دانلود و خرید کتاب قدرت ذهن ناخودآگاه شما جوزف مورفی ترجمه رامین بختیاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قدرت ذهن ناخودآگاه شما اثر جوزف مورفی

کتاب قدرت ذهن ناخودآگاه شما

معرفی کتاب قدرت ذهن ناخودآگاه شما

کتاب قدرت ذهن ناخودآگاه شما اثری از ژوزف مورفی با اصلاح و بازنویسی یان مک ماهان است که با ترجمه رایمن بختیاری در اختیارتان قرار دارد. این کتاب ما را همراهی می‌کند تا به دنیای بی‌کرانی به نام ذهن سفر کنیم و از راه عملکرد قدرت‌های ذهنی‌مان آگاه شویم.

این کتاب که در سال ۱۹۶۳ برای اولین بار منتشر شد، به سرعت راهش را به فهرست کتاب‌های پرفروش باز کرد. با خواندن این اثر، درمی‌یابید که معجزه در اعماق باور انسان‌ها وجود دارد و می‌تواند رخ بدهد.

درباره کتاب قدرت ذهن ناخودآگاه شما

کتاب قدرت ذهن ناخودآگاه شما (The Power of Your Subconscious Mind) یکی از کتاب‌های مشهور و معروفی است که می‌توانید بخوانید تا با سازوکارهای ذهنی آشنا شوید. این کتاب تابه‌حال به بیش از ۱۷ زبان در دنیا ترجمه شده، از کتاب‌های پرفروشی است که در این زمینه نوشته شده است. ژوزف مورفی نویسنده این کتاب به ما کمک می‌کند تا به دنیایی سفر کنیم که در پس ذهن وجود دارد. دنیایی که به نظر می‌رسد از آن بی‌خبر هستیم اما کنترل بخش مهمی از زندگی ما را به دست گرفته است. اگر دوست دارید بدانید چطور چنین چیزی ممکن است، این کتاب به ما پاسخ می‌دهد.

کتاب قدرت ذهن ناخودآگاه ما را با دنیایی ذهنی آشنا می‌کند که به نام ذهن ناخودآگاه یا ضمیر ناخودآگاه می‌شناسیم. حتما اسمش را شنیده‌اید. ضمیر ناخودآگاه، بخش مهمی از پدیده‌های روانی و فرآیندهای ذهنی را در خود ذخیره می‌کند. ما به طور مداوم در معرض بمباران‌های خبری قرار می‌گیریم و ذهن ما تنها می‌تواند مقدار کمی از آن پردازش کند. مثلا هنگامی که به چیزی توجه می‌کنیم، ذهن به حالت آگاه درمی‌آید. بقیه در ذهن ناخودآگاهمان ذخیره می‌شود و البته به همین ترتیب بدن از ما مراقبت می‌کند تا در سلامت باقی بمانیم.

اما فعالیت‌های ناخودآگاه به همین خلاصه نمی‌شود. بسیاری از فعالیت‌های بدن که برای بقای ما ضروری است، مانند فعالیت سیستم‌های قلب، ریه، کلیه و ...، به شکل ناخودآگاه انجام می‌شود. از سوی دیگر ضمیر ناخودآگاه را می‌توانیم مانند یک انبار بزرگ بدانیم که دارای ذخیره‌‌ای بزرگ از آرزوها، تمایلات و اندیشه‌های ما است. هرچند ممکن است ما از وجودشان باخبر نباشیم و یا آن را سرکوب کنیم، اما آن‌ها در ضمیر ناخودآگاه وجود دارند و بر زندگی ما تاثیر می‌گذارند. قطعا آگاهی ما از آن می‌تواند کمک بزرگی باشد تا این نیرو را در مسیر مثبت و سازنده ایجاد تغییرات و تحولات به جریان بیندازیم.

ژوزف مورفی در کتاب قدرت ذهن ناخودآگاه شما ما را با ضمیر ناخودآگاه آشنا می‌کند. او درباره تمام آنچه که در ذهن ناخودآگاه ما وجود دارد و اثراتش بر بخش هوشیار زندگی صحبت می‌کند. به سوالاتی که درباره ذهن ناخودآگاه داریم پاسخ می‌دهد و کمکمان می‌کند تا دریابیم چگونه می‌توانیم از این نیروی بی حد و حصر در راستای ایجاد تغییرات استفاده کنیم.

ژوزف مورفی معتقد است که ما می‌توانیم هر زمانی که اراده کنیم به خواسته‌ها، اهداف و آروزهایمان دست پیدا کنیم. او بیان می‌کند که برای رسیدن به آرزوها هیچوقت دیر نیست. اما این موضوع تنها به یک شرط محقق می‌شود: با آگاه شدن از سازوکار ذهن ناخودآگاه. برای اینکه بفهمیم خواندن این کتاب چطور می‌تواند به ما در درک این مسئله کمک کند، خوب است نگاهی به این سوالات بیندازیم:

شاید شما هم از خودتان پرسیده باشید چرا بسیاری از افراد موفق هستند؟ چرا برخی افراد می‌توانند به قدرت، موفقیت، ثروت و هرآنچه که می‌خواهند دست پیدا کنند ولی ما نه؟ چطور ممکن است که برخی انسان‌ها برخی بیماری‌های سخت را تاب می‌آورند و درمان می‌شوند و برخی دیگر نمی‌توانند از بیماری جان به در برند؟ چطور برخی افراد می‌توانند روابط و ازدواج موفق داشته باشند و خوشبختی را تجربه کنند و برخی دیگر، از داشتن چنین تجربه‌ای محروم می‌شوند؟ پاسخ تمام این پرسش‌ها را می‌توان در کتاب قدرت ذهن ناخودآگاه شما پیدا کرد.

ژوزف مورفی در این کتاب ما را با قدرتی آشنا می‌کند که در ذهنمان داریم. قدرتی بی‌حدومرز که تنها باید راه به جریان انداختن آن را یاد بگیریم. به این ترتیب می‌توانیم به تمام چیزهایی برسیم که در زندگی‌مان آرزو داریم. نویسنده با کمک مثال‌های متعدد و نیز با آموختن تکنیک‌هایی بسیار ساده اما کاربردی به ما کمک می‌کند تا این تغییرات را در خودمان ایجاد کنیم. تغییراتی که ابتدا در ذهنمان شکل می‌گیرند و سپس تاثیرگذاری خودشان را روی جنبه‌های مختلف زندگی ما نشان می‌دهند.

چرا باید این کتاب را بخوانیم؟

هرچند شکسپیر در بسیاری از آثارش از تاثیر ضمیر ناخودآگاه حرف زده بود، اما فروید اولین کسی بود که در قالب پژوهش‌های نظام‌مند به بررسی ضمیر ناخودآگاه و ذهن ناهشیار و تاثیر آن بر زندگی روزمره افراد پرداخت. فروید البته کاشف این پدیده نبود، اما در تلاش بود تا تاثیرات آن را در زندگی انسان‌ها بررسی کند و برای این کار از روان‌کاوی کمک گرفت و البته روش موفق او، جزو روش‌هایی است که تا امروز هم کار با آن ادامه دارد.

اما با تمام این‌ها کتاب قدرت ذهن ناخودآگاه شما یکی از کتاب‌هایی است که می‌تواند به ما کمک کند تا جنبه‌ علمی و عملی کار را در کنار یکدیگر ببینیم. در واقع آن چیزی که سبب شده این کتاب به محبوبیت بالایی دست پیدا کند و اینقدر در میان مردم مختلف مخاطب داشته باشد، سادگی و کارآمد بودن آن است. برای بهره گرفتن از خدمات روان‌کاوی ما نیاز به روان‌کاوی داریم که در کار خود ورزیده باشند. اما با کمک این کتاب و عمل کردن به راهکارها و تکنیک‌های آن، می‌توانیم خودمان روند ایجاد تغییرات را در زندگیمان آغاز کنیم.

تکنیک‌ها و راهکارهای کاربردی که ژوزف مورفی در کتاب آورده است، به همراه مثال‌هایی حقیقی از زندگی به درک بهتر مطالب کتاب کمک کرده است و آن را به کتابی ارزشمند در این زمینه تبدیل کرده است. کتابی که به مخاطبان کمک می‌کند به راحتی موانع ذهنی را کنار بزنند و راه رسیدن به اهداف و آرزوها را آسان کنند.

یکی دیگر از دلایلی که سبب شده این کتاب در میان کتاب‌های این‌چنینی محبوب باشد، روایتی است که نویسنده از زندگی خودش بیان می‌کند. او در کتاب قدرت ذهن ناخودآگاه شما درباره دورانی می‌نویسد که گرفتار تومور مغزی بود. اما تصمیم می‌گیرد با دعا خواندن و متمرکز کردن قدرت ذهنش، خودش را درمان کند. با دعا خواندن کم‌کم اثرات تومور مغزی از بین می‌رود. همین می‌شود که او تصمیم می‌گیرد دیگران را نیز در این تجربه سهیم کند. او تصمیم می‌گیرد کتابی بنویسد و به مردم بیاموزد که چه زمانی و چگونه می‌توانند معجزه را به حقیقت برسانند.

مورفی بیان می‌کند که معجزه در واقع ارتباط مستقیمی با دعا و نیایش دارد و سبب می‌شود تا ذهن در سطوح مختلف خودآگاه و ناخودآگاه به تعاملی هماهنگ برسد. تعاملی که شکل و شمایلی هدف‌مند دارد و با آنچه که می‌خواهیم، همراستا است.

خواندن کتاب قدرت ذهن ناخودآگاه شما را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

خواندن کتاب قدرت ذهن ناخودآگاه شما را به تمام علاقه‌مندان به مطالعات روان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم. اگر دوست دارید با سازوکارهای ذهنی آشنا شوید و نیز دوست دارد که در زندگی‌تان تغییرات و تحولاتی اساسی به وجود بیاورید، این کتاب برای شما مناسب است.

اگر از آن دسته از افرادی هستید که همواره زندگی دیگران را نگاه می‌کنید و مرتب از خودتان می‌پرسید چرا دیگران موفق‌تر و ثروتمند‌تر از من هستند، این کتاب را بخوانید. به این ترتیب می‌توانید مسیر تغییرات را در زندگی خودتان بسازید و با بهره گرفتن از قدرت ذهن ناخودآگاهتان، زندگیتان را تغییر دهید.

درباره ژوزف مورفی

ژوزف مورفی (Joseph Denis Murphy) نویسنده اهل ایرلند و یکی از استادان و کشیش‌های جنبش اندیشه نو بود که به دلیل دانشش در علوم الهی و علوم دینی شناخته می‌شود.

ژوزف مورفی در ۲۰ می ۱۹۸۹ در ایرلند به دنیا آمد. پدرش مدیر یک مدرسه‌ پسرانه‌ خصوصی بود. او فرزندش را کاتولیک رومی بزرگ کرد. اما خودش به یسوعیان پیوست. در دوران نوجوانی او را تشویق کردند تا برای تکمیل تحصیلاتش کشیش شود. او نیز در ابتدا پذیرفت اما کمی که جلوتر رفت، مدام افکار و اندیشه‌های آنان را زیر سوال می‌برد و کم‌کم از از آن حوزه کناره گرفت.

هدف ژوزف مورفی این بود که با اندیشه‌های نوین و دنیای جدید آشنا شود. این هدف را نمی‌توانست در جایگاهی که در کشورش داشت به دست بیاورد. به همین دلیل نیز تصمیم گرفت تا کشورش را ترک کند و به آمریکا برود. او در سال ۱۹۲۲ از طریق کشتی از لیورپول در انگلستان به نیویورک آمریکا سفر کرد.

ژوزف مورفی را کشتی به عنوان یک شیمی‌دان (اصطلاح انگلیسی برای داروساز) می‌شناختند. او در آمریکا در رشته داروسازی تحصیلاتش را ادامه داد و مدرک گرفت. او همچنین سفری به هند داشت و با عرفان هندو آشنا شد. در اواسط دهه ۱۹۴۰ در آمریکا با ارنست هولمز آشنا شد که از بنیانگذاران علوم دینی بود. او کمی بعد مشغول تدریس در مدرسه علوم دینی شد. او پس از اینکه با جنبش اندیشه نو آشنا شد، تصمیم گرفت تا دانشش را به گوش مردم بسیاری برساند. اما به دلیل مخالفتش با شاخه‌های مختلف مسیحیت، مجبور بود طور دیگری عمل کند.

به همین منظور مورفی کلیسای خودش را تاسیس کرد. موعظه‌هایی که او در کلیسا ایراد می‌کرد، سرشار از امید و خوش‌بینی بود. مردم بسیاری که از شنیدن موعظه‌های دیگر که سرشار از گناه و لعنت فرستادن بود، خسته شده بودند، جذب سخنان او شدند. او همچنین چندین کتاب نوشت که در میان آن‌ها، کتاب قدرت ذهن ناخودآگاه از همه مشهورتر است و به فروش میلیونی رسیده است.

دهه ۱۹۵۰ دهه بزرگی در زندگی ژوزف مورفی بود. او در رشته‌ روانشناسی، مدرک دکتری از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی گرفت. نوشتن را در همین سال آغاز کرد و ازدواج کرد. او در سال ۱۹۷۶ همسرش را از دست داد. او چندی بعد با یکی از کشیش‌های اعضای علوم الهی ازدواج کرد. آن‌ها به کالیفرنیا رفتند و تا ۱۶ دسامبر ۱۹۸۱ که مورفی از دنیا رفت همانجا بودند. همسرش، دکتر جین مورفی، کار او را به عنوان کشیش، پس از مرگ ژوزف مورفی چندسالی ادامه داد.

بخش‌هایی از کتاب قدرت ذهن ناخودآگاه شما

آیا می‌دانید چگونه دعا کنید که نتیجه‌بخش باشد؟ از وقتی دعا کردن را جزء یکی از کارهای روزمره خود قرار داده‌اید چه مدت می‌گذرد؟ در شرایط اضطراری، خطر یا دردسر، هنگام بروز بیماری‌ها و وقتی بوی مرگ به مشام می‌رسد، همه به یاد دعا کردن می‌افتند.

با نگاهی به اخبار روزانه، با گزارش‌هایی مثل دعای دسته‌جمعی مردم کشور برای شفای کودکی مبتلا به بیماری لاعلاج، برقراری صلح و آرامش در ملت‌های درگیر جنگ و خشونت یا نجات گروهی از کارگران معدن که در زیر آوار معدنی گرفتار شده‌اند برخورد می‌کنیم. بعدها پس از نجات معدنچیان از زیر آوار، از زبان آن‌ها می‌شنویم که در تمام مدت زیر آوارها برای نجات خود دعا می‌کرده‌اند.

بدون شک دعا و طلب حاجت کمکی همیشگی و حاضر و مهیا در مواقع سختی و گرفتاری است؛ اما چرا برای نهادینه کردن دعا به عنوان جزء لاینفک زندگی روزمره خود، باید منتظر وقوع گرفتاری و دردسر باشیم؟ پاسخ‌های معجزه‌گونه و شگفت‌انگیزی که به دعاهای مردم داده می‌شود، عنوان روزنامه‌ها و نشریات را تشکیل می‌دهند و خود گواهی بر مؤثر و نتیجه‌بخش بودن دعا در زندگی انسان هستند؛ اما درباره دعاهای متواضعانه و کودکانه بچه‌ها، دعاهای شکرگزارانه سر میز غذا و بذل و بخشش‌های خالصانه‌ای که به قصد قرب و رضای خدا انجام می‌شوند چه می‌توان گفت؟

نظرات کاربران

unicorn
۱۳۹۹/۰۲/۰۳

این کتاب عاااالیه،اگر دچار نشخوار های منفی ذهنی هستید و ذهنتون منفی و از کنترل خارج شده این کتابو از دست ندید،فوق العاده ست،به قدری خوبه که نسخه چاپیش تو بازار تموم شده بود و به سختی تونستم بخرمش، اما

- بیشتر
Fatima
۱۳۹۹/۰۹/۰۲

خیلی کتاب خوب و کاربردی هستش برای اینکه فرمول دریافت خواسته هامونو یاد بگیریم این کتاب بسیار موثره و نحوه ی کنترل ضمیر ناخودآگاه انسان که همون بخشی هستش ک در جذب خاسته های انسان فعال هست رو بهمون آموزش

- بیشتر
فرزانه
۱۳۹۹/۰۴/۲۳

فوقالعاده بود دوست داشتم و توصیه میکنم حتما بخونید و جملات کلیدیش و هایلایت کنید و یا جایی یادداشت کنید

کاربر ۱۵۱۳۸۱۹یسنا
۱۳۹۹/۰۱/۱۱

سلام عرض ادب لطفا صوتی این کتاب رو بزارید ممنون

Miriam
۱۳۹۸/۱۲/۰۸

متن کتاب روان است و به موضوع ذهن ناخودآگاه پرداخته است و نکات بسیار کاربردی دارد

Mehdi Sefidgaran
۱۳۹۹/۰۱/۰۹

بسیار اموزنده و سازنده مناسب برای همه افرادی که در زندگی به یک تلنگر بزرگ نیاز دارن

mary.sa
۱۴۰۰/۱۰/۰۸

من دوستش نداشتم نمیدونم چرا مطالب قانون جذب انقدر برام خسته کننده و ملال آوره

arezoo
۱۳۹۹/۰۲/۲۱

کتاب خیلی خوبیه واقعاااا ارزشش رو داره. جملات کلیدی و راهکارهای موثر خوبی داره.

Eliza
۱۳۹۹/۱۱/۲۱

کتاب بسیار عالی و تاثیرگذار، حتما مطالعه بشه حتما...

