دانلود و خرید کتاب مهارت‌های ذهنی (جلد اول) رابرت دیلتز ترجمه پویا امامی کردکندی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مهارت‌های ذهنی (جلد اول) اثر رابرت دیلتز

کتاب مهارت‌های ذهنی (جلد اول)

نویسنده:رابرت دیلتز
انتشارات:پندار تابان
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۱از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مهارت‌های ذهنی (جلد اول)

کتاب مهارت‌های ذهنی (جلد اول) نوشته رابرت دیلتز با ترجمه پویا امامی کرکندی منتشر شده است. در جلد اول این کتاب با افرادی آشنا می‌شوید که نماد هوش هستند.

درباره کتاب مهارت‌های ذهنی (جلد اول)

این کتاب جلد اول استراتژی نبوغ است، در این کتاب فرایندهای شناختی چهار نابغه را توضیح خواهم داد که تأثیر مثبتی در دنیای مدرن امروز داشته‌اند ارسطو، شرلوک هولمز، والت دیزنی، ولفگانگ آمادئوس موتسارت. حوزه کاری این چهار نابغه که در آن فعالیت می‌کردند کاملاً از یکدیگر متفاوت است و در واقع یکی از آن‌ها شخصیتی خیالی است. به هر حال، آن‌ها چیزی مشترک داشته‌اند: استراتژی منحصر به فرد و قدرتمند برای خلاقیت و حل مسئله که برای ما جذاب و سرگرم‌کننده خواهد بود.

خواندن کتاب مهارت‌های ذهنی (جلد اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به حوزه پیشرفت شخصیت و کتاب‌های موفقیت و خودیاری پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب مهارت‌های ذهنی (جلد اول)

اولین نابغه‌ای که دوست دارم فرایند تفکر او را مدل‌سازی کنم، ارسطو (۳۸۵ ـ ۳۲۲ ق. م) فیلسوف یونانی است. ارسطو، پدر علم مدرن، به یقین یکی از مؤثرترین نوابغ در تمدن غرب است. محدودهٔ تفکر ارسطو، گسترهٔ وسیعی از علوم را در بر می‌گیرد که شامل فیزیک، اخلاق، منطق، سیاست، زیست، شعر، کلام، متافیزیک و روانشناسی است. کشفیات و نقش ارسطو در هر کدام از این حوزه‌ها به قدری بنیادی بوده است که قرن‌ها نتیجهٔ قطعی تلقی می‌شد.

به وضوح، ارسطو استراتژی بسیار ویژه‌ای در سازماندهی مشاهدهٔ دنیای پیرامونش داشته که توانسته است چنین شاهکار فلسفی شگفتی ایجاد کند. فرایندهای ذهنی ارسطو، او را قادر ساخته است تا عرصه‌های متفاوت زندگی را خلاقانه کشف کرده و اطلاعاتش را سودمندانه سازماندهی کند (افلاطون۱۴ از او به «مغز» یاد می‌کند). مجوز خروج تمدن غرب از عصرهای تاریک به رنسانس، کشف مجدد روش تفکر ارسطو بود.

از نقطه نظر ان. ال. پی ارسطو استراتژی مؤثر مخصوصی برای مدل‌سازی داشته و در واقع مدل‌گر بوده است. ارسطو به عرصهٔ تجربه‌های اساسی انسان نگاه می‌کرد و مدل بسیار قدرتمندی از آن می‌ساخت. با وجود این‌که در زمینه‌ای حرفه‌ای نبود، ولی می‌توانست از جنبه‌های مختلفی به سطوح عمیق دانش مربوط به آن زمینهٔ خاص برسد.



نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶)
مشاهدات زیاد است مابقی استنتاج است
koorowsh
برای مثال، مشاهده به من می‌گوید که تو امروز صبح در ادارهٔ پست خیابان ویگمور بودی، اما از استنتاج متوجه می‌شوم در آن‌جا تلگرامی ارسال کردی.
koorowsh
هیچ ترکیبی از وقایع وجود ندارد که ذهن انسان نتواند توضیحی برای آن بیاورد
koorowsh
هر جزئی از نظام دربرگیرندهٔ اطلاعات کل نظام است
koorowsh
یک منطق‌دان از چکهٔ قطره‌ای می‌تواند استنباط کند که آبشار نیاگاراست یا آتلانتیک بدون این‌که چیزی ببیند یا بشنود.
koorowsh
هر اندازه شخص توانایی خاصی را بیشتر رشد دهد تا بهتر انجام دهد، به همان اندازه دیگران کمتر متوجه جزئیات نحوهٔ انجام دادن کارش می‌شوند. وقتی مردم مشغول انجام دادن فعالیتی هستند، روی آنچه انجام می‌دهند تمرکز دارند؛ ولی به ریزه‌کاری‌های پردازش ذهنی که کار را انجام می‌دهد توجهی ندارند. لذا به عملکردهای بسیار مؤثرتر، توانایی‌های ناخودآگاه گفته می‌شود.
مصطفی ناصحی

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

قیمت:
۵۷,۰۰۰
۳۴,۲۰۰
۴۰%
تومان