دانلود و خرید کتاب هیپی پائولو کوئیلو ترجمه امیرمهدی حقیقت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هیپی اثر پائولو کوئیلو

کتاب هیپی

انتشارات:نشر چشمه
امتیاز:
۴.۳از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب هیپی

کتاب هیپی نوشته پائولو کوئیلو است. در کتاب هیپی ما در زمان سفر می‌کنیم و داستان روزگار و زندگی نویسنده را می‌خوانیم. زمانی که او رویای صلح و به چالش کشیدن نظم اجتماعی و سیاست‌های یک جانبه و مصرف‌گرایانه افراطی بشر را داشته  و نابرابری بی‌رحمانه ثروت و قدرت می‌دیده و قصد داشته علیه آن مبارزه کند.

نویسنده در این کتاب ما را با جوانی و تجربه های خودش همراه می‌کند و اجازه می‌دهد تجربیات تازه ای به‌دست بیاوریم. هیچی داستان زندگی پسر جوان و لاغراندام برزیلی ریش بزی‌ای است که آرزو دارد نویسنده بزرگی شود و به درک عمیق‌تری از دنیا برسد. سفر پائولو از آمریکای جنوبی شروع و تا میدان دام آمستردام ادامه پیدا می‌کند.

خواندن کتاب هیپی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات داستانی و سفرنامه پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب هیپی

مشکل‌شان مسافت راه نبود: بیش‌ترشان از ایالات متحده، امریکای لاتین، استرالیا و کشورهای دیگری آمده بودند که بلیت هواپیماهاش قیمت‌های سرسام‌آوری داشت و با ایست‌های بازرسی مرزی فراوانی روبه‌رو شده بودند که احتمال داشت اجازهٔ ورود به کشور را پیدا نکنند و مجبور شوند به کشور مبدأشان برگردند، بی‌این‌که حتی یکی از آن دو پایتخت جهان را ببینند. جوان‌ها وقتی به آن‌جا می‌رسیدند، دور این میدان معمولی می‌نشستند، ماری‌جوانا می‌کشیدند و ذوق می‌کردند، چون می‌توانستند درست جلو چشم پلیس این کار را کنند، و طولی نمی‌کشید که فرقه‌ها و مسلک‌های مختلف شهر به معنای واقعی آن‌ها را می‌دزدیدند. آن‌ها، دست‌کم برای مدتی، چیزهایی را که یک عمر شنیده بودند فراموش می‌کردند:‌ پسرم، تو باید به کالج بری، این موها رو بزنی، مایهٔ خجالت پدرومادرت نشو، مردم (کدام مردم؟) می‌گن ما تو رو درست بار نیاوردیم، نمی‌دونم چی داری گوش می‌دی، ولی درهرحال اسمش موسیقی نیست، وقتشه کار پیدا کنی، به برادرت (یا خواهرت) نگاه کن، ازت کوچک‌تره ولی می‌تونه خرج تفریحش رو بده و از ما پول نخواد.

معرفی نویسنده
عکس پائولو کوئیلو
پائولو کوئیلو

پائولو کوئیلو در ۲۴ آگوست سال ۱۹۴۷ در شهر ریودوژانیرو متولد شد. او در خانواده‌ای رشد کرد که عقاید مذهبی مسیحی کاتولیک مادر و پدرش آنچنان سفت و سخت بود که پائولو حتی با نفس کشیدن در هوای خانه هم می‌توانست فشار این عقاید را بر خود احساس کند.

نظرات کاربران

yazdaan
۱۳۹۹/۰۶/۱۷

همیشه ترجمه کتابهای پائولوکوئیلو رو توی ایران آرش حجازی انجام میداد منتها این کتابو یه اقای دیگه ترجمه کرده که نمیشناسمش... کتاب فوق العااااااده جذاب و خواندنی است,💫 🌟

Sepideh
۱۳۹۹/۱۲/۰۸

عاااالی 👌👌👌

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۶)
مردم تنها چیزی را می‌شنوند که می‌خواهند بشنوند، هیچ‌گاه به دنبال مجاب کردن کسی نباش، فقط بی‌واهمه در پی سرنوشت خود باش؛ یا حتی پُر از واهمه شو، ولی همچنان در پی سرنوشت خود باش. هراسان شو، ولی سرنوشتت را دنبال کن. آرزو داری به آسمان دست یابی و نزد من آیی؟ پرواز با دو بال را بیاموز: انضباط و شفقت. معابد، کلیساها و مساجد پُر است از افرادی که از آن‌چه بناست بیرون‌شان کشف شود می‌هراسند و عاقبت، مغزشان آکنده از واژه‌های بی‌روح می‌شود. معبدِ من دنیاست، از آن بیرون مرو. گرچه ممکن است سخت باشد، ولی در دنیا باقی بمان، حتی اگر مایهٔ خندهٔ دیگران شوی. با دیگران سخن بگو ولی به دنبال مجاب کردن‌شان نباش. هرگز به دیگران اجازه نده به سخن تو ایمان بیاورند یا حواریونت شوند، چون اگر چنین شود، دیگر باور خود را به آن‌چه قلب‌شان به آن‌ها می‌گوید از دست می‌دهند؛ قلب‌شان، که به‌راستی، تنها سرچشمه‌ای است که باید به آن گوش دهند.
MOHI
دنبال حقیقت باش. دنبال این باش که همیشه سمت حقیقت باشی، حتی وقتی که برات دردناکه. یه وقت‌هایی حقیقت مدت‌های طولانی ساکته، یا چیزی رو که می‌خوای بشنوی به‌ت نمی‌گه. صوفی‌گری اینه. بقیه‌ش یه سلسله‌مناسکِ مقدسه که کارش تشدید حالِ خلسه‌ست.
Mary
«رقص همه‌چیز را دگرگون می‌کند، همه‌چیز می‌طلبد و هیچ‌کس را قضاوت نمی‌کند. آن‌ها که آزادند، می‌رقصند، حتی اگر خود را در سلول زندان یا بر صندلی چرخ‌دار ببینند، چون رقصیدن تکرار صرف حرکت‌های خاص نیست، گفت‌وگویی است با یک وجود، وجودی بزرگ‌تر و قدرتمندتر از همه‌کس و همه‌چیز. رقصیدن بهره بردن از زبانی است فراتر از خودخواهی و ترس.»
نفس
این‌ها می‌گن ساده باش. ساده باش تا شاد باشی.»
نفس
صوفی‌گری این نیست. هزارها کتاب دربارهٔ راه حقیقت نوشته شده که هیچ‌کدوم‌شون نمی‌گن دقیقاً چیه.
Mary
قرار نبود در هول‌وهراس زندگی کند فقط‌وفقط چون یک عده آدم که خود را صاحب اقتدار مطلق و، در نتیجه، اقتدار نسبت بقیه می‌دیدند، خواسته بودند یک روز عمرش را خراب کنند.
آرش
نمی‌توانیم فانوس‌هایی که راه را روشن می‌کنند برداریم و با خود ببریم. اگر چنین کنیم، عاقبت کارمان پُر کردن کوله‌پشتی‌هامان از فانوس خواهد بود. در این صورت، با وجود همهٔ نورهایی که با خود داریم، همچنان هیچ همراهی نخواهیم داشت. و این فایده‌اش چیست؟
مانترا
ایدهٔ رابطهٔ فیزیکی، گیاه‌خواری، روابط آزاد و زندگی اشتراکی ریشه‌ش تو ایرانه، در آیینی که فردی به اسم مزدک تأسیس کرد.
هانیه
مردمان باستان می‌گفتند که تغییرْ ابدی و مستمر است، چون زندگی به‌سرعت می‌گذرد. اگر هیچ تغییری نباشد، هیچ جهانی نخواهد بود.
هانیه
«وقتی این‌ها رو می‌نویسی، مثل بقیه نباش که توی زندگی هر چیزی رو که نمی‌فهمند قضاوت می‌کنند. راست‌گو باش. برای پُر کردن جاهای خالی هم از تخیلت استفاده کن.
هانیه

حجم

۵۱۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۳۵ صفحه

حجم

۵۱۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۳۵ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان