دانلود و خرید کتاب مبانی و کاربرد تحلیل اقتصادی در حقوق خصوصی فرهاد ایران‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مبانی و کاربرد تحلیل اقتصادی در حقوق خصوصی اثر فرهاد ایران‌پور

کتاب مبانی و کاربرد تحلیل اقتصادی در حقوق خصوصی

معرفی کتاب مبانی و کاربرد تحلیل اقتصادی در حقوق خصوصی

کتاب مبانی و کاربرد تحلیل اقتصادی در حقوق خصوصی نوشته فرهاد ایران‌پور است. این کتاب با رویکردی رفتارگرایانه و کاکردگرایانه به بنیان‌های حقوق خصوصی نوشته شده است.


درباره مبانی و کاربرد تحلیل اقتصادی در حقوق خصوصی

هدف اصلی نگارش کتاب مبانی و کاربرد تحلیل اقتصادی در حقوق خصوصی، فراهم آوردن زمینه تفکر تحلیلی با استفاده از ابزارهای اقتصاد خرد در حوزه حقوق خصوصی، عنوان شده است. کتاب پیش‌رو در پنج بخش مجزا به رشته تحریر درآمده است. فرهاد ایران‌پور در بخش نخست کتاب، مفاهیم و بنیان‌های علم اقتصاد خرد را بررسی می‌کند و در دفتر دوم به تبیین قاعده‌ها و اصول حاکم بر اقتصاد خرد می‌پردازد. بخش سوم کتاب مبانی و کاربرد تحلیل اقتصادی در حقوق خصوصی به بررسی نقش کنش‌گران و تصمیم‌گیران، دخالت اراده آنان و شکل‌گیری اراده در نزد کنش‌گران اجتماعی اختصاص دارد. دفتر چهارم این رساله با عنوان موضوع‌های حقوقی؛ کالاها نوشته شده است. بخش پایانی کتاب نیز دوصد قاعده در تحلیل اقتصادی را با خود به ارمغان می‌آورد. ایران‌پور پیشنهاد می‌کند مخاطبان برخلاف روال معمول، مطالعه کتاب را از بخش پایانی آغاز کنند؛ بدین ترتیب خلاصه‌ای از آنچه که باید، همراهشان خواهد بود.

خواندن مبانی و کاربرد تحلیل اقتصادی در حقوق خصوصی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

مطالعه کتاب مبانی و کاربرد تحلیل اقتصادی در حقوق خصوصی به افرادی که با علم اقتصاد مانوس هستند پیشنهاد می‌شود. ناگفته نماند خواندن کتاب مورد بحث برای علاقمندان به علوم انسانی نیز خالی از لطف به‌نظر نمی‌رسد.

جملاتی از کتاب مبانی و کاربرد تحلیل اقتصادی در حقوق خصوصی

اقتصاد خرد علم بررسی فرایند تصمیم‌گیری و ابراز آن تصمیم است که بررسی این تصمیم در قالب تحلیل رفتار اشخاص (فعل و ترک فعل)، در تعامل اجتماعی با سایر اشخاص تصمیم‌گیر محقق می‌شود. این تعریف خود نشان‌دهنده این مهم است که می‌توان از ابزارهای تحلیل اقتصادی برای تحلیل رفتار انسان‌ها در روابط حقوقی نیز بهره برد. همچنین بر اساس این تعریف ارکان زیر قابل استخراج است: ۱- اقتصاد خرد علم است. ۲- اقتصاد خرد از علوم انسانی اجتماعی است. ۳- اقتصاد خرد ناظر به رفتار (بروز بیرونی تصمیم) اشخاص در روابط اجتماعی است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
۱۲- برای دیگرانی که به علوم انسانی علاقمند هستند، کتاب اول تا کتاب آخر را ترنم‌کنان و با آرامش بخوانند. اگر بخشی را کمتر فهمیده و یا با آن ارتباط برقرار نکردند، از آن درگذرند، پای در راه نهادن، بهتر از تردیدِ در مسیر داشتن است.
کاربر ۱۵۲۸۲۸۰

حجم

۷۰۶٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۷۶ صفحه

حجم

۷۰۶٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۷۶ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان