دانلود و خرید کتاب شاملو شناسی محمدعلی رونق
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شاملو شناسی اثر محمدعلی رونق

کتاب شاملو شناسی

امتیاز:
۴.۲از ۱۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب شاملو شناسی

محمد علی رونق(-۱۳۲۵)، کتابدار، پژوهشگر و نویسنده است.

«شاملوشناسی: تقریبا همه چیز درباره احمد شاملو»، مرجعی اختصاصی درباره احمد شاملو (۱۳۷۹-۱۳۰۴) است.

این کتاب درباره شاملو همه چیز را، از زمان تولد تا پایان سال ۸۷، در بر می‌گیرد.

کتاب از یک نظر منحصر به فرد است، چرا که شاملو از جمله پرکارترین نویسندگان و شاعران ایران به شمار می رود که گاه ده‌ها مطلب در یک نشریه (نشریه زیر نظر خودش) را خود می‌نوشت و با نام‌های مستعار انتشار می‌داد.

به همین دلیل گردآوری و تحقیق روی این که چه مطلبی متعلق به شاملو است از جمله دشوارترین بخش‌های این کار پژوهشی به شمار می‌رفت.

در این کتاب، مولف سعی کرده از یک سو آثار گوناگون و متنوع احمد شاملو را در یک بازه زمانی ۵۰ ساله به نمایش بگذارد و از دیگر سو آنچه را که دیگران در زمان حیات و پس از مرگش - تا زمان تالیف این کتاب - نوشته‌اند در معرض دید و قضاوت خوانندگان قرار دهد.

با این مجموعه مخاطب پی ‌خواهد برد بیش‌تر مقالات و مطالب ستایشگرانه است و فضای حاکم بر نوشته‌ها، تحت تاثیر مرگش، سوگوارانه است و هنوز تا نوشتن کتاب‌ها، مقاله‌ها و رساله‌های‌ واقع‌بینانه‌تر و نقدهای بی‌طرفانه و روشنگر، راه و زمان درازی در پیش است.

با این مجموعه مخاطبان و پژوهشگران درخواهند یافت که به کدام جنبه از زندگی و آثار شاملو بیش‌تر توجه شده و به کدام کمتر و جای کدام موضوع خالی است.

کتاب فهرستی است از کلیه‌ آثار شاملو و آنچه دیگران درباره او به نگارش درآورده‌اند.

مولف کوشیده است برای آنکه کتاب به یکنواختی و کسالت منابع‌ کتابشناختی دچار نشود، پس از اطلاعات کتابشناختی منابع، برای آگاهی بیش‌تر خواننده از محتوای هر مدخل، گزیده‌ای از سخنان نویسنده را نیز بیاورد تا برای طیف وسیع‌تری از خوانندگان قابل استفاده باشد.

نظرات کاربران

Hemmat
۱۳۹۵/۰۱/۰۸

شاملو نماینده ی واقعی و راستین بخشی از ادبیات ایران یعنی شعر معاصر است. شعر او ، شعر جان های شیفته و ضربآهنگ زندگی و نبض زمانه است. او مولود تلاطم تاریخ صد سال اخیر و انتظارها و آرمان هاست.

- بیشتر
🌾ساغر🌾
۱۳۹۵/۰۸/۲۶

دهانت را می بویند مبادا که گفته باشی دوستت دارم. دلت را می ‌بویند روزگار غریبی ست، نازنین و عشق را کنار تیرک راهبند تازیانه می‌زنند. عشق را در پستوی خانه نهان باید کرد در این بن‌بست کج وپیچ سرما آتش را به سوخت‌بار سرود و شعر فروزان می دارند. به اندیشیدن

- بیشتر
مه_سا
۱۳۹۷/۱۰/۲۸

چرا کتاب خون جاری در رگ های من احمد شاملو هیچ جا پیدا نمیشه :)

Army Girl
۱۳۹۵/۰۸/۲۶

به نظرم خوبه

mehrdad
۱۳۹۴/۰۸/۳۰

من سالها به دنبال چنین مرجعی بودم و همیشه نا امید بودم زیرا کتابهایی که وجود دارد کامل نیست

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
دیرگاهیست که من سراینده‌ی خورشیدم و شعرم را برمدار مغموم شهاب‌های سرگردانی نوشتهﺍم که از عطشِ نور شدن خاکستر شدهﺍند. من برای روسبیان و برهنهﮔﺎن می نویسم برای مسلولین و خاکسترنشینان... بگذار خونِ من بریزد و خلاء میان انسانﻫﺎ را پرکند بگذار خون ما بریزد و آفتاب را به انسانﻫﺎی خواب‌آلوده پیوند دهد...
کاربر ۶۰۱۶۹۸۰
غافلان همسازند تنها توفان کودکانِ ناهمگون می‌زاید.
کاربر ۱۱۳۷۴۳۲

حجم

۶۱۹٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۷۷۴ صفحه

حجم

۶۱۹٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۷۷۴ صفحه

قیمت:
۱۷۴,۰۰۰
تومان