دانلود و خرید کتاب فوت و فن‌های نوازش (نوازش هنر عشق ورزیدن است) علی شمیسا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فوت و فن‌های نوازش (نوازش هنر عشق ورزیدن است) اثر علی شمیسا

کتاب فوت و فن‌های نوازش (نوازش هنر عشق ورزیدن است)

معرفی کتاب فوت و فن‌های نوازش (نوازش هنر عشق ورزیدن است)

«فوت‌ و فن‌های نوازش (نوازش هنر عشق ورزیدن است)» به قلم دکتر علی شمیسا (-۱۳۴۶) به مسئله مهم نوازش و ابعاد و انواع آن و هنر نوازیدن در روابط زناشویی می‌پردازد. مفهوم نوازش، یکی از مفاهیم بسیار مهم در روابط انسانی است که اگر در زندگی کمرنگ یا حذف بشود، می‌تواند تأثیراتی مخرب برجای بگذارد. نوازش مفهومی است که به درجۀ پایین و بالا بودن هوش عاطفی مربوط می‌شود؛ یعنی هرچه هوش عاطفی فرد رشدیافته‌تر باشد، قطعاً در نوازیدن یا همان دادوستد عاطفی موفق‌تر عمل می‌کند و هر چقدر رشدنایافته باشد، در نوازیدن لنگ می‌زندو مبحث نوازش در روابط زناشویی بسیار مهم است. اگر این موضوع نتواند جایگاه روان‌شناختی خود را در روابط زن و مرد پیدا کند، زوجین به‌یقین به لذت‌های عمیقی نخواهند رسید و همیشه با هم اختلاف خواهند داشت. اگرچه هر زن و شوهری به‌طور ابتدایی درصدی غریزی از این نوازش‌ها را می‌فهمند، ولی باز هم باید نوازش به‌روز شود، یعنی فرد پیش از هر چیز باید بتواند روش‌های نوازش نسل امروز را یاد بگیرد تا نوازش لازم را به همسر خود بدهد. وقتی مردی پی‌درپی به همسر خود بی‌تفاوتی کند، قطعاً همسر او گرسنۀ نوازش خواهد شد و ممکن است به‌مرور این حس را در خود سرکوب کند یا سر به عصیان بگذارد و نوازش‌های مورد نیاز خود را از روش‌های غیر طبیعی دریافت کند.
زندگی مشترک و حد و مرزهایش
هنری کلاود
همسر من
عفت‌السادات مرقاتی خویی
نوازش در روابط زناشویی
علی شمیسا
از لوس کردن شوهرتان دست بردارید
جان ‌ب. آردن
رازهایی درباره عشق
باربارا دی‌آنجلیس
زندگی مشترک بدون فریاد: حفظ آرامش، رشد کردن و صمیمی‌تر شدن
هال ادوارد رانکل
مشاوره خصوصی با باربارا دی‌آنجلیس: عشقی پایدار، قبل، حین، و بعد از ازدواج، مشاوره ازدواج، مشاوره خانواده
باربارا دی‌آنجلیس
قوانین روابط موفق
باربارا دی‌آنجلیس
آیا می‌توانم رابطه‌ام را نجات دهم؟ (چگونه تشخیص دهم که باید در رابطه‌ام بمانم یا بروم؟)
‌‫مایکل. اس.‬ برودر
تک‌همسری عاشقانه،مهارت‌های ارتباطی برای دوام عشق
شمس‌الدین حسینی
مردان مجنون زنان لیلی (جلد دوم)
علی شمیسا
روابط رمانتیک پلی به سوی عشق الهی
باربارا دی‌آنجلیس
انواع مردان
ژان شینودا بولن
جسم زن، خرد زن
کریستین نورتراپ
چاشنی احساس (آشپزی، عشق یا وظیفه!؟)
مریم زنگویی
نوع دیگر زرنگی
علی‌اکبر قاری‌نیت
چرا زنان حرف می‌زنند و مردان فرار می‌کنند
پاتریشیا لاو
هفت رمز ازدواج ‌های موفق
جان گاتمن
عاشق باش اما دیوانه نه! راهنمای عملی برای داشتن زندگی مشترکی مستحکم‌تر، عاشقانه‌تر و رضایت‌بخش‌تر در سی روز
فریبا جعفری نمینی

نظرات کاربران

الهام
۱۳۹۹/۰۸/۳۰

این کتاب به شدت برای فرهنگ امروزی ما توصیه میشه، کمک می کنه درست با هم صحبت کنیم و از هم به شکل های مختلف حمایت کنیم.

fatemeh hadadi
۱۳۹۹/۰۶/۰۴

کتاب خیلی برای آشنا شدن با مفهوم "نوازش" و به کارگیری صحیحش بود. از جمله کتابهاییه که به بالا بردن سواد عاطفی جدا کمک میکنه.

کتاب ناب
۱۳۹۷/۰۲/۱۰

به هیچ عنوان خوب نبود، بی مزه و کسل کننده، حیف پول

پويا
۱۳۹۸/۰۵/۳۰

من کتاب همسرگزینی امروزی رو از علی شمیسا خونده بودم و واقعا مفید بود اما این کتاب به شدت ضعیف هست

lunaris
۱۴۰۰/۰۵/۱۶

در سطح متوسط هستش مطالب مفیدهم قطعا داره ولی خب سطح بالایی نداره🤷🏻‍♀️

کاربر ۲۹۲۷۶۵۵
۱۴۰۰/۰۱/۲۸

والا خیلی مبتدی و بچه گانه بود انگار که جزوه امتحانی بود خوش نیامد امیدوارم نویسندگان ایرانی هم یکم علمشون رو بالا ببرند که باخیال راحت تر کتابهایشان رو تهیه کنیم و از خریدش پشیمان نشیم

امید اسفندیاری
۱۴۰۲/۰۱/۰۷

کتاب بسیار آموزنده و مفهومی بود متاسفانه بسیاری از افراد سرسری نظر دادن که جای بسی تاسفه رعایت همین نکات ریز باعث بروز مشکلات جدی میشه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۵)
گویند روزی شاگردی پیش استاد خود رفت، کفش‌هایش را به گوشه‌ای پرت کرد و در را محکم به هم کوبید و نزد او نشست؛ سپس رو به استاد گفت: «از راه دوری آمده‌ام تا درس زندگی را به من بیاموزید.» استاد گفت: «برخیز و برو کفش‌هایت را با نوازش جفت کن و از آن‌ها عذرخواهی کن، بعد به سراغ در برو و نوازش‌گون آن را ببند و از آن هم عذرخواهی کن؛ آن‌گاه نزد من بیا! شاگرد رفت و این دو کار را کرد و آمد و گفت: «استاد! آماده‌ام تا درس جدید را یاد بگیرم.» استاد گفت: «اولین درس زندگی تو این باشد که اشیایی را که در خدمت تو هستند نوازش بدهی!»
سوفیا
نوازش منفی شامل هرگونه ضربه، سیخونک، تلنگر و محرک کلامی و غیرکلامی است که بتواند در فرد یا افراد مقابلتان، احساسی ناخوشایند به‌وجود بیاورد و این پیام را به فرد بدهد که تو آدم خوبی نیستی. هر جمله، عمل، رفتار و پیامی که فرد را تحقیر، رد و طرد کند و زخمی بر ذهن و روح او باشد، جزو این دسته از نوازش‌هاست. درصدی از انسان‌ها، نوازش می‌دهند؛ اما نوازش منفی! خوش ندارند از کسی تعریف کنند و اگر هم تعریفی می‌کنند، گویی کلامشان بایستی خراش و زخم ایجاد کند و توهین در آن باشد. آن‌ها حتی وقتی سکوت مطلق هم می‌کنند به‌نوعی طرف مقابل خود را نوازش منفی می‌دهند. هر فرد با توجه به تیپ شخصیتی خودش از یک دسته نوازش‌های منفی خاص خودش بهره می‌برد. مثلاً یک فرد، زمانی‌که حرف می‌زند طرف مقابل را می‌سوزاند، می‌چزاند و نابود می‌کند! درجات گوناگون نوازش‌های منفی، از صفر تا صد را شامل می‌شود که نوازش‌های منفیِ شصت درصد به بالا اساساً تخریبگر، انگیزه‌کورکن و ناامیدکننده است و احساس ردشدگی، تأییدنشدگی و طردشدگی عمیقی را به‌وجود می‌آورد. در روابط زناشویی وقتی مرد یا زن، هر روز و هر شب یکدیگر را نوازش منفی می‌دهند، پس از مدتی دیگر انگیزه‌ای برای ادامۀ زندگی ندارند. جالب است بدانیم کیفیت یک رابطه را همین نوازش‌های منفی و مثبت تعیین می‌کند.
سینا
نوازش یعنی تو برای من مهم هستی و من حضورت را می‌پذیرم و درک می‌کنم.
سوفیا
کم‌سواد نوازشی: فردی است که ابراز احساسات می‌کند اما خفیف و با جسارت اندک و کم‌شور و حرارت است و تنها شعله‌ای کم‌سوست که محدوده‌ای اندک را روشن می‌کند. زمانی هم که باید خوب جلوه کند، آن توانایی لازم را برای ایجاد هیجان و بیان احساسات سازندۀ نوازشی ندارد. بی‌شک این دسته افراد در خانواده‌هایی که جریان احساسات در بین آن‌ها حضور جدی و پررنگ نداشته و در این زمینه نیز الگویی مناسب نداشته‌اند پرورش می‌یابند. ۴. بی‌سواد نوازشی: به آن دسته از افراد گویند که احساسات عمیق و متعادل در بین آن‌ها جایگاهی ندارد و حتی به آن اعتقاد هم ندارند، چراکه این دسته، کودک درون غیرفعالی دارند و احساسشان را به‌صورت غریزی نسبت به دیگران بروز می‌دهند. آن‌ها به‌نوعی خیلی خشن، بدوی و ابتدایی عمل می‌کنند و کسانی هم که با چنین افرادی زندگی می‌کنند از عدم بیان احساسات در اینان بسیار ناراحت هستند. این افراد درکی از فرهنگ و علم نوازیدن ندارند و این مفاهیم را مسخره می‌پندارند. درواقع می‌توان گفت شما با آموختن سواد نوازشی می‌توانید: ۱. احساسات نوازشی خود را در زمان و مکان و در مقابل افراد مناسب ابراز کنید و قدرت شخصی و معنوی خود را افزایش بدهید و از روابط انسانی‌تان لذت ببرید.
سینا
امروزه بی‌نوازشی را شکنجۀ سفید می‌نامند؛ یعنی بدون این‌که فرد را مورد اذیت و آزار قرار بدهند، او را با بی‌نوازشی، آشفته و عصبی می‌سازند.
سوفیا
وقتی مردی پی‌درپی به همسر خود بی‌تفاوتی کند، قطعاً همسر او گرسنۀ نوازش خواهد شد و ممکن است به‌مرور این حس را در خود سرکوب کند یا سر به عصیان بگذارد و نوازش‌های مورد نیاز خود را از روش‌های غیر طبیعی دریافت کند. زمانی‌که یک فرد نمی‌تواند در جامعه خودی نشان بدهد و در بیشتر روابط، سرخورده و ناکام است و مورد توجه هم قرار نمی‌گیرد، درواقع در دادوستد عاطفی نوازش ناتوان است، نمی‌تواند احساسات خود را به‌جا بروز بدهد و پاسخ‌های لازم را بگیرد و به‌نوعی نمی‌تواند در دیگران نفوذ کند. درصدی از دختران یا پسران هر روز سنشان برای ازدواج بالا می‌رود، دلشان هم می‌خواهد ازدواج کنند؛ اما اغلب در جذب جفت دلخواه خود شکست می‌خورند. وقتی به تجزیه‌وتحلیل علت این معضل اجتماعی می‌پردازیم، متوجه می‌شویم که اینان در دادوستد عاطفی نوازش، نابالغ و ناتوان‌اند و فرد موردنظر را فراری می‌دهند. شما اگر بتوانید در نوازیدن، مهارت کافی و لازم را پیدا کنید، هر کجا که بروید، مهرۀ مار خواهید داشت و معجزۀ نفوذتان، خود را آن‌جا نشان می‌دهد. مهارت در نوازیدن، جزئی از هوش عاطفی به‌شمار می‌رود. اگر بتوانید در هر کجا که اراده کنید، دادوستد عاطفی بکنید، بنوازید تا نوازیده شوید، آن‌گاه می‌توانید با بهره‌گیری از این مهارت، به موفقیت‌های عاطفی و اجتماعی دست یابید.
سینا
نوازش در هر فرد می‌تواند از سه حالت والد نوازشگر، کودک، و بالغ احساسی صادر شود که فرهنگ و ادبیات هوشمندانه‌ای را طلب می‌کند و موضوعی است که امروزه برای رشدیافتن، به آموزش و داده‌های علمی به‌روز نیاز دارد تا فرد درگیر عقب‌ماندگی رفتاری نشود. پس فرد نوازشگر نباید منفعل باشد، بلکه بایستی کاملاً فعال و آگاهانه این عمل را انجام بدهد. فرد نوازشگر، بایستی دایرۀ واژگانی قوی داشته باشد تا بتواند مؤثرتر عمل کند. فرد نوازشگر، بایستی در بیان نوازش‌های خود روراست و صادق باشد، وگرنه درگیر نوازش چاپلوسانه و نمایشی می‌شود. فرد نوازشگر، همیشه از سه حالت سخن می‌گوید؛ یا کودکی عاشق و ذوق‌زده است یا والدی نوازشگر یا بالغی احساسی. فرد نوازشگر، بهتر است بداند که با نوازشگری‌های خودش می‌تواند انرژی فرد مقابل را به‌جریان بیندازد.
سینا
وقتی خودتان را در شکل‌های گوناگون محرومیت نوازش قرار می‌دهید آن‌وقت ناخودآگاهتان آمادگی می‌یابد برای دریافت یک نوازش ساده، به هر کسی التماس کند، مثل فردی که به‌شدت تشنه می‌شود و آن‌گاه که جرعه‌ای آب پیدا می‌کند، حتی اگر گرم یا بدبو باشد، بازهم برایش مهم نیست و آن آب مانده و گندیده را می‌نوشد، چراکه می‌خواهد زنده بماند! نوازش هم گاهی این‌چنین است. شما بایستی به‌طور جدی این قوانین بازدارنده را زیر پا بگذارید و سهم خود را از نوازش در طبیعت و اطرافیانتان دریافت کنید.
سوفیا
باسواد نوازشی: افرادی هستند که به‌واسطۀ تربیت خانوادگی درست یا مطالعات خاص دربارۀ شناخت روانی زنان یا مردان و در عین حال اهمیت به موضوعیت نوازش، قواعد و اصول نوازشی صحیح را با کیفیت به‌کار می‌گیرند و هم خودشان و هم طرف مقابل از این دست نوازش‌ها راضی‌اند. مرد یا زنی که مناسبت‌های خاص را به ذهن می‌سپارد و برای مثال، تولد نامزد، همسر یا همکاران خود را به آنان تبریک می‌گوید، فردی است که در مناسبت‌های اجتماعی، واکنش‌های احساسی عاطفی متناسب و متعادل بروز می‌دهد، در دایرۀ احترام، ادب، اعتماد و اطمینان برخورد می‌کند و اگر اشتباه یا خطایی از او سر زد، عذرخواهی می‌کند. اساساً این فرد، احساسات و عواطف نوازشی خود را به‌خوبی مدیریت می‌کند و رعایت همین مفاهیم به افزایش قدرت شخصی‌اش می‌انجامد و باکیفیت زندگی می‌کند و روابطی مبتنی بر عشق و دوستی با دیگران برقرار می‌کند و کلاً در روابط اجتماعی احساسات مثبتش را به‌کار می‌گیرد و مراوداتش را تسهیل می‌کند. ۲. بدسواد نوازشی: فردی که مهارت و ظرایف نوازش را هم می‌داند و هم نمی‌داند در زمان و مکان‌هایی خوب عمل می‌کند و در فضاهایی بد عمل می‌کند که موجب تعجب همگان می‌گردد. اطلاعات و داده‌های چنین فردی از این حوزه ناقص است و به‌نوعی بین عشق و نفرت و خشم در رفت‌وآمد است
سینا
می‌توان به ۹ نمونه از نوازش مثبت و منفی اشاره کرد که بایستی برای آن برنامه‌ریزی شود. این نوازش‌ها عبارت‌اند از: ۱. نوازش‌های روان‌شناختی ۲. نوازش‌های جسمی (غیرجنسی) ۳. نوازش‌های زمانی ۴. نوازش‌های عقلانی ۵. نوازش‌های جنسی ۶. نوازش‌های زیبایی‌شناختی ۷. نوازش‌های معنوی ۸. نوازش‌های عاطفی ۹. نوازش‌های تفریحی و اجتماعی در تمام این نوازش‌ها، که خود زیرمجموعه و خرده‌رفتارهایی دارد، بایستی یک زن و شوهر بتوانند در اجرا و تحقق آن‌ها برنامه‌ها، آداب و آیین‌های خاص داشته باشند تا موفق شوند به رابطۀ زناشویی خود عمق بیشتری ببخشند و عشق و صمیمیت و نزدیکی‌شان را بیشتر کنند.
fatemeh hadadi

حجم

۱۶۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۴۶ صفحه

حجم

۱۶۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۴۶ صفحه

قیمت:
۶۹,۹۰۰
تومان