دانلود و خرید کتاب انقلاب امریکا (مجمومه‌ی تاریخ برای نوجوانان ۱۶) جان گویات ترجمه باجلان فرخی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب انقلاب امریکا (مجمومه‌ی تاریخ برای نوجوانان ۱۶) اثر جان گویات

کتاب انقلاب امریکا (مجمومه‌ی تاریخ برای نوجوانان ۱۶)

معرفی کتاب انقلاب امریکا (مجمومه‌ی تاریخ برای نوجوانان ۱۶)

مجموعه ۶۰ جلدی «تاریخ برای نوجوانان» انتشارات مازیار با هدف آشنا‌سازی نوجوانان با تاریخ و به ویژه تاریخ تمدن نگارش یافته است. هرجلد از کتاب‌های مجموعه نویسنده‌ای متفاوت دارد. این مجموعه پربار شامل موضوعاتی همچون پیدایش روستاها و جوامع شهری، نهاد خانواده در تاریخ، بحث تکامل و داروینیسم، رابطه انسان و دین در طول تاریخ، انقلاب‌های کشاورزی و صنعتی، انقلاب علمی و عصر روشنگری، انقلاب ارتباطات، امپراطوری‌های بزرگ، شخصیت‌های تاریخی و بسیاری مباحث مهم دیگر است. جلد شانزدهم این مجموعه درباره انقلاب آمریکا است: «در سال ۱۷۵۰ میلادی ساکنان جدید آمریکای شمالی که اکنون شمار آنان در حدود دو میلیون نفر بود سیزده ایالت مستعمراتی را تشکیل دادند و جز در مناطق مرزی تلاش آنان در مبارزه با طبیعت و ستیز با ساکنان سرخ‌پوست این مناطق پایان گرفت. در این مناطق مردمان مختلفی زندگی می‌کردند: در بنادر بزرگ مانند بوستون بازرگانان ثروتمند و در مستعمرات جنوبی زمین‌داران بزرگ و کشت‌کاران تنباکو و پنبه سکونت گزیدند. در کنار مردمان ثرتمند این قاره جدید مردمان فقیری نیز زندگی می‌کردند که خود را با دیگران برابر می‌دانستند و چنین بود که اندیشه آزادی و برابری جز در مورد بردگان سیاه‌پوست جنوب شکل گرفت.»

نظرات کاربران

Medisa
۱۴۰۲/۱۱/۱۶

من این کتاب رو برای امتحانی که در پیش دارم خوندم، با توجه به نظرات از حد تصورم بهتر بود. البته خیلی جامع نیست ولی یک کلیتی دستتون میاد از بنیانگذاری امریکا، غلط املایی هم داشت ولی تو خوندن مشکلی ایجاد

- بیشتر
میلاد پرنیانی
۱۴۰۲/۰۹/۳۰

نمی دانم اشکالات گرامری و لغوی از کجا پیدا شده اند ولی سراسیمگی در نگارش کتاب به همینجا ختم نمی‌شود. معلوم نیست کتاب چه طرح و برنامه‌ای داشته. انقطاع های تاریخی زیاد است. به شعور مخاطب توهین می‌کند (مثلاً جایی

- بیشتر
هشدار برای کبرا 11
۱۴۰۱/۰۵/۲۰

به هیچ وجه ارزش خوندن نداشت

omid.z
۱۳۹۹/۰۹/۰۲

کتاب از نظر محتوایی خوب بود فقط یکم غلط املایی زیاد داشت

taher215
۱۳۹۹/۰۷/۲۱

آخه ۵۰ تا صفحه چیه که انقدر غلط املایی داره!😐 در کل مختصر و مفید هست

سکینه قوی اندام
۱۴۰۲/۰۶/۰۴

👌👌

کافر
۱۴۰۱/۰۶/۰۲

غلطها و اشتباهات نوشتاری متن کتاب بی اندازه و شرم آور بود. به اندازه ای که فهم مطالب را دچار مشکل میکند. واقعا متاسفام.

parsa110
۱۴۰۰/۱۲/۰۹

رسما نوعی کلاهبرداری فرهنگی در فروش این‌کتاب.غلط های املایی زیاد و ایضا نامفهوم بودن جملات در اثر ترجمه بسیار ضعیف. متاسفانه با ذوق و شوق خواندن آن را شروع کردم ولی بعد از خواندن چند صفحه ، به دلیل نامفهوم بودن

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۶)
توده‌های مردم نه خردمندند نه خوب؛ فضیلت و نیکی چون دیگر منابع کشور تنها با مدیریت صحیح و دولتی مقتدر، به درستی به کار گرفته می‌شوند.... دولت‌های جدید میراث‌دار آشفتگی گذاشته‌اند و به همین دلیل نمی‌توانند به این زودی به توانایی و قدرت دست یابند. در زمان آشوب، گاه، افرادی اهمیت و برتری می‌یابند که اصلا شایستگی ندارند.
Medisa
توماس جفرسون کلید فضیلت آمریکایی را در گسترش کشاورزی جست‌وجو می‌کرد. ما را سرزمینی بی‌کران است.... مردانی که بر روی زمین کار می‌کنند (کشاورزان) برگزیدگان خدا و پاسداران فضیلت و ذخایر پر ارزش زمین‌اند. بگذارید کارگاه‌های صنعتی از آن اروپا باشد و ما وسائل مورد نیاز خود را با دادن مواد خام تأمین کنیم. شهرهای بزرگ زخمی است بر تن انسان و ادارهٔ آن‌ها بس مشکل است. دولت ما می‌تواند تا زمانی که در گوشه و کنار آمریکا سرزمین‌های کشت نشده وجود دارد با کشت این زمین‌ها بر کشاورزی متکی و پرهیزکار بماند. در شهرهای بزرگ، مردم انبوه و انبوه‌تر و چون مردم اروپا تباه می‌شوند.
میلاد پرنیانی
الکساندر هامیلتون وزیر خزانه‌داری و رهبر فدرالیست‌ها خواستار ایجاد آمریکای صنعتی و تجاری بود. بی‌شک بازرگانی در کشوری که بر صنعت و کشاورزی متکی باشد سودمندتر از کشوری است که تنها بر کشاورزی استوار است.
میلاد پرنیانی
ما روح آزادی را از اسلاف بریتانیایی خود کسب کردیم و با داشتن چنین روحیه‌ای بود که توانستیم بر مشکلات پیروز شویم. اگر بخواهید شهروندان این کشور را وسیلهٔ ساختن امپراتوری بزرگ آمریکا نمایید بی‌شک دولت شما توانایی حفاظت چنین امپراتوری را نخواهد داشت.
میلاد پرنیانی
شخصیت واشینگتن از دیدگاه توماس جفرسون واشینگتن مردی از طبقهٔ متوسط و توانا و هوشمند بود. قضاوت‌های او مشهور، و رفتارش آرام و اطمینان‌بخش بود. از طرح نقشه‌های نبرد فرماندهی توانا، و به هنگام به راه انداختن کارها آرام و توانا بود. از چیزی بیم نداشت.... مهمترین ویژگیش دقیق بودنش بود. کاری را که نسبت به نتیجهٔ آن مشکوک بود انجام نمی‌داد اما وقتی برای انجام کاری تصمیم می‌گرفت هر مانعی را از سر راه برمی‌داشت. خلق‌وخوی او طبیعتاً تند و به هنگام خشم ترسناک بود. در برابر هر فرد منتاسب با ویژگی او رفتار می‌کرد. در سن خود بهترین سوارکار بود. در مجالس حاضر جواب نبود اما بسیار نیکو می‌نوشت و کلمات را درست و آگاهانه به کار می‌برد. واشینگتن مردی بزرگ و خوب بود.
میلاد پرنیانی
برابری در همه زمینه‌های زندگی از تولد گرفته تا کار و ازدواج وجود دارد.
میلاد پرنیانی
یکی از ویژگی‌های یک آمریکایی عشق بی‌حد او به آزادی است. اشتیاق به آزادی در همهٔ افراد آمریکایی از کوچک تا بزرگ وجود دراد و این توجه به آزادی در تعلیم و تربیت، مذهب، رفتار دولت و راه و رسم زندگی روزانه تاثیر نهاده است.
میلاد پرنیانی
برای میلیون‌ه مهاجر ایتالیایی، ایرلندی، یهودی، آلمانی، لهستانی و سوئدی آمرکا سرزمین آزادی و خوشبختی بود.
میلاد پرنیانی
در برابر فدرالیست‌ها گروه دیگری قرار داشتند که رهبر آنان توماس جفرسون سومین رییس‌جمهور (۱۸۰۱) و به جمهوری‌خواهان شهرت داشتند. مردانی چون جفرسون آینده و امکان پیشرفت آمریکا را در غرب آمریکا جست‌وجو می‌کردند و به اروپا چشم نداشتند. جفرسون خود کشاورز بود و زندگی دهقانی را بهترین می‌دانست؛ او از شهرهای بزرگ بیزار و دشت‌های بزرگ غرب آمریکا را خانهٔ نیکوی مردم آزاد می‌نامید (۲۴). جفرسون آمریکا را برای انسان موهتبی می‌دانست و از آن به عنوان سرزمینی یاد می‌کرد که مردم در آنجا بدون اتکاء به اروپای فرتوت می‌توانستند آزاد باشند و از آن کشوری نو و کامل بسازند. او می‌اندیشید که آمریکا کشور بزرگی است که برای همه به اندازهٔ کافی زمین قابل کشت دارد و در آن هیچ‌کس نباید آقای دیگری یا بردهٔ دیگری و آزادی بردگان بود.
میلاد پرنیانی
ایالات متحده آمریکا در زمان انتخاب واشینگتن به ریاست جمهوری نزدیک به چهار میلیون نفر جمعیت داشت.
میلاد پرنیانی

حجم

۷۸۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۱ صفحه

حجم

۷۸۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۱ صفحه

قیمت:
۶,۰۰۰
تومان