دانلود و خرید کتاب سقوط بازار سهام در ۱۹۲۹ برندا لانگ ترجمه محمود نجفی‌نژاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سقوط بازار سهام در ۱۹۲۹ اثر برندا لانگ

کتاب سقوط بازار سهام در ۱۹۲۹

معرفی کتاب سقوط بازار سهام در ۱۹۲۹

کتاب سقوط بازار سهام در ۱۹۲۹ نوشته برندا لانگ با ترجمه محمود نجفی‌نژاد منتش شده است و به سقوط وال‌استریت در سال ۱۹۲۹، به‌عنوان سه‌شنبه سیاه شناخته شده است می‌پردازد. سقوط بزرگ یا سقوط بازار سهام، ۲۴ اکتبر سال ۱۹۲۹ آغاز شد و مخرب‌ترین سقوط در تاریخ ایالات متحده آمریکا بود. این دوره، آغاز رکود بزرگی بود که بالغ بر ده سال همه کشورهای صنعتی غربی تحت تاثیر آن قرار گرفتند.

درباره کتاب سقوط بازار سهام در ۱۹۲۹

سقوط بازار بورس در اواخر ۱۹۲۰ صورت گرفت. در طول نیمه دوم ۱۹۲۰، تولید فولاد، ساخت‌وساز ساختمان، حجم معاملات خرده‌فروشی، ثبت‌نام خودرو و حتی راه‌آهن پیشرفت کردند. سود خالص تلفیقی ۵۳۶ شرکت تولیدی و تجاری برای شش ماه اول سال ۱۹۲۹، افزایشی بی‌سابقه معادل ۳۶.۶ درصد نسبت به سال ۱۹۲۸ نشان داد که منجر به دو برابر شدن سود آهن و فولاد شد. این آمار و ارقام بزرگ‌ترین سفته‌بازی در بورس را به وجود آورد که سبب شد صدها هزار نفر آمریکایی در بازار سهام سرمایه‌گذاری کنند. تعداد قابل‌توجهی از آنها برای خرید سهام بیشتر استقراض کردند. در ماه اگوست سال ۱۹۲۹، کارگزاران به سرمایه‌گذاران کوچک‌تر بیش از دوسوم ارزش اسمی سهام خریداری‌شده، وام دادندکه مبلغ آن بیش از ۸.۵ میلیارد دلار، یعنی بیش از مقدار کل ارز در گردش در ایالات متحده در آن زمان بود. این اتفاقات یکی از مهم‌ترین اتفاقات اقتصادی جهان است و در این کتاب به دلایل و تاثیرات آن می‌پردازد.

خواندن کتاب سقوط بازار سهام در ۱۹۲۹ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام پژوهشگران و علاقه‌مندان به اقتصاد پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب سقوط بازار سهام در ۱۹۲۹

سال‌های ۱۹۲۰ تا ۱۹۲۹ اغلب دوران طلایی شکوفایی اقتصادی، عصر جدید، دهه شکوفایی یا عصر جاز۱۰ نامیده می‌شود. این دوره، زمان نگرش خوش‌بینانه و امید بود و آینده نویدبخش به نظر می‌رسید. فرهنگ آمریکایی از زمان پایان قرن پیشین، گام‌های عظیمی برداشت و تغییرات سریع طی این دهه ادامه یافتند.

اکنون با نگاهی به آن سال‌ها، درک اینکه زندگی چقدر متفاوت بود، سخت است. هیچ تلویزیون یا کامیپوتری نبود. اکثر مردم ماشین شخصی نداشتند. برق و لوله‌کشی داخلی نسبتا توسعه‌های جدیدی به حساب می‌آمدند و هنوز در خارج از شهرها نایاب بودند. افراد هم برای سرگرمی و هم در صورت اضطرار برای کمک، به خودشان، دوستان و خانواده تکیه می‌کردند. تصور میزانی که «افراد به خودشان متکی بودند» سخت است زیرا امروزه حفاظت‌های اجتماعی بسیاری وجود دارند. اگر امروزه شخصی شغلش را از دست بدهد، این فرصت را دارد که از بیمه بیکاری استفاده کند، چیزی که در ۱۹۳۰ وجود نداشت. اگر زن مسنی طی دوران زندگی‌اش کار کرده باشد، اکنون می‌تواند ماهانه حقوق تامین اجتماعی دریافت کند که شکل دیگری از بیمه است که در دهه ۱۹۲۰ ایجاد نشده بود. آژانس‌های خصوصی کمک و اعانه وجود داشتند تا به بیوه‌ها و یتیمان یا فقیران مسن کمک کنند اما در اکثر مواقع، خانواده‌ها خودشان از خودشان مراقبت می‌کردند.

نظرات کاربران

مهدی ابراهیمی
۱۳۹۹/۰۶/۳۰

ضرر در بازارهای مالی از صدها سال پیش و در قضیه حباب گل لاله و حتی قبل تر وجود داشته و همیشه ادامه داره چون طمع افراد و توهم سریع پولدار شدن بدون دانش تا ابد ادامه خواهد داشت تنها تفاوت

- بیشتر
مهرداد معتمد
۱۳۹۹/۰۵/۲۷

بیشتر درباره حوادث و اتفاقات بعد از سقوط حرف میزنه تا قبل و چرایی سقوط.

pooya
۱۴۰۱/۰۵/۱۴

کتاب در چند قدم به چرایی و بعد از اون روش‌هایکه دولت فدرال برای رفع بحران در پیش گرفت میپردازه. با توجه به حجم کم مطالب انتخاب شده ،مطالب دید کلی درباره بحران ۱۹۳۰ و ایالات متحده و کمی هم

- بیشتر
فرزانه
۱۴۰۲/۰۴/۲۴

من سررشته ای از اقتصاد ندارم. ولی برای من خیلی روان و جذاب بود. سالهای "خوشه های خشم".

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۷)
صدها هزار نفر آمریکایی در بازار سهام سرمایه‌گذاری کنند. تعداد قابل‌توجهی از آنها برای خرید سهام بیشتر استقراض کردند. در ماه اگوست سال ۱۹۲۹، کارگزاران به سرمایه‌گذاران کوچک‌تر بیش از دوسوم ارزش اسمی سهام خریداری‌شده، وام دادندکه مبلغ آن بیش از ۸.۵ میلیارد دلار، یعنی بیش از مقدار کل ارز در گردش در ایالات متحده در آن زمان بود. افزایش قیمت سهام، مردم را به سرمایه‌گذاری بیشتر تشویق می‌کرد؛ مردم امیدوار بودند قیمت سهام بیشتر افزایش یابد. در نتیجه، حدس و گمان افزایش قیمت، بیشتر و حباب قیمتی ایجاد شد. به دلیل خریدهای اعتباری مردم، اگر وضعیت بازار تغییر می‌کرد یا حتی شکست می‌خورد، سرمایه‌گذاران مبالغ زیادی پول از دست می‌دادند. متوسط نسبت P/E (قیمت به درآمد هر سهم) سهام S&P در ماه سپتامبر سال ۱۹۲۹ معادل ۳۲.۶ (بسیار بالاتر از مقدار گذشته خود) بود.
سیستماتیک
مطالعه مانند همیشه روش راحتی برای فرار از واقعیت است
سیستماتیک
زمانی که رزولت در ۴ مارس ۱۹۳۳ سوگند ریاست جمهوری خورد، ۲۵% از نیروی کار آمریکا بیکار بودند که بیش از ۱۳ میلیون نفر بودند. طبقه متوسط پیشین، تاجران و افراد متخصص بیش از همه دچار مضیقه شدند.
محمود
با تداوم رکود بزرگ مفاهیم سیاسی‌زده اروپا شامل کمونیسم و فاشیسم در میان مردم آمریکا قوت گرفت. افراد ناامید به ایده‌هایی ایمان خواهند آورد و کارهایی انجام می‌دهند که در غیر آن صورت ممکن است هرگز به آنها فکر نکنند.
محمود
بعضی از مردم هرچیزی را که داشتند در بازار سرمایه‌گذاری کردند، زیرا باور داشتند که هیچ راه دیگری برای ثروتمند شدن وجود ندارد.
سیستماتیک
کسانی که بر مبنای موفقیت مداوم بازار سهام بر روی هر چیزی شرط‌بندی می‌کردند، بر این باور بودند که ارزش سهام با سرعتی نجومی همچنان افزایش خواهد یافت و خودشان و خانواده‌شان را بی‌پول یافتند. اموال و اثاثیه خانواده برای بازپرداخت پول کارگزاران، پرداخت اجاره و خرید غذا فروخته شدند. زمانی که همه چیز تمام شد، اگر مرد خانه اینقدر خوش‌اقبال می‌بود که کار پیدا کند، خانواده تلاش می‌کرد تا چک‌ها را یکی پس از دیگری پرداخت کند. اگر در میان آمریکایی‌هایی می‌بود که از کار اخراج شده بودند، ممکن بود برای فرستادن یک یا چند تا از بچه‌هایش برای زندگی پیش اقوام، دست به انتخاب سختی بزند در حالی‌که همسرش به دنبال کار می‌گشت یا گدایی می‌کرد.
محمود
در روزهای اولیه رکود بزرگ، سالن‌های نمایش، قیمت بلیت را شدیدا کاهش دادند تا همچنان مشتری داشته باشند. اما فیلم‌ها روش ارزانی برای فرار از واقعیت بودند و هرکسی که می‌توانست هزینه ورود به سینما را داشته باشد، چند ساعت خود را از واقعیت دور می‌کرد. تا پایان دهه، متوسط ۸۰ میلیون بلیت هر هفته فروخته می‌شد.
محمود
گاهی اوقات کشاورزان «مناقصه پنی» برگزار می‌کردند. زمانی که شرکت، وام رهنی زمین کشاورزی به مناقصه زمین یک کشاورزی می‌آمد که نمی‌توانست وامش را بازپرداخت کند، همسایگانش وارد عرصه می‌شدند و مسلح می‌شدند تا هر کسی را که می‌خواست با میزان قانونی برای دارایی مناقصه کند بترسانند. گاهی اوقات یک طناب دار آویزان می‌کردند تا بیشتر نشان دهند که مناقصه بالا، سزای بالاتری خواهد داشت. زمین با یک یا دو پنی مناقصه می‌شد تا نهایتا به کشاورز اصلی بازگردد.
محمود
اکثرا زنان بیوه، مجرد و زنانی که شوهرانشان نمی‌توانستند کار پیدا کنند، با WPA کار پیدا کردند که نه‌تنها کمک به افزایش درآمدشان کرد بلکه حس عزت نفس و اعتماد آنها به توانایی‌هایشان جهت مراقبت از خودشان را بهبود بخشید
محمود
، تلاش رزولت برای بازگردان پول به جیب‌های مردم بدون ارمغان آوردن رفاه برای آنها بود. او قویا باور داشت که دادن پول به مردم بدون درخواست کار از آنها به ابتکار و عزت نفس آنها آسیب خواهد زد.
محمود

حجم

۱۲۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۱۸ صفحه

حجم

۱۲۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۱۸ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان