دانلود و خرید کتاب جادوی نظم ماری کاندو ترجمه گلسا دیبا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب جادوی نظم

کتاب «جادوی نظم؛ تحولی در زندگی، با هنر ژاپنی خلوت‌سازی و سازماندهی» نوشتهٔ ماری کاندو، مشاور موفق ژاپنی ساکن توکیو است که با ترجمهٔ شهاب حاجی‌زاده و گلسا دیبا در انتشارات ذهن‌آویز چاپ شده است. موضوع این کتاب، ایجاد دگرگونی در زندگی با منظم‌بودن به شیوهٔ ژاپنی است. این کتاب، یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های آمازون است و نویسنده‌اش ماری کندو به‌واسطهٔ نگارش این کتاب شهرت زیادی کسب کرده است.

درباره کتاب جادوی نظم

نظم یک جادو است. ماری کندو در این کتاب به شما ثابت می‌کند که با جادوی نظم چگونه می‌توانید کیفیت کار و زندگی خود را بهبود ببخشید. او در این کتاب پرده از راز نظم‌بخشی واقعی به امور زندگی برمی‌دارد. او به شما می‌آموزد که چگونه برای همیشه یک مکان مرتب و منظم داشته باشید و بدون این که هر روز و هر هفته خود را خسته و فرسوده کنید، به کارهایتان برسید. این اثر کتابی است که همه باید حداقل یکبار در زندگی آن را بخوانند یا بشنوند. ژاپنی‌ها بر این باور هستند که خلوت کردن محیط زندگی و منظم‌کردن خانه، درهای خوش‌شانسی را به روی آدم باز می‌کند و شما با کمک این کتاب، راه‌های مؤثری برای نظم‌دادن به خانه و زندگی‌تان را یاد می‌گیرید.

کتاب جادوی نظم در زندگی اثری از ماری کندو، ملقب به کنماری است. زن جوان اهل ژاپن که قرار است به ما هنر ژاپنی خلوت سازی و سازماندهی را بیاموزد. این اثر، کتابی پرفروش در ژاپن، آلمان و انگلستان است. بیش از سه میلیون نسخه از این کتاب در جهان به فروش رفته و برای تلویزیون ژاپن، تبدیل به یک درام تلویزیونی شده است و ماری کاندو در بیش از سی برنامهٔ پر طرف‌دار تلویزیونی و رادیویی در ژاپن حضور پیدا کرده است. این کتاب، بسیار ساده اما تأثیرگذار است و چیزی را به شما یادآوری می‌کند که همین‌الان می‌توانید انجامش بدهید و تأثیرش را مشاهده کنید.

معمولاً همه ما می‌خواهیم که خانه تمیز و مرتبی داشته باشیم. بسیاری از ما آخر هفته را به منظم و مرتب‌کردن وسایل و تمیزکردن خانه اختصاص می‌دهیم اما در نهایت هفته بعد همان آش و همان کاسه است. دلیلش چیست؟ چرا این تمیز کردن‌ها هرگز باقی نمی‌مانند و نهایت ۲ روز دوام می‌آورند؟ در این کتاب، خلاصه‌ای از نحوهٔ نظم دادن به خانه آورده شده است. این روش، زندگی شما را برای همیشه تغییر خواهد داد. می‌گویید غیرممکن است؟ این دیدگاه رایج است و تعجب‌آور نیست، چرا که تقریباً همهٔ مردم، بازگشت به حالت اول پس از سروسامان دادن را، اگر چندین بار تجربه نکرده باشند، حداقل یک‌بار تجربه کرده‌اند.

اگر شما هم از آن دسته هستید که همواره می‌کوشند که یک زندگی مرتب و منظم داشته باشند، اما موفق نمی‌شوند. اگر نبودن نظم ذهن و اعصابتان را به هم می‌ریزد و نمی‌توانید بر کارهای روزانه خود تمرکز کنید و اگر نظم برایتان خیلی مهم است، از راهنمایی‌های ماری کندو در کتاب دگرگونی زندگی با جادوی نظم استفاده کنید تا ذهنی آرام‌تر و زندگی‌ای منظم‌تر داشته باشید. با کنارگذاشتن لوازم غیرضروری شروع کنید، سپس فضای خود را به‌تمامی، به طور کامل و در یک نوبت، سروسامان بدهید. اگر این روش، یعنی روش کان ماری را دنبال کنید، دیگر هرگز مانند گذشته دچار بی‌نظمی نخواهید شد.

اگرچه این روش در تناقض با باور عمومی است، کسانی که خانهٔ خود را با موفقیت منظم نگه داشتند شاهد نتایج غیرمنتظره‌ای بودند. منظم‌کردن خانه‌شان بر سایر جنبه‌های زندگی آن‌ها، از جمله کار و خانواده، نیز تأثیر مثبت داشته است. نویسنده با وقف بیش از هشتاد درصد از عمرش در راه این موضوع، به شما اطمینان می‌دهد که نظم و ترتیب می‌تواند زندگی‌تان را متحول کند. با سازماندهی وسایل و خلوت کردن محیط زندگی‌تان می‌توانید زندگی خود را تغییر دهید. کتاب جادوی نظم به شما یاد می‌دهد که چطور با نظم دادن به اتاق و محیط زندگی‌تان، فکر آزادتری داشته باشید و زندگی بهتری داشته باشید.

کنماری، نام یکی از متدهای ایجاد نظم است و اگر دنبال چنین موضوعاتی باشید، حتماً نامش را شنیده‌اید. ماری کوندو در کتاب تحول در زندگی با جادوی نظم، هنر ژاپنی خلوت سازی و سازماندهی را به ما می‌آموزد تا خانه‌ای مرتب و به پیروی از آن ذهنی مرتب داشته باشیم. کنماری که لقب او و همچنین یکی از متدهای مشهور در زمینه پاک‌سازی و مینیمالیسم و ایجاد نظم و ترتیب است در سراسر جهان طرف‌داران زیادی دارد. این روش به ایجاد نظم و ترتیب و همچنین دور ریختن وسایل غیرضروری و همچنین خرید چیزهای جدیدی که واقعاً ضروری هستند، تأکید زیادی می‌شود. به‌این‌ترتیب می‌توان جلوی خرید بسیار زیاد که عاملی برای بی‌نظمی است را گرفت.

کتاب جادوی نظم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

تحول در زندگی با جادوی نظم کتابی کاربردی است که تمام افراد می‌توانند از آن استفاده کنند. بااین‌حال اگر از روش‌های معمول دیگر استفاده کرده و نتیجه نگرفته‌اید، این روش را حتماً امتحان کنید.

درباره ماری کوندو

ماری کوندو که در سراسر جهان به نام کونماری معروف است، پژوهشگر و مشاور پاک‌سازی و اهل ژاپن است. او در دانشگاه توکیو درس‌خوانده و از مشاوران معروف حوزه نظم در دنیا است. او همچنین نویسنده و مجری برنامه‌های تلویزیونی ژاپنی و یکی از پیش‌گامان هنر مینیمالیسم است. کندو از زمان کودکی فهمید که علاقه وافری به نظم دارد و تصمیم گرفت علاقه‌اش را دنبال کند و در نهایت روش به نام «کنماری» را ابداع کرد که نتیجهٔ تحولات خودش در زندگی بود.

ماری کوندو کتاب‌های زیادی دربارهٔ نظم و تأثیر آن در زندگی نوشته و توانسته جایگاهی ممتاز در میان نویسندگان هم‌وطنش در حوزه موفقیت کسب کند و میلیون‌ها نسخه از آن‌ها را در سراسر جهان فروخته است. کتاب‌های او به زبان‌های چینی، فرانسوی، آلمانی و انگلیسی ترجمه شده‌اند. در سال ۲۰۱۵ کنماری در فهرست صد فرد تأثیرگذار جهان به انتخاب تایمز (Times) قرار گرفت. او در حال حاضر با فرزندان و همسرش در آمریکا زندگی می‌کند.

بخشی از کتاب جادوی نظم

«من به عنوان فرزند وسط خانواده، در کمال آزادی بزرگ شدم. مادرم همواره مشغول مراقبت از خواهر کوچک‌تر و تازه به دنیا آمده‌ام بود. برادرم هم که دو سال از من بزرگ‌تر بود، همیشه در مقابل تلویزیون، سرگرم بازی‌های ویدیویی بود. در نتیجه، من بیش‌تر وقت خود را در خانه می‌گذراندم و تنها بودم.

سرگرمی مورد علاقه‌ام خواندن مجله‌های خانه‌داری و سبک زندگی بود. مادرم مشترک مجله‌ی اِسه۱ بود. این مجله در زمینه دکوراسیون داخلی، روش‌های نظافت، و بررسی کالاهای مختلف، فعالیت می‌کرد. به محض اینکه مجله می‌رسید و حتی قبل از اینکه مادرم مطلع شود، بسته را از داخل صندوق پستی برمی‌داشتم، پاکت را پاره می‌کردم، و در محتویات آن غرق می‌شدم. در راه بازگشت از مدرسه به خانه، دوست داشتم که سری به کتاب‌فروشی بزنم و مجله‌ی آرنج‌پیج را، که یک مجله‌ی معروف ژاپنی درمورد غذا بود، ورق بزنم.

درواقع نمی‌توانستم همه‌ی کلمات را بخوانم، اما این مجلات، به خاطر عکس‌های غذاهای لذیذ، نکته‌های فوق‌العاده برای از بین بردن لکه‌ها و چربی، و نظریه‌های کاهش هزینه‌ها، برای من جذاب بودند به همان اندازه که کتابچه‌های راهنمای بازی‌های ویدیویی برای برادرم جذابیت داشتند. صفحه‌ای را که توجهم را جلب می‌کرد، گوشه‌اش را تا می‌زدم و درباره‌ی امتحان کردن راهکاری که توضیح داده شده بود، رؤیاپردازی می‌کردم.

«بازی» های انفرادی متنوعی نیز برای خود ابداع می‌کردم. برای مثال، پس از اینکه مطلبی درمورد صرفه‌جویی می‌خواندم، فوری یک «بازی صرفه‌جویی در مصرف انرژی» را شروع می‌کردم؛ در خانه پرسه می‌زدم و اگرچه چیزی درمورد کنتور برق نمی‌دانستم، وسایلی را که استفاده نمی‌شدند، از برق می‌کشیدم. در واکنش به مطلبی دیگر، بطری‌های پلاستیکی را پر می‌کردم و در یک «مسابقه‌ی انفرادی صرفه‌جویی در مصرف آب»، آن‌ها را در فلاش تانک توالت قرار می‌دادم. با الهام از مطالب مربوط به نگه‌داری وسایل، برای تقسیم فضای داخل کشوهایم از جعبه‌های شیر استفاده کردم و با روی هم قرار دادن قاب‌های خالی نوارهای ویدیو بین دو مبل، قفسه‌ی نامه می‌ساختم.»

نظرات کاربران

آوا نجفی
۱۳۹۹/۰۲/۱۲

تقریبا یه ماه میشه که من این کتاب رو خوندم ، اول از همه اینکه وقتی این کتابو بخونید که یه کمبودی رو حس کنید یعنی وقتی بخونیدش و بهش عمل نکنید به کارتون نمیاد ، کل این کتاب حول

- بیشتر
ــسیّدحجّتـــ
۱۳۹۸/۰۱/۰۷

می‌گفت: " لباس را هیچ‌وقت پرت نکنید بیفتد یک گوشه، حتما آویزان کنید یا تا کنید." . کلی از این کارهای ریز ریز هست که مقید بود آن‌ها را انجام دهد و دست‌هایش را قبل از کار و قبل و بعد

- بیشتر
ناسارا
۱۳۹۹/۱۰/۱۷

کتاب از زبان نویسنده است. نویسنده در مورد افکار و حساسیت های خودش در مورد نظم و ترتیب از کودکی تا بزرگسالیش حرف میزنه... و در نهایت شغلی داره که کاملا در مورد همین موضوع هست. من باهاش موافقم تو

- بیشتر
Mina
۱۳۹۷/۰۲/۱۲

این کتاب به من.کمک زیادی کرد و تاثیر خوبی تو زندگی من داشت ولی نظراتو که خوندم خیلیا گفتن چرته و باید در جواب بگم که بستگی به اعتقاد و نگاه شما داره توی این کتاب بیشتر راجع به تاثیر

- بیشتر
sahar
۱۳۹۹/۰۵/۳۰

من دوسش داشتم چند تا نکته عجیب داشت برای من که اصلا فکر نمیکردم باعث بی نظمی بشه گاهی اطرافیان وسایلی رو نمیخوان رو به ما میدن و ما چون دلمون نمیاد بندازیم دور نگه میداریمشون بدون اینکه بهشون نیاز داشته

- بیشتر
atefe1670
۱۳۹۹/۰۳/۰۹

کتاب خوبیه و به شما یاد میده چطور اطرافمون رو خلوت کنیم تا هم محیط زندگی مرتب تری داشته باشیم و هم اینکه بتونیم سبک زندگی بهتر و شادتری داشته باشیم. اگه شما هم هربار که میرید سر کمدتون کلی لباس

- بیشتر
نسترن دل
۱۳۹۹/۰۱/۱۹

کتاب بدی نیستا اما اینجوری بهتون بگم که نویسنده فقط روی این تمرکز داره که اضافاتو بریزید بره تا خونه مرتب شه، بنظر من نویسنده بر نظر شخصی خودش در مورد نظم پافشاری داره،نظرشم اینه که برای نظم دهی و

- بیشتر
A.F
۱۳۹۶/۱۲/۱۱

من فقط یک نکته از بیست صفحه ی اول این کتاب متوجه شدم و چندین ماهه تمامِ محیطم رو متحول کرده:هرچیزی رو که باهاش کار نداری یا علاقه نداری بهش رو بریز دور.

merico
۱۳۹۸/۱۲/۲۳

نوشته دریافت رایگان اما گزینه دریافت رو که میزنم 6تومن هزینه میخواد چطور این مشکل حل میشه؟

Roya
۱۳۹۷/۰۹/۱۱

ممکنه با خوندن مقدمه فکر کنیم : همین اول اصل ماجرا رو گفت ، پس این همه صفحه میخواد در مورد چی توضیح بده ؟! درسته خیلی زیاد یک مطلب رو تکرار میکنه، اما کتابی بود که خوندنش حس خوبی

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۵۷)
. انسان‌ها، پیش از تغییر طرز فکرشان، نمی‌توانند عاداتشان را تغییر دهند.
Arman
ضرب‌المثلی می‌گوید «یک اتاق آشفته مساوی با یک ذهن آشفته است.»
samira
آیا شما به خانه‌تان سلام می‌کنید؟ اولین کاری که موقع بازدید از خانه‌ی یک مشتری انجام می‌دهم، این است که به آن خانه سلام می‌کنم.
ــسیّدحجّتـــ
آهسته شروع کنید و هر روز فقط یک چیز را دور بریزید.» این‌ها کلماتی دلنشین برای قوت قلب دادن به آن دسته از افراد هستند که در زمینه‌ی نظم اعتمادبه‌نفس ندارند. من زمانی که این ایده را شنیدم و بی‌هیچ قید و شرطی آن را پذیرفتم، هر کتابی را که تا آن موقع در زمینه‌ی نظم در ژاپن چاپ شده بود، با علاقه و اشتیاق می‌خواندم. عزمی که بر اثر بینشم درباره‌ی قدرت نظم به وجود آمده بود، شروع به کمرنگ شدن کرده بود و در اثر عدم وجود نتایجی ملموس، کم‌کم احساس دل‌زدگی می‌کردم. آن جملات معقول به نظر می‌رسیدند. دشوار است که از ابتدای شروع کاری با هدف دست یافتن به کمال پیش رفت. علاوه بر این، کمال، دست‌یافتنی نیست. با دور انداختن یک شیئی در هر روز، می‌توانستم تا انتهای سال از شر سیصد و شصت و پنج شیئی خلاص شوم.
S
اینترنت، خرید کتاب را آسان کرده است، اما به نظرم، در نتیجه‌ی این تغییر، مردم کتاب‌های خوانده‌نشده‌ی بیش‌تری نسبت به قبل دارند.
ــسیّدحجّتـــ
برخی افراد همه‌چیز را، از کتاب گرفته تا کاغذ و لباس، به صورت توده‌ای، روی هم انباشته می‌کنند. اما این کار، یک اشتباه بزرگ است. بهترین حالت جای دادن وسایل، حالت عمودی است. من به طور خاصی روی این نکته حساس هستم. تمام وسایل را در صورت امکان به صورت عمودی جای می‌دهم. به عنوان مثال، لباس‌ها را تا می‌زنم و به صورت ایستاده روی لبه‌شان، در کشوهایم قرار می‌دهم، و جوراب‌های ساق بلند را رول می‌کنم و به صورت ایستاده در یک جعبه قرار می‌دهم.
مریم
وقتی منظم کردن خانه‌تان را به اتمام برسانید، زندگی شما به طوری چشم‌گیر تغییر خواهد کرد. وقتی طعم داشتن خانه‌ای مرتب را بچشید، زندگی پر نشاطی خواهید داشت. دیگر هرگز به حالت به هم‌ریخته‌ی سابق باز نخواهید گشت. این همان چیزی است که من آن را جادوی نظم می‌نامم. اثرات این کار حیرت‌انگیز است. نه‌تنها دیگر هرگز مثل سابق نامرتب نخواهید شد. بلکه شروعی دوباره در زندگی‌تان خواهید داشت. این همان جادویی است که قصد دارم آن را با همگان به اشتراک بگذارم.
S
کارهای مربوط به نظم، به طورکلی می‌توانند به دو دسته تقسیم شوند: تصمیم‌گیری درمورد اینکه یک شیئی را می‌خواهید دور بیندازید یا نه و اینکه آن را کجا قرار دهید. اگر می‌توانید این دو کار را انجام دهید، می‌توانید به وضعیتی بی‌عیب و نقص برسید. تعداد اشیاء محدود است. شما فقط باید به هر کدام از وسایل، یکی‌یکی نگاه کنید، و تصمیم بگیرید که آن را نگه دارید یا نه، و اینکه آن را کجا قرار می‌دهید.
Arman
آن‌ها را طوری انتخاب کنید که گویی وسایلی را که دوست دارید، از ویترین مغازه‌ی مورد علاقه‌تان انتخاب می‌کنید. وقتی اصول اولیه را درک کردید، همه‌ی لباس‌هایتان را در یک محل بگذارید، یکی‌یکی آن‌ها را در دستانتان گرفته و آرام از خود بپرسید، «آیا این مرا خوشحال می‌کند؟» حال دیگر جشنواره‌ی مرتب کردن شما شر
مریم
اگر تاکنون نظم را نیاموخته‌اید، قادر به انجام دادنش نخواهید بود
Amir

حجم

۱۷۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۱۷۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان