دانلود و خرید کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی ج‍ان‌ گ‍ری‌ ترجمه م‍ی‍ن‍ا ام‍ی‍ری‌
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی اثر م‍ی‍ن‍ا ام‍ی‍ری‌

کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی

معرفی کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی

کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی نوشته‌ی جان گری یکی از پر‌فروش‌ترین کتاب‌های چند سال اخیر است که درباره‌ی مسائل زناشویی و شناختن جنس مخالف بوده و به 50 زبان ترجمه شده است.

درباره کتاب مردان مریخی زنان ونوسی

خب بیاید تصور کنیم مردان از مریخ و زنان از ونوس آمده‌اند، سال ها قبل روزی از روز‌ها که ما یادمان نمی‌آید، مریخی ها پشت تلسکوپ نشسته بودند و سیاره‌های دیگر را نگاه و رصد می‌کردند که سیاره‌ی ونوس را کشف کردند، با دیدن اهالی این سیاره احساسی در آن‌ها بیدار می‌شود که تابه‌حال آن را تجربه نکرده‌‌ بودند. مریخی ها عاشق و دل‌باخته‌ی ونوسی ها شده و مدتی بعد سیاره‌ای اختراع کرده و راهی سیاره‌ای که تازه کشف کرده بودند می‌شوند و ونوسی‌ها با خوشحالی از آنها استقبال کردند.

جان گری نویسنده کتاب مردان مریخی زنان ونوسی معتقد است که مردان و زنان به مرور زمان از یاد بردند که از دو سیاره‌ی متفاوت‌اند و تفاوت‌های بسیاری دارند و این تفاوت‌ها آنها را جذب هم کرده، و همچنین همین تفاوت‌ها باعث و بانی مشکلاتی است که در روابط زناشویی دیده می‌شود. این کتاب یکی از کامل‌ترین کتاب‌‌ها در روابط عاطفی و زناشویی بوده به ما توضیح می‌دهد که زنان و مردان با وجود تفاوت‌هایی که دارند، با یادگیری درست آن می‌توانند رابطه‌ی عاشقانه و صمیمانه‌ای را داشته باشند.

جان گری نویسنده کتاب مردان مریخی زنان ونوسی راهکار‌های جدیدی برای کم‌شدن تنش‌ها و بیشتر شدن تاثیر عشق و علاقه را در روابط می‌گوید. این کتاب متن بسیار ساده و روانی دارد، این ویژگی سبب شده است که مترجمان زیادی خواهان ترجمه‌ی این کتاب باشند و برای همین انتخاب بهترین ترجمه کمی سخت است.

وقتی نام کتاب مردان مریخی زنان ونوسی را برای بار اول می‌شنویم، فکر می‌کنیم کتابی تخیلی است، در حالی که موضوع این کتاب روانشناسی است، حالا دلیل این نام عحیب چیست؟! بعضی ها بر‌این باورند که مردان اهل مریخ و زنان اهل ونوس‌اند، زیرا مردان در زمان انسان‌های اولیه شکار و زنان در جست‌و‌جوی پیدا‌کردن راهی برای بر‌قرار کردن ارتباط برای تربیت فرزندانشان بودند و به خاطر همین هر دو از سیاره‌هایی متفاوتند.

چرا باید کتاب مردان مریخی زنان ونوسی را مطالعه کنیم؟

شاید نام کتاب مردان مریخی زنان ونوسی ما را به اشتباه بیاندازد، ولی برخلاف ظاهر نام کتاب بیانات کتاب بسیار جدی و علمی است و این کتاب برای زوج های جوانی که قصد زندگی مشترک را دارند، مناسب است، زیرا تمام مهارت های لازم برای زندگی مشترک را آموش داده است. جان گری از بیان ساده استفاده کرده، اما در عین حال تمامی سخنانش ریشه‌ی علمی دارند.

خواندن این کتاب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب مردان مریخی زنان ونوسی را به زوج‌هایی که مشکلاتی را در رابطه حس کرده و در فکر جدایی هستند، کسانی که به‌تازگی رابطه‌ی زناشویی را شروع کرده‌اند و یا می‌خواهند عشقی را که در روز‌های اول آشناییشان تجربه کرده‌اند زنده کنند، پیشنهاد می‌کنیم.

اگر کتاب روانشناسی دوست دارید و اعتقاد بر این دارید که مهارت‌های زندگی را با کتاب می‌توان یاد گرفت به قطع یقین مطالعه این کتاب به کارتان خواهد آمد.

