دانلود و خرید کتاب لبخند من انتقام من است جوا آودیچ ترجمه میثم میرهادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب لبخند من انتقام من است اثر جوا آودیچ

کتاب لبخند من انتقام من است

نویسنده:جوا آودیچ
امتیاز:
۴.۱از ۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب لبخند من انتقام من است

«لبخند من انتقام من است» نام کتابی از جوا آودیچ، نویسنده اهل بوسنی است. او متولد «زلنی یادار» در سربرنیتسا است که پس از آغاز تجاوز به بوسنی و هرزگوین به همراه خانواده‌اش مانند همه‌ی ساکنان آن مناطق از خانه و کاشانه‌ی خود رانده و در کشور خودش آواره شد. عدم درک کودکیِ بی‌دغدغه که در او دردی درونی و بی‌انتها را ایجاد کرده‌بود، اولین انگیزه‌ی او برای نوشتن بود. هرچند حس دِینی که او برای جلوگیری از فراموش‌شدن موضوع سربرنیتسا داشت نیز این انگیزه را مضاعف کرد. آودیچ در این کتاب، دردها و خاطرات خود از جنگ بوسنی و کشتار سربرنیتسا را با زبانی شیوا و شیرین اما سوزناک روایت کرده‌است: «اگر می‌شد جنگ را از زندگی‌ام پاک کنم، آنگاه دوران کودکی هم در زندگی وجود داشت. اما نمی‌شود! هنوز که هنوز است دوست داشتم آن عروسک مورد علاقه‌ام را نگه می‌داشتم. اما دیگر ندارمش! من هیچ وقتی برای بازی‌کردن نداشتم! هیچ‌وقت بچگی نکردم! مجبور بودم بزرگ شوم. در واقع کودکی من قبل از اینکه اصلاً آغاز شود نابود شده بود. و نابودکننده‌ی کودکی‌ام چیزی نبود جز قتل‌عام! سال ۱۹۹۲!»

نظرات کاربران

S.Abolqasem
۱۳۹۸/۱۱/۱۲

خاطرات تلخ نویسنده از دوران جنگ یوگسلاوی سابق و هجوم صرب ها به مناطق مسلمانان ، که باعث کشتار وسیع و برنامه‌ریزی شده‌ مسلمانان توسط صرب ها شد.

زهرا بانو
۱۴۰۰/۰۷/۱۶

کتاب خوبی بود ولی گاهی کسل کننده میشد

صدیقه
۱۳۹۸/۰۵/۱۰

جالب نبود

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
مادرم همیشه برایم تعریف می‌کرد که اغلب گرسنه بودند. خودش از نانی می‌خورده که برای غذادادن به سگ کنار گذاشته می‌شد.
Eren Yeger
دیوان بین‌المللی کیفری برای یوگسلاوی سابق (ICTY)، تعداد مردان و جوانان بوسنیایی کشته‌شده در این واقعه را، با توجه به اسناد مشهود ارائه‌شده، بین هفت هزار الی هشت هزار نفر تعیین کرده است. این آمار، بر اساس یافته‌های دیوان، از جمله پیداشدن ۲۱ گور دسته‌جمعی طی سال‌های ۱۹۹۶ الی دو هزار به‌دست آمده است. همچنین در این رابطه دیوان پی برد که حداقل هفت مورد از گورهای دسته‌جمعی در روزهای پس از جنگ، توسط صرب‌ها، برای پوشاندن جنایاتشان، برهم زده شده و اجساد آن به گورهای دسته‌جمعی ثانویه منتقل شده‌اند.
Eren Yeger
پس از خارج‌کردن زنان و کودکان از شهر، نیروهای صرب، اسرای مسلمان را سوار بر اتوبوس‌ها کردند و پس از تقسیم آنان به گروه‌های کوچک‌تر، به قتل‌عام آن‌ها پرداختند. در همین حین بسیاری از جوان‌ترها که احساس خطر کرده بودند، به امید فرار از این جهنم به جنگل‌های اطراف می‌گریختند که قریب‌به‌اتفاق آنان هم در همان جنگل‌ها اسیر و کشته شدند.
Eren Yeger
نیروهای صرب، در مرحله‌ی اول، مردان و جوانانی که قدرت حمل سلاح را داشتند، یعنی مردان عمدتاً بین ۱۲ تا ۷۷ سال را به بهانه‌ی بازجویی از زنان، کودکان و سالمندان جدا کردند. در روز ۱۲ جولای، اتوبوس‌ها و کامیون‌های از پیش تدارک‌دیده‌شده، برای انتقال زنان و کودکان، وارد شهر شدند و در کمتر از سی ساعت، طی یک عملیات پاکسازی نژادی، حدود ۲۳ هزار نفر را به بیرون از منطقه منتقل کردند. این در حالی بود که مردان دستگیرشده در انبارها، مدارس و مکان‌های خالی از سکنه نگهداری می‌شدند.
Eren Yeger
صرب‌های بوسنی و هرزگوین در جولای ۱۹۹۵ با اشغال منطقه‌ی امن سربرنیتسا، حدود ۸ هزار نفر از مردان و پسران این شهر را قتل‌عام و با انتقال اجباری بیش از ۲۳ هزار نفر از زنان و کودکان یکی از بزرگ‌ترین جنایات نسل‌زدایی، جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی را پس از جنگ جهانی دوم، رقم زدند.
Eren Yeger

حجم

۱۵۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

حجم

۱۵۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

قیمت:
۵,۰۰۰
تومان