دانلود کتاب صوتی موسی و یکتاپرستی با صدای فریاد موسویان + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی موسی و یکتاپرستی اثر فریاد موسویان

دانلود و خرید کتاب صوتی موسی و یکتاپرستی

معرفی کتاب صوتی موسی و یکتاپرستی

کتاب صوتی موسی و یکتاپرستی، اثری از پدر علم روان‌شناسی، زیگموند فروید، است که دین را با نگاهی روان‌شناسانه بررسی می‌کند. فروید در کتاب موسی و یکتاپرستی، با احتمال عبرانی نبودن موسی، مخاطبان را شگفت‌زده می‌کند.

کتاب صوتی موسی و یکتاپرستی را با ترجمه‌ی قاسم خاتمی و صدای فریاد موسویان در اختیار دارید.

درباره‌ی کتاب صوتی موسی و یکتاپرستی

زیگموند فروید در کتاب صوتی موسی و یکتاپرستی، دین را از نگاهی روان‌شناسانه بررسی کرده است. اولین احتمالی که زیگموند فروید در کتاب موسی و یکتاپرستی مطرح می‌کند، احتمال عبرانی نبودن موسی است. این نگاه متفاوت اسطوره‌شناسانه به موسی، با آنچه که از موسی در عهد عتیق یا در قرآن می‌شناسیم، تفاوت دارد. فروید معتقد است حضرت موسی طرفدار دین یکتاپرستی آتون بوده است. یهودیان آن دوره در قلمرو مصر زندگی می‌کردند و به دلیل از کار افتادن قدرت امپراتوری مصر بعد از اخناتون و رانده شدن دین آتون توسط مردم این کشور، موسی دین یکتاپرستی را جایگزین قوم یهود کرده است. کتاب صوتی موسی و یکتاپرستی از دو بخش تشکیل شده است. در بخش اول فروید با توجه به اسناد موجود به ریشه‌یابی اصلیت موسی و چگونگی سربرآوردن او از دل تاریخ می‌پردازد. در بخش دوم کنش قوم بنی‌اسرائیل و دین‌داری آن‌ها، براساس علائم روان‌نژندی را بررسی می‌کند.

کتاب صوتی موسی و یکتاپرستی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

موسی و یکتاپرستی کتابی شنیدنی و جذاب برای علاقه‌مندان به موضوعات تاریخی، دینی و روان‌شناسی است. اگر دوست دارید با نگاه فروید در زمینه‌ی دین یهود آشنا شوید، کتاب صوتی موسی و یکتاپرستی گزینه‌ی خوبی به شمار می‌رود.

درباره‌ی زیگموند فروید

زیگموند شلومو فروید یا زیگموند فروید ۶ مه ۱۸۵۶ در یک خانواده‌ی یهودی در جمهوری چک به دنیا آمد. زیگموند فروید، عصب‌شناس برجسته اتریشی و بنیان‌گذار علم روانکاوی، به عنوان یک روش درمانی در روانشناسی بود. به پاس تمام خدماتی که به علم روان‌شناسی کرد، لقب پدر علم روان‌شناسی را به او دادند. جالب است بدانید او عاشق ادبیات بود و در زبان‌های آلمانی، ایتالیایی، فرانسه، انگلیسی، اسپانیایی، عبری، لاتین و یونانی تخصص داشت. فروید، آثار ویلیام شکسپیر را در طول عمرش فقط به زبان انگلیسی می‌خواند و به عقیده بعضی‌ها درک او از روانشناسی به خواندن نمایشنامه‌های شکسپیر برمی‌گردد. بهرحال فروید توانست تکنیک‌هایی مثل استفاده از تداعی آزاد (به روشی گفته می‌شود که در آن بیمار هرآنچه را به ذهنش خطور می‌کند، بیان می‌نماید) و همچنین کشف انتقال (فرایندی که در آن مراجع خاطرات کودکی خود را با درمانگرش درمیان می‌گذارد) و همچنین فرایند تحلیلی را به علم روانشناسی ارائه کند. فروید در آخر عمرش به سرطان مبتلا شد و در ۲۳ سپتامبر ۱۹۳۹ با تزریق دوزهای معینی از مرفین به زندگی خودش پایان داد.

بخشی از کتاب صوتی موسی و یکتاپرستی

روحانیان در پی ایجاد پیوستگی میان زمان خود و زمان موسی بوده‌اند و می‌خواهند آن‌چه را برای ما، آموزنده‌ترین موضوع تاریخ آیین یهود است انکار کنند. باید دانست که میان قوانین موسی و آیین‌های متعاقب آن، فاصله‌ای وجود دارد که نخست با پرستش یهوه پر شده بود و سپس اندک اندک به آهستگی از میان رفته است. طرح روحانیان، این تعاقب وقایع را به یاری احتجاجات گوناگون رد می‌کنند؛ هرچند صحت تاریخی آن‌ها تردیدناپذیر باشد و با وجود تغییراتی که در متن تورات داده شده، ...

فهرست

  • موسی تاریخی یا افسانه‌ای
  • اگر موسی مصری باشد
  • موسی، قوم او و یکتاپرستی
  • فرضیه تاریخی
  • دوره کمون و روایت
  • مشابهت
  • تطبیق
  • نکات دشوار 
معرفی نویسنده
عکس زیگموند فروید
زیگموند فروید

زیگموند فروید عصب‌شناس برجسته‌ اتریشی بود که امروزه در جهان به عنوان پدر علم روانشناسی دنیا شناخته می‌شود. او با بنیان‌ نهادن روانکاوی، به عنوان یک روش درمانی در علم روانشناسی، موفق شد تا گام بزرگی در شناخت و درمان اختلالات و آسیب‌های روانی بردارد.

اینک آن انسان: آدمی چه‌گونه همان می‌شود که هست
فردریش نیچه
فروید و سندروم حافظه کاذب
محسن محمودی
آسیب شناسی روانی زندگی روزمره
زیگموند فروید
روانکاوی و زندگی من به همراه توتم‌پرستی
زیگموند فروید
مقدمه‌ای بر روانشناسی فروید
ادوارد اروین
موسای میکل آنژ و هفت گفتار دیگر در روانکاوی
زیگموند فروید
لئوناردو داوینچی
زیگموند فروید
فلسفه در عصر حاضر
آلن بدیو
پنج گفتار درباره‌ی روانکاوی
زیگموند فروید
برگزیده نوشته های اساسی برتراند راسل
برتراند راسل
درباره‌ی حقیقت و ناحقیقت؛ نوشته‌های منتخب فریدریش نیچه
فردریش نیچه
در پی سرچشمه‌های ادیان
میرچا الیاده
ستون‌های فلسفه: آنچه که لازم است درباره متفکرین بزرگ بدانید
جیمز مانیون
علم و دین در جامعه
برتراند راسل
دانشنامه فلسفه استنفورد؛ مارتین هایدگر
آرمان سلطان‌زاده
پیش‌داوری
مرضیه خسروی
دانشنامه فلسفه استنفورد؛ پدیدارشناسی
مسعود علیا
گزیده آثار راسل
رابرت‌ ادوارد اگنر
مبانی روان کاوی فروید لکان
کرامت موللی
پیام کافکا
صادق هدایت

نظرات کاربران

کاربر همیشگی
۱۴۰۱/۰۷/۰۲

این کتاب خیلی جذاب و شنیدنی .ومحتوایی ومطالبش بسیار مهم برای همه علاقمندان به آثار روانشناسی تاریخی . .ومهمترازااون نویسنده کتاب که هیچ نویسنده ی تاکنون نتوانست جایگزین او شود.واقعا لقب پدرعلم روانشناسی شایسته او بوده به دلایل مختلف : ( ۱

- بیشتر
تینا
۱۴۰۰/۰۲/۲۳

به نظرم خواندن این کتاب یک تجدید نظر اساسی در ادیان است تجدید نظری که برای هر کسی حداقل یک بار در زندگی ضرورت دارد

Mohammad Bakhshipour
۱۴۰۰/۰۸/۲۸

کتابی بسیار خوب و مبتنی بر نظریه های قابل تامل فروید. کاملا پیشنهاد میکنم، چون دید عمیق تری نسبت به ریشه های پیدایش دین ایجاد پیکنه، حداقل انگیزه عمیق تر فکر کردن در این زمینه رو ایجاد میکنه.

foad.sheshkalani
۱۴۰۰/۰۹/۲۹

سنگین و کمی دشوار برای افرادی که یکم از وادی روانشناسی و بخصوص روانکاوی فاصله دارند؛ ولی اکثر آثار فروید دید جدیدی رو میتونه به ادم بده تا به مسایل از جوانب دیگه ای نگاه کنه. و این کتاب هم

- بیشتر
سبحان شفیعی
۱۴۰۰/۰۹/۰۳

فکر میکنم کتاب موسی و یکتا پرستی آخرین کتاب استاد فروید بوده باشه و یکی از حاشیه دار ترین آنها. به هرحال کتابی خواندی و اینکه به حضرت موسی اشاره داره که تبار اصلی موسی از کجا میاد و آیا

- بیشتر

زمان

۷ ساعت و ۷ دقیقه

حجم

۳۹۲٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۷ ساعت و ۷ دقیقه

حجم

۳۹۲٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۸۲,۰۰۰
تومان