دانلود و خرید کتاب داستان راستان (جلد ۲) مرتضی مطهری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب داستان راستان (جلد ۲) اثر مرتضی مطهری

کتاب داستان راستان (جلد ۲)

نویسنده:مرتضی مطهری
انتشارات:انتشارات صدرا
امتیاز:
۴.۶از ۸۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب داستان راستان (جلد ۲)

کتاب داستان راستان (جلد ۲)، نوشته‌ و تالیف مرتضی مطهری است. مجموعه‌ی داستان راستان شامل داستان‌ها و حکایاتی برگرفته از حدیث و تاریخ اسلامی هستند. 

داستان‌های مجموعه‌ی داستان راستان به بیان نکات ریز مرتبط با حکمت و اخلاق اسلامی می‌پردازند

درباره‌ی کتاب داستان راستان (جلد ۲)

کتاب داستان راستان (جلد ۲)، مجموعه‌ای از حکایات و داستان‌های کوتاه و پندآمیز برگرفته از کتب حدیث و نیز کتب رجال و تراجم و تواریخ و سیر است. مجموعه‌ی داستان راستان، داستان‌ها و حکایات بسیاری کوتاهی دارد. قهرمان داستان‌ها غالباً پیشوایان بزرگ دین و یا شخصیت‌های بزرگوار علمی و فقهی می‌باشند. این داستان‌ها علاوه بر آنکه عملا می‌تواند راهنمای اخلاقی و اجتماعی سودمندی باشد، معرّف روح تعلیمات اسلامی نیز هست و خواننده از این رهگذر با حقیقت و روح تعلیمات اسلامی آشنا می‌شود.

کتاب داستان راستان (جلد ۲) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مطالعه‌ی کتاب داستان راستان برای دوست‌داران آثار دینی جذاب و خواندنی است. اگر دوست دارید که با حکمت و اخلاق اسلامی آشنا شوید، داستان‌های مجموعه‌ی داستان راستان را بخوانید.

درباره‌ی مرتضی مطهری

مرتضی مطهری در ۱۳ بهمن ۱۲۹۸ در قریه‌ی فریمان در خراسان متولد شد. او استاد فلسفه و کلام اسلامی و استاد دانشکده الهیات دانشگاه تهران بود. بعد از انقلاب به ریاست شورای انقلاب منصوب شد. مرتضی مطهری در شامگاه روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۵۸ بعد از جلسه‌ای در خیابان هدف گلوله قرار گرفت. روز شهادت او در ایران، به عنوان روز معلم نامگذاری شده است. مطهری کتاب‌های بسیاری تالیف کرد که بسیاری از آن‌ها در خصوص مسائل فلسفی بودند. از میان آثار او می‌توان به فلسفه اخلاق، فلسفه تاریخ، داستان راستان، حرکت و زمان در فلسفه‌ی اسلامی و درس‌های الهیات شفا اشاره کرد.

جملاتی از کتاب داستان راستان (جلد ۲)

«قافله چندین ساعت راه رفته بود. آثار خستگی در سواران و در مرکب‌ها پدید گشته بود. همین که به منزلی رسیدند که آنجا آبی بود، قافله فرود آمد. رسول اکرم نیز که همراه قافله بود، شتر خویش را خواباند و پیاده‌ شد. قبل از همه چیز، همه در فکر بودند که خود را به آب برسانند و مقدمات نماز را فراهم کنند.

رسول اکرم بعد از آنکه پیاده شد، به آن سو که آب بود روان شد ولی‌ بعد از آنکه مقداری رفت، بدون آنکه با احدی سخنی بگوید، به طرف مرکب‌ خویش بازگشت. اصحاب و یاران با تعجب با خود می‌‌گفتند آیا اینجا را برای فرود آمدن نپسندیده است و می‌‌خواهد فرمان حرکت بدهد ؟ ! چشم‌ها مراقب و گوش‌ها منتظر شنیدن فرمان بود . تعجب جمعیت‌ هنگامی زیاد شد که دیدند همین که به شتر خویش رسید، زانوبند را برداشت‌ و زانوهای شتر را بست و دو مرتبه به سوی مقصد اولی خویش روان شد.

فریادها از اطراف بلند شد : ای رسول خدا ! چرا ما را فرمان ندادی که‌ این کار را برایت بکنیم و به خودت زحمت دادی و برگشتی؟ ما که با کمال افتخار برای انجام این خدمت آماده بودیم.

در جواب آنها فرمود : هرگز از دیگران در کارهای خود کمک نخواهید و به دیگران اتکا نکنید، ولو برای یک قطعه چوب مسواک باشد».

معرفی نویسنده
عکس مرتضی مطهری
مرتضی مطهری

مرتضی مطهری روحانی شیعه ایرانی، استاد فلسفه و کلام اسلامی و مفسر قرآن است. او تالیفاتی پرشمار در علوم مختلف اسلامی داشته و نظرات و آثارش از لحاظ محتوا و شکل ارائه، جنبه‌های نوتری نسبت به دیدگاه‌ها و روش‌های سنتی حوزوی دارد؛ می‌توان از او به عنوان یکی از تاثیرگذارترین روحانیان معاصر در اندیشه و اثر نام برد. مطهری از مبارزین ضد حکومت پهلوی بود و پس از انقلاب اسلامی به عضویت شورای انقلاب درآمد.

نظرات کاربران

Aysan
۱۳۹۷/۰۲/۱۵

خیر دنیا و آخرت با علم توأم است،همان طور که شر دنیا و آخرت با جهل توأم است.

میـمْ.سَتّـ'ارے
۱۳۹۸/۰۸/۱۵

حکایت های این جلد نسبت به حکایتهای جلد اول طولانی تر بودند اما در تعداد صفحات هر دو جلد تقریبا یکسان هستند. این نظر صرفا یک نظر شخصیه: من جلد یک رو بیشتر دوست داشتم چون داستان هاش هم کوتاه بودند و

- بیشتر
مهدیس رحمت خواه
۱۳۹۸/۰۷/۱۹

کتاب خوبی از شهید مرتضی مطهری بود و دوست داشتم هردو جلد خوب بود مهدیس ۱۱ ساله

کتاب باز
۱۳۹۹/۰۲/۲۱

عالی حتما بخونید تاثیر میذاره روتون

ــسیّدحجّتـــ
۱۳۹۷/۰۹/۲۸

مثل جلد ۱ نیازی به تعریف نداره ولی در یک جمله: لذیذ بود

zahra
۱۳۹۹/۰۵/۰۷

خوب بود

mamadism
۱۳۹۹/۰۳/۰۶

یک کتاب کاملا مناسب و دارای پند های بینظیر بنظرم برای هرکسی چه مذهبی و چه غیر مذهبی مناسبه

hossein.a
۱۳۹۹/۰۳/۰۴

عالی حتما بخونید.

ونوشه
۱۳۹۸/۰۸/۰۲

این کتاب برای من به نوعی نوستالژی محسوب میشه، ما با این کتاب بزرگ شدیم.

عباس
۱۳۹۷/۰۹/۲۰

جونم به این کتاب لفظ قلم بگم: به غایت زیبا معمولی بگم: کاربردی به زبون خودم: جوووونم بیرانوند . واقعا سر کیف اومدم البته قبلا چاپی‌ش رو خونده بودم خدا بیامرزدشون کاش الان پیش ما بودن...

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۱۶)
خیر دنیا و آخرت با علم توأم است، همان‌طور که شر دنیا و آخرت با جهل توأم است.
Aysan
مردی با اصرار بسیار از رسول اکرم یک جمله به عنوان اندرز خواست. رسول اکرم به او فرمود: «اگر بگویم به کار می‌بندی؟» ـ بلی یا رسول‌اللّه‌! ـ اگر بگویم به کار می‌بندی؟ ـ بلی یا رسول‌اللّه‌! ـ اگر بگویم به‌کار می‌بندی؟ ـ بلی یا رسول‌اللّه‌! رسول اکرم بعد از اینکه سه بار از او قول گرفت و او را متوجه اهمیت مطلبی که می‌خواهد بگوید کرد، به او فرمود: «هرگاه تصمیم به کاری گرفتی، اول در اثر و نتیجه و عاقبت آن کار فکر کن و بیندیش؛ اگر دیدی نتیجه و عاقبتش صحیح است آن را دنبال کن و اگر عاقبتش گمراهی و تباهی است از تصمیم خود صرف‌نظر کن.»
علی پیل‌پا
ـ «بسیار خوب، دعا هم می‌کنم. اما این نکته را به تو بگویم، هرگز سختیها و بیچارگیهای خود را برای مردم تشریح نکن؛ اولین اثرش این است که وانمود می‌شود تو در میدان زندگی زمین‌خورده‌ای و از روزگار شکست یافته‌ای؛ در نظرها کوچک می‌شوی، شخصیت و احترامت از میان می‌رود.»
Aysan
ـ بدان که همین کار به ظاهر کوچک که حاجتی از کسی برآوردی و وقت کمی از تو گرفت، از هفت شوط طواف دور کعبه محبوبتر و فاضلتر است.
کتاب زیباست
معاویه گفت: «به عقیده تو علی اکنون با ما چگونه رفتار خواهد کرد؟» گفت: «به عقیده من علی معامله به مثل نخواهد کرد و ما را در مضیقه بی‌آبی نخواهد گذاشت. او برای چنین کارها نیامده است.»
Aysan
کاری که رضای خدا در آن است در انجام آن بکوشید و به سخن مردم ترتیب اثر ندهید.
Aysan
همه داد و فریادهای من برای این است که تو چرا از احوال همسایه‌ات بی‌خبر مانده‌ای؟
میـمْ.سَتّـ'ارے
شما به لباس چکار دارید، فکر و سخن را ببینید، عمل و روش را ملاحظه کنید.
Aysan
به خدا قسم اطمینان دارم که زمانی خواهد رسید فقیری در میان مسلمانان پیدا نشود.»
عباس
پیغمبر اکرم فرموده است: «هرگاه دعوایی نزد قاضی مطرح است، قاضی حق ندارد یکی از متخاصمین را ضیافت کند، مگر آنکه هر دو طرف با هم در مهمانی حاضر باشند.»
Aysan

حجم

۱۳۲٫۹ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

حجم

۱۳۲٫۹ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

قیمت:
۱۹,۰۰۰
تومان