دانلود و خرید کتاب سرچشمه دن براون ترجمه علی مجتهدزاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سرچشمه اثر دن براون

کتاب سرچشمه

معرفی کتاب سرچشمه

کتاب سرچشمه نوشتهٔ دن براون و ترجمهٔ علی مجتهدزاده است و نامک آن را منتشر کرده است. این کتابْ رمان هیجان‌انگیز دیگری از نویسندهٔ راز داوینچی است و همان حال و هوا را دارد.

درباره کتاب سرچشمه

سرچشمه رمان هیجان‌انگیز دیگری از نویسندهٔ آمریکایی «راز داوینچی»، دن براون است. «رمانی چنان نفس‌گیر که در حین خواندنش بارها به ضریب هوشی خود شک می‌کنید.»

رابرت لنگدون که یک استاد نمادشناس از دانشگاه هاروارد و شخصیت محوری رمان‌های براون است، در این اثر وارد داستانی ماجراجویانه در اسپانیا می‌شود. او به دنبال یافتن پاسخی برای دو سؤال اصلی بشر است: اینکه از کجا آمده‌ایم و به کجا می‌رویم؟

داستان حول شخصیت دانشمندی به نام ادموند کرسچ که از شاگردان دکتر است، شکل می‌گیرد. ادموند یک مهندس دانشمند آینده‌نگر است که توانسته ساختار یک هوش مصنوعی کم‌نظیر را توسعه دهد. او می‌خواهد در موزهٔ هنرهای معاصر گوگنهایم بیلبائو از این اثر خود به اضافهٔ دستاورد دیگری که اساس باورهای آیینی مردم را زیر سؤال می‌برد، رونمایی کند؛ اما هیچ چیز طبق برنامه پیش نمی‌رود و ناگهان لنگدون را در تنگنایی عجیب بین آینده و گذشته، همراه با ملکهٔ اسپانیا و یک هوش مصنوعی فراتر از زمان می‌بینیم که باید علاوه بر حفظ جان خود مأموریت ادموند را نیز به پایان برساند.

این اثر نیز مانند دیگر آثار براون که سرشار از هزارتوهای ناشناخته و تودرتو و منطقی غیر قابل باور است، ذهن شما را با انواع و اقسام مسائل تاریخی، هنری، علمی و مذهبی کدگذاری شده درگیر خواهد کرد.

رمان‌های دن براون تاکنون ۱۶ میلیون جلد در انگستان فروش داشته که تنها چهار میلیون و ۵۰۰ نسخه از آن به «رمز داوینچی» و یک میلیون و ۶۰۰ هزار جلد به رمان «دوزخ» که سال ۲۰۱۳ روانه کتاب‌فروشی‌ها شد، اختصاص داشته است.

خواندن کتاب سرچشمه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران رمان‌های معمایی با مایه‌های فلسفی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره دن براون

دن براون در ۲۲ ژوئن ۱۹۶۴، در شهر کوچک اکستر در ایالت نیوهمپشایرِ ایالات متحده امریکا متولد شد. نویسنده‌ٔ آمریکایی خالق رمان‌های جذاب معمایی، تحقیقاتی؛ رمان‌هایی که بر کارکرد سازمان‌های مخفی متمرکز هستند و مملو از توطئه‌های پیچیده و پر از رمز و راز هستند. او بیشتر برای مجموعه داستان‌هایش با شخصیت محوری رابرت لنگدون که به‌ویژه با کتاب راز داوینچی (۲۰۰۳) معرفی شد، شناخته می‌شود.

لیست کتاب‌های دن براون از این قرار هستند:

قلعه‌ٔ دیجیتال (۱۹۹۸)

نقطه فریب (۲۰۰۱)

فرشتگان و شیاطین (۲۰۰۰)

راز داوینچی (۲۰۰۳)

نماد گم‌شده (۲۰۰۹)

دوزخ (۲۰۱۳)

پیدایش (۲۰۱۷)

سمفونی وحش (۲۰۲۰) 

بخشی از کتاب سرچشمه

«در شهری غریب و در میخانه‌ای پرت، دریاسالار لوییس آویلا روی چهارپایه‌ای نشسته بود و خستگی در می‌کرد. پیش از آنکه به این شهر پرواز کند، از کاری بس طاقت‌فرسا فارغ شده و چندهزار کیلومتر را تنها در دوازده ساعت پیموده بود. حال نشسته و به دومین لیوان آب‌معدنی که سفارش داده بود لب می‌زد و چشم از ردیف رنگارنگ بطری‌های مقابلش برنمی‌داشت.

می‌اندیشید، اینکه آدم وسط بیابان ادعای پاکی کند که هنر نیست. مرد آن است که به واحه‌ای برسد و باز لب تر نکند.

و آویلا اکنون نزدیک یک سال بود که لب‌هایش را به هم دوخته و شیطان را هم از دل رانده بود. لحظه‌ای به آینهٔ بار خیره شد و نگاهش با رضایت در نگاه خودش گره خورد و سری هم تکان داد.

آویلا از آن دسته مردان مدیترانه‌ای بود که هرچه از عمرش می‌گذشت، انگار بر زیبایی‌اش می‌افزود. ریش انبوه سیاه توپی‌اش به‌مرور فلفل‌نمکی شده و برق سوزان چشمانش هم جای خود را به بارقه‌ای روشن از اعتمادبه‌نفس داده بود. پوست زیتونی‌رنگش هم اکنون آفتاب‌سوخته بود و به او هیبت مردی را می‌داد که همیشهٔ عمرش را روی دریاها می‌گذراند.

حتی در این سن شصت و سه‌سالگی هم اندامش کاملاً موزون و متناسب بود، چیزی که در یونیفورم خوش‌دوختش صدچندان او را برازنده نشان می‌داد. او لباس تمام‌سپید نیروی دریایی را به تن داشت ـ تن‌پوشی تنگ و راسته شامل کت سپید آهاردار، سردوشی‌های سیاه پهن، یک ردیف نشان و مدال رنگارنگ، یقهٔ آهار رسمی سفید و شلوار سفید تنگ و چسبان.

شاید امروز ناوگان اسپانیا، نیروی دریایی شماره‌یک دنیا نباشد، ولی هنوز ما بهتر از همه‌شان بلدیم لباس تن ملوان‌هایمان بکنیم.

از آخرین‌باری که دریاسالار این یونیفورم را پوشیده بود سال‌ها می‌گذشت ـ ولی حساب امشب از باقی وقت‌ها سوا بود و از این گذشته، دریاسالار ته دلش نمی‌توانست از خیر نگاه‌های تحسین‌آمیز زنان آن شهر ناشناس، و صدالبته، حقد و حسادت موجود در نگاه مردانش بگذرد.»

معرفی نویسنده
عکس دن براون
دن براون
آمریکایی | تولد ۱۹۶۴

دن براون در ۲۲ ژوئن ۱۹۶۴، در شهر کوچک اکستر در ایالت نیوهمپشایرِ ایالات متحده امریکا متولد شد. نویسنده‌ی آمریکایی خالق رمان‌های جذاب معمایی، تحقیقاتی؛ رمان‌هایی که بر کارکرد سازمان‌های مخفی متمرکز هستند و مملو از توطئه‌های پیچیده و پر از رمز و راز هستند. او بیشتر برای مجموعه داستان‌هایش با شخصیت محوری رابرت لنگدون، که به ویژه با کتاب راز داوینچی (۲۰۰۳) معرفی شد، شناخته می‌شود.

نظرات کاربران

Shayan Ganjipour
۱۳۹۸/۰۵/۰۸

اقا من به امور ترجمه و سانسور این کتابا وارد نبودم و رفتم و نسخه چاپی این کتابو خریدم و الانه 50 صفحه مونده که تموم بشه و حالا که فهمیدم کلی سانسور شده مزاجم تباه شده 😭😭😭حتی دیگه چِندشم

- بیشتر
arash
۱۳۹۷/۰۸/۲۷

با کسانی که میگن این کتاب نسبت به باقی آثار دن براون اثر ضعیفی هست موافقم و همینطور فکر میکنم این سبک رو ادامه نده بهتر هست و بعید میدونم خود ایشون هم امیدوار باشه پروفسور لنگدون یه چیزی تو

- بیشتر
i._.shayan
۱۳۹۷/۰۶/۰۷

حذفیات این کتاب رو سلاخی میکنه 😔

milad
۱۳۹۷/۰۷/۰۵

کتابی فوق‌العاده بود و کلی اطلاعات بهم اضافه کرد. در کنار خواندن این کتاب باید در مورد شخصیت ها و مکانهاشم تحقیق کنید مگرنه به درد نمیخوره خوندنش. اصلا مگه میشه دن براون بنویسه و بد باشه من سوال بود

- بیشتر
kahat
۱۳۹۷/۰۷/۰۳

واقعا نسبت به کارهای قبلی دن بروان افت چشمگیری داشت. این داستانش اصلا اون حس رازآلود و تعلیقی که در رمز داوینچی یا دوزخ بود رو منتقل نکرد.

zeinab ghazizadeh
۱۳۹۹/۰۳/۱۱

واقعا این بشر شگفت انگیزه... چطور میشه یه نویسنده تا این حد راجع به مسائل مختلف اطلاعات جامع داشته باشه؟! من فیلم راز داوینچی رو دیده بودم و دوباره و سه باره دیدمش حتی، بعد تصمیم گرفتم برم سراغ کتاب های

- بیشتر
الف
۱۳۹۷/۰۶/۱۰

پیشنهاد میکنم حتما نسخه انگلیسی این کتاب مطالعه کنید،ترجمه های فارسی فاقد اعتبار لازم جهت انتقال حس و حال اثر به خواننده هستن.ترجمه های ضعیف و پر از غلط و اشتباه، باعث میشن شما به عنوان خواننده فکر کنید خود

- بیشتر
FarshidHoushmand
۱۳۹۷/۰۶/۰۹

با درود دن براون مثل همیشه با ایده های جدید و تلفیقی از دانش و هنر و تاریخ، من را همراه خودش آورد. علی رغم اینکه برای تمام کردن این کتاب، یک شب نخوابیدم، مسأله ای که در تمام طول مسیر

- بیشتر
Captain
۱۳۹۹/۰۸/۰۴

اگر بخوام بهتون بگم تا آخر عمر کتاب های کدوم نویسنده ها رو نخونید عمرتون به فناست یکی از اون ها قطعا دن براون خواهد بود این کتاب هم مثل همه ی کتاب هاش فوق العادس و به رمان خون ها،

- بیشتر
black butler
۱۳۹۹/۰۶/۱۶

🌿🌸🌿 کتابش عالیه~🍒🍓متن خیلی روونی هم داره که باید به مترجمش دست مریزاد گفت واقعا~تمامی مکان هایی هم که تو کتاب اومده رو می تونید توی سایت این کتاب ببینین ،،،، بسیار زیبااااااا🍉🍉🍉 البته خیلی عجیبه که طاقچه کتاب راز داوینچی رو

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۲۰)
اگر قوانین فیزیک چنان قدرتمندند که می‌توانند حیات ایجاد کنند... خود این قوانین را چه کسی ایجاد کرده؟
کاربر ۳۵۸۲۱۸۳
«رفقا، من نمی‌توانم از هیچ راهی وجود خدا را انکار کنم، بلکه می‌خواهم این مسئله را عنوان کنم که این نیروی برتری که ما را به‌وجود آورده و پشت کائنات ایستاده، اکنون به تلاش بیهودهٔ ما برای درک و شناختش می‌خندد.» همه خندیدند.
ft
لنگدون لبخند زد: «بله. بعضی وقت‌ها واقعیت از دروغ غریب‌تر است.»
farzane
موفقیت، یعنی توانایی حرکت از یک شکست به شکست بعدی بدون از دست دادن انگیزه ـ وینستون چرچیل
Dana far
بشر نقشه کشید و خدا در دل خندید.»
کاربر ۱۳۱۷۶۶۷
باشد که قدرتمندی، شفقت را از دل‌هایمان نبرد. و باشد که عشق، و نه ترس، نیروی ما در مسیر تغییر باشد
vahid
هر وقت تاریکی بر زندگی‌ات چیره شد، بگذار قلبت راه را برایت پیدا کند
Dana far
این جملهٔ معروف چرچیل را گفته بود که: «دشمن دارید؟ بسیار عالی! این نشان می‌دهد که در مقابل چیزی ایستادگی کرده‌اید!»
کاربر ۱۳۱۷۶۶۷
علم و مذهب که رقیب هم نیستند، این‌ها دو حنجرهٔ مختلف‌اند که می‌خواهند یک ترانه را بخوانند. توی این دنیا برای هردوشان جا هست.
Marie Rostami
«بر این باورم که نسل‌های آینده، عصر ما را عصر جاهلیت خواهند خواند.»
Marie Rostami

حجم

۷۳۴٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۵۶۸ صفحه

حجم

۷۳۴٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۵۶۸ صفحه

قیمت:
۴۹,۵۰۰
تومان