دانلود و خرید کتاب انقلاب صنعتی (مجموعه‌ی تاریخ برای نوجوانان ۱۹) دایانا ناکس ترجمه معصومه طرفه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب انقلاب صنعتی (مجموعه‌ی تاریخ برای نوجوانان ۱۹) اثر دایانا ناکس

کتاب انقلاب صنعتی (مجموعه‌ی تاریخ برای نوجوانان ۱۹)

معرفی کتاب انقلاب صنعتی (مجموعه‌ی تاریخ برای نوجوانان ۱۹)

مجموعه ۶۰ جلدی «تاریخ برای نوجوانان» انتشارات مازیار با هدف آشنا‌سازی نوجوانان با تاریخ و به ویژه تاریخ تمدن نگارش یافته است. هرجلد از کتاب‌های مجموعه نویسنده‌ای متفاوت دارد. این مجموعه پربار شامل موضوعاتی همچون پیدایش روستاها و جوامع شهری، نهاد خانواده در تاریخ، بحث تکامل و داروینیسم، رابطه انسان و دین در طول تاریخ، انقلاب‌های کشاورزی و صنعتی، انقلاب علمی و عصر روشنگری، انقلاب ارتباطات، امپراطوری‌های بزرگ، شخصیت‌های تاریخی و بسیاری مباحث مهم دیگر است. در جلد نوزدهم این مجموعه با انقلاب صنعتی و تاریخ ان آشنا می‌شوید: «صنعت، در تمدن‌های اولیه وجود داشته است. باستان‌شناسان در کاوش‌های‌شان به اشیایی دست یافته‌اند که حاکی از نوعی تولید صنعتی است. دلیل وجود صنایع این است که غذای کافی تولید می‌شد. به عبارت دیگر ظهور صنایع تولید غذای مورد نیاز را به میزان مطلوبی رساند و به بخشی از مردم این امکان را داد که به جای کار روی زمین و تولید و پرورش غذای مورد نیازشان به کارهای دیگر بپردازند و در امور صنعتی تخصص پیدا کنند. دلیل دیگر، امکانات حمل و نقل اشیا و کالاهای تولیدی به بازارهای فروش است. و این نکتهٔ مهمی است چرا که اگر بازاری وجود نداشت، تولید اشیا بی‌فایده بود. بنابراین تجارت به رشد صنعت کمک کرد.»
تاریخ تمدن
عبدالحسین آذرنگ
شیمی چیست؟
رامین رامبد
آونگ گالیله
بهرام معلمی
علم در عمل
جان لینهان
آچار علم
کولین برس
ایران بعد از اسلام (چکیده جلد دوم از تاریخ کامل ایران)
عباس اقبال‌ آشتیانی
انقلاب امریکا (مجمومه‌ی تاریخ برای نوجوانان ۱۶)
جان گویات
انقلاب علمی (مجموعه‌ی تاریخ برای نوجوانان ۱۰)
پیتر آمی
انسان و دین (مجموعه‌ی تاریخ برای نوجوان ۱۴)
دزموند پینتر
گاندی (مجموعه تاریخ برای نوجوان ۷)
مالکوم یاپ
پرندگان
محمد کرام‌الدینی
روشنگری (مجموعه‌ی تاریخ برای نوجوان ۱۷)
مالکوم یاپ
پایان یک رؤیا
احسان نراقی
فساد ستیزی
رابرت آی روتبرگ
رایش هیتلر (مجموعه‌ی تاریخ برای نوجوان ۲۳)
آیلین پیرسون
چارلز داروین: سرگذشت فشرده‌ی مردی خارق‌العاده
محمدرضا توکلی صابری
ادیان زنده جهان
رابرت. ا. هیوم
استالین (مجموعه‌ی تاریخ برای نوجوانان ۴۵)
محمدتقی صادقی
لئوناردو داوینچی (مجموعه‌ی تاریخ برای نوجوانان ۴)
پیتر آمی
زندگی مطابق خواسته تو پیش می رود
امیرحسین خورشیدفر

نظرات کاربران

صبح
۱۳۹۸/۰۵/۱۸

واقعا خوب بود.

science
۱۴۰۰/۰۴/۱۶

خب راستش بعضی وقت متوجه نمیشی که چی نوشته نه اینکه انگلیسی بنویسه چون غلط املایی زیاد داره

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۸)
سند ۱۵ کار خردسالان دادخواست کارخانه‌داران، سال ۱۸۳۶ نویسندگان این دادخواست با نگرانی و هشدار به انتظار وضعی هستند که در روز اول مارس دچارش خواهند شد و آن این است که هرگاه کار کودکان کم‌تر از ۱۳ سال به ۴۸ ساعت در هفته تقلیل یابد، یک چنین محدودیتی باعث می‌شود که تمام خردسالان کم‌تر از ۱۳ سال بیکار شوند، لذا برای ما نویسندگان این دادخواست مقدور نخواهد بود که کارخانه‌های خود را با منفعت بگردانیم.... اجازهٔ استخدام کودکان ۱۱ ساله و ۶۹ ساعت کار در هفته، برای ادامهٔ سودآور تجارت پنبه کاملاً ضروری است.
صبح
تابستان گذشته موتور بخاری برای آسیاب کردن مالت به راه انداختیم. این ماشین را به جای مشاین آسیاب قدیمی زیر انبار مالت گذاشتیم.... گردش چرخ ماشین آسیاب قدیمی احتیاج به نیروی ۶ اسب داشت اما ماشینی که اکنون داریم به اندازهٔ نیروی ۱۴ اسب قدرت دارد. اکنون با کمک ۴ آسیاب‌مان حدود چهل چارک مالت در ساعت آسیاب می‌کنیم و به علاوه بر میزان مایع مالت نیز افزوده‌ایم. کار با این ماشین در اوایل همین فصل آغاز شد و تا به حال ۲۸ هزار چارک مالت آسیاب کرده‌ایم. مورد استفاده‌های فراوان این ماشین ما را فوق‌العاده خشنود کرده است و روزبه‌روز استفاده‌های بیش‌تری برای آن پیدا کرده‌ایم.
صبح
فردریک انگلس - نویسندهٔ انقلابی اوضاع اجتماعی قرن نوزدهم در داخل کارخانه، کارفرما قانونگذار مطلق است؛ او تمام مقررات را به میل خود وضع می‌کند.... حتی اگر جنون‌آمیزترین چیزها را هم وضع کند، باز دادگاه به کارگر خواهد گفت «تو اختیارت دست خودت بود، اگر دلت نمی‌خواست کسی نمی‌توانست مجبورت کند که به یک چنین قراردادی تن بدهی؛ اما حالا که خودت آزادانه وارد کار شده‌ای باید این قوانین را مراعات کنی.»
صبح
سند ۱۷ تحقیق در وضع زنانی که در معدن ذغال‌سنگ اسکاتلند ذغال حمل می‌کنند به نام «حامل» یا «حمال» معروفند
صبح
کارگاه‌هایی که در همهٔ شهرهای چین به چشم می‌خورد چه در سواحل چه در مناطق داخلی کشور. مدخل کارگاه‌ها پر است از کثافت، آشغال‌های کارخانه و جورواجور بوی گند؛ داخل و خارج ساختمان‌ها از شدت کثافت سیاه بود، پنجره‌های باریک در تابستان و زمستان بسته بود و زمین خاکی پر از گل و شل بود. به‌خصوص کارخانه‌های کبریت‌سازی که در شرایط بدی است. اتاق‌ها پر از زن‌ها و بچه‌هایی است که در زمستان از فرط سرما می‌لرزند و در تابستان از شدت گرما به خفقان می‌افتد، داخل اتاق‌ها چنان تاریک است که حتی در روشن‌ترین روزها هم به روشنایی چراغ نیاز است. سقف کارگاه‌های ابریشم‌بافی شان به اندازه قد یک آدم است
صبح
سال ۱۸۲۳ قبل از کشف داربست ریسندگی، هر یک از ماشین‌های بافندگی که با نیروی بخار کار می‌کرد یک ریسنده لازم داشت؛ در حال حاضر یک پسر یا یک دختر ۱۴ یا ۱۵ ساله می‌تواند دو ماشین بخار را بگرداند. و با کمک آن‌ها مقدار تولید پارچه سه برابر و نیم بیش‌تر از تولید یک بافندهٔ ماهردستی است. ماهرترین بافندگان دست‌کار نمی‌توانند پارچه‌ای تولید کنند که یکدست و همسان باشد زیرا این کار تقریبا ناممکن است. فشار اندکی بیش‌تر یا کم‌تر از حد لازم بر دستگاه باعث کلفتی یا نازکی پارچه می‌شود. در دستگاه‌های بافندگی بخاری، دستگاه اصلی فشار یکسانی دارد و بعد از آن که مهندس متخصص آن را نتظیم کرد، پارچه از اول تا آخر به طور یکدست بافته می‌شود
صبح
از گزارش کمیسیون قحطی هند، سال ۱۸۸۰ دلیل اصلی پی‌آمدهای وحشتناک قحطی‌های هند در این واقعیت نهفته است که تودهٔ عظیم جمعیت مستقیماً بر کشاورزی تکیه می‌کند و هیچ صنعت دیگری وجود ندارد که بخش اعظم جماعت بر آن تکیه کند. رهایی کامل از چنین شرایطی فقط در گرو رشد صنعتی است. صنایعی که متکی به تغییرات فصلی نباشد.
صبح
مزد کارگران به پنج برابر سابق رسید - مزدهایی که کارگران هرگز به خود ندیده بودند. هر خانواده ۴۰، ۶۰، ۸۰، ۱۰۰ و حتی ۱۲۰ شلینگ در هفته به خانه می‌برد.
صبح

حجم

۵۶۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۵۹

تعداد صفحه‌ها

۳۱ صفحه

حجم

۵۶۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۵۹

تعداد صفحه‌ها

۳۱ صفحه

قیمت:
۶,۰۰۰
تومان