gholamali janati
۱۴۰۰/۰۵/۱۰

توصیه میکنم بسیار کتاب خوب وموثری است

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۱۳)
ناخودآگاهتان فرق بین شوخی و جدی را تشخیص نمی‌دهد و هر آنچه را که به او می‌گویید واقعیت و حقیقت می‌پندارد و برای تحقق آن در دنیای بیرون دست‌به‌کار می‌شود.
کامبیز حسامی
نکات این فصل در یک نگاه ۱. وقتی به ذهنتان فشار می‌آورید یا بیش از حد تلاش و تقلا می‌کنید، نشان می‌دهد می‌ترسید و اضطراب دارید و این اجازه نمی‌دهد به چیزی که دنبالش هستید دست پیدا کنید. آرام و خونسرد باشید! ۲. وقتی ذهنتان آرام است و در این وضعیت فکر یا ایده‌ای را (به‌مثابه حقیقت) می‌پذیرید و تحقق‌اش را بدیهی می‌پندارید، ناخودآگاهتان دست‌به‌کار می‌شود تا آن را در دنیای واقعی تجسم بخشد. ۳. همیشه روش‌های سنتی حل مشکلات را مد نظر داشته باشید و برای هرکدام جداگانه برنامه‌ریزی کنید. به خاطر داشته باشید همیشه برای هر سؤال جوابی و برای هر مشکل راه‌حلی وجود دارد. ۴. هیچ‌وقت ذهنتان را بیش از حد مشغول
کاربر ۱۵۷۵۴۴۳
فیلسوف امریکایی رالف والدو امرسون می‌گوید: «انسان همان چیزی می‌شود که تمام روز به آن می‌اندیشد.»
رعنا رنجبر
بزرگی گفته بود: «شب‌ها قبل از به خواب رفتن از خودتان بپرسید اگر امشب بمیرم، آیا فردا در نبود من، از خوبی‌های جهان کاسته می‌شود؟»
Nino
راه‌حل تمام مشکلات و کلید همه قفل‌های زندگی شما در ذهن ناخودآگاهتان گنجانده شده است. اگر قبل از خوابیدن به ذهن ناخودآگاهتان خاطرنشان کنید: «می‌خواهم ساعت ۶ صبح بیدار شوم.» ذهن ناخودآگاهتان شما را رأس همان ساعت بیدار می‌کند.
Anahid
هرچه را بخواهید، می‌توانید در درونتان بیابید.
مهدی رسولی مسرور
دستیابی به بلوغ احساسی ـ هیجانی تا زمانی که خود اجازه ندهید حرف‌های هیچ‌کس نمی‌تواند شما را عصبانی یا ناراحت کند. تنها راهی که دیگران می‌توانند برای ناراحت و عصبی کردن شما از آن وارد شوند، افکار شماست. برای عصبانی شدن باید چهار مرحله را در ذهنتان پشت سر بگذارید. اول این‌که فکر کنید به شما چه گفتند. بعد تصمیم بگیرید عصبانی شوید و نوعی برانگیختگی احساسی و هیجانی را در خود ایجاد کنید (واکنش). بعد تصمیم بگیرید کاری انجام دهید. شاید برگردید و در جواب حرف او چیزی بگویید یا با او جروبحث کنید (کنش). همان‌طور که می‌بینید فکر، حس، واکنش (عکس‌العمل) و کنش (عمل) همگی در ذهن شما اتفاق می‌افتند. بلوغ احساسی و هیجانی یعنی چه؟ این نوع بلوغ به این معناست که پخته‌تر عمل کنید و وقتی دیگران از شما انتقاد می‌کنند یا باعث دلخوری و عصبانیت‌تان می‌شوند، مثل یک کودک واکنش منفی نشان ندهید
مهتاب حیدری
هرچه را بخواهید، می‌توانید در درونتان بیابید.
Raymond
به‌محض این‌که بتوانید با این قدرت خفته و پنهان در ذهن ناخودآگاهتان ارتباط برقرار کنید و آن را آزاد کنید، می‌توانید قدرت بیشتر، ثروت بیشتر، سلامتی بیشتر، احساس خوشبختی و رضایت بیشتر و لذت بیشتر را تجربه کنید.
مهدی رسولی مسرور
اگر به‌دنبال تغییر و تحول در شرایط بیرونی زندگی‌تان هستید، ابتدا باید علت را تغییر دهید. برخی از مردم سعی می‌کنند با کار کردن روی شرایط و اوضاع و احوال پیرامونی خود، آن را تغییر دهند؛ این یعنی اتلاف تمام وکمال وقت و انرژی. برای این‌که بتوانید ناسازگاری‌ها، اختلافات، سردرگمی‌ها، کمبودها و محدودیت‌ها را از زندگی‌تان بزدایید، باید علت پدیدآورنده آن‌ها را از بین ببرید. این علت همان نحوه به‌کارگیری ذهن خودآگاهتان است، همان افکار و تصاویری که در ذهنتان می‌پرورانید و شکل می‌دهید. وقتی علت را تغییر دهید، بدون شک معلول هم تغییر خواهد کرد؛ به همین سادگی.
papar

حجم

۴۸۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

حجم

۴۸۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

قیمت:
۷۹,۹۰۰
تومان