دانلود و خرید کتاب پشت شیشه‌ی مات؛ روایتی داستانی از زندگی شهید آیت‌الله دکتر سیدمحمد حسینی بهشتی (قهرمانان انقلاب ۱۵) عزت‌الله الوندی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پشت شیشه‌ی مات؛ روایتی داستانی از زندگی شهید آیت‌الله دکتر سیدمحمد حسینی بهشتی (قهرمانان انقلاب ۱۵) اثر عزت‌الله  الوندی

کتاب پشت شیشه‌ی مات؛ روایتی داستانی از زندگی شهید آیت‌الله دکتر سیدمحمد حسینی بهشتی (قهرمانان انقلاب ۱۵)

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۱از ۱۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب پشت شیشه‌ی مات؛ روایتی داستانی از زندگی شهید آیت‌الله دکتر سیدمحمد حسینی بهشتی (قهرمانان انقلاب ۱۵)

«پشت شیشه‌های مات» روایتی داستانی از زندگی شهید آیت الله دکتر سید محمد حسینی بهشتی، سیاست‌مدار، فقیه و دومین رئیس دیوان عالی کشور پس از انقلاب ایران در سال ۱۳۵۷، به قلم عزت‌الله الوندی است. دکتر بهشتی متولد ۱۳۰۷ بود و در هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰ در حادثه بمب‌گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی، هنگام سخنرانی در تالار حزب به شهادت رسید. «ماهان، بعد از سکوتِ چندلحظه‌ای هامون گفت: «سیدمحمّد، در دانشگاه، رشته‌ی معقول و منقول را که امروز الهیات خوانده می‌شود، برای تحصیل انتخاب کرده بود. در سال ۱۳۳۰، یعنی وقتی ۲۳ سال داشت، مدرک کارشناسی الهیات گرفت. هم‌زمان در دبیرستان‌ها زبان انگلیسی درس می‌داد. بعد از تدریس زبان انگلیسی هم روزی سه ساعت به درس اسفار و شفا می‌رفت که بررسی اندیشه‌های ملاصدرا و ابوعلی‌سینا بود. باید کار سختی باشد.» هامون گفت: «خیلی‌ها هستند که ذهنشان در آنِ واحد قدرت تجزیه و تحلیل چند چیز را دارد. سیدمحمّد هم جزو همان‌هاست. صبح، در مدرسه، زبان انگلیسی درس می‌داد و عصرها در محضر علّامه طباطبایی فلسفه می‌آموخت. در همان سال‌ها بود که با چند نفر دیگر از هم‌دوره‌ای‌هایش از جمله آقای مطهّری و آقای منتظری و شانزده نفر دیگر، برنامه‌ای تنظیم کردند تا برای تبلیغ اسلام به دورترین روستاها بروند.»

نظرات کاربران

ف. شفیعی
۱۳۹۹/۰۴/۰۷

من به خاطر موضوعش کتاب رو دانلود کردم. ولی اصلا قشنگ نوشته نشده. خیلی قاطی پاتی‌ه. بیشتر جاها متوجه نمی‌شدم که دقیقا چه اتفاقی افتاده و شخصیت‌های اصلی چه کسانی هستند.

کاربر ۱۵۴۱۲۴۸
۱۳۹۹/۰۲/۰۶

نوشته های ازیک قسمت به قسمت دیگه پرش داشت وگیج کننده بود

hekmati
۱۴۰۲/۱۲/۲۸

الحق که شهید بهشتی را آنطور که می‌باید شناسانده است. کتابی بسیار روان و جذاب برای کسانی که در شرایط بغرنج سیاسی، به دنبال یک الگوی سیاسی خداترس و متهد هستند، به شمار می‌رود. بنده از افغانستان‌ام علاقه‌ی خاصی به

- بیشتر
کاربر ۱۰۲۵۳۰۹
۱۴۰۰/۰۳/۰۳

اینکه حالت داستانی داره خیلی محتوای تاریخی کتاب تحت تاثیر قرار گرفته و به نظرم تعابیر ادبی مختلف و خواب دیدن و داستانی که روایت می شود و خاطرات شهید بهشتی در ان بستر به خواننده ارایه می شود خیلی

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
رود بزرگ زاینده‌رود از وسط این شهر می‌گذرد. کنار این رود، پروفسور پوپ و همسرش آرمیده‌اند.» پدربزرگ وقتی نگاه پرسشگرم را دید، گفت: «پروفسور پوپ، یک انسان عاشق بود؛ باستان‌شناسی که نصف بیشتر عمرش را در ایران گذراند و حتّی وصیت کرد که بعد از مرگ، توی همان خاک دفنش کنند.»
|قافیه باران|
ورود سیدمحمّد حسینی بهشتی به هامبورگ، راه تازه‌ای را به نیروهای مسلمان نشان داد. او نشست‌های منظّمی را برای آموزش و تبلیغات برگزار می‌کرد و حتّی جلساتی را در کلیساهای آلمانی تشکیل می‌داد تا دین اسلام را به غیر مسلمانان هم بشناساند.
|قافیه باران|
من از خواندن لذّت بیشتری می‌برم. وقتی کتابی به دست می‌گیریم، احساس می‌کنم می‌توانم خودم نویسنده باشم و بیافرینم؛ امّا وقتی فیلم می‌بینم، احساس می‌کنم در تصویرهای ذهنی من دخالتی انجام گرفته.
|قافیه باران|
آن روز، موضوع انشا این بود: «چه‌طور می‌توان در جامعه‌ای زندگی کرد که حق و حقوق برخی از آدم‌ها پایمال می‌شود؟»
|قافیه باران|
«سیدمحمّد، در دانشگاه، رشته‌ی معقول و منقول را که امروز الهیات خوانده می‌شود، برای تحصیل انتخاب کرده بود. در سال ۱۳۳۰، یعنی وقتی ۲۳ سال داشت، مدرک کارشناسی الهیات گرفت. هم‌زمان در دبیرستان‌ها زبان انگلیسی درس می‌داد. بعد از تدریس زبان انگلیسی هم روزی سه ساعت به درس اسفار و شفا می‌رفت که بررسی اندیشه‌های ملاصدرا و ابوعلی‌سینا بود.
|قافیه باران|

حجم

۸۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۸۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۳۱,۰۰۰
تومان