دانلود و خرید کتاب گزینه های سخت (جلد اول) هیلاری رودهام کلینتون ترجمه سیده‌نسترن پزشکی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گزینه های سخت (جلد اول) اثر هیلاری رودهام کلینتون

کتاب گزینه های سخت (جلد اول)

معرفی کتاب گزینه های سخت (جلد اول)

کتاب الکترونیکی «گزینه های سخت (جلد اول)» نوشتهٔ هیلاری رودهام کلینتون با ترجمهٔ سیده‌نسترن پزشکی در انتشارات آزادمهر چاپ شده است. این اثر به بررسی بحران‌ها، انتخاب‌ها و چالش‌هایی که هیلاری کلینتون در طول چهار سال در پست وزارت امور خارجه آمریکا با آن‌ها روبه رو بوده، می‌پردازد و دربارهٔ گزینه‌هایی‌ صحبت می‌کند که هیلاری کلینتون به عنوان وزیر امور خارجه انتخاب کرده است و آن تصمیماتی است که رئیس جمهور اوباما و رهبران دیگر سراسر دنیا گزیدند. او در این کتاب از همکاری نزدیکش با اوباما، بحران اقتصادی جهان، چین به عنوان یک قدرت جدید جهانی و انقلاب‌های منطقه خاورمیانه سخن گفته است.  بعضی از فصل‌های این کتاب راجع به رخدادهایی است که در رأس خبرها بودند و فصل‌های دیگر دربارهٔ رخدادهای فرعی هستند که ادامه خواهند یافت تا دنیای ما را برای نسل‌های آینده تعریف نمایند.

درباره کتاب گزینه های سخت (جلد اول) 

کلینتون پس از بسته شدن پروندهٔ انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۰۸ قصد داشت که به کار خود در مجلس سنای آمریکا ادامه دهد اما در کمال شگفتی، رقیب سابقش در کسب نمایندگی حزب دموکرات و رییس جمهور تازه انتخاب شده ی آمریکا، باراک اوباما، از او خواست تا در سِمت وزیر امور خارجه مشغول به کار شود.

او می‌گوید: :«در منصب وزیر امور خارجه، گزینه‌ها و چالش هایمان را در سه مقوله می‌اندیشیدم: مشکلاتی را که از جمله دو جنگ و بحران مالی جهانی به میراث برده بودیم: رخدادهای تازه و اغلب غیر مترقبه و تهدیدات ناگهانی از سوی شن‌های روان خاورمیانه گرفته تا آب‌های لرزان اقیانوس آرام، فضای مجازی (سایبری) در نقشه نیامده و فرصت‌های ارائه شده توسط یک شبکهٔ فزایندهٔ جهانی که می‌توانست پایه گذار شکوفایی اقتصادی و رهبری آمریکا در قرن بیست و یکم میلادی باشد.»

 بخشی از کتاب نیز به خاطرات او از سفر به ۱۱۲ کشور جهان اختصاص دارد که به عقیده‌ٔ نگارنده، همه این سفرها برای محقق شدن اهداف حقوق بشری و نیز مشارکت زنان و جوانان صورت گرفته است. وزیر امور خارجه سابق امریکا، در آن توضیح می‌دهد که چگونه تلاش‌هایش در برمه گام به گام به نتیجه می‌رسد و چگونه برای فرآیند صلح میان تندروهای اسراییلی و رهبران فلسطین تلاش می‌کند و به نتیجه نمی‌رسد. کلینتون در این کتاب از چین به‎‌عنوان بزرگ‌ترین رقیب جهانی‌اش با احترام یاد می‌کند، در عین حال می‌شود نارضایتی و حتا خشم‌اش از پوتین و دیکتاتورهای امریکای لاتین را درون سطرهای کتاب دریافت.

کتاب گزینه های سخت (جلد اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای پژوهشگران حوزه‌های تاریخ، جامعه شناسی، علوم سیاسی و علاقه‌مندان به مطالعهٔ زندگی‌نامهٔ سیاست‌مداران پیشنهاد می شود.

بخشی از کتاب گزینه های سخت (جلد اول)

تا زمان دیدارمان چهارسالی می‌شد که باراک را می‌شناختم که دو سالش را به مجادله (مذاکرات پارلمانی) با یکدیگر سپری کردیم. مانند خیلی از آمریکایی‌ها من تحت تاثیر سخنرانی او در سال ۲۰۰۴ م در گردهمایی میثاق ملی دموکراتیک بوستون قرار گرفتم. در اوائل همان سال، از مبارزهٔ مجلس سنای وی با میزبانی یک سرمایه گذار در خانه‌ مان در واشینگتن و حضور در گردهمایی شیکاگو از او حمایت کردم. در منصب سناتوریم، با گذر زمان من عکسی از وی، میشل و دختران آن‌ها و خودم را نگه داشته بودم که در مراسم شیکاگو گرفته شده بود که مایهٔ تعجب بسیاری شد. عکس جایی بود که من هنگامی‌که پس از مرحله مقدماتی به سنا به صورت تمام وقت برگشتم جا گذاشته بودم. به عنوان دو همکار، با هم بر سر اولویت‌های مشترک و قوانین چندی کار کرده بودیم. پس از گردباد کاترینا من و بیل، باراک را دعوت کردیم تا در هیوستون همراه با رییس جمهور (سابق) جورج ایچ دبلیو و باربارا بوش به ما بپیوندد تا به دیدار از خانه راندگان طوفان برویم و با مسئولین مدیریت وضعیت اضطراری ملاقات نماییم.

هر دو وکیل‌هایی بودیم که به عنوان فعالان مردمی در جهت عدالت اجتماعی کارمان را شروع کردیم. در اوائل کارم در صندوق حمایت کودکان که در آن رای دهندگان هیسپانیک ثبت نام کرده بودند و افراد فقیری را نمایندگی می‌کردند، به عنوان وکیل مددکار حقوقی در تکزاس کار می‌کردم.

باراک سازمان‌دهندهٔ انجمن جبههٔ جنوب شیکاگو بود. ما روایت‌ها و تجربه‌های شخصی بسیار مختلفی داشتیم. اما، ایدهٔ از مد افتادهٔ مشترکی داشتیم که خدمات عمومی تلاشی اصیل است و بر چانه زنی اساسی در قلب رویای آمریکایی عمیقا باور داشتیم: مهم نیست تو که هستی یا اهل کجایی، اگر سخت کار کنی و نقش خود را بر پایهٔ قواعد ایفا نمایی، فرصت خواهی داشت تا یک زندگی خوب برای خود و خانواده ات بسازی.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۶۱۸ صفحه

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۶۱۸ صفحه

قیمت:
۱۴۸,۰۰۰
تومان