دانلود کتاب صوتی جستارهایی در باب عشق با صدای میلاد فتوحی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی جستارهایی در باب عشق اثر آلن دوباتن

دانلود و خرید کتاب صوتی جستارهایی در باب عشق

نویسنده:آلن دوباتن
انتشارات:آوانامه
امتیاز:
۳.۷از ۵۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی جستارهایی در باب عشق

«جستارهایی در باب عشق» کتابی مشهور از نویسنده و فیلسوف معروف معاصر «آلن دو باتن» است. این اثر با ترجمهٔ محمدرضا اخلاقی‌منش و گویندگی میلاد فتوحی توسط آوانامه منتشر شده است. جستارهایی در باب عشق کتابی است مهم و حتی ضروری در رابطه با عشق و چرایی عاشق‌شدن.

درباره کتاب جستارهایی در باب عشق

جستار نوشته‌ٔ کوتاه و غیر داستانی است که با برداشت شخصی نویسنده از هرآنچه دیده و آموخته همراه می‌شود. راوی داستان این رمان در پروازی از پاریس به لندن، عاشق دختری به نام کلوئی می شود. آلن دوباتن، در روند آشنایی و عاشق‌شدن این زوج، در کنار یک روایت عاشقانه، رابطهٔ آن‌ها را از دید خود و از نظر جامعه‌شناسی، روان‌شناسی و فلسفی تحلیل می‌کند:

«از آنجا که فقط جسم در معرض دید است، امید عاشق مهجور و شیدا آن است که روح نیز به جسمش وفادار و همانند آن باشد، بدین معنی که بدن دارای یک روح شایسته آن جسم باشد و آنچه که پوست نمایش می‌دهد عملاً همان چیزی باشد که هست.»

جستارهایی در باب عشق تلفیقی از داستان و فلسفه است و به سؤالات زیادی در رابطه با عشق پاسخ می‌دهد. دوباتن در این کتاب با بهره گیری از نظرات ارسطو، سارتر، ويتگنشتاين و گروچو مارکس، داستان عاشقانه‌ای بسیار خلاقانه و پرجزئیات خلق کرده که از دریچهٔ فلسفه روایت می‌شود.

این کتاب در ۲۴ فصل به شرح زیر ارائه شده و شامل درس‌هایی در مورد عشق به زبان فلسفه است:

تقدیرگرایی عاشقانه / آرمان‌گرایی / مفهوم نهفته اغواگری / اصالت / ذهن و جسم / مارکسیسم / نکته‌های اشتباه / عشق و لیبرالیسم / زیبایی / عشق سخنگو / در او چه می‌بینید؟ / تردید و ایمان / خودمانی شدن / «من»، تایید / دخالت‌های قلب / وحشت از شادی / تخفیف پیدا کردن / تروریسم رمانتیک / فراسوی نیک و بد / تقدرگرایی روانی / خودکشی / عقده عیسی مسیح / حذف کردن / درس‌های عشق 

کتاب جستارهایی در باب عشق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به دوستداران جستار، آثار دوباتن و کتاب‌هایی دربارهٔ عشق پیشنهاد می‌شود.

درباره آلن دوباتن

آلن دوباتن نویسنده‌ٔ فلسفی در سال ۱۹۶۹ در شهر زوریخ سوئیس به دنیا آمده است. او اکنون در لندن زندگی می‌کند و مشغول مدیریت در موسسه‌ٔ خود یعنی مدرسه‌ٔ زندگی است. کتاب‌های آلن دوباتن تاکنون به بیشتر از سی زبان دنیا ازجمله فارسی ترجمه‌شده‌اند.

دوباتن دوره دکتری فلسفه را در دانشگاهِ هاروارد آغاز کرد ولی برای نوشتن کتب فلسفی به زبان ساده، آن را نیمه‌کاره رها کرد. مهم‌ترین کتاب‌های آلن دوباتن، تسلی‌بخشی‌های فلسفه و هنر سیر‌و‌سفر نام دارند.

اولین کتاب آلن دوباتن به نام جستارهایی در باب عشق، در سال ۱۹۹۳ زمانی که او ۲۴ سال داشت، منتشر شد. کتابی که خیلی زود در لیست کتاب‌های پر فروش قرار گرفت و بیش از دو میلیون نسخه از آن به فروش رفت.

آلن دوباتن مؤسس مدرسه‌ای به نام مدرسه‌ی زندگی است. موضوعاتی که در مدرسه زندگی تدریس می‌شوند متنوع‌اند. اما همه‌ٔ این آموزش‌ها در راستای افزایش خودشناسی هستند.

آلن دوباتن تاکنون شانزده کتاب شبه‌داستانی منتشر کرده است. از میان این آثار، کتاب‌های جستارهایی در باب عشق، تسلی‌بخشی‌های فلسفه، هنر سیر‌و‌سفر، اضطراب منزلت، دین برای خداناباوران، سیر عشق، هنر همچون درمان و تعدادی از کتاب‌های مدرسه‌ٔ زندگی به فارسی ترجمه‌شده‌اند و همه‌ٔ‌ آن‌ها در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های بازار قرارگرفته‌اند.

کتاب‌های چگونه عشق خود را پیدا کنیم، شغل مورد علاقه، روان درمانی چیست؟ در باب اعتماد بنفس، آرامش، دربارهٔ خوب‌بودن، مصائب کار و چرا با آدم عوضی ازدواج می‌کنیم از مجموعه کتاب‌های مدرسه زندگی است.

بخشی از کتاب جستارهایی در باب عشق

«براى دانشجویان روان‌شناسى عشق هیچ زمانى غنى‌تر از حال و هوا و گیجى صبح روز بعد از واقعه وجود ندارد. اما کلوئه در مقایسه با گیجى زمان بیدار شدن از خواب کارهاى مهم‌ترى داشت. او به حمام مجاور اتاق خواب رفته بود تا موهایش را بشورد و من از صداى برخورد آب بر روى کاشى‌هاى حمام بیدار شدم. در تخت ماندم، و خودم را در میان هیئت و رایحه به جاى مانده‌ى او در ملحفه‌ها غرق کردم. صبح شنبه بود و پرتوهاى بى‌رمق خورشید ماه دسامبر از پشت پرده‌ها به درون اتاق مى‌تابیدند. این براى من یک امتیاز بود که در حریم و منزل او به خود پیچیده بودم و به چیزهایى نگاه مى‌کردم که زندگى روزانه‌ى او را پر مى‌کند، به دیوارهایى که هر روزه رو به آن‌ها از خواب بلند مى‌شود، به ساعت شماطه‌دارش، به بسته آسپرین، و به ساعت مچى و گوشواره‌هایش که بر روى پاتختى نمایان بود. عشق من در قالب شیفتگى به چیزهاى متعلق به کلوئه تجلى یافته بود. شیفتگى به نشانه‌هاى مادى یک زندگى که هنوز مى‌بایست به طور کامل آن را کشف مى‌کردم. اما به نظر مى‌رسید بى‌نهایت غنى است، و سرشار از شگفتى‌ها، زیرا موجودى خارق‌العاده همه روزه آن‌ها را لمس مى‌کرد. در یک گوشه اتاق یک رادیوى زرد درخشان قرار داشت، یک پوستر از نقاشى‌هاى ماتیس که بر یک صندلى تکیه داشت. لباس‌هاى دیشب‌اش که در کمد نزدیک آینه آویزان بودند. یک ستون کتاب‌هاى جلدِ نرم که بالاى قفسه روى هم چیده شده بودند و کمى آن طرف‌تر کلیدها و کیف دستى، یک بطرى آب معدنى و گوپى فیل عروسکى بر روى کشویى جاى داشتند. با نوعى شیفتگى خاص، نسبت به هر چیزى که متعلق به او بود عاشق شده بودم. همه‌ى آن‌ها مسحور کننده، برازنده، و متفاوت از همه‌ى چیزهایى بودند که آدم مى‌توانست به شکل عادى در فروشگاه‌ها خریدارى کند.»

معرفی نویسنده
عکس آلن دوباتن
آلن دوباتن

آلن دو باتن فیلسوف، نویسنده و مجری تلویزیونی در ۲۰ دسامبر ۱۹۶۹ میلادی در زوریخ به دنیا آمد. او نویسنده‌ی کتاب های مشهوری مانند آرامش و خودشناسی است. او فرزند ژاکلین و ژیلبر دو باتن بود. ژیلبر در اسکندریه در مصر زاده شده بود و پس از این‌که به خاطر به قدرت رسیدن جمال عبد‌الناصر مجبور به خروج از مصر شد، برای کار و زندگی به سوئیس مهاجرت کرد و هم‌بنیان‌گذار موسسه‌ی مالی-اعتباری جی‌ای‌ام شد (ثروت خانواده‌ی او در سال ۱۹۹۹ م. حدود ۲۳۴ میلیون یورو تخمین زده شد). مادر آلن متولد سوئیس و از اهالی اشکنازی و پدرش از خانواده‌ی یهودیان سفاردی‌ از شهر باتن در کاستیا و لئون بود.

نظرات کاربران

محمود
۱۳۹۹/۰۱/۱۵

من نسخه چاپی کتاب را خواندم. کتاب خسته کننده نیست، روان است و سریع خوانده می‌شود و حرف مهمی می‌زند؛ مخصوصا برای افرادی که هنوز رابطه عاشقانه‌ای را تجربه نکرده‌اند «نیمه گمشده‌ای وجود ندارد. عاشق یکدیگر خواهید شد، یا این

- بیشتر
Tahereh
۱۳۹۸/۰۴/۳۰

🔴جستارهایی در باب عشق از آلن دوباتن🔴 کتابی که احتمالا در برهه های خاصی از زندگی تاثیر گذارتر خواهد بود. برای مثال زمانی که یک رابطه ی عاشقانه تمام شد، این کتاب به شدت تسلی بخش هست. مهمترین اصل در انتخاب این

- بیشتر
همای
۱۳۹۹/۰۵/۰۱

"زمانی می کوشیم عاقل شویم که درمیابیم با این دانش متولد نشده ایم که بدانیم چگونه زندگی کنیم. بلکه زندگی مهارتی است که باید کسب شود مانند دوچرخه سواری و پیانو نواختن. خب عقل چگونه مارا راهنمایی می کند؟ به ما

- بیشتر
Zahra
۱۳۹۸/۱۲/۲۲

بد نبود ولی به درد تینیجرها یا دختر و پسرهای جوونی که هنوز ازدواج نکردن میخوره،وگرنه حرفای خیلی معمول و‌تجارت معمولی بودن

Mina
۱۳۹۸/۰۹/۰۳

فوق العاده دوسش داشتم این کتابو البته من چاپیشو خوندم و نشر نیلوفر

alefzed
۱۴۰۰/۰۱/۳۱

کتابی است که برای خانومها و اقایان جوانی که در ابتدای اشنایی هستند و یا افرادی که دچار شکست عاطفی ناشی از جدایی شده اند می‌تونه تاحدودی کمک کننده باشه.درواقع پیچیدگی ها و سادگی ها و زیروبم یک رابطه رو

- بیشتر
~Marjan~
۱۳۹۹/۰۷/۰۴

کتاب بسیار دلنشینیه و با جملات ساده و روان احساسات رو توصیف کرده ولی چیز خاصی به من یاد نداد فقط حسی که قبلا تجربه کرده بودم رو زنده کرد. کاش از نظر روانشناسی رفتارهای شخصیت های داستان رو بیشتر

- بیشتر
Sahar Deylamiazodi
۱۳۹۹/۰۴/۰۴

این کتاب را دوست داشتم اولین کتابی بود که از آلن دوباتن میخوندم ولی علاقه مند شدم که بقیه کتاب هاش را هم بخونم... بعضی قسمت های کتاب نیاز به تامل داره

کاربر 1270633
۱۳۹۸/۰۹/۰۶

binazire vaghean

الهه »»عشق کتاب
۱۴۰۱/۰۷/۱۶

کتاب خوبی بود ولی اونقد متنش جذاب نبود خیلی کشش دادم تا گوشش بدم

زمان

۸ ساعت و ۱۰ دقیقه

حجم

۴۵۱٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۸ ساعت و ۱۰ دقیقه

حجم

۴۵۱٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۸۲,۰۰۰
تومان