دانلود و خرید کتاب پارچه‌فروش عاشق (مجموعه یادداشت) محمدصالح علا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پارچه‌فروش عاشق (مجموعه یادداشت) اثر محمدصالح علا

کتاب پارچه‌فروش عاشق (مجموعه یادداشت)

انتشارات:نشر نیماژ
امتیاز:
۴.۲از ۱۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب پارچه‌فروش عاشق (مجموعه یادداشت)

«پارچه‌فروش عاشق» مجموعه‌یادداشت‌های ادبی محمد صالح‌علا با موضوعات گوناگون است. ملال‌های شرقی، ملال‌های غربی، در فغان از این ملال بی‌زوال، گل‌های دنباله‌دار، چشم راست، وجدان، خیال می‌کردم «راسکولنیکف» ام، پارچه‌فروش عاشق و.... بخشی از یادداشت «پارچه‌فروش عاشق» را می‌خوانید: چلاندهٔ داستان این است: عسگر تاجر پولدار و روشنفکری است که به عکس رسم روزگار می‌خواهد خود او همسرش را انتخاب کند. در این راه با مشکلات پیش‌بینی‌نشده‌ای روبه‌رو می‌شود. پس دوستش سلیمان به او سفارش می‌کند که چهره‌اش را تغییر دهد و خود را به شکل پارچه‌فروشی دوره‌گرد درآورد، و با این شیوه و شکل در کوچه و بازار بچرخد تا یک روز همسر دلخواهش پیدا شود، که این اقدام شخصیّت اصلی نمایش در آن دوران، متهوّرانه است و به روی صحنه بردن آن نمایش کاری جسورانه بوده است. شاید نخستین بار به سال ۱۹۱۲ ترسایی اوزیر حاجی‌بیف موسیقی‌دان روشناس آذری، از «آرشین مال‌الان» اپرای کوچکی در دو پرده درست می‌کند، و در سال ۱۹۱۳ در تئاتر تقی‌یف اجرا می‌کند که صدمین سالگرد اجرای‌این اپرا توسط یونسکو جشن گرفته شد. از «آرشین مال‌الان» پنج نسخهٔ سینمایی ساخته می‌شود که نسخهٔ سوم آن به عرفان استالین در بحبوحهٔ جنگ دوم جهانی فیلمبرداری شده و در آن نسخه سیّد بهبودوف نقش عسگر را ایفا کرده است. در تهران هم یک بار توسط گروه هنرمندان هوانس تومامیان اجرا می‌شود، اوّل در مدرسهٔ محلهٔ حسن‌آباد، بعد در کاخ گلستان و سرانجام در گراندهتل.

نظرات کاربران

معجزه ی سپاسگزاری
۱۳۹۸/۰۳/۰۹

در آستانه ی سی و نه سالگی به واقعیتی بیهوده و اندوهبار دست یافته ام و می خواهم با شما درمیانش گذارم. راستش را بخواهید به روشنی دریافته ام که آنچه را که باید بدانم، نمی دانم و آنچه را که

- بیشتر
مسیح
۱۳۹۸/۰۷/۰۸

روزگارت خرم باد محبوب من❤

AS4438
۱۴۰۱/۰۱/۰۴

گل ها خیرات بهارندوترانه ها خیرات شاعران( ازمتن کتاب) بسیارلذت بردم ،اگرمیخواستم یادداشت بردارم میبایست تمام کتاب را دوباره نویسی کنم، سینه ام دکان عطاریست، دردت چیست؟ دلنشین،بیادماندنی، برقرارباشی استاد.

🌸فطرس🌸
۱۴۰۰/۱۱/۱۶

کتاب خیلی کم حجمیه و اولین کتابی بود که از نوشته های آقای صالح علا می خوندم، واقعا برای لحظاتی انگار فکرمو ازروزمرگی ها جدا میکردن و منو به دنیای دیگری میبردن که بین آدم ها وجودداره، یک دنیا سادگی

- بیشتر
sᴍMahdi Ziaei
۱۳۹۸/۰۲/۱۱

• ژانر: دلنوشته، یادداشت • هم یادداشت‌های قشنگ داشت هم یادداشت‌هایی که خیلی بهم نچسبید.

Baran
۱۳۹۹/۰۴/۰۳

❤❤❤❤❤❤❤😍😍😍😍😍😍

ا.اسکندرپور
۱۳۹۸/۰۲/۰۹

خوب بود

الف
۱۳۹۸/۰۸/۱۹

ایشالا استاد سلامت و تندرست باشن همیشه،فوق العاده هستش این کتاب

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۴)
البته من شب‌ها بیدارم، چون اصلاً نان‌آور شبم، کمی هم مجنونم، که گفت: مجنون کسی است که چشم دارد و خوابش نمی‌برد.
اِیْ اِچْ|
هنوز هم به همهٔ چیزهای هستی به چشم حیرت نگاه می‌کنم. هر روز که بیدار می‌شوم، خیال می‌کنم این نخستین باری است که با دنیا ملاقات می‌کنم. خودم را در آینه می‌بینم و خیال می‌کنم این نخستین باری است که خودم را می‌بینم و با تعجب به خودم خیره می‌شوم و بی واژه به خودم می‌گویم: «چه آدمیزادهٔ عجیبی خوشبختم…»
🌸فطرس🌸
به همان اندازه که اشخاص باشعور به خودشان شک می‌کنند، اشخاص بی‌شعور به خود اطمینان دارند
miladtj90
زندگی حکایتی است که راوی‌اش دیوانه بوده است، بزرگ می‌نماید، اما تهی است.
miladtj90
ملالی که دائماً در حوالی‌ات پرسه می‌زند، تمامیت‌خواه و سمج است، از تو دور نمی‌شود؛ راه می‌روی همراه توست، خوابیده‌ای کنارت دراز کشیده. رهایت نمی‌کند، چنان‌که تو جایی و ملالت جای دیگری باشد، سایه هم ندارد، زیرنویس هم نمی‌شود، که دیگری از ملال تو باخبر شود.
sᴍMahdi Ziaei
ابوحامد رودکی نازنین‌مان هزار سال پیش گفته: با صد هزار تن تنهایی، بی‌صد هزار تن تنهایی.
miladtj90
اصلاً خوبی یعنی بیشترین شادی خود و کسانی که دوست‌شان داری.
miladtj90
(اگر بقیه ایراد نمی‌گرفتند، لامپ‌ها را باز می‌کردم، جایشان گلابی می‌بستم.)
کاربر فلانی
فقط در زندگی است که می‌گوییم: «یادها رفتند و ما هم می‌رویم از یادها / کی بماند برگ کاهی در میان بادها؟» پس به همین خاطر است که می‌گویم برخی عقلی‌مسلک‌اند و برخی قلبی‌مسلک.
miladtj90
در زندگی هراس‌های بزرگ‌تر از مرگ وجود دارد، که اگر نبود، سقراط بین آن هراس‌ها و مرگ، دومی را انتخاب نمی‌کرد؛ بی‌اخلاقی، ندانستن، دروغ، ابتذال، پیش‌پاافتادگی، تحمل اهانت، حقارت و تجهیزات آن‌ها، به‌مراتب بزرگ‌تر از مرگ نازنین‌اند.
🌸فطرس🌸

حجم

۸۷٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۸۷٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان