دانلود و خرید کتاب رستاخیز داعش ویلیام مک‌کنتس ترجمه حامد قدیری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رستاخیز داعش اثر حامد قدیری

کتاب رستاخیز داعش

معرفی کتاب رستاخیز داعش

«رستاخیز داعش» اثر ویلیام مک کنتس (-۱۹۷۵)، اثری تحلیلی پیرامون تاریخ، راهبرد و رویکرد آخرالزمانی دولت اسلامی (داعش) است.

ویلیام مک کنتس دکترای مطالعات خاورمیانه دارد و روزگاری هم مشاور وزارت خارجۀ آمریکا بوده‌است، اما مهم‌تر از آن، بنیان‌گذار و یکی از سردبیران سایت «جهادیکا» است که به‌صورت تخصصی در زمینۀ جهادی‌های تندروی اهل سنت کار می‌کند و همۀ اسناد و مدارک و بیانیه‌های مربوط به این گروه‌ها را جمع‌آوری و ترجمه کرده و در اختیار عموم قرارمی‌دهد. مک‌کنتس به طور پیوسته در حوزۀ جهادی‌های تندرو، و به‌خصوص داعش، مطالعه و تحقیق می‌کند.

این کتاب از ظهور داعش روایت می‌کند و در دل آن، ما را با اندیشۀ داعشی‌ها آشنا می‌کند. مک‌کنتس در این کتاب دو نکتۀ اساسی را بازگو کرده است: اول آنکه داعش بر موج انتظارات آخرالزمانی و موعودگرایانۀ مسلمانان سوار شده و اهداف خودش را پیش می‌بَرد. دوم آنکه داعش تشکیلاتی مجزا از القاعده است و رویکردش به جهاد، قیام و خلافت، زمین تا آسمان با رویکرد القاعده فرق می‌کند.

بریده‌ای از متن کتاب را می‌خوانید:

در یکی از صبح‌های دل‌انگیز آگوست ۲۰۱۴، در حومۀ نیوجرسی، پرچم سیاهی که بر فراز مجتمع کوچکی آویزان شده بود توجه یکی از عابران را جلب کرد. او نمی‌توانست متن عربی سیاه و سفید روی پرچم را بخواند، اما طرح پرچم را شناخت چون قبلا در اخبار آن را دیده بود. تمام تابستان، مانیتورها و تلویزیون‌های آمریکایی پُر بود از گزارش‌های اعمال وحشتناکی که یک گروهِ جداشده از القاعده در سوریه و عراق مرتکب می‌شد. این گزارش‌ها با تصاویر شومی از جهادی‌هایی همراه بود که نقاب به چهره داشتند و این پرچم را به اهتزاز درمی‌آوردند. همۀ جهادی‌ها، از مراکش گرفته تا میندانائو زیر این پرچم می‌جنگیدند تا رؤیای تاریکشان از حکم‌رانی خدا بر زمین را محقق کنند. آن فردِ عابر تصویری از آن خانه و پرچمش را برای دوستش، مارک لیبویتز فرستاد. لیبویتز یک چترباز سابق اسرائیلی بود که در نیوجرسی مدیر سرمایه‌گذاری بود. او بلافاصله عکس و نشانی را توئیت کرد و زیرش نوشت: «وحشتناک!» منظرۀ یک جهادی که با افتخار ذات خودش را در آمریکا نشان می‌دهد تضمین می‌کرد که این توئیت مثل ویروس همه‌جا منتشر شود. همچنین لیبویتز نیروهای امنیت داخلی را هم خبر کرد.

نظرات کاربران

M.gh
۱۳۹۹/۰۵/۰۲

لطفاً کتابای آقای حدادپور رو هم بخونید کتاب حیفا واقعاً عالیه واسه کسی که میخواد بدونه داعش چطور بوجود اومده از خیلی از جنایات صهیونیستی پرده برداشته

Meisam
۱۳۹۹/۰۱/۲۱

کتاب خوبی بود و خوشحالم که خوندمش.. همیشه به این فکر میکردم که داعش چطور و با چه ایدئولوژی ادمها رو جذب میکنه که تا حد زیادی جوابمو تو این کتاب پیدا کردم.. کسانیکه به فلسفه و تاریخ پیدایش داعش علاقه مند

- بیشتر
محمدحسین
۱۳۹۹/۱۰/۱۵

کتاب خوبی بود، البته بعضی از مطالب رو زیاد تکرار میکرد. با خوندن این کتاب یاد استاد رائفی‌پور افتادم که تنها کسی بود که اسم و ظهور داعش رو از روی شواهد و بصورت مستند، پیش‌بینی کرده بودند

MAHDI
۱۳۹۹/۰۱/۰۷

کتابی با ترجمه خوب و از یک نویسنده خوب بود....ارجاع های فراوان سندیت و صحت ادعاهای نویسنده را بالا برده. ....من خیلی زود و پشت سرهم خوندمش و لذت بردم.

دانیال فریدونفر
۱۳۹۹/۰۱/۱۷

من خیلی وقت است که نوشته هایی در این سبک را دنبال میکنم و این از بهترینهای انهاست

زهرا
۱۳۹۸/۰۶/۱۳

لطفا این کتاب را به کتابخونه عمومی اضافه کنید

mehdi
۱۳۹۹/۰۴/۱۲

کتاب خیلی خوبی بود کامل ترین کتابی که در مورد داعش بود. یک کتاب دیگه هست. دختری که از چنگ داعش گریخت در مورد جنایات وحشیانه داعش هست توصیه میکنم بخونین

محمد
۱۳۹۸/۰۶/۰۱

بسیار کتاب خوبیه و تحلیل بدردبخوری از سیر تکاملی القاعده‌ی عراق و تبدیلش به داعش رو ارائه میده.

Nargessen
۱۳۹۹/۰۶/۲۵

نکته ای که در مورد تمام کتاب های طاقچه محل نقد است این است اطلاعات کتاب به طور کامل درج نشده مثلا اینجا عنوان اصلی کتاب و سال انتشار توسط ناشر اصلی نیامده است

کاربر ۲۴۰۲۹۴۰
۱۳۹۹/۰۹/۰۵

کتاب خوبیه ،من چیز های جدیدی دوباره ی داعش یاد گرفتم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۷)
آنچه لازم بود بیشتر وحدت در وظیفه بود تا وحدت در اندیشه.
آترین🍃
هم می‌داند در کوچه‌پس‌کوچه‌های سامرا بغدادی را با لقب «مؤمن» صدا می‌کرده‌اند، هم می‌داند همبازی‌هایش او را «مسی» تیمشان می‌دانسته‌اند.
حاج‌صالح!
زرقاوی به‌خصوص از شیعیان (یکی از دو شاخهٔ اصلی اسلام) متنفر بود. او سنی بود و با این باورِ شیعیان مخالف بود که داماد محمد [ص] و فرزندان ذکورش معصوم‌اند و تنها رهبرانِ دینی و سیاسیِ مشروع در صدر اسلام‌اند. همچنین معتقد بود ایران، که یک دولت شیعی مدرن است، با غرب همدست شده تا سنی‌ها را زیر فشار بگذارد.
پایداری
هم می‌داند در کوچه‌پس‌کوچه‌های سامرا بغدادی را با لقب «مؤمن» صدا می‌کرده‌اند، هم می‌داند همبازی‌هایش او را «مسی» تیمشان می‌دانسته‌اند.
حاج‌صالح!
دولت اسلامی در پروپاگانداهایش دوپهلو عمل می‌کرد و معلوم نبود که فقط یک دولت است یا چیزی فراتر از آن. در جلسات خصوصی هم مصری این‌گونه عمل می‌کرد. گاهی می‌گفت اعلامِ موجودیتِ دولتِ اسلامی صرفا یک اعلامیه است. اکثر «برادران» جهادی عراقی از این حرف چنین برداشت می‌کردند که دولت اسلامی صرفاً زیرمجموعه‌ای است از امارتِ ملاعمر که همه، از جمله بن‌لادن، با او بیعت کرده‌اند. اما گاهی مصری ادعا می‌کرد که دولت اسلامی در عراق یک هویت مستقل دارد که روی پای خودش ایستاده است.
esrafil aslani
آن‌ها عاشق خون‌اند؛ آن‌ها تروریست‌اند.»
شیرین نگار
القاعدۀ جزیرة‌العرب در بخشی از راهبرد تازه‌اش در روابط عمومی، گروهی را با نام انصارالشریعه تشکیل داد. ما دقیقاً نمی‌دانیم که چرا این نام را انتخاب کردند، اما می‌توانیم حدس بزنیم. رسانه‌های غربی عادت داشتند نام کاملِ القاعده، یعنی قاعدة الجهاد، را خلاصه کنند. این نامِ خلاصه بن‌لادن را عصبانی می‌کرد چون واژۀ «القاعده» هیچ ربطی به اسلام نداشت. او در خفا تأیید می‌کرد که عنوان «القاعده» زهرآگین است و گروه‌هایی که این عنوان را می‌پذیرند تحت فشار قرار می‌گیرند.‌(۴۱) حتی این گزینه را هم مدنظر داشت که نام گروهش را به چیزی دیگر مثل «توحید و جهاد» یا «احیای خلافت» تغییر دهد. معتقد بود چنین کاری رسانه‌ها و دولت ایالات متحده را مجبور می‌کند که ماهیت اسلامی این گروه را به رسمیت بشناسند و همچنین باعثِ تقویتِ این ایده می‌شود که غرب در حالِ جنگ با اسلام است. احتمالاً وقتی القاعدۀ جزیرة‌العرب می‌خواست نام انصارالشریعه را برای این گروهِ تازه انتخاب کند، همین ملاحظات را مدنظر داشته است.
غلام رضا حافظی
شریعت همان رهنمودهای خدا برای انسانیت است که شامل ممنوعیت‌ها و آموزه‌های اخلاقی است. غایتِ برقراری دولت اسلامی اجرای شریعت است.
متفکر‌ِ مردم گریز
من مطمئنم که حکومتِ دولت اسلامی در سوریه و عراق متلاشی خواهد شد. هیچ‌یک از خُرده‌دولت‌های جهادی مدرن نتوانسته‌اند از مداخله‌های بین‌المللی جان سالم به در ببرند. اما از بین بردن یک خُرده‌دولتِ جهادی به معنای از بین بردن جهادی‌ها نیست. آن‌ها همچنان قیام خواهند کرد و از بی‌ثباتی سیاسی و ناآرامی اجتماعی سوءاستفاده می‌کنند.
شیرین نگار
از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴، دست روی دست گذاشتن و تماشاچی بودنِ جامعهٔ جهانی دولت اسلامی را جسورتر کرد و جبهه‌هایش پر از نیرو شد. در نتیجه، دولت اسلامی به تهدیدی واقعی برای منافع اساسی ایالات متحده در خاورمیانه تبدیل شد. شاید ایالات متحده به این نتیجه رسیده بود که این منافع ارزشِ دفاع کردن ندارند اما مایل نبود ریسک پیامدهای بی‌عملیِ بیشتر را بپذیرد؛ پیامدهایی مثل ده‌ها میلیون مهاجر در منطقه، شوک‌های مکرر به بهای جهانی انرژی و فراهم شدن زمینه برای نظامی‌گری‌های آینده.
dreamer

حجم

۳۵۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۸۳ صفحه

حجم

۳۵۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۸۳ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان