دانلود و خرید کتاب رونالدو ظهور یک برنده مایکل پارت ترجمه ماشااله صفری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رونالدو ظهور یک برنده اثر ماشااله صفری

کتاب رونالدو ظهور یک برنده

نویسنده:مایکل پارت
انتشارات:نشر گلگشت
امتیاز:
۴.۱از ۸۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب رونالدو ظهور یک برنده

«ظهور یک برنده» نوشته مایکل پارت (-۱۹۴۹) درباره زندگی شخصی و حرفه‌ای کریستیانو رونالدو دوس سانتوس آویرو (-۱۹۸۵) بازیکن فوتبال اهل کشور پرتغال است که در پست مهاجم برای رئال مادرید و تیم ملی پرتغال بازی می‌کند. او توانسته بسیاری از رکوردهای تاریخ فوتبال جهان را جابه‌جا کند.

رونالدو در سال ۲۰۰۹ با انتقال ۸۵ میلیون پوندی‌اش (۹۴ میلیون یورو، ۱۳۱٫۶ میلیون دلار) از منچستر یونایتد به رئال مادرید، به گران‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان تبدیل شد. رکوردی که بر اساس گزارش‌های منتشر شده، با انتقال ۱۰۰ میلیون یورویی گرت بیل از تاتنهام به رئال مادرید در سال ۲۰۱۳، شکسته شد. با حقوق سالیانه ۲۱ میلیون یورو، دارای بالاترین درآمد بین بازیکنان فوتبال جهان است و رقم قیدشده در قرارداد وی برای جدایی از رئال مادرید، ۱ میلیارد یورو می‌باشد. در حال حاضر، برخی وی را بهترین بازیکن فوتبال در جهان و یکی از بهترین‌های تاریخ فوتبال می‌دانند.

در بخشی از کتاب می‌خوانید:

در یکی از روزهای بهاری که کریستیانو شش ساله شد، کش و قوسی به خود داد و از تختش پایین پرید. صدای پدر و مادرش را شنید که در آشپزخانه جر و بحث می‌کنند. پدر دوباره بیش از حد نوشیده بود. وقت نهار بود و مادر غذا را آماده می‌کرد. دعوای آنها همیشه سرِ پول بود. مادرش التماس می‌کرد که پدر از نوشیدن دست بکشد، بیشتر پولی که از باغبانی و تدارکات تیم محلی به دست می‌آورد صرف الکل می‌شد و حقوق مادرش صرف غذا و اجاره خانه که هرگز کافی نبود. از صبح تا شب کار می‌کرد و همیشه در حال پخت و پز یا تمیز کردن خانه بود. به سختی کار می‌کرد و هر آنچه در توانش بود برای خانواده انجام می‌داد. ولی پدر کمکی نمی‌کرد.

پدر قول می‌داد که دیگر ننوشد، اما هرگز به قولش عمل نمی‌کرد. غم انگیز بود. زمانی که مست می‌کرد ترسناک می‌شد و کریستیانو از این حالت متنفر بود. به پدرش نگاه می‌کرد و می‌دانست که خودش نیست. کریستیانو عاشق او بود و امید داشت روزی این عادت بد را ترک کند.

نظرات کاربران

حسین(ع) همه جا با ماست
۱۳۹۹/۰۱/۲۷

سلام بنظرم 20% از شخصیت برنده کریستیانو رونالدو تو این کتاب اومده و من واسه همین مقدارش هم میگم جالبه و ارزشش رو داره خیلی خلاصه(بنظرم این آدم ارزشش رو داره که پر محتواتر و عمیق تر به زندگی تلاشگرانه و تفکر

- بیشتر
لیلاچشمی
۱۳۹۹/۰۲/۰۱

بهترین یعنی رونالدو

Ghasem
۱۳۹۹/۰۹/۰۲

شخصا رونالدو برام ، از نظر انگیزش و امید به زندگی شخص بزرگ و مهمی هست. این کتاب زندگی قبل شهرتش رو به خوبی توضیح داده.

•رضی•
۱۳۹۹/۰۱/۲۳

خیلی عالی و زیبا نوشته شده بود،و توصیه میکنم غیر فوتبالی ها هم این کتاب رو بخونن. معجون تلاش و پشتکار در لا به لای سطر های این کتاب به انسان تزریق میشه،و ماجرا زمانی جالب تر میشه که این تلاش

- بیشتر
لطفا کتاب های بیشتری از دوازدهم بزارید
۱۳۹۹/۰۱/۲۹

رونالدو همیشه بهترینه

سمیه کوزه گر
۱۳۹۹/۰۱/۲۴

عالی

علی
۱۳۹۸/۰۲/۱۰

واقعا رونالدو را دوست دارم.مخصوصا اینکه کفش طلا را فروخت و کمک کرد به مردم مظلوم فلسطین. یعنی باید توی موقعیت باشی و این کار را انجام بدی تا عیارت معلوم بشه💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜

:-)
۱۳۹۹/۰۱/۰۷

سلام خیلی مختصر و مفید بود...گرچه دوست دارم ی کتاب کامل تر از زندگیش بخونم...شخصیت خاص و جالبی داره...زنده باد پشتکار و صبوری...

Hamed
۱۳۹۹/۰۱/۰۳

کتاب خلاصه و خوبی بود و خسته نمیشید کریس و منچستر هم که یکدونست!

کاربر matin
۱۳۹۹/۰۹/۱۹

عالی چون عالیه همیشه عالیه عالی عالی

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۷)
«می‌دونی، همیشه یکی هست که کار رو برات سخت کنه، سوال اینجاست که چطور مقابلش عکس العمل نشون بدی.»
:)
از پشت سرش صدای سوتی شنید، برگشت، پدرش در حال برگشتن از آندورینا بود. خوزه دینیس دست تکان داد ساک ورزشی اش را روی زمین انداخت و دستانش را مانند عقابی بزرگ باز کرد. کریستیانو فریاد زد «پدر!» و طرف پایین تپه شروع به دویدن کرد. وقتی رسید اجازه داد پدرش او را در آغوش بکشد. هیچ حسی بهتر از این برای کریستیانو در دنیا وجود نداشت.
ilia refahi
کریستیانو چنگالش را زمین گذاشت: «سیر شدم!» همه به بشقابش که هنوز غذا در آن بود نگاه کردند. دولورس باکالائو درست کرده بود. غذای سنتی پرتغال تشکیل شده از نوعی ماهی، سیب زمینی و تخم مرغ. اما این هفته پولی برای خرید ماهی نداشتند، پس غذا بدون ماهی بود و کریستیانو با وجود اینکه پنج ساله بود فرق یک بشقاب پر از سبزیجات را با باکالائو می دانست. خوزه دینیس و دولورس دو سر میز نشسته بودند و چهار بچه در دو طرف آن. کریستیانو کنار پدر بود. دولوروس در حالی که به همسرش نگاه می کرد گفت: «غذاتو تموم کردی؟» کریستیانو سری تکان داد و با توپی که زیر پایش بود بازی کرد. خوزه دینیس در حالی که چنگالی پر از سبزیجات در دست داشت گفت: «اگر می خوای بازی کنی، به انرژی نیاز داری و میدونی، نمی تونی از هوا انرژی بگیری. باید سبزیجات بخوری.» دولورس گفت: «دو تیکه سیب زمینی و دوتیکه تخم مرغ بخور و لیوان شیرت رو تموم کن.» کریستیانو کمی تخم مرغ و سیب زمینی در دهانش گذاشت و قبل از اینکه آن را بجود کمی دیگر تپاند. شمردن بلد بود و معنی کمی را می‌دانست. صورتش شبیه همستر شده بود، دهانش آنقدر پر بود که به سختی می‌توانست بجود.
beni.survive
«یه لحظه صبر کن! موضوع هم تیمی‌هات هستن، درسته؟ ولی می‌دونی؟ اینجا هیچ پسری نیست که به خوبی تو بازی کنه.» کریستیانو گفت: «می‌دونم، برای همین عصبانیم.» -از هم تیمی‌هات؟ - نه از دست خودم. برای اینکه از اونا عصبانییم.
me
دولورس در آشپز خانه بود و سبزیجات خرد می‌کرد. صدایی که از دستشویی می‌آمد چی بود؟ چاقو را زمین گذاشت و سمت درِ بسته دستشویی رفت و فریاد زد: «اون تو چی کار می‌کنی؟» کریستیانو جواب داد: «تمرین می‌کنم!»
beni.survive
«یکی از خصوصیات کریستیانو که کمتر به آن توجه می‌شود، شجاعت و شهامت اوست. شهامت در فوتبال، مانند زندگی، از راه‌های زیادی خود را اثبات می‌کند. اما شهامتِ حرکتِ رو به جلو، بدون توجه به مشکلات وسختی‌ها، شهامتی است که کریستیانو به خوبی می‌شناسد. بازیکنان بسیار کمی چنین شهامتی دارند. عده‌ای بر این باورند که بزرگترین شهامت در فوتبال، شهامت در گرفتن توپ است. اما مهم ترین نوع آن، شهامت نگه داشتن توپ است. این چیزی است که رونالدو دارد. چیزی که تمام بازیکنان بزرگ فوتبال دارند.»
:)
فوتبال همیشه او را خوشحال می‌کرد. این راه فرار بود- راهی برای فراموشی افسردگی و سایه‌ها. خیابان درخشان و پرنور بود. بازی در خیابان خوشبختی مطلق بود. آنجا می توانست ساعت ها بازی کند و زندگی سخت خانه را فراموش کند.
:)
یک تاکسی بوق زنان نزدیک می‌شد و آدلینو و کریستیانو از سر راهش کنار رفتند. بعد از اینکه ماشین رد شد بازی ادامه پبدا کرد و به محض اینکه کریستیانو صاحب توپ شد دو مدافع به او حمله ور شدند. باید راهی برای عبور از آنها پیدا می‌کرد، دروازه در بالای زمین بود پس به همان سمت شروع به حرکت کرد. ماشین قراضه‌ای کنار زمین بود، کریستیانو در یک لحظه توپ را به ماشین کوبید و دوباره آن را گرفت و به این ترتیب دو مدافع را جا گذاشت. آدلینو هاج و واج کریستیانو را نگاه کرد و پرسید: «چطور یک همچین چیزی به ذهنت می‌رسه؟!» کریستیانو جواب داد: «راه دیگه‌ای نداشتم.»
beni.survive
باید از خانه بیرون می رفت. سمت پنجره دوید و به خیابان مقابل خانه‌شان نگاه کرد که طبق معمول پسرهایی در حال حرکت به خیابان لومبینو بودند. طرف اتاقش دوید، توپ را برداشت و مقابل پنجره برگشت. بوی رازیانه و کلم را از آشپزخانه حس می‌کرد و می‌دانست تا لحظاتی دیگر مادر او را صدا می‌کند. نمی‌خواست غذا بخورد، می‌خواست بازی کند. فوتبال همیشه او را خوشحال می‌کرد. این راه فرار بود- راهی برای فراموشی افسردگی و سایه‌ها. خیابان درخشان و پرنور بود. بازی در خیابان خوشبختی مطلق بود. آنجا می توانست ساعت ها بازی کند و زندگی سخت خانه را فراموش کند.
beni.survive
. اگر شاگرد دیگری بود، او را برای تنبیه به دفتر مدرسه می‌فرستاد. اما در مورد زندگی کریستیانو می‌دانست: فقیر با پدری دائم‌الخمر، جای خوشحالی بود که به مدرسه می‌آمد، حتی با وجود اینکه به تنها چیزی که فکر می‌کرد فوتبال بود.
:)

حجم

۳۴۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

حجم

۳۴۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
۳۶,۰۰۰
۲۰%
تومان