دانلود و خرید کتاب پاسخ‌هایی مختصر به پرسش‌هایی بزرگ استیون هاوکینگ ترجمه امیرحسین فاضلی‌مقدم
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پاسخ‌هایی مختصر به پرسش‌هایی بزرگ اثر استیون هاوکینگ

کتاب پاسخ‌هایی مختصر به پرسش‌هایی بزرگ

معرفی کتاب پاسخ‌هایی مختصر به پرسش‌هایی بزرگ

کتاب پاسخ‌هایی مختصر به پرسش‌هایی بزرگ اثر استیون هاوکینگ ترجمه امیرحسین فاضلی مقدم که توسط کتاب کوله‌پشتی منتشر شده است به این پرداخته است که ذهن انسان قادر است به بعید‌ترین نقاط دست پیدا کند.

درباره کتاب پاسخ‌هایی مختصر به پرسش‌هایی بزرگ

این کتاب آخرین کتاب استیون هاوکینگ فیزیکدان مشهور بریتانیایی است. این کتاب بعد از مرگ وی منتشر شد اما محتوای آن چیزی نیست جز دست‌نوشته‌ها و نظریه‌های این دانشمند بزرگ. دانشمندی که با وجود محدودیت‌های جسمانی، ثابت کرد ذهن بشر این قابلیت را دارد تا به بعیدترین نقاط دست یابد.

«پاسخ‌هایی مختصر به پرسش‌هایی بزرگ» صرفاً یک کتاب علمی در حوزه‌ی فیزیک و یا اخترشناسی نیست. هاوکینگ در این کتاب در تلاش است تا به ده سؤال مهمی که بشر با آنها روبه‌رو است پاسخ دهد. این سؤالات هم جنبهٔ علمی دارند و هم جنبهٔ عمومی. شکی نیست که از منظر علمی، هاوکینگ جزو نوابغ عصر کنونی محسوب می‌شود اما سوای علم، هاوکینگ نیز همانند هر انسان دیگری دیدگاه‌هایی شخصی داشت؛ از جمله رویکرد انتقادی او به دین و مذهب – که انتقادات بسیاری را هم برای وی به همراه داشت– و از دایره‌ی علم و منطق به دور بود.

درباره استیون هاوکینگ نویسنده کتاب پاسخ‌هایی مختصر به پرسش‌هایی بزرگ

استیون هاوکینگ برای سی سال استاد کرسی ریاضیات لوکاسی دانشگاه کمبریج بود و در طول سال‌ها زندگی‌اش، جوایز و عناوین زیادی را ازجمله نشان افتخار آزادی ریاست جمهوری کسب کرد. او چندین کتاب را برای خوانندگان عام به چاپ رساند، ازجمله: تاریخچهٔ مختصری از زندگی من، تاریخچه‌ی مختصر از زمان، سیاه‌چاله‌ها و سایر مقالات، جهان در پوست گردو و طرح بزرگ. همچنین او با همکاری دخترش، چندین کتاب برای کودکان نوشت که اولین آن دریچه‌ای به سوی کیهان نام داشت. هاوکینگ سال ۲۰۱۸ از دنیا رفت.

معرفی نویسنده
عکس استیون هاوکینگ
استیون هاوکینگ
انگلیسی | تولد ۱۹۴۲ - درگذشت ۲۰۱۸

استیون هاوکینگ یک نظریه‌پرداز علم فیزیک بود که با تئوری‌های تکان‌دهنده‌اش در ارتباط با سیاه‌چاله‌ها و نظریه‌ی نسبیت در دنیا مطرح شد. شهرت او به دنیای علم محدود نماند و حتی مردم عادی هم او و نظریاتش را می‌شناسند؛ به طوری که کتاب‌های مشهور او مثل تاریخچه‌ی کوچک زمان را که برای مخاطب عام علاقه‌مند به علم نوشته، همچنان پرفروش و محبوب هستند. او در بیست سالگی متوجه شد که به نوعی بیماری نادر به نام بیماری نورون حرکتی مبتلا است و پزشکان درمورد او هیچ امیدواری نداشتند. در حالی که حتی این بیماری، ناامیدی پزشکان و فلج شدنش هم حریف کنجکاوی استیون نشد و او پنجاه سال پس از ابتلا به بیماری‌اش هم به زندگی ادامه داد و با نظریاتش جهان را دگرگون کرد.

نظرات کاربران

Nik
۱۳۹۹/۰۹/۱۶

این اولین کتابی بود که قبلا از طاقچه خریده بودم. یادم رفته بود نظر بگذارم. هرچند بخاطر سانسور زیاد این کتاب مخصوصا فصل اول که فصل ایا خدایی هست است سانسور شده. چون تازه به این چیزا اون موقع علاقه

- بیشتر
Fateme Soltani
۱۳۹۹/۱۱/۰۶

این کتاب رو حتما بخونید . ولی نه از این مترجم. اصلا به متن وفا دار نیست . همین کتاب با ترجمه مزدا موحد رو از طاقچه بی نهایت دانلود کردم. از طاقچه ممنونم که هر دو کتاب رو در بی نهایت

- بیشتر
sahar
۱۴۰۰/۱۰/۱۸

استیون هاوکینگ می گوید که روی صندلی نشسته و با فکر هایش به بی نهایت سفر می کرد. حال او ما را با خودش به سفر در فضا ی بی مرز می برد، فضایی با سیاهچاله هایی عظیم، منظومه ها

- بیشتر
کاربر ۱۴۱۹۹۸۶
۱۳۹۹/۰۹/۱۶

مطالب علمی این کتاب که بشر - تا کنون - درباره جهان هستی به آن رسیده آنچنان حیرت انگیز است که نوع نگاه به زندگی را تغییر میدهد و اگر تردیدی نسبت به حیات پس از مرگ داشته باشی به

- بیشتر
زینب
۱۴۰۰/۱۱/۲۲

میشه گویاش بزارید،میشه کتاب بیداری انوشا رو گویا بزارید؟ من منتظر پاسختون هستم

MAHDI
۱۳۹۹/۰۸/۱۷

نویسنده کلا از لحاظ اعتقادی ملحد است.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۴)
اگرچه که به نظر می‌رسد جهان هستی در هر سمت و سویی از فضا، تقریباً یکسان است، اما قطعاً در طول زمان در حال تغییر است. ولی تا همین ابتدای قرن گذشته این موضوع کشف نشده بود. تا آن زمان، این‌طور تصور می‌شد که جهان هستی در طول زمان ثابت است.
Nik
اگر ظهور حیات در یک سیارهٔ مفروض نامحتمل بود، یک احتمال مورد انتظار هم این بود که پدید آمدن حیات زمان زیادی می‌برد. به‌طور دقیق‌تر، یعنی این احتمال در نظر گرفته می‌شود تا جایی که زمان کافی (تا پیش از انبساط خورشید و فروبردن زمین در خود) برای تکامل‌های بعدی تا رسیدن به موجودات هوشمندی مثل ما باشد، امکان ظهور حیات وجود دارد. چارچوب زمانی‌ای که این اتفاق می‌تواند رقم بخورد به‌اندازهٔ عمر خورشید است – تقریباً ده میلیارد سال. در طی چنین زمانی یک موجود هوشمند احتمالاً آن‌قدر توانمند در سفر فضایی شده که می‌تواند به سمت ستاره‌ای دیگر بگریزد. اما اگر هیچ راه فراری ممکن نباشد، حیات روی زمین محکوم‌به فنا خواهد بود.
arash
اینشتین به‌شدت با این ایده که جهان بر پایه شانس و تصادف برقرار است، مخالف بود. احساساتش دراین‌باره در جملهٔ معروفش خلاصه می‌شد: «خداوند تاس نمی‌اندازد.»
هرمس
ادوین هابل کشف کرد که رگه‌هایی کمرنگ از نور – که سحابی خطاب می‌شود – در اصل کهکشان‌های دیگری بودند با مجموعه‌ای عظیم از ستاره‌ها، مثل ستاره خورشید، ولی در فاصله‌ای بسیار دور. حال که آنها تا این اندازه کوچک و کمرنگ به نظر می‌رسند، می‌بایست فاصله‌شان از ما آن‌قدر زیاد باشد که نور ستاره‌ها، میلیون‌ها یا حتی میلیاردها سال زمان ببرد تا به ما برسد. این موضوع نشان می‌داد که آغاز جهان هستی نمی‌توانست چند هزار سال قبل باشد.
arash
حق کاملاً با هملت بود؛ «زندگی‌مان می‌تواند محدود در یک پوست گردو باشد ولی خودمان را پادشاه سرزمین بی‌انتها تصور کنیم.»
هرمس
من و راجر پنروز با یک سری قضیه‌های هندسی توانستیم ثابت کنیم که در صورت برقراری یک سری شرایط مشخص و درست بودن تئوری نسبیت عام اینشتین، جهان هستی باید نقطه مبدأیی داشته باشد. مخالفت کردن با تئوری‌هایی که اساس ریاضی دارند، کار سختی است، بنابراین درنهایت لیفشیتز و خالاتنیکوف تصدیق کردند که جهان هستی باید نقطه آغازی داشته باشد. اگرچه که ایدهٔ وجود نقطه آغازین برای جهان هستی، شاید خیلی خوشایند متفکران کمونیسم نباشد، ولی ایدئولوژی هرگز این اجازه را ندارد تا در مقابل علم فیزیک بایستد.
arash
شاید جهان هستی برای زمانی نامتناهی وجود داشته ولی به نظر می‌رسد این فرض، منجر به نتایجی غیرمعقول می‌شود. اگر ستاره‌ها برای مدت زمانی نامتناهی در حال تابش بودند، آن‌وقت دمای جهان را آن‌قدر بالا می‌بردند تا زمانی که به دمای خودشان برسد. حتی در شب، تمام آسمان به‌اندازهٔ خورشید نورانی می‌شد، زیرا هر مسیر دیدی یا به ستاره ختم می‌شد یا به ابری از غبار که آن‌قدر دمایش بالا رفته تا به داغی ستارگان برسد. بنابراین آنچه همهٔ ما می‌بینیم، که آسمان در شب تاریک است، نکتهٔ بسیار مهمی است. این موضوع دلالت بر این دارد با شرایطی که ما اکنون مشاهده می‌کنیم، جهان هستی نمی‌توانسته برای همیشه وجود داشته باشد
arash
هرچه که ساعت به سیاه‌چاله نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود، زمان کندتر و کندتر می‌شود. حال فرض کنید ساعت وارد سیاه‌چاله شود، در اینجا زمان می‌ایستد. می‌ایستد نه به این خاطر که خراب شود، بلکه داخل یک سیاه‌چاله زمان وجود ندارد. و این دقیقاً همان اتفاقی است که در آغاز پیدایش جهان هستی رقم خورده است.
arash
انتظار این را نداریم که جهان هستی به دیواری آجری ختم شود، اگرچه که دلیل منطقی هم وجود ندارد که چرا نباید این اتفاق بیفتد!
arash
باید اتفاقی در گذشته رقم خورده باشد تا ستاره‌ها را در زمانی متناهی از گذشته روشن کرده باشد. آن‌وقت نور ستارگان خیلی دوردست، زمان برای رسیدن به ما را نداشت. همین مسئله توضیح‌دهنده این است که چرا آسمان در شب در تمام جهات روشن نیست.
arash

حجم

۲۲۲٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۲۲۲٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۳۴,۰۰۰
۲۳,۸۰۰
۳۰%
تومان