دانلود و خرید کتاب مردی کنار رود اکبر رادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مردی کنار رود اثر اکبر رادی

کتاب مردی کنار رود

نویسنده:اکبر رادی
انتشارات:نشر خاموش
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مردی کنار رود

مردی کنار رود مجموعه‌ای است از آثار منتشر نشده از اکبر رادی که ۱۱ سال پس از درگذشت ایشان با همت بهروز محمودی بختیاری، منتشر شدند.


درباره کتاب مردی کنار رود

۱۲ متن منتشر نشده از اکبر رادی شامل یک نمایشنامه، ۵ داستان بلند و ۴ داستان کوتاه در کتابی با عنوان مردی در کنار رود منتشر شده است. این نوشته‌ها اغلب برای سال‌های پایانی دهه ۱۳۳۰ هستند، یعنی زمانی که رادی در دهه دوم زندگی خود بود. این دست‌نوشته‌ها در اختیار همسر ایشان (حمیده بانو عنقا) بودند که ۱۱ سال پس از مرگ رادی با همت بهروز محمودی بختیاری در کتابی با عنوان مردی کنار رود به چاپ رسیدند. انتشار این کتاب تلاشی است برای نمایاندن هرچه بیشتر شخصیت هنری و نوشتار اکبر رادی.

خواندن کتاب مردی کنار رود را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

مطالعه کتاب مردی کنار رود را به علاقمندان آثار اکبر رادی و همچنین علاقمندان ادبیات داستانی فارسی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره اکبر رادی

اکبر رادی در ۱۰ مهر سال ۱۳۱۸ در شهر رشت متولد شد. در سال ۱۳۲۹، به‌علت ورشکستگی پدر به‌همراه خانواده به تهران مهاجرت کرد. دو کلاس آخر ابتدایی را در دبستان صائب تهران گذراند و دوره متوسطه را در دبیرستان فرانسوی رازی به سال ۱۳۳۸ به پایان رساند. او در رشته علوم اجتماعی دانشگاه تهران به تحصیل پرداخت. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را در همان دانشگاه آغاز کرد اما آن را به پایان نرساند و پس از طی دوره تربیت معلم در سال ۱۳۴۱، به کارِ معلمی روی آورد. تدریس ادبیات نمایشی انستیتو مربیان امور هنری، نمایشنامه‌نویسی مقطع کارشناسی دانشگاه تهران و نمایشنامه‌نویسی پیشرفته کارشناسی ارشد دانشگاه هنر تهران در کارنامه کاری او ثبت شده‌اند.

رادی در سال ۱۳۳۸ نخستین نمایشنامه خود را باعنوان روزنه آبی نوشت، اما دو سال طول کشید تا توانست آن را منتشر کند. این نمایشنامه موردِ توجه احمد شاملو قرار گرفت. او در سال ۴۷ یکی از مهم‌ترین نمایشنامه‌های دهه چهل ایران یعنی ارثیۀ ایرانی را نوشت. اهمیت این اثر تا جایی بود که پانزده سال بعد در دهه شصت نسخۀ دیگری از همین اثر را با عنوان تانگوی تخم مرغ داغ به رشتۀ تحریر درآورد.

از جمله آثار منتشر شده از سوی این نویسنده می‌توان به از دست رفته، روزنه آبی، افول، مرگ در پاییز، ارثیه ایرانی، صیادان، لبخند باشکوه آقای گیل، پلکان، تانگوی تخم مرغ داغ، آهسته با گل سرخ، شب روی سنگفرش خیس، آهنگ‌های شکلاتی، پایین‌گذر سقاخانه، خانمچه و مهتابی، جاده، دستی از دور، نامه‌های همشهری، انسان ریخته یا نیمرخ شبرنگ در سپیده سوم و .... اشاره کرد. رادی در پنجم دی‌ماهِ ۱۳۸۶ درگذشت.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۱۳٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۶۸ صفحه

حجم

۴۱۳٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۶۸ صفحه

قیمت:
۸,۰۰۰
تومان