دانلود و خرید کتاب دگرگونی اقتصادی داگلاس نورث ترجمه داود حیدری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دگرگونی اقتصادی اثر داگلاس نورث

کتاب دگرگونی اقتصادی

معرفی کتاب دگرگونی اقتصادی

کتاب دگرگونی اقتصادی نوشته داگلاس نورث است که داود حیدری و مفید علی‌زاده آن را ترجمه کرده‌اند. پژوهش حاضر در واقع پی‌نویسی بسیار بنیادی بر اقتصاد نوین نهاد محور است که به شکلی جامع در این کتاب جمع‌آوری شده است.

درباره کتاب دگرگونی اقتصاد

دگرگونی اقتصادی یک فرایند است و در این کتاب ماهیت این فرایند را بازگو شده است. برخلاف نظریه تکامل داروین، عنصر اصلی در تغییر و تحول تدریجی بشر، ارادی بودن بازیگران است. سازوکار انتخاب در نظریه تکاملی داروین بر آگاهی از اعتقاد به پیامدهای نهادی استوار نیست. اما تکامل بشر تحت تاثیر برداشت‌های بازیگران قرار دارد و گزینه‌ها و تصمیم‌ها در پرتو چنان برداشت‌هایی و با هدف دستیابی به نتایجی در مسیر حرکت که باعث کاهش تردید درباره سازمان‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در پیگیری اهداف خود صورت می گیرند. از این رو، دگرگونی اقتصادی تا حد بسیار زیادی یک فرایند عمدی و ارادی است که برداشت‌های بازیگران از پیامدها اقدامات خود، به این فرایند شکل می‌دهد. برداشت‌ها از باورهای بازیگران و نظریه‌های آن‌ها درباره پیامدهای اقدامات خود سرچشمه می‌گیرند، باورهایی که اغلب با اولویت‌های بازیگران در هم آمیخته‌اند.

خواندن کتاب دگرگونی اقتصاد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام پژوهشگران اقتصاد پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب دگرگونی اقتصاد

انسان‌ها تلاش می‌کنند تا از درک خود از جهان برای ساخت محیط پیرامونی استفاده کنند تا عدم قطعیت در تعاملات بشری را کاهش دهند، ولی اینکه درک چه کسی مطرح باشد و چگونه به تغییر و تبدیل در محیط انسانی تفسیر شود، نتیجه ساختار نهادی است که ترکیبی از قوانین رسمی، قیدوبندهای غیررسمی ویژگی‌های عملکرد آنهاست. ساختار تعاملات انسانی تعیین می‌کند که چه کسی کارفرماست و گزینه‌های چه کسانی مهم است و این گزینه‌ها چگونه به وسیله قوانین تصمیم‌گیری‌شده در ساختار به اجرا گذاشته می‌شوند. قیدوبندهای نهادی در طول زمان انباشته می‌شود و فرهنگ یک جامعه ساختار انباشته‌شده و متراکم قوانین و هنجارها و (اعتقادات) است که ما از گذشته به ارث می بریم و زمان حال خود را شکل می‌دهیم و بر آینده خود تاثیر می‌گذاریم. نهادها معمولا به صورت فزاینده و هنگامی تغییر می‌کنند که کارفرمایان سیاسی و اقتصادی به فرصت‌های تازه‌ای پی می‌برند، یا به تهدیدات تازه موثر بر رفاه خود واکنش نشان می‌دهند. تغییر نهادی می‌تواند ناشی از تغییر در قوانین رسمی، هنجارهای غیررسمی یا اجرای هر یک از آنها باشد. ساختار سیاسی اقتصادی جامعه و شیوه تکامل آن کلید این نکته است که انتخاب‌های چه کسانی مهم باشد و چگونه این انتخاب‌ها برای شکل دادن به سیاست‌ها به یکدیگر پیوند بخورند.

ما می‌توانیم کار را با قرار دادن قطعات در کنار یکدیگر شروع کنیم و فرایند تغییر اقتصادی را (به صورتی بسیار ناقص) کشف کنیم. آیا این فرایند مشابه الگوهای گرفته‌شده از زیست‌شناسی تکاملی است؟ قصد بازیگران چه تفاوتی با یکدیگر دارد و ماهیت قصد انسانی که منبع عاجل تغییر نهادی است، چیست؟ آیا عدم قطعیتی که انسان‌ها با آن مواجه هستند، از بی‌ثباتی ذاتی چشم‌انداز انسانی یا درک نظام‌های اعتقادی حاصل می‌شود که ما از محیط انسانی داریم؟ منابع تعیین‌کننده وابستگی به مسیر چیست و وابستگی به مسیر چگونه بر عملکرد تاثیر می‌گذارد؟ و سرانجام اینکه چه عاملی ضریب سازگاری -توانایی برخی از جوامع برای سازگار ساختن و انطباق خود با رویدادهای غیرمترقبه یا تحولات بنیادی و ایجاد نهادهایی که به گونه‌ای موثر با واقعیت درحال‌تغییر برخورد می‌کنند- را به وجود می‌آورد؟

اشرافیت، سلطنت، دموکراسی: داستان حماقت و تباهیِ اخلاقی و اقتصادی
هانس هرمان هوپ
اقتصاد و دولت در ایران
موسی غنی‌نژاد
اندیشه‌های اقتصادی و سیاسی فردریش هایک
دونالد جی. بودراکس
اقتصاد به روایت دیگر
موسی غنی‌نژاد
چین چگونه سرمایه‌داری شد؟
رونالد کوز
اندیشه آزادی: نگاهی از منظر اقتصاد سیاسی به تجربۀ ایران معاصر
محمد طبیبیان
تصور عصر پساتوسعه
امانوئل والرشتاین
سنگاپور؛ معماران مدرن (پیشگامان نوسازی آسیا ۲)
آر. اس. میلن
اقتصاد و آرمان‌شهر
جفری مارتین هاجسن
پاشنه‌ی آشیل سرمایه‌داری؛ پول کثیف و چگونگی احیای نظام بازار آزاد (جلد اول)
ریموند بیکر
سوسیالیسم و سرمایه‌داری: رساله‌ای روش مند درباره‌ی اقتصاد، سیاست و اخلاقیات
هانس هرمان هوپ
سیاست اقتصادی؛ شش گفتار درباره‌ی سوسیالیسم، کاپیتالسیم، اقتصاد و سیاست
لودویگ فون میزس
اقتصاد کلان مدرن: مصاحبه با بزرگان مکاتب مختلف اقتصادی
بریان اسنودن
اقتصاد ایران به کدام سو می‌رود؟
مسعود نیلی
بیماری هلندی در اقتصاد ایران
رضا منوچهری
چین؛ مرد کوچک با گام‌های بزرگ (پیشگامان نوسازی آسیا ۴)
دیوید اس. جی گودمن
بازار آری، کاپیتالیسم نه: آنارشیسم فردگرا در برابر مدیران، نابرابری‌ها، قدرت شرکت‌‌ها و فقر ساختاری
گری چارتیه
آیا قرن آمریکا به پایان رسیده است؟
جوزف نای
قدرت و اقتصاد نئوکلاسیک
آدام اوزان

نظرات کاربران

mah
۱۳۹۹/۰۳/۳۰

ب ایراد بزرگ هست اینجا اونم اینه ک شناسنامه کتاب رو حذف کردید و معلوم نیست این ترجمه کدوم کتاب هست باید معلوم باشه این ترجمه مال چ عنوان اصلی ای هست

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
عقاید برتر - عقاید مربوط به کارفرمایان سیاسی و اقتصادی در منصب سیاست‌گذاری- در طول زمان به انباشت ساختار پیچیده‌ای از نهادها می‌انجامد که عملکرد اقتصادی یا سیاسی را تعیین می‌کنند. ماتریس (شرایط و وضعیت) نهادی حاصله قیدوبندهای شدیدی را بر مجموعه گزینه‌های مورد نظر کارفرمایان در هنگام تلاش آنها در نوسازی یا تعدیل نهادها برای بهبود موقعیت سیاسی یا اقتصادی خود اعمال می‌کند.
Pouya Yarahmadi
نیروی محرکه اصلی تلاش‌های انسانی -منبع قصد و نیت انسان که از ضمیر خودآگاه او سرچشمه می‌گیرد- چیست؟
Pouya Yarahmadi
دغدغه عمل‌گرایانه ما میزان مطابقت عقاید ما با واقعیت را تشکیل می‌دهد و تا اندازه‌ای که آنها با یکدیگر مطابقت دارند، می‌توان انتظار داشت که سیاست‌های اجرایی ما به نتایج دلخواه منجر شوند. ولی از آنجا که ما در سراسر تاریخ بشر برداشتی نادرست از واقعیت داشته‌ایم، دقت کردن به واقعیت‌ها از اهمیت به‌مراتب بیشتری از خود واقعیت‌ها برخوردارند و مهم‌تر از آن آگاهی از این مسئله است که واقعیت چگونه تغییر می‌کند.
Pouya Yarahmadi

حجم

۴۴۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

حجم

۴۴۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان