دانلود و خرید کتاب ذهن خردمند پاتریکا اسمیت چرچلند ترجمه بهزاد شوقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب ذهن خردمند

کتاب ذهن خردمند نوشته پاتریکا اسمیت چرچلند است که با ترجمه بهزاد شوقی و محبوبه یارمحمودی منتشر شده است. کتاب ذهن خردمند به مطالعات فلسفه عصب شناختی پرداخته است.

درباره کتاب ذهن خردمند

عصب شناسی، به صورت تدریجی در حال تغییر و دگرگون سازی مفهوم ما نسبت به آنچه که هستیم است. وزن شواهد در حال حاضر حاکی از آن است که این مغز است که حس می‌کند، فکر می‌کند و تصمیم می‌گیرد نه برخی مواد و اشیای غیر فیزیکی و غیر طبیعی. ما مسلما هنوز عاشق می‌شویم و عشق از دیرباز به عنوان یک حقیقت وجود داشته است. تفاوت در این است که ما اکنون می‌دانیم که این احساسات مهم، رویداد‌هایی هستند که در مغز فیزیکی رخ می‌دهند. 

این بدین معنی است که هیچ روحی برای صرف جاودانگی پس از مرگ در بهشت و یا نابودی در جهنم وجود ندارد. نکته عجیب‌تر این است که بعد درون گرایانه یا ذهنیت فرد به عنوان یک شیوه وابسته به مغز در نظر گرفته می‌شود که این فرایندی مبتنی بر مغز محسوب می‌شود. با توجه به اطلاعات و مفاهیمی که در خصوص مغز وجود دارد، می‌توان تردید داشت که یک ماژول یا واحد غیر فیزیکی خاص وجود دارد یعنی اراده که در یک خلاء علیتی برای انجام تصمیمات و گزینش‌های آگاهانه عمل می‌کند و معمولا انتخاب‌ها و تصمیمات در مواجهه با خطر شجاعانه هستند و یا انتخاب‌هایی نظیر فرار کردن در مواجهه با خطر و مبارزه در روز دیگر. این کتاب با دیدی عصب‌شناسانه سعی دارد جنبه‌های مختلف مغز را تحلیل و بررسی کند.

خواندن کتاب ذهن خردمند را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به عصب‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ذهن خردمند

در همه احتمالات، تصمیم و برنامه‌ریزی خود، خویشتن داری و یا نیز صفات ویژگی فردی منحصر به فرد، روحیه و خلق و خو، ویژگی‌های سازمان‌دهی علیتی مغز وجود دارد. خود کنترلی معمولا از طریق مسیر‌های عصبی و مواد شیمیایی (انتقال دهنده‌های عصبی) ایجاد می‌شود. ذهنیتی که در خصوص یک موضوع غالب می‌شود، در حقیقت الگوهای مغزی ‌‌ای است که با یک دیگر برهم کنش دارند و توسط سایر الگوهای مغزی تفسیر می‌شوند. به علاوه، مفهوم خویشتن، به طور درون نگرانه درک می‌شود و به طور مکرر بازنمایی می‌شود و این همان ساختار وابسته به مغز می‌باشد که به تغیرات در مغز حساس است و در صورتی که مغز از بین برود، از بین خواهد رفت.هشیاری ، مسلما، یک تلالوء نیمه سحر آمیز نیست که از روح نشئت گرفته باشد و یا در درون اشیاء نفوذ کند. احتمالا، یک الگوی خوب و هماهنگ از فعالیت عصبی می‌باشد که دارای کارکرد‌های بیولوژیکی مختلف است. این بدین معنی نیست که وجدان واقعی نیست. بلکه، بدین معنی است که این حقیقتی است که ریشه در نوروبیولوژی یا زیست شناسی عصبی دارد. این مغز است که از همه چیز آگاهی دارد و به ویژه، می‌تواند خود علم را ایجاد کند و یکی از ظرفیت‌های بهت آور در انسان محسوب می‌شود.

این کاتالوگ به بررسی فهرست‌ها و نیز تعداد کمی از پیشرفت‌های علمی که موجب تحول دانش در انسان شده‌‌اند می‌پردازد و ما می‌توانیم فرض کنیم که تا زمانی که مغز به خوبی به فعالیت خود ادامه دهد، فعالیت‌های ما نیز روی روال خواهد بود. به طور کلی، مشکل ذهن و بدن متوقف شده است که مبهم اعتماد به نفس آن یک بار بود. در طول سه دهه گذشته، سرعت کشف در علم عصب شناسی نفس گیر بوده است. در هر سطح، از مغز و اعصاب به سلول، و در قسمت‌هایی به سطح مدار و سیستم، تحقیقات مغز نتایجی را به ماهیت ذهن منجر می‌کند. کواولووینگ با روان‌شناسی جدید، علم شناختی، محدوده توابع گسترده‌‌ای مانند توجه، حافظه، ادراک و استدلال را در بزرگسالان و نوزادان در حال توسعه بررسی کرده است. علاوه بر این، ایده‌های محاسباتی برای پیوند پدیده شناختی در مقیاس بزرگ با پدیده عصبی در مقیاس کوچک، درب را برای ادغام علم عصب شناسی، علوم شناختی و فلسفه در چارچوب نظری جامعه ارایه شده است. 

ملا امین
علی غبیشاوی
جدال جهان بینی ها
دیپاک چوپرا
زبان‌شناسی
پی. اچ. متیوز
ساخت و کار ذهن
کالین بلیک مور
سر دلبران؛ جلد اول
ناهید عبقری
معرفت‌شناسی تطورّی و لوازم آن برای بشر
فرانتس ووکِتیتس
بزرگترین فیلسوفان زبان
بری لی
فردریش نیچه
ایوو فرنتزل
بیشتر استراحت کنید!
الکس سوجونگ کیم پنگ
ملاتونین گیاهی
مرتضی سلیمانی اقدم
روان درمانی
نایجل بنسون
ای. جی. ایر: زبان، صدق و منطق
بری گاوئر
فرضیه شگفت انگیز
فرانسیس کریک
پیش درآمدی بر مساله شناسی علوم اجتماعی در ایران
سید محمدرضا امیری طهرانی
لودویگ ویتگنشتاین
احمد علامه فلسفی
قدیس توماس آکویناس
احمد علامه فلسفی
تفکر انتقادی
جاناتان هابر
زمان بندی تمرین های مقاومتی
امی آشمور
آغاز جهان (ما و جهان ۲)
استیون هاوکینگ
دنیای سوفی
سارا فیض
دنیای سوفی
یوستاین گاآردر
دختر پرتقالی
یوستاین گاآردر
حکمت اشراق
رحمت‌الله شریعتی نجف‌آبادی
منطق شرق
رحمت‌الله شریعتی نجف‌آبادی
هربار که معنی زندگی را فهمیدم، عوضش کردند: زیست با استفاده از خرد فلاسفه‌ی بزرگ
دانیل. ام کلاین
چنین گفت زرتشت
داریوش آشوری
فلسفه‌ای برای زندگی
ویلیام اروین
چهار میثاق
دون میگوئل روئیز
فلسفی زیستن
جوناس سالزجیبر
هر بار که معنی زندگی را فهمیدم عوضش کردند
دانیل. ام کلاین
دنیای سوفی
یوستین گوردر
پیاده‌روی؛ و سکوت، در زمانه‌ی هیاهو
ارلینگ کاگه
فلسفه تنهایی
لارس اسوندسن
نقشه ‌هایی برای گم شدن
ربکا سولنیت
تاریخ فلسفه دامیز
مارتین کوهن
خودآموز فلسفه
مل تامپسون
هنر زندگی آسوده
شونمیو ماسونو
فلسفه ترس
لارس اسوندسن
غروب بت‌ها
داریوش آشوری

نظرات کاربران

کاربر ۵۸۷۶۷۶۵
۱۴۰۱/۱۱/۲۹

بسیار ترجمه بد و نامفهومی شده. اصلا قابل خوندن نیست

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۷۴ صفحه

حجم

۹٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۷۴ صفحه

قیمت:
۱۳,۰۰۰
تومان