دانلود و خرید کتاب دوقلوهای ونیزی کارلو گولدونی ترجمه صنم نادری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دوقلوهای ونیزی اثر کارلو گولدونی

کتاب دوقلوهای ونیزی

انتشارات:نشر آواژ
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۳از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب دوقلوهای ونیزی

دوقلوهای ونیزی نمایش‌نامه‌ای از نویسنده و نمایش‌نامه نویس بزرگ ایتالیایی کارلو گولدونی است که صنم نادری آن را به فارسی ترجمه و نشر آواژ آن را منتشر کرده است. دوقلوهای ونیزی بی شک یکی از زیباترین و خوش ریتم​‌ترین آثار نگاشته شده توسط کارلو گولدونی است. این نمایش‌نامه‌نویس قرن 18 ایتالیا توانست به خوبی از زبان طنز و نمایش برای ارائه اندیشه‌های روشنفکرانه خود به مردم بهره بگیرد و همین امر نیز موجب شهرت وی شد.

درباره نمایشنامه دوقلوهای ونیزی

کارلو گولدونی در نمایش‌نامه دوقلوهای ونیزی داستان دو برادر دوقلو را روایت می‌کند که در دوران کودکی از یکدیگر جدا شده اند. یکی از برادران در شهر عمویشان و دیگر در ونیز بزرگ شده شده است. دو برادر به‌طور تصادفی در شهری دیگر با یکدیگر ملاقات می‌کنند. یکی از برادران به این شهر سفر کرده تا با معشوقه‌اش دیدار کند و دیگری به این شهر سفر کرده است تا از دختر مورد علاقه‌ش خواستگاری کند. شباهت دو برادر سبب می‌شود تا اطرافیان آن‌ها را باهم اشتباه بگیرند و همین امر نیز اتفاقات جالبی را رقم می‌زند. نمایش‌نامه دوقلوهای ونیزی داستانی جذاب به زبان طنز بوده و بسیاری آن را جزو بهترین آثار کارلو گولدونی می‌دانند. 

درباره کارلو گولدونی

کارلو گولدونی، نویسنده و نمایش‌نامه نویس قرن 18 ایتالیا است. در طول دوره زندگی کارلو گولدونی، ایتالیا یکی از پایتخت‌های فرهنگی اروپا به‌شمار می‌رفت و همین امر نیز سبب شده بود که باوجود اقتصاد رو به انحطاط، همچنان مردم ایتالیا هنر نمایش استقبال شگرفی داشته باشند. اما اغلب نمایش‌های این دوران، نمایش‌های کمدی و خالی از فکر بود. گلدونی از این فرصت استفاده کرد تا ایده‌های روشن‌فکرانه خود را در قالب نمایش با مردم جامعه درمیان گذارد. وی از زبان کمدی بهره گرفت تا به‌وسیله نمایش طنز تفکرات عقلانی و ایده‌های خود را بیان کند.

ازجمله آثار تراژدی کارلو گولدونی می‌توان به آمالاسونتا، بلیساریو، رزموندا، عشق‌های اسکند کبیر و... اشاره کرد. تاجر ورشکسته، زن خوش سلیقه، نوکر دو ارباب، بیوه زرنگ، دوشیزه محترم، زن خوب و... نیز از جمله آثار کمدی این نمایش‌نامه‌نویس ایتالیایی است. 



نظرات کاربران

ساج
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

داستان پیچیدگی نداره و بسیار روان هست. من خودم موقع بیکاری تو اتوبوس خوندم و سرگرم شدم. این نمایشنامه به خوبی نشون میده چطور تفکر متفاوت میتونه در موقعیت‌های یکسان واکنش‌ها و رخدادهای متفاوتی خلق کنه👌

Πυρια
۱۳۹۹/۰۵/۰۲

داستان کشش خیلی خوبی داره به خوبی تونسته با پیچش‌هایی که ایجاد کرده موقعیت‌های طنز و جالب‌انگیزی بسازه ترجمه‌ی خوب و روانی هم داره.

کاربر ۱۸۱۵۵۹۱
۱۳۹۹/۰۹/۲۷

یه ماجرای هندی طور

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۸۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۱۹,۹۰۰
تومان