دانلود کتاب صوتی خرم‌آباد با صدای مریم محبوب + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی خرم‌آباد اثر آندری ولاس

دانلود و خرید کتاب صوتی خرم‌آباد

نویسنده:آندری ولاس
گوینده:مریم محبوب
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی خرم‌آباد

رمان خرم‌آباد، نوشته‌ی آندری ولاس، نویسنده‌ی اهل شوروی سابق و تاجیکستان فعلی است. موضوع اصلی رمان خرم‌آباد عشق انسان‌ها به خاک و سرزمینشان است. 

خرم‌آباد را شهرام همت‌زاده به فارسی برگردانده است. نسخه صوتی خرم‌آباد را با صدای لطیف و زیبای مریم محبوب می‌شنوید. 

درباره‌ی کتاب صوتی خرم‌آباد

خرم‌آباد، رمانی است که از عشق می‌گوید. به بهانه‌ی تمام افرادی که به دلیل علاقه‌شان به سرزمین‌های خجند و بخارا کشته شدند. آندری ولاس رمان خرم‌آباد را به عنوان روایتی از زوال انسان و زندگی او در جریان جنگ‌های منجر به استقلال تاجیکستان و تشکیل جمهوری در این کشور نوشته است. آندری ولاس نام خرم‌آباد را بر مبنای داستان‌های کهن ایرانی و به معنای شهری زیبا و آباد و شاد در شرق انتخاب کرده است. خود او در مقدمه چاپ نخست اثرش بیان کرده است که مقصودش از این شهر، دوشنبه پایتخت فعلی جمهوری تاجیکستان است. خرم‌آباد روایتی واقعی از سرگذشت واقعی ولی در قالب رمان افرادی است که غالبا و اصالتا روس هستند و پس از فروپاشی شوروی و آغاز جنگ‌های داخلی تاجیکستان با مشکلات متعددی مواجه شده و یا مجبور به ترک تاجیکستان شده‌اند و یا اینکه با مشکلات این دوران دست و پنجه نرم می‌کنند.

کتاب صوتی خرم‌آباد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر به مطالعه‌ی رمان‌های خارجی علاقه دارید و دوست دارید در قالب رمان با سرگذشت کشور تاجیکستان آشنا شوید، کتاب خرم‌آباد را مطالعه کنید.

درباره‌ی آندری ولاس

آندری ولاس، نویسنده‌ی روس متولد ۴ آگوست ۱۹۹۵ در دوشنبه است. او با نوشتن کتاب خرم‌آباد موفق به دریافت جوایز مختلفی از جمله جایزه دولتی روسیه، آنتی بوکر و پن مسکو شده است. 

جملاتی از کتاب صوتی خرم‌آباد

یک سال پس از استقلال تاجیکستان از اتحاد جماهیر شوروی، جنگ خانمان‌سوزی در این کشور درگرفت. که حاصل آن کشته شدن ده‌ها هزارتن و آوارگی حدود یک میلیون انسان بود. این جنگ به مدت پنج سال از ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۷ میلادی ادامه داشت. چه چشم‌ها که از حدقه بیرون کشیده نشد و چه تن‌ها که زنده زنده در آتش نسوخت. نائره‌ی جنگ تنها در میان کمونیست‌ها و اسلام‌گرایان شعله‌ور نشد. بلکه گروه‌های قومی مختلف را نیز در بر گرفت. شاید بتوان درآمیختن مناطق شمالی که پیش از اشغال روسیه، متعلق به پادشاهان خجند بود و جنوبی که پیش از اشغال روسیه متعلق به امیرنشین بخارا بود، تاجیکستان را چندین دهه پیش از آغاز این درگیری‌ها توسط دولت مرکزی اتحاد جماهیر شوروی در دوران استالین، از علل این درگیری‌ها دانست که در راستای اسکان اقوام مختلف توسط دولت مرکزی شوروی در مناطق مختلف تاجیکستان به دنبال سیاست «تفرقه ‌بینداز و حکومت کن» انحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی بود. 

نظرات کاربران

کاربر ۲۷۴۴۳۸۰
۱۴۰۰/۰۲/۰۶

هیچ کشش داستانی نداره فقط چند دایتانغو شخصیت بی ربط

زمان

۱۸ ساعت و ۲۳ دقیقه

حجم

۷۵۸٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱۸ ساعت و ۲۳ دقیقه

حجم

۷۵۸٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۹۵,۰۰۰
تومان