دانلود و خرید کتاب قدرت خویشتن داری رایان هالیدی ترجمه فاطمه باغستاني
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
تصویر جلد کتاب قدرت خویشتن داری

کتاب قدرت خویشتن داری

معرفی کتاب قدرت خویشتن داری

کتاب قدرت خویشتن داری نوشتهٔ رایان هالیدی و ترجمهٔ فاطمه باغستانی است. انتشارات نسل نواندیش این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب قدرت خویشتن داری

نویسندهٔ کتاب قدرت خویشتن داری باور دارد که برای چیره‌شدن بر هر مهارتی، ابتدا باید بر هیجانات و افکار و رفتار خودمان چیره شویم. بدون داشتن مرز و حدود نه‌تنها نمی‌توانیم به توانمندی‌های نهفتهٔ خویش دست یابیم، شرمندگی و بدبختی را به آغوش خواهیم کشید. در دنیای پر از وسوسه و تندوری امروز، ایدهٔ کهنِ «خویشتن‌داری» ضروری‌تر از هر زمانی است. گفته شده است که بدون خویشتن‌داری هر دستاورد شگرفی در یک چشم به هم زدن تبدیل به خاکستر می‌شود. همراه شوید با آرای رایان هالیدی تا در باب این موضوع بیشتر بدانید.

خواندن کتاب قدرت خویشتن داری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران حوزهٔ روان‌شناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره رایان هالیدی

رایان هالیدی یکی از پرفروش‌ترین نویسندگان جهان و علاقه‌مند به مکتب فلسفی رواقی است. کتاب‌های او از جمله «انضباط فردی سرنوشت شما را تعیین می‌کند»، «ایگو دشمن است»، «روزنگار رواقی‌گری» و «سکون کلید است»، جزو کتاب‌های پرفروش بوده و به بیش از ۴۰ زبان ترجمه شده و میلیون‌ها نسخه از آن به فروش رفته است. کتاب‌فروشی او با نام «رواق نقاشی‌شده»، در خیابان تاریخی بستروپ در ایالت تگزاس در آمریکا واقع شده است.

بخشی از کتاب قدرت خویشتن داری

«می‌توان گفت ملکه الیزابت از همان ابتدای تولد خلق‌وخو و سرشتی میانه‌رو داشت.

چرچیل شاهد آن بود.

چرچیل پس از دیدن نوزادی که قرار بود ملکه الیزابت دوم شود و طولانی‌ترین پادشاهی بریتانیا و احتمالاً طولانی‌ترین دورهٔ خدمت در تاریخ را پشت‌سر بگذارد، گفت: «او اقتدار و هوشی دارد که وجود آن در یک نوزاد شگفت‌انگیز است.»

البته تاج سلطنت بیست‌وپنج سال بعد، پس از جنگ جهانی و بحران کناره‌گیری ادوارد هشتم روی سر ملکه قرار گرفت. آنچه چرچیل در روز تولد ملکه الیزابت دوم احساس کرد، آغاز سرشتی بود که زندگی باورنکردنی توأم با خویشتن‌داری، خدمت و استقامت را به‌همراه داشت. انضباط ذهنی و هیجانی ملکه الیزابت را به‌ندرت می‌توان در پادشاهان پیش و پس از خودش، به‌خصوص پادشاهان و ملکه‌های جوان و بیست‌وچندساله‌ای دید که به‌ناگاه به تاج‌وتخت رسیده‌اند.

ما دلمان می‌خواهد رهبران را جسور، بی‌پروا، کاریزماتیک و الهام‌بخش بدانیم. انتظارمان این است که جاه‌طلب باشند و تا زمانی‌که ما را برنده یا سرگرم کنند، حتی برخی نواقص یا رذیلت‌های آن‌ها را نادیده می‌گیریم. بی‌شک همین ویژگی آن‌ها را برایمان جذاب می‌کند، اما آیا این دستورالعمل درستی برای حکمرانی بر یک ملت، یک تجارت یا یک ورزش است؟

افلاطون ایدئال متفاوتی در ذهن داشت و خواهان پادشاهی بود که جوان باشد و حافظهٔ خوب، هوش، شجاعت و نجابت داشته باشد. علاوه‌براین، رعایت اعتدال را به‌عنوان عنصری ضروری برای تمامی اجزای فضیلت می‌دانست و معتقد بود که به سایر صفات یک پادشاه ارزش می‌بخشد.

الیزابت که در سال ۱۹۲۶ به دنیا آمد، خون سلطنتی داشت، اما مسیرش برای رسیدن به قدرت روشن نبود و خودش نیز انتظاری برای رسیدن به سلطنت نداشت. مطمئناً تعداد کمی از افراد مدعی بودند که او ایدئال‌های افلاطون را تحقق بخشد. او دختر دومین پسر پادشاه جورج پنجم بود. سرنوشت الیزابت، پس از تصمیم عجولانهٔ عمویش، ادوارد هشتم، برای کناره‌گیری از تاج‌وتخت و ازدواج با یکی از طرفداران نازی که دو بار طلاق گرفته بود و سپس مرگ زودهنگام پدرش مشخص شد.

الیزابت که می‌خواست خود را به ملکه تبدیل کند، باید هرآنچه را که چرچیل در کودکی در او دیده و افلاطون به آن امیدوار بود، در خودش پرورش می‌داد.

الیزابت از روز تاج‌گذاری سلطنت می‌کرد، اما به‌قول‌معروف، حکومت نمی‌کرد و فرمانی هم نمی‌داد. او در کمال ظرافت شغلی منحصربه‌فرد و وحشتناک را بر عهده داشت. پادشاهان بریتانیا در دوران مدرن چه کارهایی می‌توانند انجام دهند؟ پاسخ به این سؤال سخت است و فهرست کردن کارهایی که نمی‌توانند انجام دهند آسان‌تر است. پادشاه نمی‌تواند قوانین را تصویب کند؛ نمی‌تواند تعیین کند که چه کسی رئیس‌جمهور شود؛ نمی‌تواند جنگی را آغاز کند؛ حتی قرار نیست درمورد مسائل سیاسی صحبت کند. بااین‌حال، همین مفهوم وارونهٔ بی‌قدرتی در عین قدرت است که به سلطنت معنا می‌بخشد. ملکه از شصت‌ونه سال پیش به‌دلیل روابط روزانه و جلسات هفتگی با نخست‌وزیر، از هر اقدام و مشکلی در داخل بریتانیا مطلع بوده است؛ هرچند اجازه ندارد درمورد هیچ‌یک از این اطلاعات دست به اقدامی بزند. او به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند خود را درگیر مسائل دولتی کند و تمام این اقدامات به معنای واقعی کلمه تنها به نام او انجام می‌شود!»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۷۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

حجم

۲۷۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

قیمت:
۷۵,۹۰۰
تومان