دانلود و خرید کتاب از دست رفته اکبر رادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب از دست رفته اثر اکبر رادی

کتاب از دست رفته

نویسنده:اکبر رادی
انتشارات:نشر خاموش
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب از دست رفته

کتاب از دست رفته نوشته اکبر رادی نمایش‌نامه نویس بزرگ معاصر کشورمان است که ۱۱ سال پس از مرگ وی به کوشش بهروز محمودی بختیاری و توسط نشر خاموش منتشر شد. اکبر رادی این اثر را در دوران آغاز جوانی تالیف کرده است و خواندن آن باعث می‌شود تا خواننده با سیر تحویل این نویسنده آشنا شود.


درباره کتاب از دست رفته

کتاب از دست رفته نمایش‌نامه ای از اکبر رادی است که در طول حیات خود، آن را منتشر نکرد. بهروز محمودی بختیاری می‌گوید: در دهمین سالگرد فوت اکبر رادی، همسر گرامی‌شان تعدادی از آثار وی که هرگز به چاپ نرسیده بود را در اختیار من قرار داد. این آثار دوازده متن از اکبر رادی شامل یک نمایش‌نامه، پنج داستان بلند و چهار داستان کوتاه بود و من به ایشان پیشنهاد کردم تا با انتشارشان، این آثار از گوشه گمنامی به درآمده و به دست اهل مطالعه و دوستداران ایشان برسند. این دوازده اثر در مجموعه‌ای به نام پیش از روزنه‌ی آبی (اولین اثر منتشر شده از اکبری رادی) به چاپ رسید. کتاب از دست رفته نیز یکی از دفترهای این مجموعه است. تالیف این دوازده اثر به سال‌های پایانی دهه ۱۳۳۰ یعنی دوران ابتدایی جوانی اکبر رادی و پیش از انتشار اولین اثر این نمایش‌نامه‌نویس بزرگ باز می‌گردد.

خواندن کتاب از دست رفته را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر علاقه‌مند به نمایش‌نامه خوانی هستید، حتما نام اکبر رادی را به‌عنوان یکی از بزرگترین نمایش‌نامه نویسان کشورمان شنیده‌اید. کتاب از دست رفته یکی از اولین آثار تالیف شده توسط اکبر رادی است که خود در زمان حیات هرگز آن را منتشر نکرد و ۱۱ سالپس از مرگش توسط بهروز محمودی بختیاری به چاپ رسید و در اختیار علاقه‌مندان به نمایش‌نامه و اکبر رادی قرار گرفت. خوانش این نمایش‌نامه به دوستداران به نوشتن و دوستاران اکبر رادی کمک می‌کند تا با سیر نوشتن وی آشنا شوند و بداند این نویسنده بزرگ چه مسیری را در رسیدن به نثر و الگوی پخته خود در نمایش طی کرده است. بنابراین اگر از علاقه‌مندان به نمایش‌نامه هستید و یا خود کار نوشتن را شروع کرده‌اید خواندن کتاب از دست رفته را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

درباره اکبر رادی

اکبر رادی در سال ۱۳۱۸ متولد شد، وی را یکی از ستون‌های استوار ادبیات معاصر ایران و از معدود نمایش‌نامه‌نویسان جریان‌ساز ایران می‌دانند. جملاتی از کتاب از دست رفته نثر اکبر اردی، نثری ویژه، پخته، سرشار از مایه‌های فرهنگی عامه و مناسب شخصیت‌هایی است که او خلق کرده است. این نویسنده توانمند ۵۰ سال از عمر خود را صرف تالیف نمایش‌نامه کرد. اولین نمایش‌نامه حرفه‌ای اکبر رادی «روزنه‌ی آبی» نام داشت. وی علاوه بر حوزه نمایشنامه در سایر حوزههای ادبیات نیز فعالیت داشتُ اما آثار خود در سایر حوزهها را تنها سیاه مشق می‌دانست. 

نظرات کاربران

نغمه میلانی
۱۴۰۰/۰۴/۰۴

بسیار زیبا بود .

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۲۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۱۶ صفحه

حجم

۶۲۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۱۶ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان