دانلود و خرید کتاب اتفاق‌ می‌افتد دیوید هیر ترجمه حسن کامشاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اتفاق‌ می‌افتد اثر حسن کامشاد

کتاب اتفاق‌ می‌افتد

نویسنده:دیوید هیر
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب اتفاق‌ می‌افتد

«اتفاق می‌افتد» نوشته دیوید هنر، نمایش‌نامه‌ای تاریخی درباره حمله آمریکا به عراق و زمینه‌های آن در سال ۲۰۰۳ میلادی است. در ابتدای این نمایشنامه‌، مقاله‌ای از جان لوکاره، نویسنده نامدار انگلیسی درباره این واقعه و انگیزه‌های ان می خوانید که پیش درآمدی مناسب برای نمایشنامه هنر است. لوکاره حمله نظامی امریکا به عراق را یکی از بدترین دیوانگی‌ها و ظلم‌های این کشور، حتی «بدتر از مک‌کارتیسم، و بدتر از خلیج خوک‌ها و در درازمدت __ بالقوه __ فاجعه‌بارتر از جنگ ویتنام» دانسته است. او می‌گوید که این جنگ قریب‌الوقوع سال‌ها پیش از حمله بن‌لادن طرح‌ریزی شده بود و بن‌لادن آن را میسر ساخت. «اتفاق می‌افتد یک نمایشنامه تاریخی است و بر تاریخ بسیار متأخر تمرکز دارد. صحت رویدادهای آن به تأیید منابع گوناگون خصوصی و دولتی رسیده‌است. آنچه رخ داد، رخ داد. هیچ روایت نادرستی، دانسته در آن راه نیافته‌است. صحنه‌های سخنرانی کلمه به کلمه عین گفته‌های اشخاص است. آنجا که درها پشت سرانِ جهان و مشاورانشان بسته می‌شود، من از نیروی تخیلم بهره گرفته‌ام. این البته یک نمایشنامه است، نه نوعی مستند؛ و امیدوارم محرکه آن، نه‌فقط شخصیت‌ها و خود داستان بلکه به همان اندازه موضوعات آن باشد.» هنر در این نمایشنامه گوشه‌هایی از انگیزه‌ها و پشت‌پرده‌های واقعه حمله امریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ را می‌نمایاند و انگشت اتهامش را به سمت بوش و بلر گرفته، خواهان محاکمه آنها می‌شود.
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۸)
پس از ویتنام، بسیاری از هم‌نسل‌های من عهد کردند که وقتی نوبت ما شد و اختیار امور به دست ما افتاد، ما بی‌سروصدا تن به جنگ‌های نسنجیده برای مقاصد نسنجیده ندهیم. سیاستمداران جنگ را آغاز می‌کنند، اما سربازان‌اند که می‌جنگند و کشته می‌شوند.
مسعود
عراقی‌ها به من می‌گویند که «برو، این حرف‌ها را به امریکایی‌ها بزن». من به آنها می‌گویم: «این امام‌زاده کور می‌کند و شفا نمی‌دهد. از امریکا یا از هر کسی انتظار نداشته‌باشید به جای شما کاری بکند. اگر خودتان کارتان را انجام ندهید، نتیجه همین است که می‌بینید.»
zeinab
یک بخشنامه از دیک چِنی مورخ ۱۲ اکتبر ۱۹۷۴ می‌گوید ما نمی‌توانیم مشکل فاضلاب دستشویی حمام طبقه یکم را به سرعت رفع کنیم. لوله‌کشی‌های کاخ سفید بسیار کهنه شده‌است و اداره کل تدارکات مدتی است سرگرم مطالعه است تا برای حل این مشکل راهی پیدا کند.
مسعود
نمی‌توان به سازمان ملل آمد و بعد اعلام کرد چنانچه سازمان ملل تصمیمی خلاف میل شما بگیرد از عهده برنیامده‌است. این درست نیست. به سخن دیگر: نمی‌توانید هم فوتبال بازی کنید و هم داور مسابقه باشید.
zeinab
یک تماشاگران که وارد می‌شوند، بازیگران در صحنه‌اند. نور چراغ‌ها تغییر می‌کند و یکی از بازیگران می‌گوید. یک بازیگر: اجتناب‌ناپذیر چیزی است که به ظاهر بنا بر تصادف محض برایت اتفاق افتد. واقعی چیزی است که به نظرت واقعاً بی‌معنا بیاید. اگر مطمئن نباشی که خواب می‌بینی، یقین بدان که داری خواب می‌بینی. تا فریاد برنیاوردی که «حتماً خطایی در کار است»، حتماً خودت برخطایی.
مسعود
مصاحبه‌کننده: آهنگساز محبوب شما کیست؟
مسعود
نیاکان من مِلک دیگران __ تکّه انسان __ بودند.
مسعود
چِنی: شما یک سیستم تسلیحاتی پیدا کنید که من به آن رأی نداده‌باشم.
مسعود

حجم

۱۲۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

حجم

۱۲۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان