دانلود و خرید کتاب پروانه‌ای که سوخت؛ روایتی داستانی از زندگی شهید سید مجتبی نواب صفوی (قهرمانان انقلاب ۴) سارا عرفانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پروانه‌ای که سوخت؛ روایتی داستانی از زندگی شهید سید مجتبی نواب صفوی (قهرمانان انقلاب ۴) اثر سارا عرفانی

کتاب پروانه‌ای که سوخت؛ روایتی داستانی از زندگی شهید سید مجتبی نواب صفوی (قهرمانان انقلاب ۴)

نویسنده:سارا عرفانی
امتیاز:
۴.۴از ۲۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب پروانه‌ای که سوخت؛ روایتی داستانی از زندگی شهید سید مجتبی نواب صفوی (قهرمانان انقلاب ۴)

«پروانه‌ای که سوخت» به قلم سارا عرفانی، روایتی داستانی از زندگی شهید سیدمجتبی نواب صفوی از کودکی تا زمان شهادت او است. در بخشی از کتاب می‌خوانید: وزیر دربار به طرف سیدمجتبی رفت. سلام کرد و گفت: «جناب نوّاب، می‌دونید که ملاقات با اعلی‌حضرت، تشریفات خاصّی داره. اوّلاً خدمت ایشون که رسیدید، تعظیم کنید. یادتون نره. ثانیاً با سربازهایی که به شما سلام نظامی می‌دن، طوری رفتار کنید که افسرهای ما دل‌سرد نشن. ثالثاً به ساعت و وقت ملاقات دقّت داشته باشید. نباید زیاد وقت اعلی‌حضرت همایونی رو بگیرید.» سیدمجتبی بدون تأیید حرف‌های او گفت: «زودتر بریم. من فرصت زیادی ندارم. خیلی کار دارم.» هر دو به راه افتادند. وقتی سربازها به سیدمجتبی سلام نظامی می‌دادند، جواب سلام آن‌ها را می‌داد و می‌گفت: «سرباز اسلام باشید. در راه اسلام حرکت کنید.» از ساختمان کاخ بیرون رفتند. باغی بزرگ با درخت‌هایی سرسبز روبه‌رویشان قرار داشت. صدای آواز پرندگان از هر طرف شنیده می‌شد. شاه در باغ ایستاده و دستش را به درختی گرفته بود. هر دو جلو رفتند. وزیر دربار که دید سیدمجتبی با اقتدار مقابل شاه ایستاده، آرام گفت: «تعظیم کن!» سیدمجتبی گفت: «تو ساکت شو!» رو کرد به شاه و سلام کرد. شاه که دید سیدمجتبی خیال تعظیم کردن ندارد، جلو آمد و با او دست داد و گفت: «آقای نوّاب، ما از فعّالیت‌های شما در نجف آگاه هستیم؛ همین‌طور از شلوغ‌کاری‌هایی که در فلسطین و مصر به راه افتاد.»

نظرات کاربران

mahdi_yar
۱۳۹۷/۱۲/۱۲

کلا مطالعه در مورد زندگی و اقدامات شهید نواب به شدت پیشنهاد میشود.این کتاب رو نخوندم.اما کتاب"جوان ترین رهبر" در مورد زندگی ایشان مطالعه کردم.شگفت آور بود. جملات رهبر انقلاب ، سیدعلی خامنه ای درباره این شهید بزرگوار به خوبی نشانگر

- بیشتر
عبدالرضا
۱۳۹۷/۱۲/۰۵

پیشنهاد میکنم حتما این کتاب را مطالعه کنید. شخصیت، افکار و اقدامات شهید نواب صفوی خیلی برای ما تبیین نشده‌‌. مثلا قبلا مطالعاتی در زمینه ملی شدن صنعت نفت داشتم، نقش اینچنین موثر شهید نواب صفوی در زیر سایه اسامی دکتر

- بیشتر
Mohsen Hejazi
۱۳۹۹/۰۳/۲۲

بسیار مفید مخصوصا برای جوانان انقلابی، البته از کتاب نوشته شده خود شهید نواب هم غافل نشید به نام "رهنمای حق" البته سعی کنید نسخه قدیمی رو گیر بیارید که ویرایش نشده😉

کتابخون.
۱۴۰۲/۱۰/۰۳

من این کتاب رو کامل نخوندم ولی یه کتاب دیگه هم هست اسمش سومین پرچمدار هم هست از نشر سوره هم هستش و تقریبا شبیه هم هستند

باافتخار ، یه ارزشی🦋
۱۴۰۱/۱۲/۱۱

خیلی دوست داشتم از وضعیت ایران در زمان محمدرضا پهلوی مطلع بشم خوشبختانه این کتاب خیلی کمک کننده بود👌🏻 شهید نواب حقیقتا دلسوز واقعی ملت ایران بودند و شجاعانه در برابر وابستگی به غرب ایستادگی کردند و خار های مسیر پیشرفت

- بیشتر
کاربر 3540370
۱۴۰۱/۰۸/۲۹

عالی بود پیشنهاد می کنم حتما بخونیدش

~یا زهرا(س)~
۱۳۹۹/۱۰/۱۹

کتاب خوبی بود.

سید مهدی
۱۳۹۹/۰۳/۲۵

کتاب فوق العاده ای بود. کلمه به کلمه کتاب هیجان انسان رو به شور میاره

علیرضا
۱۴۰۲/۰۴/۲۶

بی نظیر بود

مهاجر
۱۴۰۱/۱۱/۰۱

چه زیباست در خفقان و دیکتاتوری؛عده ای معدود با امکانات محدود؛برای دفاع از اسلام و قرآن؛جانانه جنگیدند و جان دادند.🌷 شاید با اعدام آنان ؛در ظاهر همه چیز تمام شد؛اما نواب💐 و یارانش🌸؛ آتشی شدند در دل های ما. هیچ وقت خاموش

