دانلود و خرید کتاب نگارش نمایشنامه گام به گام مارش کسدی ترجمه ناصر آقایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نگارش نمایشنامه گام به گام اثر مارش کسدی

کتاب نگارش نمایشنامه گام به گام

نویسنده:مارش کسدی
انتشارات:نشر آواژ
امتیاز:
۴.۹از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب نگارش نمایشنامه گام به گام

کتاب نگارش نمایشنامه گام به گام، اثر مارش کسدی، نویسنده و استاد دانشگاه آمریکایی است که در خصوص مراحل مختلف تبدیل یک ایده به نمایشنامه‌ای جذاب نوشته شده است. این اثر با ترجمه‌ی ناصر آقایی، توسط نشر آواژ منتشر شده است.

درباره‌ی کتاب نگارش نمایشنامه گام به گام

کتاب نگارش نمایشنامه گام به گام از اولین قدم یعنی پیدا کردن یک فکر و ایده برای تبدیل شدن به یک نمایشنامه‌ی خوب نوشته شده است و برای تمام افرادی که به کار نوشتن نمایشنامه علاقه دارند و گهگاه نیز دست به قلم برده‌اند، فارغ از مدرک تحصیلی قابل استفاده است. نگارش نمایشنامه گام به گام در هفت فصل با زبان روان و ساده از آماده کردن مقدمات کار می‌گوید. درباره‌ی تقلید و اهمیت مطالعه‌ی آثار دیگران نوشته و به ما میاموزد که چطور فکر را از آن خودمان بکنیم. در بالا بردن مهارت به عنوان یک نمایشنامه نویس با ابزار تمرین و ممارست همراه ما است و نکاتی مفید و موثر درباره‌ی بالا بردن عنصر خلاقیت در کار برایمان بازگو می‌کند.

در این کتاب علاوه بر مطرح ساختن اصول نمایشنامه نویسی به بیان شیوه های متفاوتی برای بالابردن مهارت نمایشنامه نویسی می پردازد و تمرین هایی گوناگونی ارائه می دهد تا مخاطبان با انجام آن ها گام به گام به پرورش فن نگارش نمایشنامه نویسی نزدیک تر گردند. 

کتاب نگارش نمایشنامه گام به گام را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب نگارش نمایشنامه گام به گام برای تمام افرادی که در زمینه هنر تئاتر فعالیت می‌کنند و دوست دارند در نمایشنامه نویسی پیشرفت کنند، کاربردی و خواندنی است.

درباره‌ی مارش کسدی

مارش کسدی کارگردان، سردبیر، نویسنده و استاد پیشین دانشگاه‌های آمریکاست. او تاکنون آثار متعددی در زمینه داستانهای تخیلی، شعر و نیز کتب نمایشی منتشر ساخته که از آن جمله‌اند: بازیگری گام به گام، مقدمه‌ای بر نمایش و نمایشنامه، تئاتر از دریچۀ زندگی، صحنه‌آرایی برای هنرجویان بازیگر، نمایش فی‌البداهه، تئاتر و شما، بازی‌های نمایشی، نگارش نمایشنامه گام به گام و شخصیت‌های نمایشی در روی صحنه. 

دکتر ناصر آقایی هنرمند سرشناس عرصه سینما و تئاتر و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ترجمه این اثر را انجام داده است. 

جملاتی از کتاب نگارش نمایشنامه گام به گام

اولین حرکت شما باید پیدا کردن «فکر» باشد. اساس هر نمایش‌نامه ممکن است از هر کجا گرفته شود. «فکر» ها دور و بر شما هستند. هر که را ملاقات می‌کنید یا از هر مکان که دیدن می‌کنید، می‌تواند شما را به فکر کردن وا دارد. هر فعالیتی که به آن دست می‌زنید یا هر موقعیتی که خود را در آن می‌یابید نیز به همین صورت است.

با همهٔ این احوال، چندان معمول نیست که هر فکری فوراً و به طور کامل شما را شدیداً تحت تأثیر قرار دهد. الهام، سهم بسیار اندکی در هر شکل از نگارش را دارد. وقتی دارید روی گزارشی واقعی کار می‌کنید، ابتدا روی موضوع اصلی که همان «فکر» باشد تصمیم می‌گیرید. بعد تحقیق را شروع می‌کنید. پس از این لحظه، شروع می‌کنید به نوشتن. ممکن است که نگارش، وقت شما را زیاد بگیرد. حتی برای کار کوچکی مثل نوشتن یک قطعه شعر، مجبورید «فکر» خود را با زبان یا آهنگی خاص منطبق کنید.

نظرات کاربران

pockethead
۱۳۹۸/۱۲/۰۱

به نظرم کتابیه که می تونه راهکارهای کلی خوبی برای شروع نمایشنامه نویسی بده. کتاب با توجه به حجم کمش نکات خوبی داره و اگر در کنار کتاب های دیگر آموزش نمایشنامه نویسی مثل کتاب فن نمایشنامه نویسی لاجوس اگری

- بیشتر
چراغ مطالعه
۱۳۹۸/۰۹/۰۲

تمرین های خیلی خوبی واسه نمایشنامه نویسی داره

آویشن
۱۳۹۹/۰۲/۰۵

تمریناش خیلی خوبه...

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۶۹٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۲۶۹٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۱۹,۹۰۰
۹,۹۵۰
۵۰%
تومان