دانلود و خرید کتاب کتابی که آرزو می‌کنید والدینتان خوانده بودند فیلیپا پری ترجمه زهرا یعقوبیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کتابی که آرزو می‌کنید والدینتان خوانده بودند اثر فیلیپا پری

کتاب کتابی که آرزو می‌کنید والدینتان خوانده بودند

معرفی کتاب کتابی که آرزو می‌کنید والدینتان خوانده بودند

کتاب کتابی که آرزو می‌‌‌‌کنید والدینتان خوانده بودند نوشته فلیپا پری است و با ترجمه زهرا یعقوبیان منتشر کرده است. فرزندان شما خوشحال خواهند شد که این کتاب را خوانده‌اید.

درباره کتاب کتابی که آرزو می‌‌‌‌کنید والدینتان خوانده بودند

این کتابی ساده برای تربیت فرزند نیست. نویسنده قصد ندارد جزئیات مربوط به آموزشِ استفاده از توالت یا ازشیرگرفتن کودک را شرح دهد. این کتاب درباره نحوه ارتباط با فرزندان است: چه چیزی مانع ارتباطی خوب می‌شود و چه چیزی می‌تواند آن را بهتر کند، چگونه پرورش یافته‌ایم و این چگونگی چطور بر فرزندپروریِ ما و اشتباهاتی که مرتکب می‌شویم تأثیر می‌گذارد ـ‌به‌ویژه اشتباهاتی که هرگز نمی‌خواسته‌ایم انجام دهیم‌ـ و اینکه دراین‌باره چه کار باید بکنیم. این‌ها سوالاتی هستند که بعد از خواندن این کتاب به جواب آن‌ها می‌رسید. شما در این کتاب، نکات، شگردها یا ترفندهای فرزندپروری را نخواهید یافت. گاهی ممکن است شما را ناراحت و عصبانی کند یا شاید هم به پدر و مادری بهتر تبدیلتان کند.

خواندن کتاب کتابی که آرزو می‌‌‌‌کنید والدینتان خوانده بودند را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام والدین و تمام کسانی که می‌خواهند روزی فرزند داشته باشند پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب کتابی که آرزو می‌‌‌‌کنید والدینتان خوانده بودند

این حرف کلیشه‌ای بسیار درست است: بچه‌ها کاری را که ما می‌گوییم انجام نمی‌دهند، بلکه کاری را که ما انجام می‌دهیم تکرار می‌کنند.

قبل‌از اینکه به بررسی رفتار فرزندانمان بپردازیم، مفید ــ حتی ضروری ــ است به اولین الگوهای آنان نگاهی بیندازیم که یکی از آنها خود شما هستید. این بخش کاملاً مربوط به شماست، چراکه شما اصلی‌ترین اثر را بر روی فرزندانتان دارید. در این بخش، برایتان مثال‌هایی خواهم آورد از اینکه چطور گذشته می‌تواند روی زمان حال تأثیرگذار باشد، آن‌هم وقتی‌که پایش به میان رابطهٔ شما با فرزندتان باز می‌شود. من دربارهٔ اینکه چطور یک کودک می‌تواند اغلب احساسات قدیمی را در درونمان برانگیزد صحبت خواهم کرد؛ احساساتی که بعدها ما به‌اشتباه در ارتباط با آنها به‌کار می‌گیریم. همچنین به اهمیت بررسی و ملاحظهٔ منتقد درونی‌مان نگاهی خواهم انداخت تا اثرات مخرب آن را به نسل بعد منتقل نکنیم.

نظرات کاربران

Korosh_maleki
۱۳۹۹/۰۴/۲۴

کتابش عالیه واقعن بخونید خیلی چیز ها دستگیرتون میشه 👌

طاها
۱۳۹۹/۰۵/۳۱

کتاب خیلی خوبیه واقعا فرزندان ما معلم ما هستند

منصوره
۱۳۹۹/۱۱/۰۱

ترجمه ی کتاب واقعاً وحشتناکه،انگار که متن اصلی رو داده باشی به گوگل ترنسلیت و اینو بهت داده باشه!حتی ساده ترین قواعد زبان فارسی برای روان شدن متن هم رعایت نشده!همین مسئله باعث شد با جود اینکه کتاب حرف های

- بیشتر
ترنج
۱۴۰۰/۰۶/۱۱

این کتاب شاهکاره. بی نظیره.... واقعا از خط به خطش لذت بردم. خیلی خوشحالم که خوندمش، ممنون از مترجم محترم که این کتابو ترجمه کردن....

blue
۱۴۰۰/۱۰/۲۹

کتاب خوبی .به تمام زوج هایی که قصد بچه دار شدن توصیه میشه حتما بخونن

elahe javadi
۱۴۰۱/۰۱/۱۷

از نظر غنی بودن مطالب، به نظرم کتاب خوبی است اما ترجمه میتوانست خیلی بهتر باشد.

fatemeh iranmanesh
۱۴۰۳/۰۲/۰۱

نویسنده با رُک و صادق بودن آن هم در اول کتاب مرا کاملا غافلگیر کرد! با خواندن کتاب به زوایای پنهانتان می رسید و متوجه میشوید که بیشترِ رفتارهای ما با فرزندانمان نشات گرفته از درون زخمی ما هستند، فیلیا پری

- بیشتر
MahOur
۱۴۰۲/۱۲/۲۷

در کل کتاب خوبی است اما زیاد توضیح اضافه داده

صبا
۱۴۰۲/۰۸/۰۱

کتاب در مورد ارتباط والدین با فرزندان است و چگونگی برقراری ارتباط صحیح با اونها به نظرم یکی از بهترین گزینه ها برای پدر و مادر هاست و حتی برای اشخاصی که نمیتونن با دیگران ارتباط خوب داشته باشن، در مورد