درباره جان گری

دکتر جان گری مشاور، سخنران و نویسنده‌ای آمریکایی است که با انتشار کتاب مردان مریخی و زنان ونوسی به شهرت رسید. او در ابتدا یک کشیش مذهبی بوده است که در خانواده‌ای با پرجمعیت بزرگ شده است. در دهه‌ی 1970 دستیار ماهاریشی یوگی بوده است، او یکی از بنیان‌گذاران مدیتیشن سبک ترنسندتال است. او موسسه‌‎ی مشاوره مریخ و ونوس را تاسیس کرد، کار این موسسه این است که به زنان و مردان روش‌ها و مشاوره‌هایی بدهد که آن‌ها بتوانند رابطه‌ی بهتر داشته باشند.

جان گری برادری مبتلا به بیماری دو‌قطبی داشته که مدیتیشن او را درمان نکرده، برای همین او تصمیم گرفت به‌خاطر کمک به برادرش شغلش را تغییر و تصمیم گرفت در دانشگاه رشته‌ی روانشناسی بخواند. به‌شرایط خاص خود در خانواده یعنی بزرگ شدن با پنج برادر و کشیش بودنش موجب می‌شد که وقتی اطراف زنان بود، معذب شده و حس کند آن‍ها از سیاره‌ای دیگر هستند و برای همین هم نام کتابش را مردان مریخی و زنان ونوسی گذاشت.

جان وقتی که به حرف بیمارانش گوش می‌داد، متوجه می‌شد که بیشتر ناراحتی آن‌ها از این مسئله است که همسرانشان معممولا به حرف‌های آن‌ها گوش نمی‌دهند، برای همین او از روانشناسی معکوس استفاده کرد و سعی کرد بیشتر سوال پرسیده و به حرف‌های آنان گوش بدهد. او بنیادهای مشترک در اندیشه‌ی لیبرال را فردگرایی، تساوی‌گرایی و جهان‌گرایی می‌شمارد. ویژگی فرد‌گرا بودن به‌خاطر اولویت اخلاق بر زندگی ما انسان‌ها است و رویایی با فشار ناشی از جمع‌گرایی سوسیالیست‌‌ها را پا به عرصه‌ی وجود گذاشت و ویژگی تساوی‌گرا بودن نشانه‌ی فلسفه‌ی اخلاقی است که همه‌ی انسان‌ها باید موقعیت‌های یکسانی داشته باشند و به یک میزان به خاطر انسان بودنشان ارزشمند تلقی بشوند و ویژگی جهان‌گرا بودن تأکید بر‌ این دارد که تمام انسان‌ها، به دلیل تفاوت‌های فرهنگی و منطقه‌ای باز هم با یکدیگر برابرند.

نظر جان گری این است که دموکراسی و بازار آزاد با هم شریک که نیستند که هیچ، بلکه رقیب هم هستند. او مالکیت خصوصی را نماد آزادی فردی در ابتدایی‌ترین شکل آن می‌داند. همچنین او یک خداناباور است و خودش را از بقیه‌ی خداناباوران جدا می‌داند و در سال 2018 کتاب هفت نوع الحاد را در‌باره‌ی همین موضوع نوشت.

از آثار جان گری می‌توان به چیزهایی که مادرم نگفت و پدرم نمی‌دانست، بچه‌های بهشتی و چگونه به همسر خود عشق بورزیم اشاره کرد.

فهرست کتاب مردان مریخی زنان ونوسی

مردان مریخی، زنان ونوسی شناخت تفاوت ها برقراری ارتباط همکاری بیشتر در خود فرو می‌روند تصدیق و تایید توجه و درک

بخش‌هایی از کتاب مردان مریخی زنان ونوسی

به اشتباه توقع داریم اگر همسرمان به ما عشق می‌ورزد، باید همان رفتاری را داشته باشد که ما در مورد او ابراز می‌کنیم. همین نگرش است که بارها و بارها یاس و نومیدی را برایمان به ارمغان می‌آورد و ما را از گفتگو راجع به تفاوت‌های یکدیگر باز می‌دارد. به اشتباه توقع داریم اگر همسرمان به ما عشق می‌ورزد باید همان رفتاری را با ما داشته باشد که ما با او داریم.

گوش کردن مهارتی مهم است و باید آن را تمرین کرد. ولی بعضی اوقات مرد چنان تحت فشار روحی قرار دارد که قادر نیست گله و شکایت زن را جور دیگری تفسیر کند. در چنین مواقعی مرد نباید به گوش کردن ادامه بدهد بلکه می‌تواند با مهربانی بگوید: «الان وقت مناسبی نیست، اجازه بده که در وقت دیگری به حرف‌هایت گوش بدهم.»

گاهی اوقات تا موقعی که زن لب به سخن باز نکرده مرد نمی‌داند تحمل شنیدن حرف‌های او را دارد یا نه. در این‌گونه مواقع نیز مرد نباید به شنیدن ادامه دهد؛ زیرا این کار به نفع هردو آن‌هاست. باید با آرامش بگوید: « واقعا دوست دارن به حرف‌هایت گوش بدهم، ولی در حال حاضر این کار برایم خیلی سخت است. فکر کنم به کمی وقت نیاز دارم تا به حرف‌هایی که گفتی بیاندیشم.»

نظرات کاربران

narges
۱۳۹۸/۱۱/۱۱

کدوم ترجمه این کتاب روان هست؟کسی خونده ترجمه های مختلفشو؟

علاقه مند کتاب
۱۳۹۷/۰۸/۰۸

یک کتاب فوق العاده ... ااگر تابه حال درزمینه همسرداری و شناخت مرد ها و زن ها کتابی مطالعه نکردید... اولین پیشنهاد من این کتاب هست... کتاب با مثال و توضیحات خوب تفاوت های نگرشی،رفتاری زن ها و مرد ها رو اموزش

- بیشتر
🌻سپیده 🌻
۱۳۹۶/۰۲/۱۷

سلام.عصر بخیر چاپیشو دارم و باید بارها با دقت خوندش!! خواهشا سرسری نخونید...

Emma
۱۳۹۷/۱۰/۱۱

داخل کتابخانه قرارش بدین لطفا

محمد بابائی
۱۳۹۹/۰۱/۱۵

کد تخفیف Z9837SVMSZX75 Z98UGS4PAF8PV Z98ZHRH1YQ74B

Neda Po
۱۳۹۶/۱۰/۰۸

نسخه چاپی این کتاب رو دارم بسیار کاربردی هستش و من خودم به شخصه به توصیه هاش عمل کردم و خوشبختانه نتایج خوبی حاصل شد

do01
۱۳۹۶/۰۲/۲۲

کتاب خیلی خوبیه من وانشجو بودم از کتابخونه گرفتم خوندم، دید خوبی برای درک طرف مقابل به آدم میده

pirhadi
۱۳۹۸/۰۳/۰۵

کتاب خیلی خوبی بودومارو نسبت به جنس مخالف واقعااشنامیکنه

نگار رستمی
۱۳۹۷/۰۸/۱۸

کتابی بسیار آموزنده که تمامی خانمها و آقایان بهتر است برای درک روابط با جنس مخالف مطالعه کنند

نیلوفر معتبر
۱۴۰۰/۱۲/۰۵

این کتاب، نه تنها برای افراد متاهل مناسبه، بلکه برای افرادی که میخوان در کل ارتباط خوبی با جنس مخالفشون داشته باشن، میتونه خیلی کمک کننده باشه؛ این جنس مخالف میتونه اعضای خانواده، همکار، دوست و... باشه. چرا که این

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۵)
همان‌طور وقتی که یک مرد تحت فشار روحی قرار می‌گیرد، دوست دارد ذهنش را فقط روی یک مسئله معطوف و سایر مسائل را فراموش کند، زن هم که تحت فشار و استرس قرار می‌گیرد تمایل دارد که به بیان مسائل بپردازد و غرق تمام مشکلات می‌شود. او بدون اینکه فکرش را به حل مشکل متمرکز سازد، فقط با حرف زدن درباره‌ی آن حالش بهتر می‌شود. او هنگام حرف زدن احساساتش را بررسی می‌کند و درمی‌یابد که واقعا چه چیزی ناراحتش کرده‌است و ناگهان به آرامش خاطر می‌رسد.
نگار رستمی
یک مرد با حل مشکلات همسرش می‌خواهد به او کمک کند تا احساس بهتری داشته باشد، می‌خواهد فرد مفیدی برای او باشد. وقتی توانایی‌هایش در حل مشکلات همسرش مفید واقع می‌شود، خود را شایسته‌ی عشق و محبت او می‌بیند. وقتی یک مریخی راه‌حل ارائه می‌دهد ولی ونوسی را همچنان ناراحت و آشفته می‌بیند دیگر گوش دادن به حرف‌های همسرش برای او بسیار مشکل می‌شود؛ زیرا راه‌حل او قابل قبول نبوده و به همین دلیل احساس می‌کند اصلاً آدم مفیدی نیست. او حتی به این مسئله فکر نمی‌کند که تنها با گوش دادن به حرف‌های همسرش از روی همدلی و علاقه می‌تواند حامی او باشد. مریخی نمی‌داند که در ونوس صحبت کردن درباره‌ی مشکلات مشورت و درخواست راه‌حل نیست.
بهداد رحمانی
مردها هنگامی انگیزه پیدا می‌کنند که احساس کنند به آن‌ها نیاز دارند، در حالی که زن‌ها وقتی انگیزه پیدا می‌کنند که مورد مهر و محبت قرار بگیرند.
minoo_tt
زن به همدردی نیاز دارد، اما مرد فکر می‌کند که او به دنبال راه‌حل می‌گردد.
Ali Jamali
ما به اشتباه فکر می‌کنیم که اگر همسرمان ما را دوست دارد، پس باید رفتار و عکس‌العمل‌هایش نسبت به ما درست همان‌طوری باشد که وقتی ما کسی را دوست داریم از خود بروز می‌دهیم. این نوع نگرش باعث می‌شود ما نسبت به یکدیگر دلسرد و نومید شویم و نتوانیم درباره‌ی تفاوت‌های‌مان با عشق و علاقه صحبت کنیم.
نگار رستمی
یکی از مهم‌ترین هنرهایی که یک مرد باید آن را فرا بگیرد، گوش دادن به احساسات و عواطف زن و برداشت درست از آن‌ها می‌باشد. او با این کار خود بهتر می‌تواند با همسرش ارتباط برقرار کند. البته، باید در نظر داشت که گوش دادن هنری است که احتیاج به تمرین کردن دارد.
نگار رستمی
۴. وقتی زن می‌گوید: «احساس می‌کنم که انگار برات مهم نیستم.» مرد در جواب می‌گوید: «واقعا که خیلی مسخره است، معلومه که برام مهمی.» استدلال مرد این است که احساس همسرش بی‌مورد است. زیرا او به دنبال راه‌حلی است که به نفع همسرش هم هست. مرد متوجه نیست که وقتی ذهنش را تنها معطوف یک مسئله می‌کند و مسائلی را که موجب آزار همسرش می‌شود نادیده می‌گیرد، هر زن دیگری هم که به‌جای او باشد تقریبا همین واکنش را از خود نشان می‌دهد و آن را به خودش می‌گیرد و احساس می‌کند که وجودش بی‌اهمیت است.
کاربر ۱۱۸۰۴۵۴
اکنون به‌طور خلاصه به دو اشتباه بزرگ و رایج که در روابط زناشویی به چشم می‌خورند می‌پردازیم: ۱. وقتی زن ناراحت است مرد تبدیل به آقای چاره‌ساز می‌شود و سعی می‌کند برای رفع مشکل همسرش راه‌حل ارائه بدهد. اما نمی‌داند که با این کار احساسات زن را جریحه‌دار می‌سازد. ۲. وقتی مرد اشتباه می‌کند زن به کمیته‌ی بهبود و اصلاح خانواده تبدیل می‌شود و بدون اینکه از او خواسته باشند، انتقاد و پیشنهاد می‌کند
کاربر ۱۱۸۰۴۵۴
وقتی زن یا شوهر تغییر مثبتی پیدا کند، همسرش هم تغییر می‌کند و این مسئله یکی از عجایب زندگی است. وقتی که شاگرد آماده است، معلم از راه می‌رسد. وقتی سؤالی پرسیده می‌شود، جواب را نیز می‌توان شنید.
minoo_tt
یکی از علل پناه بردن مردها به اعماق درون‌شان برای حل مشکلات‌شان است. اگر آنان از رضایت همسرشان مطمئن باشند، وقت کمتری را در غار تنهایی برای حل مشکلات‌شان سپری می‌کنند. چرا که همسرشان مشکلی ندارد تا بخواهد برای حل آن نیز وقت بگذارد. در این زمینه هر کاری که زن را سرگرم کند و به او احساس خوبی بدهد برای مرد کمک محسوب می‌شود.
نگار رستمی

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۳۶۴ صفحه

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۳۶۴ صفحه

قیمت:
۱۲۸,۰۰۰
تومان