دانلود و خرید کتاب طلابازی امیرحسین شربیانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب طلابازی اثر امیرحسین شربیانی

کتاب طلابازی

انتشارات:نشر چشمه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۷از ۱۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب طلابازی

«طلابازی» رمانی نوشته امیرحسین شربیانی، نویسنده معاصر ایرانی است. شربیانی بیشتر به‌خاطر فعالیت‌هایش در فضای مجازی شناخته شده‌است. این اثر داستان ۱۷ روز از زندگی جوانی ساکن تهران به نام پیمان را روایت می‌کند. پیمان در بازار تهران یک مغازه جواهرفروشی خاص دارد که آن را عکس‌های قدیمی تزئین کرده است. روزی دختر و پسری جوان که معلوم نیست دوست یا زن و شوهرند برای خرید یک سرویس جواهرنشان برای تولد دوستشان به مغازه او می‌آیند. بعد از خرید هنگام گرفتن پول، شبکه شتاب از کار می‌افتد و پیمان برای این که مشتری نپرد، می‌گوید سرویس خریداری شده را خودش تا شب به خانه آنها خواهد برد. اما وارد شدن به خانه اشکان و سایه پای پیمان را به دنیای جدیدی با رابطه‌های تازه بازمی‌کند: دعوتم کرد بروم تو. باز همان حس دوگانه سراغم آمد. اما دلم خوش بود که عصرهای خسته‌کنندهٔ باشگاه را بد جایی تلف نکرده‌ام. از پسِ چند نفر اول برمی‌آمدم. اما این رولکس اصلِ چندمیلیونی چی؟ خانه دوبلکس بود و پله‌های وسط هال مثل مار گرد می‌شد تا بالا. نفر اول آمد سمتم. اسمش عسل بود. دستمال‌سرِ عسلی‌رنگ با آرم نایک بسته بود به موهای بافته‌شدهٔ های‌لایتش. گردن‌بند ورساچهٔ سفید انداخته بود و موقع معرفی کردن با دو انگشت دامنش را نیم‌وجب کشید بالا. وقتی بهم خوشامد گفت. دومی که اسمش رومینا بود از تو آشپزخانه ظاهر شد، مطمئن شدم از پس هیچ‌کدام‌شان برنمی‌آیم. هدف شربیانی در این رمان بیان داستان‌ها و ماجراهایی زیر پوست فضای شهری امروزی است.

نظرات کاربران

farzane
۱۳۹۷/۱۱/۰۶

کتابو یه نفس خوندم. اولش فکر کردم تو قد و قواره رمان نیست ولی هر چی جلوتر رفتم داستان انسجام بیشتری گرفت. و شخصیت ها حساب شده تر دیده شدن . تم بازی تو همه رمان حاکم بود حتی تو

- بیشتر
maedeh
۱۳۹۸/۰۹/۰۹

خیلی خسته کننده...کشدار...نیمه کاره گذاشتم...

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹)
چه‌قدر زمان می‌توانست دست‌نیافتنی بودن آدم‌ها را حل کند
farzane
آمدند تو. با دختر که احوال‌پرسی کردم، یک لحظه قیافه‌اش را دیدم. بعد دیگر نباید زل می‌زدم بهش. بدی‌اش این بود که خوشگل نبود، محشر بود.
سپیده
لب‌باریک‌ها، همه‌شان آدم‌های مصممی‌اند، از بس لب‌هاشان را فشار می‌دهند به‌هم و فکری‌اند، سخت می‌شود فهمید که چی زیر سر دارند.
سپیده
گفتم پیمان، دختری که خیلی تو چشم باشد زمانی بهت اطمینان می‌کند که مثل بقیه نگاهش کنی، انگارنه‌انگار آن‌همه جذابیت در صورتش تو را وسوسه می‌کند به یک نگاه.
سپیده
آدم که تا ابد نمی‌تواند چیزی را کنارش نگه دارد. یک کیف‌پول چرم ایتالیایی هر چه‌قدر هم جنسش خوب باشد، توی جیب آدم می‌پوسد.»
مهساس
آدم نه به تنهایی عادت می‌کند، نه به شلوغی
farzane
لبخند جان‌داری زد و گفت: «زود برگرد خانه. من هم خودم را می‌رسانم.» چه‌قدر خوشم می‌آید که حرف‌هایش هیچ‌وقت از این حرف‌های دستمالی‌شده نیست. هیچ‌وقت نمی‌گوید مواظب خودت باش. پیدا می‌شود که مواظب خودش نباشد؟
farzane
با این‌که همیشه تنها بودم اما جنس رابطهٔ میان زن‌وشوهرها را از دوستی‌ها تشخیص می‌دادم. همه‌چیز دوستی‌ها فیک بود؛ نگاه‌ها، حرف‌ها و حتا دروغ‌هاشان. به این دوتا هم نمی‌خورد زن‌وشوهر باشند. حس عجیبی بهم می‌گفت از این رابطه‌های نیم‌بند دوروزه که تهش به یک عطر بولگاری ختم می‌شود هم ندارند.
سپیده
طلابازی در ادبیات فارسی اصطلاحی است برای کیمیاگرانی که می‌کوشیدند مس را به طلا تبدیل کنند اما موفق نمی‌شدند. به تعبیری طلابازی می‌کردند.
سپیده

حجم

۲۰۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۲۶ صفحه

حجم

۲۰۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۲۶ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان