دانلود و خرید کتاب جستارهایی در باب عشق آلن دوباتن ترجمه محمدرضا اخلاقی‌منش
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جستارهایی در باب عشق اثر آلن دوباتن

کتاب جستارهایی در باب عشق

معرفی کتاب جستارهایی در باب عشق

«جستارهایی در باب عشق» کتابی مشهور از نویسنده معروف «آلن دو باتن» است. این اثر با ترجمهٔ محمدرضا اخلاقی‌منش در نشر جامی چاپ شده است. جستارهایی در باب عشق کتابی مهم و حتی ضروری در رابطه با عشق و چرایی عاشق شدن است.

درباره کتاب جستارهایی در باب عشق

آلن دوباتن، در روند آشنایی و عاشق‌شدن یک زوج، در کنار یک روایت عاشقانه، رابطهٔ آن‌ها را از نظر جامعه‌شناسی، روان‌شناسی و فلسفی تحلیل می‌کند: «از آنجا که فقط جسم در معرض دید است، امید عاشق مهجور و شیدا آن است که روح نیز به جسمش وفادار و همانند آن باشد، بدین معنی که بدن دارای یک روح شایسته آن جسم باشد و آنچه که پوست نمایش می‌دهد عملاً همان چیزی باشد که هست.»

این یکی از هنرهای دوباتن است که یک موضوع را می‌گیرد و آن را با دیدگاه‌های مختلفی تحلیل می‌کند و به این می‌پردازد که هر کدام از آن‌ها چه بازتاب‌هایی دارند و سرانجام، عاقبت کار به کجا می‌انجامد.

این کتاب داستان زن و مردی است که به صورت تصادفی در یک پرواز کنارهم قرار می‌گیرند. آشنایی آن‌ها از یک مکالمه‌ٔ معمولی شروع می‌شود و پیش می‌رود تا آن‌جا که تصمیم می‌گیرند بعد از پرواز هم یکدیگر را ببینند و در طول داستان ارتباطشان نزدیک‌تر می‌شود.

دوباتن در کتاب جستارهایی در باب عشق با بهره‌گیری از نظرات ارسطو، سارتر، ویتگنشتاین و گروچو مارکس، داستان عاشقانه‌ای بسیار خلاقانه و پر جزئیات خلق کرده که از دریچه‌ٔ فلسفه مورد پرداخت قرار گرفته است.

کتاب جستارهایی در باب عشق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به موضوعات مربوط به فلسفهٔ زندگی پیشنهاد می‌شود.

درباره آلن دوباتن

آلن دو باتن نویسنده، فیلسوف و مجری تلویزیونِ ساکن بریتانیا که دغدغه‌اش نوشتن درباره زندگی روزمره به شیوه‌ای فلسفی است. او در تمام نوشته‌هایش می‌کوشد فلسفه را وارد زندگی عادی انسان کند.

آلن دوباتن نویسنده‌ٔ فلسفی در سال ۱۹۶۹ در شهر زوریخ سوئیس به دنیا آمده است. او اکنون در لندن زندگی می‌کند و مشغول مدیریت در مؤسسه خود یعنی مدرسه‌ٔ زندگی است. این نویسنده اکنون به‌عنوان نویسنده‌ٔ فلسفه‌ٔ روزانه شناخته می‌شود. او درباره‌ٔ موضوعاتی می‌نویسد که هرروزه همه‌ٔ انسان‌ها با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند. موضوعاتی مانند عشق، سفر، هنر، معماری و ادبیات. کتاب‌های آلن دوباتن تاکنون به بیشتر از سی زبان دنیا ازجمله فارسی ترجمه‌ شده‌اند.

دوباتن دورهٔ دکتری فلسفه را در دانشگاه هاروارد آغاز کرد؛ ولی برای نوشتن کتب فلسفی به زبان ساده، آن را نیمه‌کاره رها کرد. مهم‌ترین کتاب‌های آلن دوباتن، تسلی‌بخشی‌های فلسفه و هنر سیروسفر نام دارند.

اولین کتاب آلن دوباتن به نام جستارهایی در باب عشق، در سال ۱۹۹۳ زمانی که او ۲۴ سال داشت، منتشر شد. کتابی که خیلی زود در لیست کتاب‌های پرفروش قرار گرفت و بیش از دو میلیون نسخه از آن به فروش رفت.

آلن دوباتن مؤسس مدرسه‌ای به نام مدرسه‌ٔ زندگی است. او با این باور که فرزندان ما در مدرسه راه و روش زندگی‌کردن را نمی‌آموزند مدرسهٔ زندگی را تأسیس کرد. دوباتن معتقد است این فقدان دانش باعث می‌شود کودکان در زندگی بالغانه‌شان با مشکلات زیادی مواجه شوند.

موضوعاتی که در مدرسه زندگی تدریس می‌شوند متنوع‌اند. اما همه‌ٔ این آموزش‌ها در راستای افزایش خودشناسی هستند. زیرا گردانندگان این مدرسه معتقدند تنها با خودشناسی است که می‌توانیم زندگی برتر و رضایت‌بخش‌تری داشته باشیم. مجموعه‌ٔ آموزش‌های این مدرسه در شش دسته‌ٔ کلی تقسیم‌بندی می‌شود. خودشناسی، ارتباطات (Relationships)، کار، آرامش، رفتار‌های اجتماعی و فرهنگ و فراغت.

نویسندگان و فیلسوفان باتجربه‌ای هم در این مؤسسه کار می‌کنند. نکته‌ٔ جالب این است که باتوجه‌به تفاوتِ روش‌های یادگیری، مدرسه‌ٔ زندگی آلن دوباتن، آموزه‌ها یا محصولاتش را به روش‌های مختلفی، مانند کتاب، کارگاه، ویدئو، جلسه‌ روانکاوی و... ارائه می‌کند.

آلن دوباتن تاکنون کتاب‌های بسیاری منتشر کرده است. از میان این آثار، کتاب‌های جستارهایی در باب عشق، معماری خوشبختی، شغل مورد علاقه، خودشناسی، تسلی‌بخشی‌های فلسفه، هنر سیروسفر، اضطراب منزلت، دین برای خداناباوران، سیر عشق، آرامش، هنر همچون درمان و تعدادی از کتاب‌های مدرسهٔ زندگی به فارسی ترجمه‌ شده‌اند و همه‌ٔ آن‌ها در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های بازار قرار گرفته‌اند.

بخشی از کتاب جستارهایی در باب عشق

«کلوئه از حرف زدن در مورد خودش متنفر بود. شاید فروتنی و ناچیز شمردن خودش یکی از بارزترین ویژگی‌های او بود. وقتی در میانِ گفتگوهایش صحبت دربارهٔ خود را پیش می‌کشید، به جای آنکه به سادگی از واژه‌های «من» یا «کلوئه» استفاده کند، خودش را «درمانده‌ای مثل من» خطاب می‌کرد. این خود کوچک‌بینی جذاب‌ترین خصوصیت او بود، چون به نظر می‌رسید دور از آن جذابیت‌های پنهان رایج میان افرادی بود که نسبت به خود حسّ ترحم دارند. مثل خود کوچک‌بینی کاذب موجود در این گفته: «من چقدر احمقم، و انتظار شنیدن این جواب. نخیر، احمق نیستی.»

دورانِ کودکی‌اش عجیب و غریب بود، اما در موردش خویشتنداری نشان می‌داد (من از اغراق در مورد دوران بچگی‌ام و این که مصایب ایوب را نسبت به مشکلات من کوچک نشان دهند متنفرم). او در خانواده مرفهی بزرگ شده بود. پدرش (همهٔ مشکلاتش زمانی شروع شدند که والدینش اسم او را «بری» گذاشتند) یک دانشگاهی، استاد حقوق بود، و مادرش (کلر) برای مدتی یک گلفروشی را اداره می‌کرد. کلوئه فرزند وسطی خانواده بود، دختری که بین دو پسر دُردانهٔ محبوب و بی‌نقص تک افتاده بود. وقتی برادر بزرگ‌ترش کمی بعد از هشتمین سالگرد تولدش به علت سرطان خون فوت کرد، سوگ و ناراحتی پدر و مادرش به شکل خشمی، معطوف به دخترشان شد، دختری که در مدرسه کندذهن و در خانه عبوس و بداخلاق بود و به جای پسرشان مثل کنه به زندگی چسبیده بود. کلوئه با احساس گناه بزرگ شد، پر از حس تقصیر و گناه نسبت به اتفاق‌هایی که رخ داده بود، احساسی که مادرش در جهت تخفیف آن چندان تلاش نمی‌کرد. مادرش دوست داشت که نقطه ضعفی از خصوصیت کسی به دست آورد و پیوسته بر سرش بکوبد. به کلوئه همیشه یادآوری می‌شد که در مقایسه با برادر از دست رفته‌اش ـ از لحاظ درسی ـ چقدر تنبل و دست و پا چُلفتی است و دوستانش چقدر ناباب‌اند، (ایرادهایی که واقعآ درست نبودند، اما با هر بار تذکر بیشتر واقعی می‌شدند). کلوئه برای جبران کمبود محبت به پدر روی آورد، اما این مرد به همان اندازه که نسبت به در میان گذاشتن دانش و اطلاعات حقوقی‌اش دست و دل باز عمل می‌کرد، نسبت به عواطف خویش با خست رفتار می‌نمود.»

معرفی نویسنده
عکس آلن دوباتن
آلن دوباتن

آلن دو باتن فیلسوف، نویسنده و مجری تلویزیونی در ۲۰ دسامبر ۱۹۶۹ میلادی در زوریخ به دنیا آمد. او نویسنده‌ی کتاب های مشهوری مانند آرامش و خودشناسی است. او فرزند ژاکلین و ژیلبر دو باتن بود. ژیلبر در اسکندریه در مصر زاده شده بود و پس از این‌که به خاطر به قدرت رسیدن جمال عبد‌الناصر مجبور به خروج از مصر شد، برای کار و زندگی به سوئیس مهاجرت کرد و هم‌بنیان‌گذار موسسه‌ی مالی-اعتباری جی‌ای‌ام شد (ثروت خانواده‌ی او در سال ۱۹۹۹ م. حدود ۲۳۴ میلیون یورو تخمین زده شد). مادر آلن متولد سوئیس و از اهالی اشکنازی و پدرش از خانواده‌ی یهودیان سفاردی‌ از شهر باتن در کاستیا و لئون بود.

نظرات کاربران

azar
۱۳۹۹/۰۷/۰۲

یه موضوع خیلی خیلی جالبی که توی این کتاب بهش پرداخته شده بود این بود که زن و مرد داستان در اول آشنایی در یه رستوران مقدمات آشنایی با هم رو طی میکنن و در مورد موضوع های مختلف حرف میزنن تا

- بیشتر
حمید
۱۳۹۷/۰۵/۱۰

کتابی جذابه که چیز جدیدی به شما یاد بده که تصورش رو نداشتین. معمولا کتاب های آموزنده ای در کشور ما مورد توجه قرار میگیرن که مخاطبانشون اون چیزهایی رو که دوست دارن بشنون در اون کتاب میخونن. به عبارت

- بیشتر
Saeid
۱۳۹۹/۰۸/۱۷

آلن دو باتن فیلسوف و نویسنده خوشنام سوئیسی، یک اثر زیبا و نزدیک به زندگی بسیار از ما را خلق کرده است. داستان در خصوص آغاز یک رابطه عاطفی بین دو نفر می باشد. کتاب دارای نکات بسیار آموزنده می باشد

- بیشتر
کاربر ۱۶۷۳۴۶۸۰
۱۳۹۷/۰۷/۰۶

حرفی نیست چون همه چیز مشخصه ... اینجا نمیشه آزادانه نقد کرد ...

mr.s
۱۳۹۷/۰۴/۲۳

حذفیات کتاب-هر دو ترجمه- زیاده، ترجیحا زبان اصلی بخونید

AmirHossein[AHS]
۱۳۹۹/۱۰/۱۶

درود، یه کتاب بسیار آموزنده و جالبه که متنی روان داره و ترجمه هم خوبه، کتاب فقط نمی‌خواد ما و رفتارمونو تایید کنه و به خوبی از جنبه های مختلف و منطقی یسری مسائل حول محور عشق و رابطه بررسی

- بیشتر
سپیده
۱۳۹۹/۰۵/۲۰

این کتاب برای کسی که تجربه مشابه در گذشته داره خیلی جالبه، انگار داری ماجرای اتفاقی که برای خودت هم افتاده رو مرور میکنی؛ اما نکات جالبی رو یادآور میشه که شاید جای دیگه به این واضحی باهاش روبرو نشی.

nasim
۱۳۹۹/۰۴/۲۷

بسیار تاثیرگذار بود اگر تجربه عشق رو در زندگی داشتید یا دارید خیلی با نویسنده همراه میشید و خیلی چیزها رو توضیح میده اما به طور کلی خوندن کتاب کمی سخته و همه جا کاملا قابل فهم نیست اشتباهات تایپی و نگارشی هم

- بیشتر
کاربر 634016
۱۳۹۷/۰۹/۱۹

با وجودی که ترجمه بسیار گنگ و ضعیف بود ولی آموزنده بود مخصوصا اگر کسی تجربه ای از عشق و ناکامی داشته باشه خیلی باعث خودآگاهی و هضم مسائل پیش آمده برای او می شود. ولی در کل کتابی است که

- بیشتر
شاپور
۱۳۹۷/۰۵/۰۶

نخستین کتابی که از آلن دوباتن خواندم، تسلی بخش های فلسفه‌ بود و از همانجا به شیوه نگارش و تحلیل دوباتن علاقه‌مند شدم. این کتاب را هم در ابتدا به خاطر شناختی که از نویسنده اش داشتم، انتخاب کردم. در این

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۷۵)
تلفن در دستان معشوقی ستمگر که زنگ نمی‌زند به ابزار شکنجه تبدیل می‌شود.
Saeid
ما بيشتر برحسب تصادف شيفته كسی می‌شويم تا برحسب نقشه‌ی قبلی.
maryamn75
من بیشتر بر روی دوست داشتن حساب باز کرده بودم نه دوست داشته شدن.
یك رهگذر
جذاب‌ترين افراد آنهايی نيستند كه اجازه می‌دهند فورآ با آنها صميمی شويم (خيلی زود نمك‌نشناس می‌شويم)، يا كسانی كه هرگز اجازه نمی‌دهند به آنها نزديك شويم (خيلی زود فراموششان كنيم)، بلكه كسانی هستند كه می‌دانند به چه نحو و دقيقآ به چه ميزانی ـ اميد و نوميدی را مديريت كنند.
maryamn75
در مورد تعريف كامل عشق، هرگز نبايد با نگاه اول عاشق شويم. بايد تا زمانی كه با چشمان باز عمق و ماهيت آب را بررسی كامل نكرده‌ايم از شيرجه رفتن در آن بپرهيزيم.
maryamn75
آنچه يك آدم پوچ‌گرا از من بيرون می‌كشد جنبه‌ی پوچ‌گرای من است، و جديت و وقار مرا يك آدم جدی و باوقار برمی‌انگيزد. اگر كسی فكر كند كه من بامزه هستم، شايد پيوسته جوك گفتن و بذله‌گويی را ادامه دهم. اگر كسی فكر كند كه من خجولم، احتمالا احساس خجالت می‌نمايم.
saeide
آدم با فكر كردن به يك مشكل می‌توان يك مشكل بيافريند.
maryamn75
وقتی معشوق عشق کسی را رد کند، چه واکنشی بهتر از خودکشی...؟
Saeid
در انتخاب کتاب، دغدغه‌ها و ذکاوتش به نحوی معجزه‌آسا با آرمان‌های من همخوانی داشتند.
{بانو راد}
برای احساس كامل بودن خود به افرادی در مجاورت خود نياز داريم كه ما را به همان خوبی خودمان بشناسند، حتی گاهی بهتر از خودمان.
maryamn75

حجم

۲۴۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

حجم

۲۴۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
۳۴,۳۰۰
۳۰%
تومان