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۳)
اگر شده، روی پشت بام خونه‌های مردم خودتون گندم بکارید و رفع احتیاج کنید؛ امّا از بیگانگان رفع احتیاج نکنید.
14161319
برای شاه مهم نبود که مردم ایران با شرافت زندگی کنند یا نه. او معتقد بود که مردم باید به شیوهٔ کشورهای غربی زندگی کنند و برای غربی بودن هم مجبور بود مخازن زیرزمینی نفت ایران را بدون حساب و کتاب در اختیار امریکا قرار دهد و با پول آن، هر روز، کالاهای مصرفی غربی وارد کشور کنند و هر روز، به جای کشف و تولید، نیاز بیشتری به کشورهای بیگانه پیدا کنند.
14161319
خوش‌گذرونی‌های غیر اخلاقی، آدم‌ها رو از انسانیت دور می‌کنه و مانع پیشرفت می‌شه. ما برای هدف‌های بزرگ‌تری خلق شده‌ایم. باید تلاش کنیم تا بتونیم پلّه‌های شناخت و معرفت رو یکی یکی طی کنیم. باید بتونیم صفات خدا رو در خودمون متجلّی کنیم. چنین خوش‌گذرونی‌هایی فقط افراد رو از مسیر درست دورتر و دورتر می‌کنه؛ تا جایی که هدف‌های بزرگ در نظر اون‌ها ارزش خودش رو از دست می‌ده و همین مسائل پست و حقیر براشون ارزشمند می‌شه.
14161319
«به اسلام وفادار باشید. فرزند غیور اسلام باشید.»
~یا زهرا(س)~
«هوالعزیز نصر من الله و فتح قریب خون‌های پاک فداییان رشید اسلام، در حمایت از برادران مسلمان فلسطین می‌جوشد. پنج هزار نفر از فداییان رشید اسلام، عازم کمک به برادران فلسطینی هستند و با کمال شتاب از دولت ایران اجازهٔ حرکت سریع به سوی فلسطین را می‌خواهند... از طرف فداییان اسلام سیدمجتبی نوّاب صفوی» دولت ایران، نه به این اطلاعیه جوابی داد و نه اجازهٔ رفتن به فلسطین را صادر کرد؛ چرا که آن‌ها خودشان تحت تسلّط قدرت‌های استعمارگر بودند و نمی‌توانستند کاری بر خلاف نظر آن‌ها انجام دهند.
14161319
اوّلین اعلامیهٔ فداییان اسلام، خیلی زود در سرتاسر ایران پخش شد: «هوالعزیز ما زنده‌ایم و خدای منتقم، بیدار. خون‌های بیچارگان، از سرانگشت خودخواهان شهوت‌ران که هر یک به نام و رنگی پشت پرده‌های سیاه و سنگرهای ظلم و خیانت و دزدی و جنایت خزیده‌اند، سالیان درازی است که فرو می‌ریزد... ای خائنین حقیقت‌پوش و حق‌کش، و ای رنگ‌بازان منافق! آزاده‌ایم و بیداریم. می‌دانیم و ایمان به خدا داریم و نمی‌ترسیم... ای مسلمین عالم، قیام کنید، زنده شوید تا حقوق خویش باز ستانیم... کسانی که گفتند پروردگار ما خداست و استقامت کردند، برایشان خوف وترسی نیست. خدا با صابرین است. والله المنتقم. از طرف فداییان اسلام نوّاب صفوی»
14161319
بعداً شنیدم روزنامه‌های عربی نوشته‌ان شاه حسین چنان تحت تأثیر حرف‌های نوّاب صفوی قرار گرفته که دیگه سوار ماشین شخصی‌اش که ساخت انگلستان بوده، نشده و اون رو فروخته.
باافتخار ، یه ارزشی🦋
شاه که دید سیدمجتبی خیال تعظیم کردن ندارد، جلو آمد و با او دست داد و گفت: «آقای نوّاب، ما از فعّالیت‌های شما در نجف آگاه هستیم؛ همین‌طور از شلوغ‌کاری‌هایی که در فلسطین و مصر به راه افتاد.» سیدمجتبی گفت: «برای مسلمان، همهٔ کشورهای اسلامی یکی است. نجف، ایران، مصر، مراکش، همه جای دنیای اسلام، خاک مسلمان است و وظیفهٔ مسلمان این است که کارهایش را انجام دهد. شما هم باید چنین دیدی به کشورهای اسلامی داشته باشید. باید به فکر مردم مظلوم فلسطین باشید. نباید با کشورهای بیگانه‌ای که فقط به قدرت فکر می‌کنند، بر ضد کشورهای مسلمان، هم‌پیمان بشوید.» شاه، چند لحظه در چشم‌های او خیره شد و بعد پرسید: «آقای نوّاب شما چی می‌خونید؟» ـ درس هستی. سیاه‌مشق زندگی.
فاطمه
چند دقیقهٔ بعد، سربازها، سطل‌های پر از آب را آوردند و جلو آن‌ها، روی زمین گذاشتند. سیدمجتبی، دستش را در آب فرو کرد و گفت: «این آب که سرده!» تیمور بختیار گفت: «همینم براتون زیاده. مجبور نیستید غسل کنید. فقط دارید وقت ما رو تلف می‌کنید.» سیدمجتبی گفت: «اشتباه می‌کنی. با این آب سرد، رنگ ما می‌پره و شماها فکر می‌کنید ما ترسیده‌ایم؛ امّا اشکالی نداره. خدا می‌دونه که ما هر لحظه اشتیاقمون برای شهادت زیادتر می‌شه.»
1motahare
نفت ایران، متعلّق به مردم ایران است و هیچ بیگانه‌ای حق طمع در ثروت این مرز و بوم را ندارد. اکثریت نمایندگان مجلس شورای ملّی، نمایندهٔ واقعی این ملّت نیستند و شاه، حق اعمال نفوذ در مجلس را ندارد. دولت رزم‌آرا هم دولتی فرمایشی است و جوابگوی خواسته‌های این مردم نیست. او غاصب است؛ در حالی که مردم ایران، دولتی می‌خواهند که احکام اسلامی را اجرا کند.
14161319

حجم

۹۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۹۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۳۳,۰۰۰
تومان