دانلود و خرید کتاب نبرد با رکود پل کروگمن ترجمه فریدون تفضلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نبرد با رکود اثر پل کروگمن

کتاب نبرد با رکود

معرفی کتاب نبرد با رکود

«نبرد با رکود» کتابی در زمینه اقتصاد نوشته پل کروگمن است که به موضوع رکود اقتصادی می‌پردازد و راهکاهایی را برای خروج از رکود اقتصادی ارائه می‌دهد.

خلاصه کتاب «نبرد با رکود»

در این کتاب که سیزده فصل دارد، پل کروگمن جامع‌ترین تحلیل‌های خود را از بحران مالی دهه گذشته امریکا کرده و پیشنهادهایی برای خروج از رکود داده است.

در این کتاب کروگمن افکار خود را در مورد اینکه چه اشتباهاتی منجر به بروز بحران مالی سال ۲۰۰۸ شد مطرح می‌کند و توضیح می‌دهد حالا چه کار باید کرد که رشد اقتصادی افزایش و بیکاری کاهش یابد. تمرکز اصلی این کتاب بر اقتصاد ایالات‌متحده آمریکا است؛ اما تحلیل او از کارکرد اقتصادهای مدرن قابل تعمیم به سایر کشورهای توسعه‌یافته است.

 کتاب «نبرد با رکود» برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب را به تمام اساتید و دانشجویان رشته اقتصاد، علوم سیاسی و علوم اجتماعی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره پل کروگمن

پل کروگمن یک اقتصاددان شناخته شده آمریکایی برنده جایزه نوبل و مهم‌ترین پیرو مکتب جان مینارد کینز است که تحقیقاتش در حوزه اقتصاد در سراسر ایالات متحده کم نظیر است.

جملاتی از کتاب «نبرد با رکود»

«یک ضرب‌المثل قدیمی می‌گوید اقتصاددانان قیمت همه‌چیز و ارزش هیچ را می‌دانند. راستش را بخواهید، در این اتهام حقیقت بزرگی نهفته است: از آنجایی که اقتصاددانان اساسا گردش پول و تولید و مصرف اقلام (ماده، کالا، جنس) را مطالعه می‌کنند، یک تمایل ذاتی به این فرض دارند که این پول و متغیرهای فوق‌الذکر هستند که اهمیت دارند. یک زمینه تحقیق اقتصادی وجود دارد که هدف آن بررسی این موضوع است که چگونه معیارهایی که فقط خود افراد قادر به ارزیابی آنها هستند، مانند رفاه اقتصادی، خوشحالی یا «رضایت خاطر از زندگی»، با دیگر مسائل زندگی گره می‌خورند. این زمینه تحقیقاتی تحت عنوان «خوشحالی» نیز شناخته می‌شود.»

فهرست کتاب «نبرد با رکود»

پیش‌گفتار مترجمان
پیش‌گفتار نویسنده
مقدمه: اکنون چه باید کرد؟
فصل اول: اوضاع چقدر بد است؟
فصل دوم: اقتصاد رکود
فصل سوم: لحظه مینسکی
فصل چهارم: بانکداران کم‌خرد
فصل پنجم: عصر طلایی دوم
فصل ششم: عصر تاریک علم اقتصاد
فصل هفتم: کالبدشکافی یک واکنش ناکافی
فصل هشتم: و اما کسری بودجه
فصل نهم: تورم، شبح ترسناک
فصل دهم: غروب یورو
فصل یازدهم: ریاضت طلبان
فصل دوازدهم: آنچه مورد نیاز خواهد بود
فصل سیزدهم: پایان رکود
ضمیمه: در مورد تاثیر افزایش مخارج دولت چه می‌دانیم
اظهارنظر بزرگان درباره این کتاب





