دانلود و خرید کتاب سلطان طوس، یک سیاحت‌نامه مرتضا کربلایی‌لو
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سلطان طوس، یک سیاحت‌نامه اثر مرتضا کربلایی‌لو

کتاب سلطان طوس، یک سیاحت‌نامه

انتشارات:به نشر
امتیاز:
۴.۳از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب سلطان طوس، یک سیاحت‌نامه

کتاب سلطان طوس، یک سیاحت‌نامه نوشته مرتضی کربلایی لو است. این کتاب به زائری که در بخش‌های مختلف حرم به زیارت و عبادت یا گشت و گذار مشغول است، نگاهی لطیف و تأویل‌گرانه می‌دهد. این اثر در واقع کمکی برای درانداختن نگاهی متفاوت به بخش‌های مختلف حرم امام رضا(ع) و یادآوری جایگاه این بخش‌ها در طول تاریخ است که مخاطب حین خواندن اثر بیشتر با جنبه‌های نادیده و کمتردیدۀ حرم رضوی روبرو می‌شود و خود را در میان تصاویر درخشان و قدرتمند پیدا می­کند.

سلطان طوس با کلماتی صمیمانه در حال و هوای عارفانه مخاطب را جذب می‌کند؛ راوی، سیاحت­نامه را با زبانی موجز و متفاوت و حساس به جنبه­های زیبای­ شناختی حرم مطهر روایت می­کند. واژگان وی در عین سادگی، آهنگین و سرشار از عاطفه هستند. این اثر داستان شور و شیدایی زائری است که به حرم مطهر رضوی سفر کرده است و فضای کنونی و پیشینۀ مکان حرم مطهر را مرور می‌کند.

خواندن کتاب سلطان طوس، یک سیاحت‌نامه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که از خواندن سفرنامه لذت می‌برند پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب سلطان طوس، یک سیاحت‌نامه

حرم امام، باغ خیال است. نه خیال من یا تو، این خیال‌های خُرد. این‌ها را «خیال پیوسته» بنام، پیوسته به ما. چشمه چشمه. و این خیال‌ها تنگ‌اند، به تنگی ما. اما حرم باغ «خیال جُدا» ست. ملکوتی اسفل که گنجای همه است، همهٔ خیال‌های تنگ. مثل استخری که هزارها مشت پُر آب را گنجاست. بر آن آینه‌ها کار شده تا پرتوها در هم بزند تا هزار هزار شود. با هر زائری که می‌آید آینه‌ها کار می‌افتند. نورها می‌تابانند بر چشم وی. با رفتار همو دگرگون می‌شوند، و برای او. جدا. بارگاه رضوی برای اقلیم خشک ایران، خیالی است تَر. همه چیز دارد. رنگ دارد. صدا دارد. بو دارد. مزه دارد. و بسودنی‌ها. و همه آمیخته به رأفت. رأفت موج می‌زند در هوای روان از این رواق به آن رواق. مثل خود خادمان که با چوب پَر می‌روند، می‌ایستند، می‌روند. و چراغ‌پره‌هایی که آن بالا دور چلچراغ‌ها طواف می‌زنند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۶۰ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۶۰ صفحه