دانلود و خرید کتاب کارهای کوچک اما بزرگ جودی پیکولت ترجمه محسن جاذب
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کارهای کوچک اما بزرگ اثر جودی پیکولت

کتاب کارهای کوچک اما بزرگ

معرفی کتاب کارهای کوچک اما بزرگ

کارهای کوچک اما بزرگ نوشته جودی پیکولت داستانی درباره زندگی زن پرستار چهل و چند ساله سیاه‌پوستی است که مورد بی‌مهری نژادپرستانه قرار می‌گیرد.

خلاصه کتاب کارهای کوچک اما بزرگ

 روث یک پرستار چهل و چند ساله است که در بخش زنان و زایمان یک بیمارستان کار می‌کند. او یک پرستار حرفه‌ای است و کارش را دوست دارد. مشکل روث پدر سفیدپوست و نژادپرست او است که او را مجبور می‌کند رودر روی پدرش قرار بگیرد. او در طول رسیدگی به حقوق خود با یک وکیل زن سفیدپوست به اسم کندی آشنا می‌شود که این آشنایی نقطه عطف داستان و سرآغاز تحولاتی در شخصیت سه کاراکتر اصلی داستان یعنی روث، پدرش و کندی است. 

 داستان از سه زاویه دید روایت می‌شود و در هر فصل یکی از شخصیت‌ها یک اتفاق واحد را از دید خود تعریف و بررسی می‌کنند.

 داستان کارهای کوچک اما بزرگ مانند داستان‌های دیگر جودی پیکولت از ویژگی‌های بصری منحصربه فردی برخوردار است و همین ویژگی باعث شد تا کارگردان آمریکایی، نیک کاساوتیس در سال ۲۰۰۹ فیلمی از روی این رمان با نام نگهبان خواهرم بسازد. 

خواندن کتاب کارهای کوچک اما بزرگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

علاقه‌مندان به رمان و ادبیات داستانی غرب از خواندن این اثر لذت خواهند برد. 

درباره جودی پیکولت

جودی پیکولت، رمان‌نویس معاصر آمریکایی در سال ۱۹۸۷ دررشته نویسندگی خلاق از دانشگاه پرینستون فارغ التحصیل شد. او همزمان با تحصیلش، داستان‌های کوتاه خود را در مجلات مختلف منتشر می‌کرد.

در حال حاضر بیشتر آثار پیکولت در آمریکا پرفروش هستند، گاهی حتی آثاری از او که بیش از یک دهه از نگارششان می‌گذرد هم در صدر جدول پرفروش‌ها قرار می‌گیرند و می‌توان جودی پیکولت را از نویسنده‌های پر مخاطب عصر حاضر دانست. آثار پیکلوت به بیش از ۳۰ زبان زنده در کشورهای مختلف دنیا از جمله ایران ترجمه شده و مورد استقبال قرار گرفته‌اند.

 جملاتی از کتاب کارهای کوچک اما بزرگ

آن‌ها دستانم را زنجیر می‌کنند.

به همین سادگی، آن‌ها مرا غل و زنجیر می‌کنند. نمی‌دانند با این کار، دویست سال از تاریخ گذشته را دوباره مانند مدارالکترونیکی در رگ‌هایم به جریان می‌اندازند. نمی‌دانند، با این کار، تصویر مادرِ مادرِ مادربزرگم و مادرش به روی سکوی خرید و فروش برده را جلوی چشمانم می‌آورند. آن‌ها مرا جلوی چشمان پسرم– که همیشه، از روزی که متولد شده، به او گفته‌ام،‌ او فراتر از رنگ پوستش ارزش دارد- در غل و زنجیر می‌کنند.

این، تحقیر آمیزتر از این است که در ملأ عام مجبور باشی، لباس خواب تنت باشد. تحقیرآمیزتر از این است که مجبور شوی توی توالت بازداشگاه بدون داشتن حریم خصوصی، ادرار کنی؛ تحقیرآمیزتر از این است که یک غریبه در مقابل قاضی به جای تو صحبت کند.

او از من پرسید که به بچه دست زده بودم یا نه و من دروغ گفتم؛ نه به خاطر این که با خود فکر کردم در چنین مرحله‌ای، شغلی دارم و باید حفظش کنم، بلکه تنها به این خاطر که نتوانستم سریع جواب درست را – جوابی که ممکن بود به آزادی‌ام بیانجامد- بیابم. و نیز به خاطر این که به این غریبه که روبروی من نشسته بود و من با بیست موکل دیگرش برای او تفاوتی نداشتم، نتوانستم اعتماد کنم.

نظرات کاربران

marie
۱۴۰۲/۰۱/۰۳

روایتی از زبان سه راوی که باهم درگیر یه پرونده قتل هستند و این یکی از نقاط قوت کتابه. اینکه نظرهای مختلفی راجع به یک مساله داده میشه و توهمزمان هر سه رو میخونی و این باعث میشه فکر کنی

- بیشتر
z.gh
۱۴۰۰/۰۹/۱۹

کتاب خیلی قشنگ بود درباره نژاد پرستی ترجمه خوبی هم داشت👌

دایه مکفی
۱۳۹۹/۰۵/۱۴

*اوایلش کند و کسل کننده ست اما کم کم جذاب میشه. *حاوی اطلاعات زیادی درباره نژادپرستیه. *به ویرایش درست و حسابی نیاز داره. *کاش پایانش واقع گرایانه تر بود البته که با یه نگاه عوامانه پایانش بسیار خوشاینده.

erinne
۱۴۰۰/۰۷/۲۴

کتاب واقعا خوبی بود، حتما بخونید. ترجمه عالی، داستان پرکشش و شخصیت پردازی به جا.. ممنون از مترجم

houria
۱۴۰۰/۰۵/۲۱

کتاب درباره یه پرونده قضایی توی آمریکاس که مربوط به یک فرد سیاهپوسته، داستان ضمن شرح مفصل پرونده ی قضایی که جذاب هم هست نکات زیادی از بحث تبعیض نژادی در آمریکا رو در همین چند سال اخیر ۲۰۱۵ بیان

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶)
گاهی آدم‌ها اگر حرف می‌زنند به خاطر این که چیز مهمی برای گفتن داشته باشند، نیست؛ بلکه بیشتر به خاطر نیاز شدیدی است که به شنیده شدن دارند.
marie
«کلیدهای پیانو، سیاه‌اند و سفید؛ اما در ذهنت، طنینی از میلیون‌ها رنگ گوناگون می‌آفرینند.»
marie
به این سفیدپوستان احتمالا افراطی نگاه می‌اندازم و با خود فکر می‌کنم، پشت این پوست سفید، مخفی شدن چقدر آسان است
marie
در این لحظه من و او، یکی سفید و یکی سیاه؛ یک متهم و یکی وکیل نیستیم. این که من از نظام قضایی سردرمی‌آوریم و او بی‌اطلاع است، ما را از یکدیگر جدا نمی‌کند. ما دو مادر در کنار هم هستیم.
marie
شاید تفاوت‌هایی در میان ما باشد- تفاوت‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و نژادی- اما به این منا نیست که انسان‌ها یکدیگر را درنمی‌یابند؛ انسان، انسان را و دوست، دوست را می‌فهمد.
marie
- برای دولت اهمیتی نداره که سرپرستار به تو چی گفته بوده. دولت فقط اون بچه مرده رو می‌بینه. اونا پِی‌ات هستند چون فکر می‌کنن توی وظیفه پرستاریت قصور کردی. - اشتباه نکن! در تاریکی، سرم را تکان می‌دهم و کلماتی را به زبان می‌آورم که تمام زندگی‌ام قورت داده بودم: - اونا دنبال من‌اند چون سیاه پوستم!
دایه مکفی

حجم

۵۶۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۹۶ صفحه

حجم

۵۶۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۹۶ صفحه

قیمت:
۸,۰۰۰
تومان