دانلود و خرید کتاب گذری کوتاه بر تاریخ موسیقی کلاسیک حسن زندباف
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گذری کوتاه بر تاریخ موسیقی کلاسیک اثر حسن زندباف

کتاب گذری کوتاه بر تاریخ موسیقی کلاسیک

نویسنده:حسن زندباف
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب گذری کوتاه بر تاریخ موسیقی کلاسیک

کتاب گذری کوتاه بر تاریخ موسیقی کلاسیک، نوشته‌ی حسن زندباف، بررسی روند پیشرفت و تکامل موسیقی کلاسیک از ابتدای به وجود آمدن آن تا دوران اوج و پیشرفتش است. 

درباره‌ی کتاب گذری کوتاه بر تاریخ موسیقی کلاسیک

حسن زندباف در کتاب گذری کوتاه بر تاریخ موسیقی کلاسیک، هنر موسیقی را از ابتدای پیدایش آن تا دوران اوج و تکاملش به صورت حرفه‌ای و علمی بررسی می‌کند. در کتاب گذری کوتاه بر تاریخ موسیقی کلاسیک، تاریخچه و سابقه‌ی موسیقی را در کشورها و سرزمین‌های مختلفی که مهد تمدن بوده‌اند، می‌خوانیم. با سازهایی که در دوران مختلف به کار می‌بردند آشنا می‌شویم و به دوران معاصر می‌رسیم. جریان‌های فرهنگی و سیاسی که بر تغییر و تحولات موسیقی نقش داشته‌اند را بررسی می‌کنیم و سیر پیدایش موسیقی از آغاز تا امروز را به صورت علمی بررسی می‌کنیم. 

کتاب گذری کوتاه بر تاریخ موسیقی کلاسیک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب گذری کوتاه بر تاریخ موسیقی کلاسیک برای دانشجویان و دانش‌آموختگان موسیقی کتابی جذاب و کاربردی است. اگر به موسیقی کلاسیک علاقه‌مند هستید، از خواندن کتاب گذری کوتاه بر تاریخ موسیقی کلاسیک و آشنایی با تاریخچه‌ی آن لذت می‌برید.

درباره‌ی حسن زندباف

حسن زندباف در سال ۱۳۱۹ در تهران متولد شد. او فارغ‌التحصیل هنرستان عالی موسیقی تهران است. حسن زندباف پس از پایان تحصیل در هنرستان موسیقی، تحصیلات عالی موسیقی را در کنسرواتوار مونیخ ادامه داد. زندباف سابقه تدریس موسیقی در دانشگاه برلین را دارد. نویسندگی چندین جلد کتاب تخصصی موسیقی و آهنگسازی، موسیقی فیلم‌های بیشمار و بازیگری از فعالیت‌های دیگری است که در کارنامه‌ی زندگی حرفه‌ای حسن زندباف به چشم می‌خورد. او برادر حسین زندباف، کارگردان و تهیه‌کننده‌ی سینما است. 

جملاتی از کتاب گذری کوتاه بر تاریخ موسیقی کلاسیک

روم: از خود موسیقی مستقلی نداشت. آنچه که رومی‌ها در موسیقی عملی خود به کار می‌بردند، موسیقی یونان بود که به تکامل رسید.

سازهای جدیدی که در این زمان به کار می‌رفت توبا (ترومپت کشیده بدون کلید) و کورنو بودند که از این موسیقی هم اثری باقی نیست.

در سایر کشورهای اروپایی مثل فرانسه، آلمان، اسپانیا، انگلستان و کشورهای بالکان، سازهایی چون فلوت استخوانی، هورن، لور (Lure - یک ساز بادی به درازی ۳ متر)، معمول بود. هنر موسیقی این دوره، قبل از کاربرد گامهای کلیسا بوده و بیان اشعار به صورت دلخواه در منطقه و بدون همراهی ساز انجام می‌گرفت که دوره شکوفایی آن در قرن یازدهم بود.

نظرات کاربران

کاربر ۱۳۶۹۳۳۷
۱۳۹۹/۰۱/۱۹

انتظار داشتم تاریخچه ای از موسیقی ایران هم داشته باشه اما در نسخه ی نمونه موجود نبود.لطفا فهرست کتابها رو در قسمت نمونه قرار بدید تا استفاده ی بهتری بشه.ممنون

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۰۵٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۷۶

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

حجم

۷۰۵٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۷۶

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

قیمت:
۱۲,۵۰۰
تومان