دانلود و خرید کتاب ایمان و سلامت روان؛ منابع مذهبی جهت شفاجستن (جلد اول) هارولد کوئنیگ ترجمه نجف طهماسبی‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ایمان و سلامت روان؛ منابع مذهبی جهت شفاجستن (جلد اول) اثر هارولد کوئنیگ

کتاب ایمان و سلامت روان؛ منابع مذهبی جهت شفاجستن (جلد اول)

معرفی کتاب ایمان و سلامت روان؛ منابع مذهبی جهت شفاجستن (جلد اول)

جلد اول از کتاب «ایمان و سلامت روان؛ منابع مذهبی جهت شفا جستن» اثر دکتر هارولد کوئنیگ، دانشیار رشتهٔ روانپزشکی دانشگاه دوک و مدیر و موسس مرکز مطالعات مذهب/ معنویت و سلامت در دانشگاه دوک کتابی درباره رابطه مذهب و سلامت روانی است. کوئنیگ تحصیلات کارشناسی خود را در دانشگاه استنفورد به انجام رسانید. سپس دورهٔ آموزش پزشکی را در دانشگاه کالیفرنیا واقع در سانفرانسیسکو گذراند. علاوه بر این او دورهٔ تخصص خود را در زمینه‌های روانپزشکی، طب سالمندان و آمار پزشکی در مرکز پزشکی دانشگاه دوک به انجام رسانید. او دارای بورد تخصصی در روانپزشکی عمومی، روانپزشکی سالمندان، و طب سالمندان است و نیز به عنوان استاد روانپزشکی و علوم رفتاری و همچنین دانشیار پزشکی، عضو هیئت علمی دانشگاه دوک است. کوئنیگ آثار زیادی را در زمینهٔ سلامت روان، طب سالمندان و مذهب منتشر کرده که شامل حدوداً ۲۵۰ مقالهٔ علمی و فصول کتاب‌های مختلف و نیز ۲۶ کتاب در حال چاپ استکه می‌توان به دستنامهٔ مذهب و سلامت روان (۲۰۰۱)، نیروی شفابخش ایمان (۲۰۰۱)، مذهب و سلامت: مروری بر یک قرن پژوهش (۲۰۰۱)، معنویت در مراقبت از بیماران (۲۰۰۲) و ایمان و سلامت روان (۲۰۰۵) اشاره کرد. پژوهش‌های او در زمینهٔ مذهب، سلامت، و اخلاق پزشکی، از طریق حدوداً ۵۰ برنامهٔ تلویزیونی، ۸۰ برنامهٔ رادیویی و نزدیک به ۲۰۰ مجله و روزنامه، در سطح ملی و بین المللی، در دسترس عموم قرار گرفته است. کوئنیگ تا به حال ۲ بار نامزد دریافت جایزهٔ تمپلتون برای پیشرفت در مذهب شده است. کوئینگ در این اثر با تلاشی بی‌نظیر از همه وعده‌های بزرگ دین و ومعنویت در قرن ۲۱ صحبت می‌کند و شواهد معتبری ارایه می‌دهد که دوباره دین، معنویت، ایمان، دعا، عرفان، بخشش، محافل و اماکن دینی و ده‌ها فاکتور و پدیده دیگر معنوی در یک نظام یکپارچه در سلامت به سلامت روان بیماران یاری خواهد بخشید و رنج تنهایی امروز درمانگران و بیماران را در دستیابی به آرامش، امنیت روان، صلح و سازگاری معنوی پایدار خواهد کرد. کوئینگ در این کتاب تجربیات بیست ساله خود را درباره ارتباط مذهب با سلامت روان در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. تاریخچه مراقبت‌های سلامت روان، اجتماعات دینی و رابطه انسان‌ها با این اجتماعات،مذهب، سازگاری و هیجانات مثبت،مذهب، بیماری‌های روانی و اختلالات،مذهب و بیماری‌های روانی شدید و مزمن و استفاده از مذهب در درمان اختلالات روانی موضوعات عمده این کتاب‌اند. مخاطبان اصلی این کتاب دو گروهند: افرادی که به فعالیت‌های مراقبت سلامت می‌پردازند مانند مجریان سلامت روان، برنامه ریزان خدمات سلامت عمومی، پژوهشگران، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش پزشکی و دوم، کارشناسان مذهبی؛ مشاوران مذهبی، روحانیون، اساتید علوم دینی و...

نظرات کاربران

Z.A
۱۳۹۹/۰۹/۰۱

کتاب خیلی خوبیه. اطلاعات خوبی رو در اختیار آدم قرار میده.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
امیلی دیکنسون امید را اینگونه توصیف می‌کند: امید چونان پرنده‌ای است که در روح آشیان دارد و آواز سر می‌دهد با نغمه‌ای بی کلام و هرگز خاموشی نمی‌گزیند و شیرین ترین آوایی است که در تند باد حوادث به گوش می‌رسد و توفان باید بسی سهمناک باشد تا بتواند این مرغک را که بسیار قلبها را گرمی بخشیده ازنفس بیندازد من آن را در سردترین سرزمین‌ها شنیده ام و بر روی غریب ترین دریاها با این حال؛ هرگز؛ در اوج تنگدستی خرده نانی از من نخواسته است. (ترجمه شعر: آتوسا حصارکی)
Z.A
رازی به عنوان پدر روان‌پزشکی اسلامی، اولین پزشک مسلمان بود که در مورد اختلالات روانی عصبی نوشت و درمان‌هایی را نیز توصیه نمود. او عقیده داشت که عامل این بیماری ها، فروپاشی عصبی یا مشکلات ذهنی است و نه ارواح شیطانی.
Z.A
اولین بیمارستان بزرگ مسلمانان در سال ۸۰۵ در بغداد ساخته شد. این بیمارستان، طی قرون وسطی، علاوه بر مراقبت از بیماران روانی، خدمات دیگری نیز ارائه می‌داد. این بیمارستان به عنوان یک نقاهت خانه برای افرادی که دورهٔ نقاهت بیماری را می‌گذراندند، خانهٔ سالمندان برای نگهداری از افراد سالخورده و ضعیف، و نیز تیمارستانی برای بیماران روانی، به ارائه خدمات می‌پرداخت.
Z.A
برخلاف عقاید رایج در بین اعراب که بیماری‌های روانی را به شیاطین یا ارواح نسبت می‌دادند، پزشکان مسلمان این بیماری‌ها را یک وضعیت بالینی می‌دانستند و از اینرو بیمار روانی را در بیمارستان بستری می‌کردند. این بیمارستان‌ها از سوی حاکمانی حمایت می‌شدند که مراقبت از بیماران روانی را یکی از واجبات دینی و راه‌های کمک به نیازمندان می‌دانستند، که در سورهٔ چهارم قرآن نیز بر آن تاکید شده است: " دارایی افراد ناتوان (بیماران روانی) را که خداوند به شما سپرده تا آن را مدیریت کنید، به دست آن‌ها ندهید؛ بلکه از طریق آن، احتیاجات آن‌ها را برآورده سازید و آنان را لباس بپوشانید؛ و با آنان با کلام احترام آمیز سخن بگویید".
Z.A

حجم

۳۲۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۷۳ صفحه

حجم

۳۲۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۷۳ صفحه

قیمت:
۴۷,۰۰۰
تومان