دانلود و خرید کتاب انسان‌شناسی وجودی؛ بررسی وضع انسان، نه فرهنگ مایکل د. جکسون ترجمه اصغر ایزدی جیران
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب انسان‌شناسی وجودی؛ بررسی وضع انسان، نه فرهنگ اثر مایکل د. جکسون

کتاب انسان‌شناسی وجودی؛ بررسی وضع انسان، نه فرهنگ

انتشارات:نشر تيسا
امتیاز:
۱.۷از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب انسان‌شناسی وجودی؛ بررسی وضع انسان، نه فرهنگ

کتاب «انسان شناسی وجودی» دعوتی است برای بازگشت به انسان‌شناسی اصیل. انسان‌شناسی‌ای که تنها بر فرهنگ و جامعه تمرکز ندارد و چیزی که در آن مهم است، مطالعه انسان در وضع تجربی‌اش است و نه وضع انتزاعی. انسان‌شناسی وجودی در کتاب حاضر، که از خلال آثار دو تن از بنیانگذاران اصلی‌اش یعنی مایکل جکسون و آلبر پی‌یت مطرح می‌شود، دعوت می‌کند به نزدیک‌شدن به توصیف و تحلیل لحظات زیستن. آن زمان که زندگی یک شخص زیسته می‌شود، یعنی فاش می‌شود. آن زمان که سایه‌روشن‌هایی از حضور در جهان به پیش می‌آیند و غایب می‌شوند. آن زمان که انسانیت شخص، همواره پروژه‌ای ناقص است. هدف انسان‌شناسی وجودی دعوت به توجه به انسانی است که با حضورش جهان را فاش می‌کند، نه انسانی که مثال یا نمونهٔ ساختارهای اجتماعی و نظام‌های فرهنگی است. نه انسانی که در دسته‌بندی‌های اجتماعی به نهادی رانده می‌شود و ویژگی‌هایی کلی را به دسته او اختصاص می‌دهند. انسان‌شناسی وجودی، غلظت زندگی کردن را به دور از هر نوع کلیشه فرهنگی و اجتماعی هدف قرار داده است. کتاب حاضر چهار مقاله در باب انسان‌شناسی وجودی دارد. دو مقاله نخست با نام‌های «تقلا برای بودن» و «قلمروی انسان‌شناسی وجودی» اثر مایکل جکسون (۱۹۴۰-) استاد ممتاز مرکز مطالعهٔ ادیان جهان در مدرسهٔ الهیات دانشگاه هاروارد است. او انسان‌شناس، شاعر و رمان‌نویس نیوزلندی است. تجارب کار میدانی و اتنوگرافیک را در سیرالئون آفریقا و استرالیای بومی گذرانده است. کارهای جکسون به شدت تحت نفوذ نظریهٔ انتقادی، پراگماتیسم امریکایی و اندیشهٔ وجودی ـ پدیدارشناختی است. کتاب‌های انسان‌شناختی جکسون بسیار درخشان و برندهٔ جوایز متعددی از نهادهای مختلف انسان‌شناسی بوده‌اند. انسان‌شناس دیگری که آثارش در دو فصل پایانی بررسی می‌شوند، آلبر پی‌یت (۱۹۶۰-) است، استاد انسان‌شناسی در دانشگاه نانتر پاریس. پی‌یت نیز همچون جکسون به دنبال پدید آوردن پروژهٔ انسان‌شناسی وجودی بوده است؛پاما از آنجایی‌که اغلب آثار پی‌یت به فرانسوی بوده، در میان انسان‌شناسان و به‌ویژه انسان‌شناسان علاقه‌مند به پروژهٔ وجودی، کمتر از جکسون شناخته شده است. مطالعه این کتاب مسیرهای جدیدی را برای پربارترشدن پژوهش‌های انسان‌شناسانه پیش روی انسان‌شناسان و جامعه‌شناسان علاقه‌مند ایرانی خواهد گشود تا «تحت سیطرهٔ سرکوبگر دانشگاهی، خُرد نشوند و زندگی خاص خودشان را در متن‌های انسان‌شناختی بیابند.»
و آنگاه معنا زاده شد
آنه او بیرنه
دیباچه‌ای تاریخی بر نظریه ادبی از افلاطون تا بارت
بهزاد برکت
درباره‌ی دولت؛ کلاس‌های کالج فرانسه (۱۹۸۹-۱۹۹۲)
پیر بوردیو
همه ما شبی در تخت هایمان خواهیم سوخت
جوئل توماس هاینز
تجربه‌گرایی رادیکال؛ درباره‌ی کار و نوشتار اتنوگرافیک
مایکل د. جکسون
جامعه‌شناسی جوانان؛ تحولات زندگی جوانان در روند جهانی‌شدن
بیژن خواجه‌نوری
هزارتوی آزمون های دشوار
میرچا الیاده
زیبایی‌شناسی خوردوخوراک
کاوه بهبهانی
شاهراه عشق
حسین حاجی چرمهینی
آدم برفی و... سالاد با اینترنت
حسن احمدی
روان‌شناسی مثبت
نیلا آخوندی
خانواده گمشده
سیدمحمد هاشمی سخا
ماتی و پدربزرگ
روبرتو پیومینی
منتخب قوانین و مقررات بورس و اوراق بهادار در حوزه تخلفات
مدیریت پیگیری تخلفات سازمان بورس و اوراق بهادار
درآمدی بر مطالعات معلولیت با رویکرد جامعه‌شناسی
نگین حسینی
مجموعه مقالات نظریه های شعر در قرن بیستم
علیرضا جعفری
در خدمت و خیانت زنان
شهلا زرلکی
من ذهن آگاه هستم
کریستف آندره
موریس مرلوپونتی: پدیدارشناسی ادراک
حسن عرب

نظرات کاربران

محمود
۱۳۹۹/۰۸/۲۸

از بعضی مترجمین باید درخواست کنیم فایل زبان اصلی کتاب را در اختیار خواننده بگذارند تا خود خواننده زحمت کپی کردن مطالب در مترجم گوگل و دریافت ترجمه را داشته باشد، و دیگر مترجم عزیز برای این ترجمه اینترنتی به

- بیشتر
parin
۱۳۹۹/۰۹/۲۹

ترجمه کتاب واقعا وحشتناکه!

koorowsh
۱۴۰۲/۰۹/۰۹

افتضاح ترین ترجمه ایی که تاحالا دیدم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
عقلانیت چنان به‌طور کامل با گفتمان مرتبط با ادارهٔ دولت یا امور اقتصادی آمیخته که معمولاً احساس می‌شود که انسان‌شناسی‌ای که به اقتصاد سیاسی اولویت نمی‌دهد، نه تنها اقتدار ندارد، بلکه حسی از واقعیت هم ندارد و خطر نزول به ناعقلانیت‌گرایی دارد. اما عقلانیت صرفاً واژه‌ای کثیف است که عقل‌گرایان برای ستایش مدل خودشان از فهمیدن و منافعی که در خدمت آن است به کار می‌برند.
sheloo

حجم

۲۰۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۹۹ صفحه

حجم

۲۰۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۹۹ صفحه

قیمت:
۶,۹۰۰
تومان