعه روی خاصیت بیهوش‌کنندگی مادهٔ کوکائین، سابقهٔ تحقیق روی کاربردهای پزشکی هیپنوتیزم و عوارض شدید جسمی مرتبط با هیستری هم داشت. پس از آن‌که بعدها فروید روش‌های خود برای درمان بسیاری از عوارض روانی شایع و کار ویژهٔ تفسیر رؤیا را منتشر کرد، کار با هیپنوتیزم و هیستریا بود که پایه‌ای برای روش عملکرد و رویکرد تحلیل او یعنی فرااستراتژی‌اش شد.

همان‌طور که در جلدهای قبل توضیح داده شد، فرااستراتژی، استراتژی سطح بالایی است که استراتژی‌های دیگر فرد از آن نشأت می‌گیرند. فرااستراتژیِ فرد به الگوهای عمومی تفکر، باورهای پایه و مفروض‌های وی در خصوص دنیا مربوط می‌شود. تعریفی دیگر برای فرااستراتژی «معرفت‌شناسی» است. واژهٔ Epistemology از کلمه‌های یونانی Epi (به معنای بالای یا روی) و Histanai (به معنای مسند یا مکان) و logos به معنای (جهان یا علت) تشکیل شده است، یعنی چیزی که علت‌های ما مبتنی بر آن است. بنابراین، معرفت‌شناسی نظام پایهٔ دانشی است که در آن نظام دانشی، پایهٔ دانش‌های دیگر است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۹۶ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۹۶ صفحه

قیمت:
۵۵,۵۰۰
تومان