- بیشتر
کاربر 7276305
۱۴۰۲/۰۷/۲۲

عالی بوووود، هر جملش عین حقیقت زندگی ما با بچه هامون بود، خیلی کاربردی ، آسون، قابل فهم ، روان، شیوا، دارای کشش برای مخاطب بود و اصلا خسته کننده نبود.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۸۵)
بچه‌ها کاری را که ما انجام می‌دهیم انجام می‌دهند، نه کاری که به آنها می‌گوییم.
Parinaz
من یک مراجع به نام اسکار داشتم که پسری هجده‌ماهه را به فرزندی قبول کرده بود. هر بار که پسرش روی زمین غذا می‌ریخت یا غذایش را نیمه‌تمام می‌گذاشت، اسکار احساس می‌کرد خشم تمام وجودش را فراگرفته است. از او پرسیدم وقتی خودش در دوران کودکی غذایش را می‌ریخت یا آن را نیمه‌تمام می‌گذاشت چه اتفاقی می‌افتاد؟ به‌یاد آورد که پدربزرگش با دستهٔ چاقو به انگشتانش ضربه می‌زد و بعد او را مجبور می‌کرد اتاق را ترک کند. وقتی او به گذشته‌اش نگاه انداخت و فهمید به‌عنوان یک پسربچهٔ کوچک چه احساساتی را پشت سر گذاشته و چطور با او رفتار شده است، به‌عنوان یک کودک دلش برای خودش سوخت و این موضوع کمکش کرد تا در برابر فرزندش صبورتر باشد.
عبدالوهاب
بسیاری از رفتارهایی که به‌ارث برده‌ایم، خارج از آگاهی ما هستند. گاهی‌اوقات، همین مسئله کار را سخت می‌کند و نمی‌توانیم بفهمیم آیا ما همین‌حالا داریم به رفتارهای فرزندانمان واکنش نشان می‌دهیم یا واکنش‌ها و پاسخ‌های الان ما بیشتر در گذشته‌مان ریشه دارند؟
mary
پدرومادربودن می‌تواند کار دشوار، کسل‌کننده، دلسردکننده، ناامیدکننده و پر از زحمتی باشد، درحالی‌که هم‌زمان هم می‌تواند بامزه‌ترین، لذت‌بخش‌ترین، عاشقانه‌ترین و فوق‌العاده‌ترین حسی باشد که تابه‌حال تجربه کرده‌اید.
parisa_msi
افرادی که در زندگی یک کودک حضور دارند دنیای او را می‌سازند. این دنیا هم می‌تواند سرشار از تمول و عشق باشد و هم یک میدان جنگ تمام‌عیار.
Amir Reza
گاهی‌اوقات احساسات برانگیخته‌شده در وجودمان به بیشتر از یک نسل برمی‌گردند. مادرم قبلاً می‌گفت جیغ‌وداد بچه‌ها در بازی اعصاب‌خردکن است. من هم متوجه شدم زمانی‌که دخترم و دوستانش سروصدا راه می‌انداختند زنگ هشدارم روشن می‌شد، هرچند آنها خودشان داشتند خوش می‌گذراندند. من دلم می‌خواست در این زمینه بیشتر بدانم، به‌همین‌دلیل از مادرم پرسیدم وقتی خودش بچه بود و با سروصدا بازی می‌کرد چه اتفاقی می‌افتاد؟ مادرم به من گفت هنگام تولدش سن پدرش ــ پدربزرگ من ــ تقریباً بیش از پنجاه سال بود، او اغلب اوقات سردردهای وحشتناکی داشت و تمام بچه‌ها مجبور بودند پاورچین‌پاورچین در خانه راه بروند، وگرنه به دردسر می‌افتادند. احتمالاً می‌ترسید اعتراف کنید که گاهی‌اوقات ناراحتی‌ای که از فرزندتان دارید کنترل را به‌دست می‌گیرد، فکر می‌کنید باعث می‌شود خشم‌های نهان تشدید شوند یا واقعی‌تر به‌نظر برسند؛ اما درحقیقت، اسم‌گذاشتن روی احساسات ناخوشایند پیش خودمان و پیداکردن یک روایت جایگزین برای آنها ــ روایتی که در آن کودکانمان را مسئولش نمی‌دانیم ــ به این معناست که فرزندانمان را برای تحریک آن احساسات مقصر نمی‌دانیم. اگر شما بتوانید چنین کاری انجام دهید، احتمالاً باعث می‌شود کمتر آن احساسات را سر فرزندتان خالی کنید.
عبدالوهاب
همان‌طور که ما نباید خودمان را سرزنش کنیم، باید سعی کنیم فرزندانمان را هم سرزنش نکنیم. بسیار راضی‌کننده است که چیزی را داخل جعبه بگذاریم و به آن برچسب بزنیم و فراموشش کنیم، اما برای ما خوب نیست و مسلماً برای شخص درون جعبه هم خوب نیست. قضاوت یک کودک به‌عنوان خوب یا بد، یا با هر صفت و ویژگی‌ای بی‌فایده است، چون رشد و پرورش‌یافتن با برچسب محدودیت بسیار دشوار است: «آدم ساکت»، «آدم دست‌وپاچلفتی»، «آدم پرسروصدا» و...
عبدالوهاب
بچه‌ها کاری را که ما انجام می‌دهیم انجام می‌دهند، نه کاری که به آنها می‌گوییم. پس اگر عادت دارید مدام غرولند کنید و از زمین‌وزمان شکایت کنید، فرزندتان مستعد پذیرش همان عادت بالقوه‌مخرب خواهد بود.
سارا
بچه‌دارشدن ممکن است حتی باعث شود سرانجام درک کنید که والدینتان با چه مسائلی روبه‌رو بوده‌اند، شاید آنها را بیشتر تحسین کنید، شاید با آنها بیشتر هم‌ذات‌پنداری کنید و احتمالاً برایشان دلسوزی کنید، اما با فرزند خودتان هم باید همدردی کنید. زمان با این فکر می‌گذرد که وقتی هم‌سن‌وسال الان فرزندتان بودید چه احساسی داشتید و این مسئله کمکتان خواهد کرد تا با کودکتان احساس همدلی بیشتری کنید. این کار به شما کمک می‌کند وقتی کودکانتان طوری رفتار می‌کنند که باعث می‌شوند بخواهید از خود دورشان کنید، آنها و احساساتشان را
عبدالوهاب
احتمالاً مسئله این است که به‌عنوان یک کودک احساس کرده‌اید افرادی که عاشقتان بودند شاید همیشه دوستتان نداشته‌اند. احتمالاً گاهی‌اوقات آنها شما را مزاحم، سخت‌گیر، ناامیدکننده، بی‌اهمیت، آزاردهنده، دست‌وپاچلفتی یا احمق… می‌دیده‌اند. زمانی‌که شما با رفتار فرزندتان این مسئله را به‌یاد می‌آورید، احساساتتان برانگیخته می‌شوند و درنهایت شروع به دادوفریاد می‌کنید یا هر رفتار منفی‌ای را در وجودتان با واکنشی افراطی نشان می‌دهید.
عبدالوهاب

حجم

۲۷۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

حجم

۲۷۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان