دانلود و خرید کتاب رؤیای سلت ماریو بارگاس یوسا ترجمه کاوه میرعباسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب رؤیای سلت

«رؤیای سلت» نوشته ماریو بارگاس یوسا، نویسنده و سیاست‌مدار و روزنامه‌نگار اهل پرو است. یوسا از مهمترین رمان‌نویسان و مقاله‌نویسان معاصر آمریکای جنوبی و از معتبرترین نویسندگان نسل خود است. او در حال حاضر استاد مهمان دانشگاه پرینستون است. شهرت یوسا با رمان اولش «زندگی سگی» آغاز شد. رمانی که در آن به تجربه‌های سختش در خدمت نظامی پرداخت. مضمون اصلی رمان‌های یوسا جدال بر سر قدرت و اعمال این قدرت در آمریکای لاتین است. قهر و خشونت مردانی که سودای سالاری را در سر دارند، در بسیاری از کتاب‌های او مضمون عمده‌است.

«رؤیای سلت»، داستان یک ایرلندی به نام راجر کیسمنت است که به عنوان کارمند وزارت امور خارجه انگلستان برای تحقیق در مسایل حقوق بشر در ماموریتی به کنگو و آمازون می‌رود. او در این ماموریت متوجه بدرفتاری با بومیان می‌شود و گزارش‌هایی در این زمینه می‌نویسد که او را مشهور می‌کند. کیسمنت کم‌کم احساس می‌کند کشور خودش هم به نوعی مستعمره انگلستان است، پس به جنبشی اعتراضی می‌پیوندد که منجر به دستگیری او می‌شود.

این رمان از همان آغاز، مخاطبش را جذب تلخی فضای روایت‌شده می‌کند. یوسا داستانش را با توصیف وضع این زندانی، آغاز می‌کند. مردی که روزهای سختی را می‌گذراند و ماموران خبر اعدامش را با بی‌رحمی تمام به او می‌دهند.

ماریو گارباس یوسا در این رمان، واقعیت و تخیل را درهم آمیخته و روایتی پرتنش، منقلب‌کننده و تفکربرانگیز آفریده که در کانون آن با شخصیتی روبه‌رو می‌شویم که غباری از تردید احاطه‌اش کرده و همزمان قهرمان و خبیث، خائن و آزادی‌خواه، اخلاق‌گرا و بی‌اخلاق خوانده شده و قضاوت درباره او را به خواننده سپرده است. یوسا در سال ۲۰۱۰ میلادی به دلیل «ترسیم ساختارهای قدرت و ارایه تصاویری قاطع از شکست، مقاومت و شورش فردی» توانست جایزه نوبل ادبیات را به دست بیاورد و «رؤیای سلت» نمونه خوبی برای توصیفاتی است که از آثار یوسا شده است.

معرفی نویسنده
عکس ماریو  بارگاس یوسا
ماریو بارگاس یوسا

ماریو بارگاس یوسا در ۲۸ مارس ۱۹۳۶ در شهر آرکیپا واقع در جنوب پرو به دنیا آمد. خانواده‌ی یوسا از طبقه‌ی متوسط بود. پدرش ارنستو کارمند یک شرکت هوانوردی و مادرش دورا که از خانواده‌ای سیاست‌پیشه بود، چندی پیش از تولد او از یکدیگر جدا شدند. پدر یوسا پس از جدایی با زنی آلمانی وارد رابطه شد و ماریو پس از طلاق والدینش نزد خانواده‌ی مادری‌اش در آرکیپا رفت تا با آن‌ها زندگی کند. چندی بعد پدربزرگش به کنسول‌گری افتخاری پرو در بولیوی خوانده شد تا بار سفر به کوچابامبا بندد.

نظرات کاربران

poooya
۱۳۹۹/۰۷/۲۵

به نظر من این کتاب خوبی نیست. من طرفدار سالهای سگی و سور بز هستم ولی این داستان انقدر داده های زیادی رو میخواد از حقایق ارائه کنه که دیگه وقتی برای خلق شخصیت های جذاب و واقعی باقی نمیمونه

- بیشتر
وحید
۱۴۰۲/۰۷/۲۶

این کتاب چند نقطه‌ی قوت و چند نقطه‌ی ضعف داره. (البته به نظر من) نقاط قوت: ۱- نویسنده ظلمی را که در کنگو، برزیل، ایرلند و... بر انسان‌های بومی می‌رفته به زبانی ساده نوشته است. ۲- ترجمه خوب و روان است. ۳- آمیختن

- بیشتر
کاربر ۱۵۵۶۰۷۵
۱۳۹۹/۰۱/۱۳

مرده شور اون کسی که این کتاب رو نوشته

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
هر کدام از ما نه یک فرد بلکه، متوالیاً، افراد متعددی است. و این شخصیت‌های متوالی، که از دل یکدیگر بیرون می‌آیند، معمولاً بین خودشان غریب‌ترین و حیرت‌انگیزترین تضادها را آشکار می‌سازند. خوسه انریکه رودو نشانه‌های پروتئوس
فریبا

حجم

۵۰۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۶۴ صفحه

حجم

۵۰۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۶۴ صفحه

قیمت:
۵۳,۵۰۰
۲۶,۷۵۰
۵۰%
تومان