دانلود و خرید کتاب زبان بدن الیزابت کونکه ترجمه دنیا مملکت‌ دوست
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب زبان بدن

کتاب زبان بدن نوشته الیزابت کونکه، به معرفی تاثیر زبان بدن در چگونگی ارتباط با دیگران می‌پردازد و شما را در تشخیص قدرت زبان بدن، شناخت رفتار و افکار دیگران و نیز تبدیل شدن به یک ارتباط‌گر برتر یاری می‌کند.

 درباره کتاب زبان بدن

شخصی چیزی به شما می‌گوید، در حالیک‌ه حالات و حرکات بدن‌ او از چیز دیگری حکایت می‌کند و به این ترتیب شما گیج و آشفته می‌شوید. آیا شما به کلماتی که می‌شنوید یا به زبان بدنی که می‌بینید، باور دارید؟ تحقیقات و شواهد حاکی از این هستند که حقیقت بر مبنای روش ارائه قرار دارد.

الیزابت لیندسی کونکه یک مربی اجرایی است که در زمینه تأثیر نفوذ شخصی فعالیت دارد. او یک کارشناس متخصص و نویسنده کتاب‌های پرفروش در زمینه ارتباطات و رفتارهای غیرکلامی نیز می‌باشد. الیزابت با رهبران ارشد و ستارگان برجسته در سازمان‌های جهانی کار کرده و به آنان کمک کرده است که خود را در بهترین حالت شخصی با اعتماد به نفس و متعهد به نمایش بگذارند.

او در کتاب زبان بدن نشان می‌دهد این کلمات نیستند که اهمیت دارند، البته نه این که ارزش نداشته باشند اما اگر کلمات یا روش بیان آن‌ها با یکدیگر سازگار نباشد، شنوندگان بیشتر به مشاهدات باور دارند تا آنچه که بر زبان آورده می‌شود.

بدون ادای حتی یک سیلاب، شما می‌توانید افکار، احساسات و نیات خود را از طریق زبان بدنتان انتقال دهید. زمانی که کلمات بیان شده اطلاعاتی مانند اعمال و داده‌ها را انتقال می‌دهند، بدن شما اطلاعات دیگری همچون نگرش، نیات و حالت عمومی وجودتان را آشکار می‌سازند. به این ترتیب، شاید شما یک یا دو دروغ مصلحتی بگویید یا ممکن است به خاطر مصلحت اندیشی تمام حرف‌هایتان ساختگی باشد، اما چنانچه بدنتان بازی را طور دیگری دور زد، تعجب نکنید.

برای مثال، اگر به همکاری که شغل مورد نظر شما را به دست آورده است بگویید که از این مسئله بسیار خوشحال هستید، مشکل اینجاست که چشمانتان به جای دیگری دوخته شده است، بین ابروان‌تان خط افتاده است، انگشتان‌تان مشت شده است؛ در واقع زبان‌تان یک چیز می‌گوید و بدنتان چیزی دیگر. بنابراین تعجب نکنید چنانچه همکارتان با حالتی ناامیدانه و یا حتی بدتر به حالت تنفر از شما دور می‌شود.

شما با آگاهی از پیام‌های ارسالی و یا تمرین حرکات، حالات و وضعیت بدنتان، می‌توانید تأثیرگذار باشید و پیام‌های دلخواه خود را به دیگران انتقال دهید. بعلاوه، با مشاهده و تفسیر کنش‌های دیگران، نسبت به درک افکار و رفتارشان یک قدم جلوتر هستید.

بنابراین چنانه مایل هستید که روابط خود با دیگران را بهبود بخشید، یاد بگیرید چگونه زبان بدن دیگران را بخوانید و نشانه‌ها و علائمی که حرکات و حالات چهره‌تان را انتقال می‌دهد، کنترل کنید. کوتاه سخن اینکه چنانچه روابط برای شما از ارزش بالایی برخوردار است و اگر می‌خواهید بدانید که مردم راجع به شما چه فکری می‌کنند، و چنانچه به احساس دیگران نسبت به خودتان اهمیت می‌دهید، زبان بدن را بیاموزید. هر چه بیشتر درباره پیام‌های ناگفته آگاه‌تر باشید، روابط بهتری را برقرار خواهید نمود، ‌ واکنش‌هایتان حساب شده و رفتارتان سازگارتر با محیط پیرامون‌تان خواهد بود.

در سرتاسر کتاب حاضر، شما به معنایی که در ورای اشارات، حرکات و حالات چهره قرار دارند، پی خواهید برد و یاد خواهید گرفت که چگونه دروغ‌ها را کشف و رفتارهای دلسوزانه را ثابت کنید؛ و نیز می‌آموزید که چگونه پیام‌تان را به طور روشن و واضح بیان کنید و آنچه را که ترجیح می‌دهید از دیگران پنهان دارید، استتار کنید. پیش از هر چیز، این نکته را به خاطر داشته باشید که برای مطالعه زبان بدن با احترام و حس مسئولیت اقدام کنید.

خواندن کتاب زبان بدن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

همه علاقه مندان به کتاب‌های روان‌شناسی مخاطبان این کتابند.

بخشی از کتاب زبان بدن

افرادی که ارتباطات جسارت‌آمیز از طریق افکار، احساسات و باورهایشان به روشی باز را صادقانه و مستقیم بدون تجاوز به حقوق دیگران به نمایش می‌گذارند، حس خوبی نسبت به خود دارند و نسبت به اجرا کردن تصمیمات خود وفادار هستند. آنان با احترام با دیگران رفتار می‌کنند و بر این باور هستند که همه مردم ارزش دارند.

افراد جسور به دیگران اجازه نمی‌دهند که از ایشان بهره‌برداری کنند و شما را نیز مورد حمله قرار نمی‌دهند. وقتی که متوجه این موضوع شوند که نظراتشان همیشه برنده نمی‌شود، به آسانی به کسانی که سر راهشان قرار می‌گیرند، نزدیک می‌شوند و رفتار مؤدبانه‌ای دارند.

مزایای جسور بودن بسیار است. افراد تازه کار وقتی که از خود رضایت داشته باشند و به روش مؤدبانه با دیگران رفتار کنند، عزت نفس‌شان بالا می‌رود. شانس آن‌ها برای دستیابی به خواسته‌هایشان بالا می‌رود به محض آنکه با احترام و صداقت با دیگران برخورد کنند. به همین خاطر افراد جسور می‌توانند در هر زمان خود را مطرح کنند، بدون آن که رنجش یا دلخوری پیش بیاید. بنابراین وقتی که نیاز به مراقبت از خود را احساس نکنید و کمتر احساس خجالت و سرگرم شدن با نیازهای خود کنید، بیشتر در تعامل با دیگران به روشی راحت و آسوده هستید.

شوخی و تفریح کافیست! چنانچه در حال گذر از منفعل یا پرخاشگر بودن به سمت جسور بودن هستید، ممکن است کمی این انتقال دردناک باشد. خانواده و دوستانی که از روش پیشین شما سود برده‌اند، ممکن است درصدد این باشند تلاش‌های شما را خراب کنند. شاید احساس ترس کنید مبادا به باورها و ارزش‌های قبلی بازگردید. بعلاوه، این امکان وجود دارد که یک رنج احساسی را تجربه کنید، و تضمینی برای بار نشستن تلاش‌هایتان وجود نداشته باشد.

نظرات کاربران

محمدجواد مقدم
۱۴۰۰/۱۲/۲۲

کتاب خوبی بود

sara
۱۴۰۲/۰۲/۱۴

متن کتاب خیلی خشک و بدون احساسه.و خیلی از مسائلی که میگه رو از قبل میدونیم.چون که تصاویر خیلی کمی ام داره‌ ادم وقتی دچار مشکل در تصور میشه نمیتونه از‌منظور نویسنده مطمئن باشه‌.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۱)
حالات چهره ـ چشمان. چشم‌ها آینه روح و روان آدمی به شمار می‌رود. چنانچه شخصی از ایجاد ارتباط چشمی با شما اجتناب کرد، یا به چشمانتان خیره شد، پیش از پاسخگویی، فضا را برای رفتار عادی‌اش آماده کنید. شما می‌توانید بگویید: «من متوجه شده‌ام که...» یا «کمک کن بفهمم...» تا به او بگویید که چیزها را از دیدگاه شما ببیند. چنانچه چشمانش سرد و بی‌روح بودند، با رفتارش خود را تطبیق دهید تا در مقابل شما احساس راحتی کند. سپس می‌توانید با نگاه کردن به چشمانش خلق وخوی خود را تغییر دهید تا گویی وارد یک گفتگو شده‌اید. چنانچه یک رابطه مورداعتماد را به وجود آوردید، شخص دیگر نگاه شما را برمی‌گرداند.
محمدجواد مقدم
بیان افکار و احساسات به روش عذرخواهانه و خود را نادیده گرفتن به دیگران این اجازه را می‌دهد که به سخنان شما اهمیت ندهند. افرادی که به روش منفعل رفتار می‌کنند، این فکر در آن‌ها به وجود می‌آید که ارزشی ندارند. باورها، افکار و احساساتشان کم‌اهمیت‌تر از دیگران می‌باشد.
محمدجواد مقدم
مردم کسانی را دوست دارند که در آن‌ها حس مهم بودن برانگیزانند. این افراد ترجیح می‌دهند با کسانی معامله کنند که به آنان اهمیت بدهند.
محمدجواد مقدم
طرز ایستادن ـ بدنی که شل و وارفته و بدون شور زندگی باشد، بی‌علاقگی را به نمایش می‌گذارد؛ ـ بدن شق و راست و آگاه نشانه تعهد است. رفتارهای منفی را که مشاهده می‌کنید بازتاب دهید.
محمدجواد مقدم
طوری رفتار کنید که گویی میزبان مجلس مهمانی خود هستید. ـ هدف شما راحتی و آسایش دیگران باشد. ـ با دهان و چشمانتان به دیگران لبخند گرم تقدیم کنید. ـ نگاه مستقیم به دیگران داشته‌باشید. ـ به طرف شخصی که در حال صحبت است، متمایل شوید. ـ از حالات و حرکات باز که کف دستانتان را به نمایش می‌گذارد، استفاده کنید. ـ حرکاتتان راحت و روان باشد. ـ علاقه خود را با طرح پرسش‌های مشخص نشان دهید. ـ حالت چهره‌تان گرم و صمیمی باشد. ـ به نیازهای دیگران توجه کنید. ـ تا آن‌جا که می‌توانید به دیگران کمک کنید
محمدجواد مقدم
با انگشت اشاره کردن نشانه‌ای از خشم و تجاوز است. - اشاره با انگشت شست علامت رد کردن و نپذیرفتن چیزی است. - این پا و آن پا کردن، علامت بی‌صبری است. - مالش گردن یا گلو نشانه نیاز به کمک است. - پا رو پا گذاشتن و دست به سینه بودن علامت ناراحتی و عدم آرامش است. وقتی در حال صحبت برای متقاعد کردن شخصی هستید که رفتارهای منفی دارد، به صبر و حوصله نیاز دارید، نباید آن‌چه را که می‌بینید منعکس کنید، هر چه آهنگ تعامل را پایین‌تر بیاورید، شانس رسیدن به نتیجه دلخواه را کاهش می‌دهید.
محمدجواد مقدم
به روشی مثبت رفتار کنید. نکات زیر به شما برای شروع کار کمک خواهند کرد: ـ صاف بایستید و هنگام نشستن پشتتان صاف باشد. خمیده بودن و قوز کردن از سطح انرژی شما می‌کاهد و به شما ظاهر کسل‌کننده و بی‌تعهد را می‌دهد. اجازه دهید که سینه‌تان منبسط شود و شانه‌ها به نرمی عقب و پایین بروند. ـ چشمانتان را درگیر کنید. برخلاف یک نگاه خیره که بیشتر نشانه کم حوصلگی است، چشمان درخشان حکایت از علاقمندی دارد. چشمانی که به نرمی تمرکز می‌کنند علامت توجه و مواظبت است. دقت کنید که بیش از اندازه تماس چشمی برقرار نسازید، چرا که خیره شدن به کسی عملی غیرعادی و چندش‌آور است. ـ لبخند بزنید. اجازه دهید ماهیچه‌های گوشه‌های بیرونی دهان و چشمان شما بالا بروند و یک حالت خوشامدگویی داشته باشند. بالا بردن لب‌ها کافی نیست. اگر چشمان شما درگیر نشوند، لبخند زورکی و مصنوعی به نظر می‌رسد.
محمدجواد مقدم
صداهای متقاعدکننده عبارتند از: ـ راحت. این نوع صدا رها و زنگ‌دار است. بدن از هر گونه انقباض ناشی از فشار و استرس رها است. ـ نزدیک‌شونده. در این نوع صدا هیچ گونه قضاوت، پیش‌داوری یا کنایه که شما را برای برقراری ارتباط گرفتار می‌کند، وجود ندارد. با یک صدای گرم و گیرا دیگران را تشویق کنید که به حرف‌های شما گوش کنند و پاسخ دهند. ـ قابل انعطاف بودن. درجه، ریتم و سطوح شدت مقاومت، یک صدا را متقاعدکننده می‌سازد. هنگام گفتگو با شنونده، صدای متقاعد کننده دری به سوی ارتباط با دیگران باز می‌کند و آن‌ها به روشی مثبت پاسخ می‌دهند.
محمدجواد مقدم
لبخندی که در آن چشمان و دهان درگیر است، علامت پذیرش و احساسات خوب است.
محمدجواد مقدم
احساس نزدیکی، همدلی و همبستگی خود را نشان دهید. ـ آرام بمانید. نگهداشتن دستان به طرف بالا ومالیدن آن‌ها به شدت هر چه تمامتر به یکدیگر نشانه هیجان است. مشت کردن دستان علامت عجز و درماندگی است. بنابراین دست‌ها را در وضعیتی راحت با انگشتانی که به آرامی نیمه باز هستند، در جلو یا دو طرف بدن نگهدارید. به دنبال رفتار به شیوه سخاوتمندانه، صادقانه و دلپذیر باشید. بازتاب حرکات و حالات دیگران و استفاده از حرکات باز، نشان می‌دهد که شما تمایل به پذیرش و نزدیک شدن به دیگران دارید. همان‌طور که یکی از دوستانم می‌گوید: «فروش مساوی است با اثبات این نکته به مشتریان که مراقب آنان و نیازهایشان هستید.»
محمدجواد مقدم

حجم

۱۰۰۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

حجم

۱۰۰۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان