دانلود و خرید کتاب آنٰ‌چه اتفاق افتاد هیلاری رودهام کلینتون ترجمه فاطمه قربانپور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آنٰ‌چه اتفاق افتاد اثر هیلاری رودهام کلینتون

کتاب آنٰ‌چه اتفاق افتاد

معرفی کتاب آنٰ‌چه اتفاق افتاد

هیلاری رادهام کلینتون (-۱۹۴۷) زن انتخاب‌های سخت لقب گرفته‌است؛ ازدواج با بیل کلینتون، نامزدی ریاست جمهوری، قبول پست وزارت خارجه اوباما، فرستادن یگان ویژه دریایی به پاکستان برای دستگیری اسامه بن لادن، مداخله نظامی در لیبی که اتفاقاً تبعات منفی بسیاری داشت و...، بخشی از کارنامه‌های کاری اوست. همراهی وی با سیاست‌های دولت متبوع خود که از خلال خاطرات وی نیز پیداست، پیرنگ تابلوی زندگی او را واضح‌تر می‌سازد. حتی هنگامی که از واژه‌های دل‌انگیزی چون آزادی و دموکراسی سخن می‌گوید. همراهی با سیاست‌های نتانیاهو و دوستان دست راستی لجوج وی، مقابله با سیاست هسته‌ای ایران برای جلوگیری از رویه‌ای که شاید کشورهای منطقه از آن پیروی کنند، ایجاد بحران‌های ساختگی برای تسلط دوباره بر آسیا و... نشانهٔ روشنی بر تایید سخنان اوباما برای انتخاب هیلاری است. کتاب «آن‌چه اتفاق افتاد»، چنان که هیلاری کلینتون می‌گوید: فقط داستان او از شکستی است که در انتخابات سال ۲۰۱۶ خورده است. اما این همهٔ ماجرا نیست. وی به درستی می‌گوید که بررسی کامل و جامع آنچه در این انتخابات رخ داد کار او نیست چراکه وی جزیی از این واقعه است لذا نمی‌توان آن را به طور کامل و جامع تحلیل کند. بخش‌هایی از این اثر: نوشتن این کتاب ساده نبود. تمام روزهایی که کاندیدای ریاست‌جمهوری بودم می‌دانستم که میلیون‌ها نفر روی من حساب کرده‌اند و فکرش را هم نمی‌توانستم بکنم که ناامیدشان کنم. اما کردم. نتوانستم. از پسش برنیامدم و باید بقیهٔ عمرم بارش را به دوش بکشم. در این کتاب از لحظاتی در کمپین نوشته‌ام که دلم می‌خواهد می‌توانستم برگردم و تغییرشان دهم. تلاش کرده ام از اشتباهاتم درس بگیرم. همانطور که در این کتاب خواهید دید اشتباهات زیادی وجود دارد که فقط و فقط متعلق به من هستند. می دانم که برخی نمی خواهند چیزی از این مسائل بشنوند مخصوصا از من. اما باید همه چیز را تمام و کمال بدانیم. همیشه از اینکه نامزد حزب دموکرات بودم و از هموطنان امریکایی ام ۶۵۸۴۴۶۱۰ رای دریافت کردم شکرگزار هستم. این میزان رای- بیشترین رایی که بعد از باراک اوباما یک کاندیدا دریافت کرده است- ثابت می‌کند که قباحتی که در سال ۲۰۱۶ با آن روبه رو بودیم کشورمان را تعریف نمی‌کند.

نظرات کاربران

مجتبی
۱۳۹۹/۰۱/۳۱

کتاب دارای غلطهای املایی فراوان و بعضا انشایی است انتظار بارگذاری کتابهای با انشاو املای صحیح مورد انتظاره به قدری ترجمه کتاب بد بود که کتاب رو نیمه کاره رها کردم

فاطمه
۱۳۹۹/۰۲/۰۲

خیلی یکنواخت و خسته کننده بود.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵۸)
باید سخت باشد. اگر سخت نباشد هرکسی می‌تواند از پسش بر بیاید. سختی است که فوق العاده اش می‌کند.
کاربر ۱۴۹۷۳۲۰
دلم می‌خواهد به اندازه‌ای زنده بمانم که شاهد پیروزی یک زن باشم.
کاربر ۳۷۱۳۸۳۲
زن بودن ساده نیست. باید مردانه فکر کنی، زنانه رفتار کنی، شبیه یک دختر جوان باشی، و مثل یک اسب کار کنی. تابلویی که در خانه‌ام آویزان است.
سامیار لایقی قرحی
گوش سپردن به حرف‌های ترامپ تقریباً این حس را داشت که گویی دیگر چیزی به نام حقیقت وجود ندارد. هنوز هم همان حس را دارد.
هدی✌
نشستن در مراسم و تماشای تحلیف دونالد ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهور بعدی چه‌قدر دردناک خواهد بود. سرسختانه جنگیده بودم تا شاهد چنین اتفاقی نباشم. اعتقاد من این بود که او خطری واضح و آشکار هم برای کشور و هم دنیاست. حالا بدترین اتفاق ممکن افتاده بود و او در آستانهٔ ادای سوگند به‌عنوان رئیس‌جمهور بود.
هدی✌
اکنون هروقت مردم از من می‌پرسند حالم چطور است می‌گویم به عنوان یک امریکایی از همیشه نگران تر هستم. اما به عنوان یک فرد حالم خوب است.
هدی✌
«پرونده سیاست خارجی آمریکا را در هر جا که باز کنیم وضع را به همین قرار می‌بینیم. اول زبان‌آوری و سخنان فریبنده و اندکی اقدام ترقی‌خواهانه و بعد اغلب رفتاری مزورانه و مرتجعانه»(لئوهیوبرمن ۱۳۹۳؛ ۴۸۰)
هدی✌
«آمریکا یکی از ۱۹۰ کشور عضو سازمان ملل است، جمعیت آن به تقریب ۳۱۸ میلیون نفر در سال ۲۰۱۰ میلادی برابر با ۴/۳ درصد جمعیت کل دنیا است. در عین حال بودجه نظامی آن در سال ۲۰۱۴ میلادی از مجموع بودجه نظامی تمام کشورهای دنیا بیشتر بوده است.»
هدی✌
ونالد ترامپ را از سال‌ها پیش می‌شناختم اما هرگز تصورش را نمی‌کردم که روی پلکان عمارت پارلمان بایستد و به‌عنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده سوگند یاد کند. زمانی که نمایندهٔ مجلس سنا بودم عضو ثابت مجلس نیویورک بود مثل خیلی از سرمایه‌داران با نفوذ شهر فقط کمی پرزرق‌وبرق‌تر و خودنماتر. سال ۲۰۰۵ ما را به جشن عروسی‌اش با ملانیا در پام بیچ فلوریدا دعوت کرد. هیچ دوستی‌ای با هم نداشتیم بنابراین گمان کردم می‌خواهد تا جایی که ممکن است از قدرت آشنایی با ستاره‌ها (افراد معروف) بهره ببرد.
هدی✌
باید سخت باشد. اگر سخت نباشد هرکسی می‌تواند از پسش بر بیاید. سختی است که فوق العاده اش می‌کند.
هدی✌

حجم

۵۷۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۵۴ صفحه

حجم

۵۷۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۵۴ صفحه

قیمت:
۲۹,۵۰۰
تومان