نظرات کاربران

امین
۱۴۰۱/۰۴/۲۰

اگر امکانش هست نسخه صوتی این کتاب رو هم قرار بدین

Reza Sheykhlar
۱۴۰۱/۰۹/۳۰

کتاب ب زیبایی مباحث اقتصادی رکود را در غالب رکود 2008 مطرح میکنه و ایده ای درخشان این نوبلست اقتصا بسیار مغتنم است. ارزندگی کتاب باعث شده که برای خرید نسخه چاپی هم اقدام کنم که فعلا نیافتم

tel:@mehrsaz
۱۴۰۲/۰۱/۲۰

کتاب مفیدی هست اما از صفحه ۱۵۰ به بعد که مطالب مفیدتر هستند ترجمه بسیار ضعیف میشه متاسفانه و دیگه به اون روانی قبل ص۱۵۰ نیست. کتاب خوب و مفیدی هست اما پیشنهاد میکنم قبلش ی کتاب در مورد بحران ها

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
یافتن این خوشحالی به‌طور چشمگیری به این موضوع بستگی دارد که شما بتوانید از پس کنترل زندگی خود برآیید.
niloufar.dh
افراطی‌گری در محیطی رونق می‌گیرد که در آن نظریه‌پردازان معتدل هیچ راه‌حلی برای کاهش رنج مردم ارائه نمی‌دهند.
niloufar.dh
اگر قرار بود بحران مالی آمریکا، خیلی سریع! و فقط از طریق افزایش مخارج مصرفی حل شود، چرا افزایش شدید مخارج عمومی در دولت اوباما نتوانست از پس بحران برآید؟ مطلبی که خود می‌تواند موضوع کتابی دیگر باشد. پس همان‌قدر که پیشنهاد می‌کنیم این کتاب را، نه یک بار که چند بار، بخوانید و از نوشته‌های دلنشین کروگمن در مورد اقتصاد لذت ببرید؛ همان‌قدر هم تاکید می‌کنیم که حواستان باشد راهی که کروگمن پیشنهاد کرده به بیراهه می‌رود. پس با احتیاط بخوانید.
Reza Sheykhlar
کروگمن معتقد است که در حال حاضر موانع عملی اندکی بر سر راه افزایش ظرفیت بدهی دولت‌های آمریکا و بریتانیا وجود دارد. البته شواهد موجود -به‌ویژه نرخ‌های بهره اوراق قرضه دولتی- حاکی از این هستند که او صحیح می‌گوید. او همچنین بر این باور است که مقایسه کشورهای بحران‌زده منطقه یورو با کشورهایی مانند آمریکا و بریتانیا که پول مستقل خودشان را دارند، کاملا اشتباه است. در این مورد هم حق با اوست. با وجود این، بد نیست از کروگمن بپرسیم بهبود رشد اقتصادی و اشتغالی که از سوی بخش عمومی هدایت شده، در شرایطی که هنوز عدم توازن تجاری بنیادی در اقتصاد جهانی رفع و رجوع نشده است، چقدر پایدار خواهد بود؟ یا به عبارت دیگر، تا کی چین حاضر خواهد بود به آمریکا وام بدهد تا بتواند از پس مخارج مصرفی خود برآید؟
Reza Sheykhlar
تحلیل و تفسیر کروگمن خالی از اشتباه نیست. شاید واضح‌ترین اشتباه او در ریشه‌یابی بحران مالی سال ۲۰۰۸ باشد. تحلیل او از دلایل این اتفاق کاملا سنتی است: مازاد وام در بازار مسکن آمریکا باعث ایجاد یک حبابِ ناپایدارِ قیمتیِ مسکن و نهایتا بحران بدهی بخش خصوصی شد. این امر نیز به نوبه خود باعث شد با ترکیدن حباب مسکن، نظام بانکی آمریکا به نقطه اضمحلال برسد، که نتیجه‌اش کاهش مخارج مصرفی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی شد، و ثمره محتوم آن کسری بودجه بخش عمومی بود، زیرا درآمدها کاهش یافته و اقتصاد منقبض شده بود.
Reza Sheykhlar

حجم

۶۵۳٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

حجم

۶۵۳٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان