دانلود و خرید کتاب هنر عشق ورزیدن اریک فروم ترجمه ابوذر کرمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب هنر عشق ورزیدن

کتاب هنر عشق ورزیدن نوشته اریک فروم(۱۹۸۰-۱۹۰۰)، روانشناس آلمانی است. اریک فروم در این کتاب سعی دارد تعریف متفاوتی از عشق و مسیر آن به خواننده ارائه دهد تا به او بگوید عشق با تصور عامه مردم متفاوت است.

درباره کتاب هنر عشق ورزیدن

این کتاب یک دستورالعمل آسان برای یاد گرفتن عشق‌ورزیدن نیست پس از خواندن کتاب می‌فهمید عشق احساسی نیست که هر انسانی بدون اعتنا به سطح رشد و بلوغ بتواند به آن دست پیدا کند. این کتاب قصد دارد خواننده را متقاعد کند که باید با جدیت بسیار برای تکامل کل شخصیت خود بکوشد تا به تعیین جهت سازنده‌ای دست یابد، والا همه کوشش‌های او برای عشق ورزیدن بی‌نتیجه خواهد ماند. این کتاب به شما می‌گوید باید برای خوسازی تلاش کنید زیرا زیرا بدون عشق ورزیدن به همسایه و بدون فروتنی راستین، شهامت، ایمان و انضباط، برخورداری از یک عشق فردی حقیقی‌امکان‌ناپذیر است.

خواندن کتاب هنر عشق ورزیدن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که می‌خواهند در زندگی احساسات سالم و درستی را تجربه کند پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب هنر عشق ورزیدن

نمی‌توان به کسی احترام گذاشت بدون این‌که او را شناخت؛ اگر مراقبت و مسؤولیت‌پذیری به مدد شناخت هدایت نشود کورکورانه خواهد بود. اگر شناخت از طریق دغدغه سبب انگیزش نشود، پوچ خواهد بود. شناخت لایه‌های فراوان دارد؛ شناختی که بُعدی از عشق باشد، در حاشیه نمی‌ماند بلکه در عمق نفوذ می‌کند. چنین شناختی فقط درصورتی ممکن است که بتوانم از دغدغهٔ خود را داشتن فراتر بروم و دیگری را بر اساس اوضاع و احوال خودش ببینم. برای مثال، من می‌دانم که یک نفر عصبانی است، حتی اگر این عصبانیت را آشکارا نشان ندهد. ولی اگر او را عمیق‌تر از این بشناسم، درمی‌یابم او مضطرب و نگران است؛‌ می‌دانم که او احساس تنهایی و گناه می‌کند. در این صورت می‌دانم عصبانیت او فقط مظهر چیزی عمیق‌تر است. درنتیجه، بیشتر، او را کسی می‌دانم که نگران و ناراحت است، یعنی عذاب می‌کشد؛ نه کسی که عصبانی است.

شناخت، رابطهٔ بنیادی‌تر دیگری با مقولهٔ عشق دارد. نیاز بنیادی به آمیختن با یک نفر دیگر به منظور فراتر رفتن از زندانِ جدایی خویشتن، رابطه‌ای نزدیک با میلِ به‌ویژه بشری دیگری دارد که همانا میل به شناختِ «راز انسان» است. با این‌که عشق در ابعادِ زیست‌شناختی خودش معجزه و راز است، انسان نیز در ابعاد بشری‌اش رازی است که برای خودش‌ـ و برای همنوعانش‌ـ ناگشودنی است. ما خودمان را می‌شناسیم و درعین‌حال، با همهٔ تلاشی که می‌کنیم خودمان را نمی‌شناسیم. همنوع‌مان را می‌شناسیم و درعین‌حال، او را نمی‌شناسیم چون شیء نیستیم و همنوع‌مان نیز شیء نیست. هرچه بیشتر به عمق وجودمان و وجود دیگران می‌رسیم، هدف شناخت، بیشتر از دست‌مان می‌گریزد. با وجود این، نمی‌توانیم میلی نداشته باشیم به نفوذ در رازِ روحِ بشر و در درونی‌ترین هستی «او».

نظرات کاربران

سمانه
۱۳۹۹/۰۲/۲۸

بقدری لذت می برم از خوندنش که هر جمله یا گاهی هرصفحه ش رو برمیگردم و چندین و چند مرتبه میخونم در عمق جانم نفوذ میکنه و جداً سرمست میشم با دریافت هایی که ازین کتاب نصیبم میشه.

خانم کتابخوار
۱۳۹۹/۱۰/۱۸

برای من که قبلا کتاب هایی درباره ی عشق خونده بودم اوایل کتاب مطلب جدیدی نداشت اما تقریبا از اواسط کتاب به بعد فوق العاده شد یه جایی از کتاب وحشت کردم واقعیتی که ظاهری جذاب داره اما باطنی ترسناک!

- بیشتر
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
۱۳۹۹/۰۵/۱۴

هنر عشق اریک فروم روانکاو و نویسنده سرشناش آلمانی در پیشگفتار کتاب پر مخاطب خود «هنر عشق ورزیدن» مخاطب را به این جمله از «پاراسلسوس» ارجاع می‌دهد: «کسی که هیچ نمی‌داند، به هیچ چیز عشق نمی‌ورزد. کسی که نمی‌تواند هیچ کاری بکند،

- بیشتر
ر.د.ب
۱۴۰۰/۰۳/۰۳

در یک جمله بگم: «کتاب مقدس عشق در عصر جدید» با تشکر از مترجم خوب این کتاب عالی

kordelia
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

"بگذار عشق خاصیت تو باشد نه رابطه خاص تو با کسی" و این کتاب سراسر توضیح این مسئله‌‌ست... با خواندن این کتاب لزوم بازنگری در ابعاد مختلف زندگی‌ام رو احساس کردم؛ اینکه چقدر دور شدیم از اصالت وجودی‌مون و چقدر

- بیشتر
Mhs1993
۱۴۰۰/۰۷/۱۳

کتاب های زیادی در مورد عشق خونده بودم و اطلاعات پراکنده ای داشتم این کتاب مثل یه حلقه گم شده بود که معنای صحیحی از عشق و ارائه میده، بنظرم ارزش چندبار خوندنو داره

Nausica96
۱۴۰۰/۰۲/۰۶

دو سال گذشته هم این کتاب رو خونده بودم. به شدت کاربردی و همانند دیدگاه یونگ، فروم هم اندیشه های متعادلی از نظریات روان، ناخودآگاه ،روابط و عشق را به مخاطبانش عرضه میکند.

بیوتیفول مایند
۱۴۰۰/۰۴/۲۵

نکته اصلی کتاب همان است که در عنوان کتاب و چند صفحه اول بیان شده و در طول کتاب سعی دارد که همان را تاکید کند؛ اینکه: عشق ورزیدن یک فن و یک هنر است که باید برای بالابردن کیفیت

- بیشتر
asma
۱۳۹۹/۰۴/۲۷

خیلی خسته کننده بود برا من, یه صفحه میخوندم ده صفحه میرفتم جلو

امید
۱۳۹۹/۰۱/۱۶

همچین کاربردی نیست، هضم مطلبش آسون نیست.... نمیفهمی بعد خونون کتاب ب چی میرسی.....

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶۵)
«کسی که هیچ نمی‌داند، به هیچ‌چیز عشق نمی‌ورزد. کسی که نمی‌تواند هیچ کاری بکند، هیچ نمی‌فهمد. کسی که هیچ نمی‌فهمد، بی‌ارزش است. اما او که می‌فهمد، عشق هم می‌ورزد، توجه هم می‌کند، می‌بیند… هرچه دانش بیشتری در چیزی ذاتی باشد، عشق، عظیم‌تر می‌شود… هر که تصور می‌کند همهٔ میوه‌ها همان زمانی می‌رسند که توت‌فرنگی می‌رسد، از انگور هیچ نمی‌داند.» پاراسلسوس
مهدی فتحی
که هر کسی که آرزو دارد در این هنر استاد شود، ابتدا باید انضباط و تمرکز و صبر را در هر مرحله از زندگی‌اش تمرین کند
زهرا رشیدی
اگر بتوانم به کسی بگویم: «به تو عشق می‌ورزم». باید قادر باشم بگویم: «من در وجود تو به همه‌کس عشق می‌ورزم، من از طریق تو به جهان عشق می‌ورزم، من در وجود تو حتی به خودم عشق می‌ورزم.»
Rezvan
عشق، دغدغهٔ فعال برای زندگی و رشدِ آن چیزی است که به آن عشق می‌ورزیم. در جایی که این دغدغهٔ فعال وجود نداشته باشد عشقی وجود ندارد. این عنصر عشق به‌زیبایی در صحیفهٔ یونس نبی بیان شده است. خداوند به یونس گفت به نینوا برود و به ساکنان آن‌جا هشدار بدهد که اگر دست از کارهای شیطانی خود برندارند آن‌ها را تنبیه خواهد کرد. یونس از این مأموریت می‌گریزد چون می‌ترسد که مردم نینوا توبه کنند و خداوند آن‌ها را ببخشاید. او انسانی است که برای نظم و قانون اهمیت زیادی قائل است؛ ولی فاقد عشق است. با وجود این، وقتی سعی می‌کند بگریزد، خود را در شکم یک ماهی می‌بیند و این نماد انزوا و تنهایی و حبسی است که فقدان عشق و همبستگی به سر او آورده است.
مهدی فتحی
این کتاب می‌خواهد خواننده را متقاعد سازد که همهٔ تلاش‌های وی برای رسیدن به عشق محکوم به شکست‌اند مگر این‌که او با تمام توان سعی کند کل شخصیت خود را رشد دهد تا به یک جهت‌گیری ثمربخش برسد؛
حنا
به‌عمل کار بر آید به سخندانی نیست.
کاربر ۲۴۵۴۹۲۰
تنها در عشقِ کسانی که غرضی ندارند عشق شروع می‌کند به شکوفا شدن.
Rezvan
«اگر به خودت عشق بورزی، به دیگران مثل خودت عشق می‌ورزی. تا هنگامی که به دیگری کمتر از آن‌قدر که به خودت عشق می‌ورزی، عشق بورزی، در عشق ورزیدن به خودت به‌راستی موفق نخواهی بود. ولی اگر به همه از جمله به‌خودت به یک اندازه عشق بورزی، آن‌گاه به همگی به‌منزلهٔ یک شخص، عشق خواهی ورزید که آن فرد هم خداست و هم انسان. بنابراین آن کسی بزرگ و درستکار است که درعین‌حال که به خودش عشق می‌ورزد، به همهٔ انسان‌ها به‌تساوی عشق بورزد.»
Rezvan
اگر به کسی به سبب شایستگی یا محاسنش عشق ورزیده شود، این عشق همیشه با تردیدی همراه است؛ شاید او کسی را که می‌خواهد به او عشق بورزد راضی نکند، شاید چنان شود یا چنین شود.
Rezvan
«کسی که هیچ نمی‌داند، به هیچ‌چیز عشق نمی‌ورزد. کسی که نمی‌تواند هیچ کاری بکند، هیچ نمی‌فهمد. کسی که هیچ نمی‌فهمد، بی‌ارزش است. اما او که می‌فهمد، عشق هم می‌ورزد، توجه هم می‌کند، می‌بیند… هرچه دانش بیشتری در چیزی ذاتی باشد، عشق، عظیم‌تر می‌شود… هر که تصور می‌کند همهٔ میوه‌ها همان زمانی می‌رسند که توت‌فرنگی می‌رسد، از انگور هیچ نمی‌داند.»
نون صات

حجم

۱۰۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۳۱ صفحه

حجم

۱۰۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۳۱ صفحه

قیمت:
۴۹,۹۰۰
۲۴,۹۵۰
۵۰%
تومان