دانلود و خرید کتاب اختلال خودشیفتگی پیامد‌ها و راهبردها پریوش نریمانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اختلال خودشیفتگی پیامد‌ها و راهبردها اثر پریوش نریمانی

کتاب اختلال خودشیفتگی پیامد‌ها و راهبردها

امتیاز:
۲.۴از ۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب اختلال خودشیفتگی پیامد‌ها و راهبردها

کتابی که در پیش رو دارید دربارهٔ «نارسیسیم» یا «خودشیفتگی» است. در این اثر سعی شده به طور اختصار به موضوع اختلال شخصیت خودشیفته و خودشیفتگی، پیامدها و راهبردهای مواجهه با آن و تاثیر آن بر فرزندان و افراد دیگر بپردازد. «نارسیسوس» در اساطیر یونانی نام جوان زیبایی است که مورد مهر دختری به نام «اکو» قرار می‌گیرد. او آنقدر به «اکو» بی‌اعتنایی می‌کند که جسم دختر بیچاره از فرط اندوه تحلیل می‌رود و از او فقط صدایی از درد و رنج باقی می‌ماند. بعدها «نارسیسوس» در جزای بی‌مهری خود به رنجی مشابه مبتلا می‌گردد، به این معنی که در چشمه‌ای زلال تصویر خویش را می‌بیند و به عشق خویشتن گرفتار می‌شود. او هر بار که برای لمس معشوق خود دست به چشمه دراز می‌کند، جز امواجی لرزان که تصویر را تکه تکه و مخدوش می‌سازند، چیزی به چنگ نمی‌آورد. کلمهٔ «نارسیسیم» به معنی «خودشیفتگی» از همین روایت گرفته شده است و «نارسیست» یعنی «خودشیفته» به کسی می‌گویند که در حدی نامتعادل و بیمارگونه به خود توجه داشته باشد. خودشیفتگی از هیچ پشتوانهٔ ارزشی برخوردار نیست. مثل چک بی‌محل است! همان‌طور که «نارسیسوس» هرگز به تصویر و معشوق خیالی خود نمی‌رسد، یک خودشیفته نیز هرگز به ارزش‌های خیالی خود دست پیدا نمی‌کند. بنیاد خودشیفتگی بر تخیلات پوچ است. درست مثل یک درجه‌دار ارتش که خیال کند تیمسار است و علاوه بر آن به زور بخواهد دیگران را نیز وا دارد تا این خیال باطل را بپذیرند! خودشیفتگی نوعی خود فریبی است و خودشیفته کسی است که از گول زدن خود لذت کاذب می‌برد. یک خودشیفته گاهی برای فریب دیگران نیز دست به ریاکاری می‌زند و غالباً این ریاکاری ناآگاهانه صورت می‌گیرد.تخیلات موهومی باعث می‌شوند یک خودشیفته اصلاً فرصت نیابد واقعیت‌های اطراف خود را ببیند. بنابراین معمولاً او شریک مناسبی برای دیگران در کار و زندگی نیست و بسیاری از مشارکت‌ها با افراد خودشیفته از ثبات و اطمینان کافی برخوردار نیستند. این کتاب اختلال خودشیفتگی را تعریف کرده و بر پیامدهای آن با تمرکز بر روی رفتارها و نگرش‌های فرد خودشیفته تاکید کرده و تاثیر این بیماری را بر روابط فرد خودشیفته بررسی می‌کند.

نظرات کاربران

یوکی
۱۳۹۹/۱۰/۰۵

با توجه به استفاده از منابع قدیمی و فهم نامناسب از موضوع، اصلا این کتاب رو توصیه نمیکنم. قبل از همه چیز narcissistic personality disorder یک اختلال شخصیتی هستش و نباید برای داشتن اختلال شخصیتی فردی رو محکوم کرد یا قضاوت.

- بیشتر
کاربر 7713653
۱۴۰۲/۰۹/۲۶

مطالب کتاب خیلی آشفته و بی نظم هستش و نویسنده نتونسته چیدمان خوبی داشته باشه و کتاب گیج کننده هستش هنوز یه مبحث رو توضیح ندادن و کامل نشده رفتن رو یه مبحث دیگه در کل مطالب رو به سختی

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۸)
اختلال خودشیفتگی می‌تواند در درون یا بیرون فرد ظاهر شود «ما می‌توانیم از درون فردی خودشیفته، ولی از بیرون موجودی فداکار باشیم. مثل وقتی که فکر می‌کنم بابت فداکاری‌هایم نسبت به شما دارای مقامی «برتر» هستم. وقتی دچار خودشیفتگی بیرونی هستم که احساس بی‌کفایتی می‌کنم. در نتیجه، برای پنهان کردن احساساتم رفتاری دارم که مرا در مقامی بالاتر بنشاند. این گونه حقارتِ خود را از شما و از خودم پنهان می‌کنم».
کاربر ۱۹۵۲۵۴۸
فرد خودشیفته از خودش پرشده و شما را نه می‌شنود و نه می‌بیند.
کاربر ۱۹۵۲۵۴۸
او اصلاً متوجه نیست که عشق و علاقه، محصول ارزش‌های واقعی است و دائماً رنج می‌برد که چرادیگران زیر بار تخیلات او نمی‌روند.
کاربر ۱۹۵۲۵۴۸
«نارسیسوس» در اساطیر یونانی نام جوان زیبایی است که مورد مهر دختری به نام «اکو» قرار می‌گیرد. او آنقدر به «اکو» بی‌اعتنایی می‌کند که جسم دختر بیچاره از فرط اندوه تحلیل می‌رود و از او فقط صدایی از درد و رنج باقی می‌ماند. بعدها «نارسیسوس» در جزای بی‌مهری خود به رنجی مشابه مبتلا می‌گردد، به این معنی که در چشمه‌ای زلال تصویر خویش را می‌بیند و به عشق خویشتن گرفتار می‌شود. او هر بار که برای لمس معشوق خود دست به چشمه دراز می‌کند، جز امواجی لرزان که تصویر را تکه تکه و مخدوش می‌سازند، چیزی به چنگ نمی‌آورد.
hiro
برای زندگی در کنار مرد خودشیفته‌ای که خودخواهانه از نثار عشق به اطرافیان خود اجتناب می‌کند، باید برای آسیب کمتر، پوست عاطفی‌تان را که روزها و سالها در انتظار توجه و نوازش، بدون چشم داشت به سر برده، کلفت کنید.
کاربر ۱۹۵۲۵۴۸
«از خودم خیلی حرف زدم، حالا از تو صحبت کنیم، از آخرین کتابم خوشت آمد؟»
کاربر ۱۹۵۲۵۴۸
شخص خودشیفته با دنیا ارتباط ندارد، و در نتیجه تنها و از این رو وحشت زده است. او با تورم نفس ناشی از خودشیفتگی‌اش این مفهوم تنهایی و وحشت را جبران می‌کند.
کاربر ۱۹۵۲۵۴۸
. نداشتن همدلی، خودبینی همراه با احساس حسادت، عادت به سوءاستفاده از دیگران، و احساس سزاواری و استحقاق از ویژگی های آنان است.
کاربر ۱۹۵۲۵۴۸
بزرگسالان برای داشتن یک عزت نفس قوی و ایجاد و حفظ روابط معنی‌دار با دیگران نیاز به یک خودشیفتگی سالم دارند.
کاربر ۱۹۵۲۵۴۸
مشاهدهٔ دلایل دشوار نیست.
کاربر ۱۹۵۲۵۴۸

حجم

۳۳۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۳۳۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان