دانلود و خرید کتاب فریب ایکاروس؛ چقدر بلندپرواز هستید؟ ست گودین ترجمه امیر بیرانوند
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فریب ایکاروس؛ چقدر بلندپرواز هستید؟ اثر ست گودین

کتاب فریب ایکاروس؛ چقدر بلندپرواز هستید؟

معرفی کتاب فریب ایکاروس؛ چقدر بلندپرواز هستید؟

کتاب فریب ایکاروس الهام‌بخش‌ترین اثر ست گودین است که خوانندگان خودش را به چالش می‌کشد تا شجاعت پیدا کنند و با کار خود به عنوان نوعی هنر برخورد کنند. گادین در کتاب فریب ایکاروس با اشاره به افسانه ایکاروس نکات مهمی را به ما یادآوری می‌کند. او می‌گوید فقط قسمت اوج‌گیری این افسانه، برجسته و دهان‌به‌دهان می‌چرخد؛ اما در این داستان توصیه‌های دیگری نیز هستند که کمتر به آن توجه شده است.

درباره کتاب فریب ایکاروس

ایکاروس نام شخصیتی افسانه‌ای در اساطیر یونانی است که به‌همراه پدرش، یعنی دایدالوس در زندان مینوس زندانی بودند. پدر ایکاروس برای اینکه بتوانند از این زندان رهایی‌ شوند به‌فکر ساختن بال‌هایی از جنس موم و پر افتاد تا به کمک آن‌ها بتوانند فرار کنند. او به پسرش توصیه کرد که از تکبر و غرور دوری کند و زیاد از حد اوج نگیرد؛ زیرا هرچه بیشتر اوج بگیرد، به خورشید نزدیک‌تر می‌شود و این موضوع می‌تواند باعث آب‌شدن موم‌ها شود. دایدالوس علاوه‌بر اوج‌گیری بیش‌از حد به پسرش هشدار داد که در ارتفاع پایین نیز پرواز نکند؛ زیرا اینگونه خطر سقوط به دریا او را تهدید خواهد کرد. با‌این‌حال ایکاروس این هشدار را نادیده گرفت، و با پرواز در ارتفاع زیاد باعث ازبین‌رفتن بال‌هایش و در نتیجه سقوط و مرگش شد. ما در این افسانه یاد می‌گیریم که جانب احتیاط را رعایت کنیم و به حرف افراد متخصص گوش کنیم. این یک تبلیغ سیاسی عالی برای اقتصاد صنعتی بود.

عصر صنعتی فرهنگ کارمندی را رواج می‌دهد و ناحیه‌ی امن را در چارچوب ریسک‌ نکردن تعریف کرده است؛ اما در حال حاضر این ارزش‌ها در عصر دیجیتال و ارتباطات کنونی کاملا تغییر کرده‌اند. پیشرفت و مؤفقیت در زمانه‌ی امروزی نیازمند قدم‌گذاشتن به بیرون از ناحیه‌ی امن است.

ست گودین در کتاب فریب ایکاروس به دفعات از واژه‌ی هنر و هنرمندی استفاده کرده‌اند. او هنر و هنرمندی را برابر با خلق چیزی تازه و بی‌نظیر تعریف می‌کند. او باور دارد هنرمند کسی است که جرئت قدم‌گذاشتن به همان راهی که هیچ‌کس تاکنون جرئت قدم‌گذاشتن در آن را نداشته، داشته باشد. این راه همان حوزه‌های جدیدی هستند که کارآفرینان به آن قدم می‌گذارند و محصولی انقلابی در آن حوزه تولید می‌کنند.

چرا باید کتاب فریب ایکاروس را مطالعه کنیم؟

با خواندن کتاب فریب ایکاروس ما یاد می‌گیریم که فراتر از توانمان قدم برداریم و زیر بار محدودیت‌های جامعه نرویم. ست گودین در آگاه کردن مخاطب استاد است. کتاب فریب ایکاروس از جمله کتاب‌هایی است که از ما می‌خواهد خودمان را درگیر محدودیت‌هایی که توسط جامعه به ما تحمیل می‌شود نکنیم و دنبال یک هنر جدید باشیم.

خواندن این کتاب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب فریب ایکاروس برای افرادی مناسب اسن که به دنبال پیشرفت و موفقیت در زندگی و کسب‌وکارشان هستند. نکته‌ی مهم درمورد این کتاب جامعیت آن است. ست گودین این کتاب را برای گروه خاصی از افراد ننوشته است؛ بلکه هرکسی که کتاب را بخواند، می‌تواند خود را در گروه مخاطبین کتاب بیابد.

درباره ست گادین

ست گادین کارآفرین، نویسنده و معلمی آمریکایی متولد سال ۱۹۶۰ است. در دانشگاه تافتس فلسفه و علوم کامپیوتر خوانده و بعد از آن در رشته‌ی ام بی ای در دانشگاه استنفورد تحصیل کرده است. تمام شهرت او به خاطر کتاب‌ها و سخنرانی‌هایش است، با این حال سابقه‌ی شغلی فوق‌العاده‌ای دارد. او در جوانی‌اش یک شرکت تبلیغاتی اینترنتی به اسم یویودین تاسیس کرده و آن را در سال ۱۹۹۸ با قیمت ۳۰ میلیون دلار به یاهو فروخت. شرکت دیگری را در سال ۲۰۰۶ با نام اسکوئیدو تاسیس کرد که در سال ۲۰۱۸ در لیست ۵۰۰ سایت برتر دیده شد، البته او این شرکت را نیز ۹ سال بعد به هاب‌پیجز واگذار کرد.

تصویر ست گادین

ست گادین نویسندگی را با نوشتن یک مجموعه‌ی ۱۰ جلدی با نام جهان‌های قدرت برای کودکان شروع کرد، او در هر جلد یک بازی ویدیویی را بررسی کرده است. او ۱۹ کتاب با موضوع کسب‌و‌کار و بازاریابی نوشته که بیشتر کتاب‌هایش در لیست پرفروش‌ها قرار داشته‌اند. برای مثال کتاب گاو بنفش در سال ۲۰۰۴ کتاب مجله‌ی کسب‌و‌کار فوربس شد و کتاب مهره حیاتی در سال ۲۰۱۵ در فهرست ۲۰ کتاب برتر متفکران کسب‌و‌کار به انتخاب مجله‌ی بلومبرگ بیزنس‌ویک قرار گرفت. کتاب‌هایی دیگر از جمله: شیب، بازاریابی اجازه‌ای، همه‌ی بازاریاب‌ها دروغگو هستند و ... نیز در سابقه‌اش دارد. این نویسنده را به خاطر متفاوت بودنش می‌شناسند، او همواره در حال یادگیری و بیان افکارهایش است.

ست گودین، نویسنده‌ی کتاب فریب ایکاروس وبلاگ‌نویس حرفه‌ای نیز محسوب می‌شود، اعتقاد بر این دارد که وبلاگ‌نویسی روزانه ‌بر موفقیت آن فرد تاثیر دارد، وبلاگ او در سال ۲۰۰۹ در لیست ۲۰ وبلاگ برتر سال قرار گرفت.

فهرست کتاب فریب ایکاروس

در حال حاضر همه‌ی ما هنرمند هستیم بخش صفر: هنر، منطقه‌ی آسایش و فرصت نادر. 1. اقتصاد ارتباطی ایجاب می‌کند که دست به هنر بزنیم 2. افسانه‌ها، تبلیغات سیاسی و کمیوازا 3. سرسختی و هنر و کاری که ارزش انجام دادن دارد 4. شرمساری، آسیب‌پذیری و بی‌دفاع بودن 5. برای خلق هنر، مانند هنرمند فکر کن. برای ایجاد ارتباط، انسان باش ضمیمه اول: داستان‌های واقعی از چهارده هنرمند واقعی ضمیمه دوم: آ مثل آسیب‌پذیر: حروف الفبای یک هنرمند

تکه هایی از کتاب فریب ایکاروس

در طول چندین دهه، اجزای رادارهای رهاشده، تخته‌مدارهای ازکارافتاده و لامپ‌های الکترونیکی از رده خارج شده شروع به انباشته شدن در این آزمایشگاه کردند. با انباشته شدن کرافت، جلوی پنجره‌های این ساختمان کاملاً گرفته شد، وسایلی که زمانی مهم بودند، حالا صرفاً دست‌ و پا گیر بودند. انقلاب‌ها ایدئال را از بین می‌برند و ناممکن را میسر می‌سازند. آن‌ها همچنین ما را با کرافت گیج می‌کنند.

هنر پیشرفت کردن فهمیدن این موضوع است که باید دست از چه چیزی برداشت. بی‌دردسر‌ترین راه، حفظ وضع موجود، انجام دادن کاری که قبلاً نتیجه‌بخش بوده و پنهان‌شدن می‌باشد، به‌خصوص پنهان شدن از چشم‌اندازهای آشکار دنیای پس از انقلاب جدید. انجام این کار بسیار بی‌دردسر است و اگر دنیا به‌اندازه کافی آهسته پیش برود، حتی می‌توانید این کار را برای یک مدت با موفقیت انجام دهید. اما اوضاع دیگر مثل سابق نیست. عصر صنعتی که آموزش ما، ساعات کار اداری ما، اقتصاد ما و انتظارات ما را به وجود آورد، در حال منسوخ شدن است. این عصر سریع‌تر از انتظار اکثر ما در حال منسوخ شدن است و با رفتنش در حال به وجود ‌آوردن نگرانی، بلاتکلیفی و ترس بسیاری است.

سخت‌ترین نکات در مورد سخت‌ترین چیزها
بن هوروویتز
رک و راست باشید (مدیریت افراد و تیم‌ها برای کسب بهترین نتایج)
کیم اسکات
مدیریت با بازده بالا
اندرو گروو
پوست در بازی؛ عدم تقارن پنهان در زندگی روزمره
نسیم نیکولاس طالب
از خوب به عالی (چرا بعضی از شرکت‌ها جهشی پیروزمندانه دارند اما بعضی دیگرنه؟)
جیم کالینز
بازی بی‌نهایت
سایمون سینک
اول سود؛ کسب و کار خود را ا ز یک هیولای پول‌خوار به یک دستگاه پول‌ساز تبدیل کنید
مایک میخالوویچ
قدرت گزینه‌های کمتر
میرجواد سیدحسینی
تفاوت: چرا برخی برندها دلنشین‌ترند؟
برنادت جیوا
تیم‌های نوآور؛ نهادینه‌سازی نوآوری در تیم‌ و سازمان
پژوهش‌نامه هاروارد
نقشه‌های شیطانی: طرحی برای رهایی از کار کردن برای دیگران و ایجاد کسب‌و‌کار برای خود
هیو مک‌لیود
چک لیست استارتاپ؛ ۲۵ گام برای یک کسب و کار مقیاس‌پذیر با رشد سریع
دیوید رز
گفت‌وگو با مردم: فرآیند شناخت مشتری بر اساس مدل استارتاپ ناب
گیف کنستابل
موفق سازها
درک تامسون
انگیزش؛ منطق پنهانی که انگیزه‌های ما را شکل می‌دهد
دن آرییلی
جهشی به سوی تفکر (تغییر زندگی در ۹۰ روز)
جان مکسول
این کافی نیست!
مارشال گلداسمیت
۵ گام آسان تا متخصص شدن
پل جی شمپ
راهکارهای هوشمندانه؛ ۶۸ تکنیک برای طوفان فکری حل مسئله و تصمیم‌گیری
دیوید کاتن
آن اصل کاری
گری کلر

نظرات کاربران

شهاب
۱۳۹۹/۰۴/۰۷

نکات آموزنده ی خوبی داشت ولی یه مقدار بیش از حد تکرار میکرد. در کل کتاب مفیدی بود اما نه چندان جذاب (جز اوایل کتاب ) کتابی نیست که بشه چندبار خوندنش و اگر زیاد اهل مطالعه نباشید به احتمال زیاد حوصله تون

- بیشتر
Anahid
۱۴۰۰/۰۵/۲۷

دعوت به بودن و زیستن هنرمندانه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۲)
مسیری که در اختیار ماست انسان بودن است
مادربزرگ علی💝
آن مکان‌هایی که احساس امن بودن می‌دهند، مانند دفتر واقع در کنج، دانشگاه معروف و شغل امن، درواقع امن نیستند. شما در حال درجا زدن هستید و روی معمولی بودن شرط‌بندی می‌کنید،
کاربر ۱۸۸۷۰۲۷
پرواز در ارتفاع کم بسیار خطرناک‌تر از پرواز در ارتفاع بالاست، زیرا پرواز در ارتفاع کم احساس امن بودن را می‌دهد. ما به توقعات کم و رویاهای کوچک قانع می‌شویم و خودمان را دست‌کم می‌گیریم. با پرواز کردن بیش‌ازحد در ارتفاع کم، نه‌تنها به خودمان، بلکه به کسانی که وابسته به ما هستند یا ممکن است از تلاش ما سود ببرند، ضرر می‌رسانیم
کاربر ۱۸۸۷۰۲۷
ما اشتباه کردیم و به منطقه امنیتی قانع شدیم که به‌اندازه کافی جسورانه نبود و این تصمیم باعث شد تا سلطه و اطاعت را بپذیریم. ما منطقه آسایش خود را براساس مطیع بودن و کوچک شمرده شدن ساختیم
کاربر ۱۸۸۷۰۲۷
اینکه شما برنده بازی هستید، به این معنا نیست که آن بازی خوب است.
Donyaaa990
تنها چیزی که دلم می‌خواهد آن زمان می‌دانستم این است که هر اتفاقی که بیفتد، درنهایت همه‌چیز روبه‌راه خواهد بود، اینکه رنج کشیدن بخشی از مسیر است و اینکه بدون رنج کشیدن، واقعاً مسیری وجود ندارد که ارزش رفتن داشته باشد.
Anahid
می‌توانید تا آنجا که دوست دارید به گردهمایی‌ها بروید، کتاب بخوانید و در بسیاری از سمینارها شرکت کنید، اما اگر ندانید که چطور منطقه آسایش خود را مجدداً با منطقه امنیت جدید امروز تنظیم کنید، تمام استراتژی‌های موجود در دنیا به شما کمکی نخواهند کرد.
الهام
«چینی‌ام را بند نزن، مرا به خاطر ترک‌هایم دوست داشته باش»
alireza sadidi
دنیا به شما زندگی بدهکار نیست، اما درست زمانی که به آن نیاز دارید، دری به روی شما باز می‌شود تا تمایزی ایجاد کنید. اینکه زمان زیادی هدر رفته است بسیار ناخوشایند است، اما اینکه بیش از این منتظر بمانید، بخشیدنی نیست. شما توانایی زیادی در کمک کردن دارید. همین حالا به شما نیاز داریم
alireza sadidi
جوانی عدد نیست؛ جوانی نگرش است. بسیاری از هنرمندان خلاق، حتی هنرمندان مسن، جوان بوده‌اند. هنر تقدیر ژنتیکی یا مرتبط با زمان نیست؛ هنر انتخابی در اختیار هر کسی است که مایل به معاملهٔ رنج با شگفتی باشد.
Anahid

حجم

۵۴۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

حجم

۵۴۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
تومان