دانلود و خرید کتاب حوزه و تحول در علوم انسانی محمد آقابیگی کلاکی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حوزه و تحول در علوم انسانی اثر محمد آقابیگی کلاکی

کتاب حوزه و تحول در علوم انسانی

معرفی کتاب حوزه و تحول در علوم انسانی

حوزه و تحول در علوم انسانی نوشته محمد آقابیگی کلاکی، کتابی با موضوع جریان‌شناسی و آسیب‌شناسی تولید علوم انسانی اسلامی در حوزه‌های علمیه است. این اثر جلد چهارم از مجموعه اندیشنامه جنبش نرم‌افزاری نشر دیدمان است. 

اندیشنامه حاضر به قلم محمد آقابیگی کلاکی سعی دارد تا با تبیین ضرورت‌ها و لوازم تحول در حوزه‌های علمیه گامی در جهت تحقق عملی تولید علم اسلامی بردارد.

جریان‌شناسی اندیشه‌های موجود در حوزه‌های علمیه و آسیب شناسی موانع نرم افزاری تولید علوم انسانی اسلامی در حوزه مباحث اصلی کتاب حاضرند.

 خواندن کتاب حوزه و تحول در علوم انسانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 پژوهشگران علوم انسانی به ویژه طلاب علوم دینی، اجتماعی و سیاسی

 بخشی از کتاب حوزه و تحول در علوم انسانی

یکی دیگر از موانع تولید علوم اجتماعی اسلامی در حوزه‌های علمیه به تلقی اندیشمندان، عالمان و فقیهان کنونی حوزه‌های علمیه از «جامعه» و مکانیسم‌های آن باز می‌گردد. عمده دیدگاه‌های موجود در بین طیف کثیری از عالمان، فقیهان و طلاب حوزه‌های علمیه دربارهٔ جامعه و تعریف آن و مکانیسم‌های مترتب بر آن، تلقی فردگرایانه از جامعه است.

این تلقی، جامعه را حاصل جمع افراد می‌داند و برای آن موجودیت و ماهیتی فراتر از عوامل انسانی تشکیل دهنده قائل نیستند، به عبارت دیگر عمدهٔ این نگرش‌ها بر خصیصهٔ فردی پدیده‌های اجتماعی تکیه می‌کنند و معتقدند این عوامل انسانی یا به اصطلاح جامعه‌شناختی «کنش‌گران» هستند که با اندیشه، اختیار و عمل خویش پدیده‌های به اصطلاح اجتماعی را شکل می‌دهند و به پیش می‌برند. بر این اساس جوامع و گروه‌ها، واقعیت و ماهیتی فراتر از افراد انسانی، ارتباطات و مناسبات میان افراد ندارند.






نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۸۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۹۸ صفحه

حجم

۱۸۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۹۸ صفحه

قیمت:
۸,۵۰۰
تومان