دانلود و خرید کتاب توبه مرتضی مطهری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب توبه اثر مرتضی مطهری

کتاب توبه

نویسنده:مرتضی مطهری
انتشارات:انتشارات صدرا
امتیاز:
۴.۵از ۲۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب توبه

«توبه»گفتاری از کتاب آزادی معنویِ استاد شهید آیت الله مطهری است. کتاب حاضر شامل دو سخنرانی از استاد شهید آیت‌الله مطهری درباره «توبه» است که در ۴ و ۵ آبان ۱۳۴۹ شمسی مطابق با ۲۵ و ۲۶ رمضان ۱۳۹۰ قمری بعد از سخنرانی‌های «عبادت و دعا» در حسینیه ارشاد تهران ایراد شده است. این دو گفتار در کتاب آزادی معنوی اثر آن متفکر شهید که بعد از شهادت ایشان منتشر شده به چاپ رسیده است ولی نظر به این که درخواست‌های مکرر برای انتشار آن به صورت مستقل وجود داشت، به صورت رساله منتشر می‌شود. تأثیر روحی و معنوی این گفتارها که از دلی پاک و مهذّب و مسلط بر معارف اسلامی نشأت گرفته امری روشن است و بدون تردید در تهذیب نفس خواننده محترم مؤثر خواهد بود.
معرفی نویسنده
عکس مرتضی مطهری
مرتضی مطهری

مرتضی مطهری روحانی شیعه ایرانی، استاد فلسفه و کلام اسلامی و مفسر قرآن است. او تالیفاتی پرشمار در علوم مختلف اسلامی داشته و نظرات و آثارش از لحاظ محتوا و شکل ارائه، جنبه‌های نوتری نسبت به دیدگاه‌ها و روش‌های سنتی حوزوی دارد؛ می‌توان از او به عنوان یکی از تاثیرگذارترین روحانیان معاصر در اندیشه و اثر نام برد. مطهری از مبارزین ضد حکومت پهلوی بود و پس از انقلاب اسلامی به عضویت شورای انقلاب درآمد.

نظرات کاربران

ساکت
۱۳۹۸/۱۱/۰۳

عالی بود. کتاب های استاد مطهری بعد از گذشت سال‌ها تازگی و جذابیتش رو از دست نداده. حتی گاهی این طور حس میشه که برای این زمانه و این روزها نوشته شده.

کامکار
۱۳۹۸/۱۰/۰۶

چقدر کتاب معرکه ای هست در همه جا حرفی سخن و راهنمایی داره وچقدر توبه زیباست❤

اَلّلهُمَّ عَجِّل لِوَلِیِکَ الفَرَج
۱۴۰۱/۰۴/۰۸

این کتاب خوبیه اما این رو بدونید که این کتاب جدا شده بخش توبه از کتاب آزادی معنوی آیت الله مطهریه اگر که این کتاب رو خواستید میتونید با دانلود نرم افزار رسمی '' استاد مطهری '' به صورت رایگان به همه

- بیشتر
mohammad-hosein
۱۳۹۹/۱۲/۰۱

توبه بر لب سبحه بر کف دل پر از شوق گناه معصیت را خنده می اید ز استغفار ما

نازبانو
۱۳۹۸/۰۵/۱۸

عااااالی، سخنرانی شهید مطهری در شب های احیا بوده، خیلی عالی و واضح و رسا و روان به مبحث توبه پرداخته و خیلی جدید و بکر هست و در آخر به داستان هایی از توبه شدگان حقیقی پرداخته شده...

Hanin
۱۴۰۲/۰۵/۲۰

کتاب فوق العاده خوب برا کسایی که از گذشتشون شرم دارن و میخوان راه هدایت رو پیش بگیرن

tahaa
۱۴۰۱/۰۸/۲۹

داش مرتضی سخنرانی خوبی کرده،خوشم اومد

Alireza Barzin
۱۴۰۱/۰۸/۲۵

کتاب بسیار خوبی بود. مختصر و در عین حال کامل و بسیار تأثیرگذار

محمد یاسین
۱۴۰۱/۰۶/۱۴

عالی

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹۵)
ما اگر مرد عمل باشیم، باید ببینیم اولین منزل قرب و سلوک به سوی پروردگار کدام منزل است، کدام مرحله است و ما عبودیت و عبادت خودمان را از کجا شروع کنیم. اولین منزل سلوک به خداوند، منزل «توبه» است.
S
اینکه ما روزی چندین بار می‌گوییم اَسْتَغْفِرُ اللهَ رَبّی وَ اَتوبُ اِلَیه نباید خیال کنیم که روزی چند بار توبه می‌کنیم. ما اگر روزی یک بار توبه واقعی بکنیم، مسلّمآ مراحل و منازلی از قرب به پروردگار را تحصیل می‌کنیم.
S
والله اگر خودتان را پاک کنید، بعد می‌بینید که همه دعاهایتان مستجاب می‌شود.
هدی✌
توبه عبارت است از یک نوع انقلاب درونی، نوعی قیام، نوعی انقلاب از ناحیه خود انسان علیه خود انسان.
Aysan
این حدیث قدسی چقدر عالی توبه را توصیف می‌کند: اَنینُ الْمُذْنِبینَ اَحَبُّ اِلَی مِنْ تَسْبیحِ الْمُسَبِّحین. خدای تبارک و تعالی، این رحمت مطلقه و کامله فرمود: ناله گنهکاران در نزد من محبوبتر است از تسبیح تسبیح‌کنندگان.
Zeinab
چطور می‌شود انسانْ مسلمان باشد و نماز نخواند؟
هدی✌
اولین منزل سلوک به خداوند، منزل «توبه» است.
محمدرضا میرباقری
انسان خجالت می‌کشد در ماه رمضان در این خیابانها راه برود؛ علنی سیگارها را گوشه لبشان گذاشته‌اند و راه می‌روند! یکی را می‌بینی که در ماشین نشسته و سیگار هم گوشه لبش است. هر سال هم شهربانی اعلام می‌کند که کسی حق ندارد متعرّض روزه‌خوارها بشود، خود شهربانی اقدام می‌کند. ما هم ندیده‌ایم که پاسبانی به یک روزه‌خوار تذکر بدهد. روزه‌خواری علنی هتک حرمت اسلام است. این عمل یعنی فحش‌دادن به قرآن، یعنی فحش‌دادن به پیغمبر اسلام. اگر می‌خواهی روزه بخوری برو در خانه‌ات بخور. اگر روزه را در خانه‌ات بخوری یک گناه کبیره کرده‌ای ولی وقتی روزه را علنی در خیابانها می‌خوری، علاوه بر اینکه روزه‌خواری، فحش هم به اسلام داده‌ای.
ساکت
ولی ما بدبختها دلمان حکم همان دیوار قیر اندود را دارد؛ مرتب گناه پشت سر گناه، معصیت پشت سر معصیت، و هیچ‌گونه عکس‌العملی در روح ما ایجاد نمی‌شود. من نمی‌دانم این فرشته‌های روح ما کجا و چقدر حبس شده‌اند؛ چه زنجیرهایی به دست و پای اینها بسته شده است که دل ما تکان نمی‌خورد، نمی‌لرزد؟!
Zeinab
در انسان استعداد شگفت‌انگیزتری هست و آن اینکه از درون خودش بر علیه خودش قیام می‌کند، واقعآ قیام می‌کند؛ علیه خودش انقلاب می‌کند، واقعآ انقلاب می‌کند. و قیام و انقلاب از دو موجود مختلف و متباین مانعی ندارد.
محمدرضا میرباقری

حجم

۵۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

حجم

۵۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

قیمت:
۹,۰۰۰
تومان